Δοκιμή: Ford Focus Active Wagon 1.5 EcoBoost - Σηκώνει ανάστημα

Αρματωμένο για εκδρομή και αναζήτηση, προσφέρει το κάτι παραπάνω από ένα mainstream Focus και δηλώνει Active

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,3 sec
Μέση κατανάλωση5,7 lt/100km
Εκπομπές CO2114 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η crossover εκδοχή του Focus επενδύει στο all road look, κερδίζει σε ύψος και εκδρομικά δεδομένα, που το κάνουν ιδανικό για το ελληνικό οδικό δίκτυο.  


Η τάση των crossover απλώνεται ακόμα και στα mainstream μοντέλα της Ford. Προηγήθηκαν τα Fiesta και Ka+ και δεν άργησε η στιγμή που και το Focus θα κέρδιζε το συνοδευτικό Active, προβάλλοντας το δραστήριο πνεύμα της εκδρομικής φύσης του.

 

Γεύση allroad

Ένα ενισχυμένο Focus με SW λογική για φευγάτες στιγμές. Αυτό είναι το Focus Active SW που προσφέρει χώρους, ανάστημα και ανάλογο παρουσιαστικό για να ξεχωρίζει από τα απλά Focus. Παράλληλα, η οπτική «αρματωσιά» παραπέμπει σε ένα αυτοκίνητο που δεν θα λυπηθεί την είσοδό του σε χωματόδρομους, δεν σκιάζεται γενικά από το λερωμένο και «ύποπτο» για δυσκολίες τερέν. Οι αλλαγές που ξεχωρίζει το μάτι σε σχέση με ένα απλό Focus εστιάζονται στην αυξημένη κατά 30 mm απόσταση από το έδαφος, στους μεγαλύτερους 17’’ τροχούς (18’’ προαιρετικά) και στις αισθητικές διαφορές σε μάσκα και προφυλακτήρες. Οι τελευταίοι αποκτούν ποδιές, ενώ τα πλαστικά προστατευτικά ντύνουν τα χείλια των θόλων και προσφέρονται περιμετρικά στο αμάξωμα. Οι στάνταρ ράγες οροφής τέλος συμβάλουν στην γεύση ετοιμότητας όταν κριθούν απαραίτητες οι αφ’ υψηλού μεταφορές.

Οι μεγαλύτερες διαστάσεις έχουν ωφελήσει θεαματικά τους χώρους, ώστε να προσφέρει αρχοντικές ανέσεις σε 5 ενήλικες. Ταυτόχρονα, οι μεγάλες σε διαστάσεις πίσω πόρτες δημιουργούν ιδιαίτερα πρακτικό άνοιγμα που διευκολύνει την είσοδο - έξοδο, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι η χαρά των μεταφορών. Μπορεί να φιλοξενήσει 608 lt στην κανονική του διάταξη και έως 1.653 lt αν ρίξεις τα καθίσματα.



Η σχεδιαστική γλώσσα του εσωτερικού είναι απλοποιημένη και μοντέρνα, με έμφαση στην εργονομία, ενώ η ποιότητα υλικών και συναρμολόγησης είναι σε υψηλό επίπεδο. Η υφή των επενδύσεων κάνει την διαφορά της έκδοσης που έχουν έναν χαρακτήρα ανθεκτικότητας στην εικόνα τους. Πέρα από την απτή ποιότητα η οποία είναι προσεγμένη, το ίδιο ισχύει και για την εργονομία, ενώ οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι εκεί που πρέπει για να μην υπάρχουν παράπονα. Μόνο στα κάτω επίπεδα του ταμπλό υπάρχουν σκληρότερα υλικά, όμως τα ποιοτικά στανταρς ακόμα και εκεί είναι υψηλά.
Φυσικά οι τεχνολογίες είναι γενναιόδωρες τόσο σε επίπεδο συνδεσιμότητας, ψυχαγωγίας, πλοήγησης μέσω της έγχρωμης οθόνης αφής 8’’ του ανανεωμένου SYNC3, όσο και από την πλευρά υποστήριξης του οδηγού σε επίπεδο ασφάλειας. Για παράδειγμα, στάνταρ είναι το σύστημα Pre-Collision Assist, το οποίο αναγνωρίζει ακόμα και πεζούς, φρενάροντας αυτόματα το αυτοκίνητο. Συμπληρώστε ακόμα αν ψαχουλεύετε δυνατότητες εξοπλισμού και ανάλογες εκδόσεις, το Head Up Display, την ασύρματη φόρτισης του κινητού και το απολαυστικό ηχοσύστημα της B&O. Και όλα αυτά είναι ένα δείγμα των παροχών του προαιρετικού εξοπλισμού.

