Δοκιμή: Opel Grandland X Hybrid4 - Ένα με απ’ όλα

Ψάχνεις εκδρομικό, με δυνατότητα τετρακίνησης, το θες γρήγορο, φυσικά οικονομικό και να μπαίνει και σε πρίζα. Η Opel έχει τη λύση

  • -
  • -
Ισχύς300 PS
Ροπή520 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,1 sec
Μέση κατανάλωση1,6 lt/100km
Εκπομπές CO236 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Τεχνολογικά πλήρες, γρήγορο και οικονομικό το Grandland X Hybrid4 εκπροσωπεί την plug in υβριδική SUV πρόταση της Opel.

Το νεότερο SUV της Opel έχει κερδίσει τις εντυπώσεις στα C-SUV και ως επιστέγασμα της επιτυχίας του, καρπώνεται την πρώτη plug in προσπάθεια της εταιρείας. Το Grandland X PHEV ηλώνει ξεκάθαρα την προτίμησή του στην ρεαλιστικότερη περίπτωση των υβριδικών, που απέχει από το άγχος της αυτονομίας των αμιγώς ηλεκτρικών, προσφέρει όμως και γεύση από τον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Απώτερος στόχος η εκδρομική ταμπέλα, περιχαρακωμένη φυσικά από επιδόσεις και καθαρότερο αποτύπωμα στον πλανήτη. Η Ηybrid4 έκδοση του Opel Grandland είναι εδώ και σηματοδοτεί το ιδανικό.

 

Στην plug in εποχή
To Grandland X Hybrid4 εντάσσεται στις PHEV προτάσεις που επιλέγουν διπλωματική στάση απέναντι στην τοποθέτησή τους. Ούτε ανήκει στα αμιγώς ηλεκτρικά, αλλά μπορεί να κινηθεί και ηλεκτρικά. Με θερμικό κινητήρα, αλλά υπό τις οικολογικές ευλογίες της υβριδικής τεχνολογίας. Αν δεν έχεις δει τα διακριτικά Hybrid4 στις μπροστινές πόρτες και σε αυτή του χώρου αποσκευών, αν δεν σε πονηρεύει το όμοιο με το δεξί, αριστερό πορτάκι (που κρύβει πρίζα φόρτισης), τότε το μαύρο καπό που συνοδεύει το χρώμα της οροφής, δίνει στεγνά την οικολογική έκδοση. Κατά τα άλλα σχεδιαστικά παραμένει τυπικό Grandland Χ, με τον δυναμισμό που περιμένεις από ένα επίκαιρο αυτοκίνητο της εμπορικής κλάσης, ώστε να προσελκύσει βλέμματα και κατά συνέπεια πελάτες.

Η εμφάνιση όμως δεν αποκαλύπτει τίποτα σε σχέση με αυτό που πραγματικά είναι και το Hybrid4 έρχεται με σεμνότητα να σερβίρει το ταλέντο του. Συνδυάζει την ισχύ 200 ίππων ενός υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού 1.6 λίτρων και δύο ηλεκτροκινητήρων. Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 110 ίππων είναι συνδεδεμένος με ένα αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων (e-EAT8), ενώ ο δεύτερος των 113 ίππων, ο μετατροπέας και το διαφορικό είναι ενσωματωμένα στον πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων, παρέχοντας ελκτική πρόσφυση σε όλους τους τροχούς, ανάλογα με τις απαιτήσεις.

Στη πράξη, το σύστημα λειτουργεί είτε σε σειρά είτε παράλληλα, αναλόγως των συνθηκών και η συνδυασμένη ανακοινώσιμη απόδοσή τους, ορίζεται στους 300 ίππους και στα 520 Nm ροπής. Δεδομένα που εξασφαλίζουν εξαιρετικές επιδόσεις (0-100 km/h σε 6,1 sec και τελική ταχύτητα 235 km/h), αν κρίνουμε και από το βάρος που σύμφωνα με τα στοιχεία βρίσκεται σχεδόν στα 1.900 κιλά, μαζί με το βάρος του οδηγού. Κάτω από τα πίσω καθίσματα είναι τοποθετημένες οι μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 13,2 kWh που καλύπτονται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 km και ωφελούνται με ανάκτηση της ενέργειας που παράγεται κατά το φρενάρισμα ή την επιβράδυνση για να φορτίσουν.
Φυσικά υπάρχει και η πιο δραστική φόρτιση μέσω εξωτερικής πηγής και ο χρόνος εξαρτάται από τον τύπο που φορτιστή που χρησιμοποιείται. Περίπου 7 ώρες θα χρειαστεί για μια πλήρη φόρτιση από απλή οικιακή πρίζα, 4 ώρες από φορτιστή 3,7 kW, ενώ κάτι λιγότερο από 2 ώρες χρειάζονται σε επιτοίχιο φορτιστή (wallbox) 7,4 kW. Κύριο και θεμελιώδες μέλημα να πρωταγωνιστήσει το ηλεκτρικό μοτέρ κατά την εκκίνηση, η οποία γίνεται ήσυχα, καθαρά και πολιτισμένα. Μπορείς να ξεκινήσεις και να παραμείνεις αμιγώς ηλεκτροκίνητος μέχρι να εξαντληθεί το απόθεμά των μπαταριών και σύμφωνα με την Opel κάτι τέτοιο αρκεί για απόσταση έως 59 km, κατά το πρότυπο WLTP.



