Δοκιμή: Peugeot 2008 1.2 Puretech 130 - Γαλλικό κλειδί!

Η… μεσαία έκδοση με τον βενζινοκινητήρα των 130 ίππων δείχνει να ταιριάζει γάντι στο νέο Peugeot 2008

  • -
  • -
Ισχύς130 PS
Ροπή230 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,9 sec
Μέση κατανάλωση4,5 lt/100km
Εκπομπές CO2103 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Ο κινητήρας βενζίνης των 130 ίππων της Peugeot ξεχωρίζει για την απόδοση και λειτουργία του, στοιχεία που τον διακρίνουν και στο αμάξωμα του 2008.


Με το λανσάρισμα της νεότερης γενιάς του 2008, η Peugeot κατάφερε να παρουσιάσει μία άκρως ανταγωνιστική πρόταση στην κατηγορία των compact SUV. Ακολουθώντας το πνεύμα και τη νεότερη φιλοσοφία που διακρίνει τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, το 2008 εκσυγχρονίστηκε σε τεράστιο βαθμό και δεν είναι υπερβολή πως αποτελεί μία από τις πλέον ενδιαφέρουσες εκδοχές ανάμεσα στα B-SUV. Η θελκτική σχεδίαση του αμαξώματος είναι ένα από τα κύρια στοιχεία που το διαφοροποιεί σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Το ίδιο ισχύει όμως και για τη πληθωρική του γκάμα, αφού το γαλλικό SUV διατίθεται με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, αλλά και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Μετά την δοκιμή της πετρελαιοκίνητης εκδοχής των 130 ίππων, που μας κέρδισε με τον πολιτισμένο χαρακτήρα της, στη διάθεση μας είχαμε τη βενζινοκίνητη με την ίδια ακριβώς ονομαστική ισχύ.

 

In the middle
Ο γνωστός 1.200άρης PureTech του Group PSA είναι διαθέσιμος σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις. Η εκδοχή των 130 ίππων, βρίσκεται ακριβώς ανάμεσα στην μικρότερη με τους 100 και την κορυφαία απόδοσης 155 PS. H έκδοση που είχαμε στη διάθεση μας, ήταν αυτή με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, και συγκεκριμένα η Active με το βασικό επίπεδο εξοπλισμού. Η σημαντικότερη αισθητική διαφοροποίηση εντοπίζεται στις ζάντες των 16 ιντσών σε διάσταση 215/65. Ακόμα και χωρίς τα καλούδια ή τις λεπτομέρειες των ακριβότερων εκδόσεων, το 2008 ξεχωρίζει για τη σχεδίαση του.



Το επιθετικό εμπρός μέρος, με τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα και τους κλασσικούς πλέον «χαυλιόδοντες» το καθιστούν ξεχωριστό, την ώρα που το πίσω μέρος έχει αρκετά συγγενικά στοιχεία με το μεγαλύτερο 3008. Όπως είχαμε διαπιστώσει από την πρώτη μας επαφή, οι αυξημένες διαστάσεις έχουν ευεργετικά αποτελέσματα στην καμπίνα των επιβατών και τον χώρο αποσκευών, με τη χωρητικότητα του τελευταίου να αγγίζει τα 434 λίτρα. Παράλληλα, δεν λείπουν μία σειρά από πρακτικές θήκες και λύσεις στο εσωτερικό, αν και θα θέλαμε να είναι διαθέσιμο και με συρόμενο πίσω κάθισμα, όπως το νέο Renault Captur.

Premium σε κάθε επίπεδο…
Η έκδοση Active που είχαμε στη διάθεση μας, μπορεί να διέθετε αναλογικό πίνακα οργάνων και τη μικρή οθόνη αφής των 7 ιντσών, αλλά η σχεδιαστική φιλοσοφία i-cockpit που διακρίνει όλα τα σύγχρονα Peugeot καθιστά τον εσωτερικό διάκοσμο ευχάριστο και διαφορετικό. Παράλληλα, ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι διατηρείται ο premium χαρακτήρας που παρατηρείται και στις ακριβότερες εκδόσεις.



Η πληθώρα ρυθμίσεων επιτρέπει να βρεις εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης, ανεξαρτήτως ύψους. Το μικρό τιμόνι που εδώ και χρόνια έχει προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις, επί προσωπικού δεν μας ενοχλεί. Αντιθέτως, μας βολεύει! Από τα πρώτα μέτρα στο κέντρο της πόλης, αυτό που διαπιστώνεις είναι η ελαστικότητα που διακρίνει το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 1.200 cc. Μπορεί η χωρητικότητα του κινητήρα να ακούγεται μικρή, αλλά τα 230 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.750 rpm, φροντίζουν για την εξαιρετική απόκριση στο γκάζι από τις χαμηλές στροφές. Είναι χαρακτηριστικό, ότι μόλις ο δείκτης του στροφόμετρου ξεπεράσει τις 1.500 rpm και… «ξυπνήσει» το τούρμπο, αισθάνεσαι το θετικό τράβηγμα του κινητήρα. Όπως όλα τα υπερτροφοδοτούμενα σύνολα χαμηλού κυβισμού, ξεδιπλώνει τις αρετές του στις μεσαίες στροφές, ενώ λίγο μετά τις 5.500 rpm δείχνει να ξεφουσκώνει με αποτέλεσμα να επιλέγεις μεγαλύτερη σχέση.