 

Διορθώνει τα κακώς κείμενα

Η ανάρτηση κάνει τη διαφορά και εδώ, στην έκδοση Active, την βρίσκουμε ανεξάρτητη πίσω, SLA σύμφωνα με τη Ford, δηλαδή σε απλά Ελληνικά Short Long Arm. Οι αλλαγές περιλαμβάνουν επίσης τα αμορτισέρ και τα ελατήρια, τις αντιστρεπτικές ράβδους, ενώ και το υλικό των ελαστικών συνδέσμων διαθέτει νοημοσύνη, δηλαδή αλλάζει την σκληρότητα του ανάλογα με τη στιγμή (χαλαρή ή δυναμική). Τα μετατρόχια είναι φαρδύτερα 10 mm εμπρός και 23 mm πίσω ενώ δύο επιπλέον οδηγικά προφίλ πέραν των Normal, Sport και Eco προστίθενται για το Active καθήκον του Ford Focus στα Driving Modes. Tα Slippery και Trail με το ίδιο σκεπτικό της σωστής διαχείρισης για την εκάστοτε στιγμή, επεμβαίνουν σε μοτέρ, τιμόνι και βαθμό παρεμβατικότητας των ηλεκτρονικών και προσφέρουν έλεγχο της πρόσφυσης σε ολισθηρά τερέν.

Η ψυχή του Focus Active Wagon της δοκιμής είναι ο 3κύλινδρος 1.5 EcoBoost, γνωστός από την πρεμιέρα του στο Fiesta ST, προσαρμοσμένος και προγραμματισμένος σε μια νεα πραγματικότητα γιατί δεν είναι το ζητούμενο εδώ η ορμητικότητα της μέγιστης απόδοσης. Αποδίδει 150 ίππους στις 6.000 rpm και 240 Nm ροπής, μόλις στις 1.600 rpm ενώ η ισχύς απλώνεται ομοιόμορφα έως την κορυφή της μέγιστης τιμής.



Φυσικά ωφελείται από τεχνολογίες EcoBoost όπως το turbo, ο συνδυασμός άμεσου και έμμεσου ψεκασμού καυσίμου, ο διπλός / ανεξάρτητος μεταβλητός χρονισμός εκκεντροφόρου (Twin-independent Variable Cam Timing), η ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής, αλλά και το πρώτο σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου για τρικύλινδρο κινητήρα. Η συγκεκριμένη τεχνολογία απενεργοποιεί αυτόματα έναν από τους κυλίνδρους όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς, όπως στο ρολάρισμα ή στο ταξίδι με χαμηλό φορτίο κινητήρα. Και μπορεί να απενεργοποιεί και να ενεργοποιεί εκ νέου έναν κύλινδρο κάθε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου, δηλαδή 20 φορές ταχύτερα από το ανοιγοκλείσιμο του ματιού!
Τα 9,3’’ για τα πρώτα 0-100 km/h από στάση και τα 204 km/h τελικής ταχύτητας είναι η απόδειξη των πολύ καλών επιδόσεων που προσφέρει ο κινητήρας, ενώ η γεμάτη αίσθηση σε όλο το εύρος στροφών είναι σημαντικότερη και από τα εξαιρετικά νούμερα που προηγήθηκαν. Νιώθεις πάντα ότι έχεις απόθεμα κάτω από το δεξί σου πόδι, ενώ ακόμα και η κατανάλωση παραμένει φιλότιμη στα νούμερα που προσφέρει. Αν είσαι συνετός στο βάρος και στη διάρκεια που χρησιμοποιείς το γκάζι θα σε επιβραβεύσει με νούμερα στην βάση των 7 lt/100 km, στη βιασύνη και νευρικότητα αναζητώντας επιδόσεις φυσικά θα ζεις με διψήφιο νούμερο, ενώ στη μέση χρήση θα εισπράξεις και μια μέση κατανάλωση λίγο κάτω από τα 8,5 lt/100 km.    