Ηλεκτρικός πρωταγωνιστής
Υβριδικά δεδομένα εμφανίζονται στην έγχρωμη οθόνη αφής του Navi 5.0 IntelliLink ή στο κέντρο πληροφοριών του οδηγού πίσω από το τιμόνι, όπου διαπιστώνεις την τροποποιημένη περιοχή του στροφόμετρου για το σκοπό αυτό. Η καμπίνα διατηρεί την χωροταξική λογική των αδερφών Grandland X, με τη θυσία να αφορά τον χώρο για τις αποσκευές όπου τα 514 lt έγιναν 390 lt. Τα μαλακά υλικά σε όλο το ταμπλό και η πολύ καλή συναρμογή προσφέρουν πολυτελή αίσθηση. Συμβάλει και ο πλούσιος εξοπλισμός αλλά και ο premium διάκοσμος με το δέρμα να κυριαρχεί και τις παροχές να προσφέρουν πλουραλισμό. Επιπλέον, πολυάριθμα συστήματα υποστήριξης οδηγού διασφαλίζουν ασφάλεια και άνεση για το υβριδικό SUV.
Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει από σύστημα αναγνώρισης επικείμενης εμπρόσθιας σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και ανίχνευση πεζού, μέχρι αναγνώριση κόπωσης οδηγού. Το επίπεδο άνεσης αυξάνεται με χαρακτηριστικά όπως εργονομικά πιστοποιημένα καθίσματα AGR, διζωνικό έλεγχο κλιματισμού, πόρτα χώρου φόρτωσης ελεγχόμενη με αισθητήρα και σύστημα εισόδου/εκκίνησης χωρίς κλειδί.



Συνολικά ο τρόπος που αποδίδεται η ισχύς είναι φιλικός και με γνώμονα το αποτέλεσμα. Τέσσερα είναι τα διαθέσιμα προγράμματα λειτουργίας (Electric, Hybrid, AWD και Sport). Στο «Electric» mode, το Grandland X Hybrid4 όπως είπαμε κινείται αμιγώς με ηλεκτρισμό. Στις περισσότερες περιπτώσεις, η κίνηση προσφέρεται από τον πίσω ηλεκτροκινητήρα, και το εμπρός ηλεκτρομοτέρ ενεργοποιείται όταν ο οδηγός αναζητά περισσότερη ισχύ.
Στο kickdown, υπάρχει απαίτηση για μέγιστη ισχύ οπότε ενεργοποιείται προσωρινά και ο θερμικός κινητήρας. Η τελική ταχύτητα αμιγώς με ηλεκτροκίνηση ορίζεται στα 135km/h. Υπάρχει και η επιλογή e-save που διατηρεί, (προφυλάσσει για αργότερα) την αποθηκευμένη ενέργεια, χωρίς να την εξαντλεί με το καλημέρα, ενώ υπάρχουν και δύο βαθμίδες ανάκτησης της ενέργειας πέδησης. Στο «Hybrid» mode εστιάζει στη βελτιστοποίηση της κατανάλωσης καυσίμου με τον θερμικό κινητήρα και τους ηλεκτροκινητήρες να λειτουργούν μαζί ή εναλλάξ, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και το οδηγική απαίτηση.
Στο «All-Wheel Drive» mode, η τετρακίνηση είναι γεγονός για ταχύτητες έως 135 km/h, δείγμα της ηλεκτροκίνησης στην συμβολή της, ενώ στο «Sport» mode  έχουμε επιστράτευση δυνάμεων σε διάταξη full power, τόσο του κινητήρα εσωτερικής καύσης όσο και των ηλεκτροκινητήρων. Εδώ είναι που νιώθεις το Grandland X Hybrid4 να πετάγεται σαν ελατήριο εμπρός στο βίαιο πάτημα του γκαζιού και να υλοποιεί τις επιδόσεις.



