ΔΟΚΙΜΗ: Mercedes Benz GLB 200 – Πολυτάλαντο μικρομεσαίο SUV

Η επόμενη μέρα στα οικογενειακά SUV Mercedes με μικρομεσαία τοποθέτηση, ανήκει στον κωδικό GLB και καλύπτει τις σύγχρονες και παραδοσιακές ανάγκες της κατηγορίας.

  • -
  • -
Ισχύς163 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,1 sec
Μέση κατανάλωση7,0 lt/100km
Εκπομπές CO2137 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ


με μια ματιά

Για την Mercedes είναι το πιο πολυμορφικό κομπακτ SUV που κατασκεύασε μέχρι σήμερα, σε premium μικρομεσαία εκτέλεση με πληθωρικούς χώρους και φυσικά τεχνολογικό επίπεδο. Και δεν έχει άδικο.


Αν η GLA κλείδωσε το δυναμικό και μοντέρνο κουπέ στιλ σε ένα SUV - Crossover, η GLB κουμπώνει ακριβώς στις σύγχρονες ανάγκες μιας οικογενειακότερης προσέγγισης. Για να το πούμε πιο λιανά, αφήνει στην άκρη τις μοντερνιές της εξωτερικής σχεδίασης και προσφέρει ένα πρακτικότερο old time classic σχήμα, με την πατροπαράδοτη έννοια του όρου SUV. Και αν νομίζετε ότι αυτό είναι πισωγύρισμα, πλανάστε!


  

Πληθωρική και επίκαιρη
Και οι δυο προαναφερθείσες προτάσεις ανήκουν σε μικρομεσαία τοποθέτηση SUV. H μεν πρώτη αν θέλετε πιάνει το κάτω άκρο της και στοχεύει σε δραστήριους εργένηδες, η δε νεότερη στην εν λόγω αγορά «εργασίας», θα επιστρατεύσει το ταλέντο της για να πείσει όποιον απομακρύνθηκε από μια GLA. Αν ψάχνεις ρεαλιστικότερους χώρους για να χωρέσεις τις ανάγκες σου, πρακτικότητα και πολυμορφικές λύσεις στο εσωτερικό, ακόμα και δυνατότητα για επιπλέον των 5 θέσεων από ένα SUV, η GLB είναι το αντίδοτο.
Η οπτική της απέχει από το κουπέ μοτίβο, όμως είναι κομψή ακόμα και χωρίς το δυναμικό στιλ της μυώδους λογικής. Πιο «τετράγωνη», αλλά με στρογγυλεμένες γωνίες, αρκετά πληθωρικότερη σε διαστάσεις και βέβαια χωρίς υπερβολές στους πρόβολους που παραμένουν κοντοί, με ακροβολισμένους σχετικά τους τροχούς στο απλωμένο μεταξόνιο. Με 4.634 mm μήκος και το εντυπωσιακό 2.829 mm μεταξόνιο είναι αναμενόμενη ακόμα και η 7θεσια έκδοση που υπάρχει στην γκάμα.
Εντυπωσιακά πλούσιοι χώροι για 5 επιβάτες, που δεν θα βρουν λόγους για παράπονα ανεξάρτητα από την σωματική τους διάπλαση. Επιπλέον, η ορατότητα για τους πίσω συμβάλει στα καλοτάξιδα δεδομένα. Χώροι για μικροαντικείμενα θα ικανοποιήσουν άπαντες στο εσωτερικό, ενώ ο χώρος για αποσκευές κυμαίνεται μεταξύ 560 και 1.755 lt στη 5θέσια έκδοση. Στα πολυμορφικά στοιχεία της GLB συμβάλει η συρόμενη δεύτερη σειρά καθισμάτων και η δημιουργική ανάκλησή τους.

Η προσδοκώμενη αίσθηση ποιότητας και πολυτέλειας είναι εμφανής με το που ανοίγεις την πόρτα και η ματιά εισβάλει στα ενδότερα. Επαναστατικά σύγχρονη εικόνα και σχεδιαστική φιλοσοφία καθώς και αριστοκρατική αύρα που προέρχεται αυτούσια με την digital λογική που γνωρίσαμε στην A-Class και αργότερα επεκτάθηκε.
Στο ταμπλό δεν περιμένεις κάτι διαφορετικό από τον βαθύ εκσυγχρονισμό των δυο ψηφιακών οθονών κάτω από ένα κοινό γυάλινο κάλυμμα. Η αριστερή οθόνη προβάλει ψηφιακά τον πίνακα οργάνων με δυνατότητες αλλαγής του στιλ ή της απεικόνισης των πληροφοριών, κάτι που γίνεται από δυο μικρές ακίδες στο τιμόνι που παίζουν το ρόλο «ποντικιού» ενός υπολογιστή. Η δεξιά που ασχολείται με το infotainment και άλλα υποσυστήματα ταυτόχρονα είναι και αφής, ενώ υπάρχει η δυνατότητα χειρισμού μέσω του pad στην βάση της κονσόλας.
Και βέβαια μέσα σε όλα αυτά, έχουμε και το διαδραστικό και διαρκώς αναβαθμιζόμενο MBUX (Mercedes-Benz User Experience) που ουσιαστικά είναι σύστημα φωνητικών εντολών. Φυσικά εκτός των άλλων η GLB είναι εφοδιασμένη με τεχνολογία από το πάνω ράφι, με το επίπεδο εξοπλισμού να συνοδεύεται από το κορυφαίο πρωτόκολλο ασφάλειας, ώστε να θεωρείται από τα ασφαλέστερα μοντέλα στην premium γειτονιά των μικρομεσαίων SUV.