Παρά την ύπαρξη του τρικύλινδρου συνόλου, το επίπεδο θορύβου είναι χαμηλό. Όσο αυξάνονται οι στροφές του κινητήρα και κοντά στο όριο περιστροφής του γίνεται ιδιαίτερα αισθητός, χωρίς όμως να είναι ενοχλητικός. Πάντως, αποδεικνύεται αρκετά ήσυχος στο ταξίδι, συμβάλλοντας από την πλευρά του στην πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Κάτι που μας έκανε θετική εντύπωση, ήταν οι τιμές της κατανάλωσης. Παρά το γεγονός, ότι δεν είχαμε συνεχώς το μυαλό μας να οδηγήσουμε οικονομικά, η μέση τιμή κατά τη διάρκεια της δοκιμής δεν ξεπέρασε τα 7 lt/100 km. Κάτι που σημαίνει ότι χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια μπορεί να πέσει αρκετά χαμηλότερα!

Ξεκάθαρα γαλλικό
Κάθε… σχολή διακρίνεται για κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, όπως για παράδειγμα η ιαπωνική για την αξιοπιστία των μοντέλων της. Η γαλλική από την πλευρά της, παραδοσιακά φημίζεται για την οδική συμπεριφορά και την άνεση που προσφέρουν οι κατασκευές της. Και το 2008 δεν ξεφεύγει από τον κανόνα, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για όχημα ελευθέρου χρόνου. Οι τεχνικοί της Peugeot έχουν βρει τη χρυσή τομή στη ρύθμιση της ανάρτησης. Τα αμορτισέρ με τη μεγάλη διαδρομή απορροφούν με άνεση τις περισσότερες από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ τα ελαστικά με το μεγαλύτερο προφίλ (σε σχέση με την πετρελαιοκίνητη έκδοση που είχαμε οδηγήσει) συμβάλλουν στο αυξημένο επίπεδο άνεσης. Βέβαια, οι ξερές αντιδράσεις του ημιάκαμπτου άξονα στις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων εξακολουθούν να υφίστανται.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Πρακτικότητα
  • Χώροι
  • Κινητήρας
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση
ξινά
  • Ξερές αντιδράσεις πίσω άξονα σε εγκάρσιες ανωμαλίες
  • Έντονα παρεμβατικό ESP

Σύμφωνα με τα παραπάνω, εύλογα θα φαντάζεται κανείς έχει επιλεχθεί πιο μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, προσανατολισμένη στην άνεση. Αντιθέτως, είναι αρκετά σφικτή για τα δεδομένα ενός SUV, χαρίζοντας στο 2008 σπορτίφ χαρακτηριστικά. Η χρυσή τομή που αναφέραμε και παραπάνω… Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες τηρουμένων των αναλογιών, ενώ εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό. Η συμπεριφορά του είναι ουδέτερη και οριακά θα υποστρέψει, αλλά φιλικά και προβλέψιμα. Μάλιστα, το πίσω μέρος έχει την τάση να ελαφρώσει, επιτρέποντας στο 2008 να πλασαριστεί προοδευτικά στην είσοδο της στροφής. Όμως, εκεί που ετοιμάζεσαι να χαμογελάσεις, το έντονα παρεμβατικό και μη απενεργοποιούμενο ESP, φροντίζει άκομψα να δώσει τέλος στις όποιες διαθέσεις για κάτι παραπάνω. Την ίδια ώρα, το σύστημα διεύθυνσης είναι σχετικά ελαφρύ, γεγονός που το καθιστά βολικό στην πόλη, ενώ σε πιο γρήγορους ρυθμούς δεν στερείται πληροφόρησης και αμεσότητας. Στο ίδιο πνεύμα και τα φρένα, τα οποία διακρίνονται για την απόδοση τους, αλλά και την αντοχή τους.

συμπέρασμα

Ο νέος αέρας που πνέει στην Peugeot είναι εμφανής και το 2008 αποτελεί σχετικό δείγμα γραφής. Σύγχρονο, ευρύχωρο και πρακτικό B-SUV, το οποίο ξεχωρίζει σχεδιαστικά διατηρώντας τον premium χαρακτήρα που διακρίνει όλα τα μοντέλα της Peugeot σήμερα. Η έκδοση με τον βενζινοκινητήρα των 130 ίππων προσφέρει καλές για την κατηγορία επιδόσεις, με σχετικά χαμηλή κατανάλωση, ενώ το καθιστά ευχάριστο οδηγικά. Και όλα αυτά, διατηρώντας παράλληλα τα στοιχεία που το έχουν καθιερώσει ως μία από τις κορυφαίες επιλογές στην κατηγορία.  


Το νέο Peugeot 2008 2019

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
83
GOCAR Magazine #83

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...