Πληθωρική επιτάχυνση και σταθερότητα ως οφείλει ένα καλοστημένο C-SUV, με την ανάρτηση να αποδίδει σωστά παρά το έξτρα βάρος και την αποτελεσματικότητα σε ελιγμούς να έρχεται αβίαστα για τα δεδομένα της κατηγορίας, έμεινε ως κεντρική ιδέα. Παράλληλα και μια χαμηλή κατανάλωση στο trip computer που κυμάνθηκε από 4,7 έως 7,6 lt/100 km στις συνθήκες που οδηγήθηκε. Η τεχνητή αίσθηση του πεντάλ των φρένων λόγω ανάκτησης και η ηχητική μετάβαση κυρίως του συνδυασμού κινητήρων, είναι τα σημεία που χαρακτηρίζουν την υβριδική κλάση και εδώ δεν εμφανίζονται ακατέργαστα, αλλά φινιρισμένα.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Χαρακτήρας
  • Τεχνολογίες
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Συμπεριφορά
  • Άνεση
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Τιμή
  • Βάρος
  • Χώρος αποσκευών

Η ποιότητα κύλισης είναι καλή και το επίπεδο θορύβου σχετικά χαμηλό. Μόνο στη σπορ διαμόρφωση η έντασή του γίνεται περισσότερο αισθητή, όμως χαλάλι γιατί οι εντυπωσιακές ρεπρίζ είναι απόλαυση, ειδικά όταν ξέρεις ότι κάνεις δεν περιμένει να είσαι τόσο γρήγορος. Το ξεπέταγμα του Grandland X Ηybrid4 σε κάθε τέντωμα του δεξιού ποδιού είναι βγαλμένο από σενάριο σπορ hatchback, νιώθεις την ακλόνητη αίσθηση στην ευθεία, όμως δεν περιμένεις ακαριαίες αντιδράσεις και αμεσότητα σπορ ταμπέλας, όταν ο δρόμος αποκτήσει στροφές. Παρόλα αυτά υποστηρίζει άριστα το δυναμικό στιλ συμπεριφοράς, σαν ένα καλοστημένο υπερυψωμένο μικρομεσαίο της SUV σκηνής που θέλει να το θυμάσαι για την αποτελεσματικότητα του.
Πληροφορίες φτάνουν ζωηρές στα αισθητήρια του οδηγού και δεν κρύβεται πίσω από υβριδικές δικαιολογίες, ώστε να το αντιμετωπίζεις συγκαταβατικά. Τυπικό Grandland X, παραμένει  άνετο και ασφαλές, ενώ ο έλεγχος του αυξημένου βάρους είναι πετυχημένος, εξαιτίας αναβάθμισης της ανάρτησης.  Η σφιχτή ρύθμιση, χωρίς να επηρεάζει την άνεση προσφέρει έλεγχο, ενώ η τετρακίνηση διευκολύνει τις καταστάσεις, όταν η πρόσφυση είναι ελλιπής. Στα εκδρομικά του στοιχεία συνυπολογίστε και τα 188 mm απόστασης από το έδαφος.  

Θερμικός κινητήρας με ηλεκτρική υποβοήθηση σε διαπραγμάτευση ανάλογα με το mode επιλογής, αποκλειστική δυνατότητα μίνι ηλεκτρικής μετακίνησης αλλά και φόρτιση με πρίζα. Αυτό είναι το ρεζουμέ για το πολυχρηστικό και αποδοτικότατο Grandland Hybrid4

συμπέρασμα

Με την τιμή στα € 49.900, στην top έκδοση της δοκιμής είναι το αναπόφευκτο αγκάθι, όμως οι προδιαγραφές και οι δυνατότητες δικαιολογούν το υψηλό κόστος κτήσης. Ευρυχωρία και MPV λύσεις, ένα τσικ από lifestyle, υπερπροσφορά τεχνολογιών, τετρακίνηση και βέβαια χαμηλών απαιτήσεων ενεργειακές ανάγκες, γαρνιρισμένες με επιδόσεις, αποτελεί το δίκαιο πακέτο προσφοράς της Opel στην σύγχρονη μετακίνηση. Η plug in υβριδική του υπόσταση, απογειώνει τις προδιαγραφές του και καταπίνει τους συμβιβασμούς.    





POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
81
GOCAR Magazine #81

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...