Αριστοκρατικά αποτελεσματική

Για την GLB 200 που αποτελεί την βενζινοκίνητη βάση στην γκάμα του μοντέλου, ο κινητήρας θα μπορούσε να θεωρηθεί οριακά επαρκής. Κάθε άλλο όμως, γιατί τα 1.332 cc σε συνδυασμό με τούρμπο, άμεσο ψεκασμό και διπλό μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, καταφέρνει να ομαλοποιήσει τα μέγιστα δυνατά χαρακτηριστικά λειτουργείας του για ένα μεγάλο εύρος στροφών.
Το αποτέλεσμα εκπλήσσει ευχάριστα με την ελαστικότητα και τη ροπή του. Με 163 ίππους και 250 Nm ροπή έχει ένα καλό λόγο να σε ικανοποιήσει με τις επιταχύνσεις, ακόμα και αν ξέρεις ότι τα παραπάνω από 1.600 κιλά του δεν είναι αμελητέα ποσότητα.
Στην πράξη η ροπή έρχεται γενναιόδωρα με το καλημέρα, ενώ εκπλήσσει ακόμα και όταν η βελόνα στο στροφόμετρο πέσει στις 1.000 rpm. Το 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη απλοποιεί την διαδικασία χωρίς να ενοχλεί που δεν είναι στοχοπροσηλωμένο στη σπορ λογική. Δεν πλασάρει άλλωστε κάτι τέτοιο στο σύνολό του το SUV της Mercedes.

Με βάση τα επίσημα στοιχεία του κατασκευαστή τα 0-100 km/h ολοκληρώνονται σε 9,1 sec και η ταχύτητα κορυφώνεται στα 207 km/h, νούμερα εξαιρετικά για τα δεδομένα της κατηγορίας του. Η GLB 200 είναι σβέλτη χωρίς να σπαταλά αλόγιστα το καύσιμο, αρκεί το δεξί πόδι να μην αναζητά συνεχώς την επαφή με τη μοκέτα. Τότε θα επιβεβαιώνεις μεν τα νούμερα των επιδόσεων, όμως θα είσαι μόνιμος κάτοικος διψήφιου νούμερου στην κατανάλωση. Μια μέση κατανάλωση κοντά στα 8 lt/100 km είναι ρεαλιστική και δεν θεωρείται παράλογη για το μέγεθος και το βάρος της κατασκευής.



γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ποιότητα σαλονιού
  • Κινητήρας
  • Απόδοση
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
  • Τεχνολογίες
  • Χώροι
  • Πολυμορφικές δυνατότητες
ξινά
  • Κατανάλωση
  • Ακριβός έξτρα εξοπλισμός
  • Τιμή

Στον δρόμο σε κερδίζει αρχικά με τη σωστή και αμφιθεατρική θέση οδήγησης. Πρακτικά δεν σου λείπει τίποτα και όλα αυτά συνοδεύονται από ένα στιβαρό αμάξωμα και μια σωστή ανάρτηση που στηρίζεται σε McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Δεν πλέει και ανάλογα με τις ρυθμίσεις στα έξτρα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, μπορεί ο οδηγός να προσαρμόσει το στιλ της απόσβεσης (μαλακή ή σφιχτή) μέσω των προγραμμάτων του Dynamic Select.
Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση προσφέρει καλή πληροφορία και η ανάρτηση διαβάζει αποτελεσματικά ακολουθώντας τις εντολές. Αν ο οδηγός έχει στον μυαλό του σπορ απαιτήσεις θα χρειαστεί να τις συμβιβάσει, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα εισπράξει σωστές αντιδράσεις. Η κύλιση και η ηχομόνωση είναι στα υψηλά επίπεδα που μας έχει συνηθίσει η εταιρεία και παραμένουν σε αυτά που θα ζηλέψει ο ανταγωνισμός της.
Ο καλοτάξιδος και ακλόνητος χαρακτήρας της ευθείας συνδυάζεται με δραστήρια συμπεριφορά στο επαρχιακό δίκτυο με την ποιότητα του δρόμου να μην περιορίζει τον ρυθμό ή να αγχώνει για απώλεια πρόσφυσης.  Αποτελεσματικά αριστοκρατική η μικρομεσαία οικογενειακή πρόταση της Mercedes στα SUV, σημαδεύει το θετικό πρόσημο από τη βάση της και δείχνει το επόμενο δημοφιλές μοντέλο που θα βλέπουμε στους δρόμους.

 

συμπέρασμα

Είναι η μικρομεσαία πρόταση της Mercedes που καλύπτει το κενό ανάμεσα στην GLA και στην μεγαλύτερη GLC και προσφέρει στις οικογενειακές απαιτήσεις. Η οπτική του απέχει από το κουπέ μοτίβο, ενώ η ευρυχωρία και η πρακτικότητα του εσωτερικού χαρακτηρίζεται δημιουργική. Όπως φυσικά συμβαίνει με την digital τεχνολογία που είναι πλούσια σε μια αναμενόμενα premium καμπίνα. Θετικότατη απόδοση από τον μικρό turbo κινητήρα βενζίνης, αριστοκρατική απόδοση από την ανάρτηση και αίσθηση ολοκληρωμένου πακέτου που προάγει ασφάλεια και αποτελεσματικότητα. Το μόνο που μένει, είναι να σηκώνει η τσέπη σου τις έξτρα παροχές και το συνολικό κόστος της αγοράς.



ΦΩΤΟ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

GOCAR TEST- Mercedes Benz GLB 200 2020

Η νέα Mercedes-Benz GLB

POLL

Ποιο ηλεκτρικό πόλης προτιμάτε;

  • Honda e
  • SEAT Mii Electric
  • smart EQ fortwo coupe
  • smart EQ fortwo cabrio
  • smart EQ forfour
80
GOCAR Magazine #80

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...