Οι πρώτες θετικές εντυπώσεις έρχονται από την ηχομόνωση και τη φινετσάτη κύλιση που διαμορφώνουν έναν καλοτάξιδο χαρακτήρα, ζητούμενο άλλωστε στον εκδρομικό του ρόλο. Κραδασμοί και λακούβες αντιμετωπίζονται με περισσότερη αυτοπεποίθηση, κάτι που δημιουργεί μια αίσθηση heavy στον οδηγό να κινηθεί σβέλτα, ακόμα και εκεί που το οδόστρωμα δεν χαρακτηρίζεται χαλί. 



γλυκά
  • Χώροι
  • Ανέσεις
  • Ανάρτηση
  • Ποιότητα Κύλισης
  • Απόδοση
  • Αποτελεσματικότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Πλαίσιο
  • Τεχνολογίες
ξινά
  • Σκληρά πλαστικά χαμηλά

Ταυτόχρονα διατηρεί την εξαιρετική σχέση με τη δραστήρια και άμεση συμπεριφορά που συνηθίζουν τα Ford με τις έξτρα διαδρομές, το επιπλέον ύψος της ανάρτησης, αλλά και τη μεγαλύτερη διάμετρο των τροχών λόγο διάστασης ελαστικού (215/55 R17), να μην έχουν επηρεάσει την ουσία της συμπεριφοράς. Μπορεί να καμουφλάρει λίγο την αίσθηση σε σχέση με ένα απλό Focus, να είναι υπαρκτή η υποψία κλίσης αν πιεστεί η ανάρτηση, όμως ποτέ δεν το νιώθεις να πλέει, να χαζολογάει, να σε καθυστερεί αν θες να το οδηγήσεις δυναμικά.

Στην πράξη είναι γρήγορο και αποτελεσματικό, νιώθεις ανα πάσα στιγμή που πατούν οι τροχοί σου και ποιες οι προθέσεις τους. Τα αυξημένα μετατρόχια και φυσικά το πληθωρικό μεταξόνιο συμβάλουν στη σταθερότητα με πολλά και δίνουν μια ακλόνητη αίσθηση σε υψηλές ταχύτητες, χωρίς αυτή να περιορίζεται σε ευθείες. Ακραία συμπτώματα συμπεριφοράς απουσιάζουν και ούτε θα υποστρέψει απότομα και ανεξέλεγκτα, ούτε θα απλώσει με αναίδεια την ουρά του στο εξωτερικό της στροφής. Άλλωστε καραδοκούν και τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας. Φυσικά το πίσω μέρος παραμένει ζωντανό. Μια μικρή και απόλυτα ελεγχόμενη τάση υπερστροφής θα βοηθήσει ως τοποθέτηση της ουράς και θα δώσει περισσότερη ευελιξία στο turn in με την βοήθεια και του Torque Vectoring. Το τιμόνι διατηρεί την εξαιρετική επικοινωνιακή διάθεση ανάμεσα στα θέλω του οδηγού και στην αίσθηση που του προσφέρει και για την ποιότητα της επιβράδυνσης δεν βρίσκεις λόγους να την κριτικάρεις τόσο σε επίπεδο δύναμης - απόδοσης και διάρκειας στην επανάληψη του φρεναρίσματος. Μια ευχάριστη διάθεση επικρατεί στο σύνολο σαν κεντρική ιδέα ακόμη και στη νορμάλ λειτουργία του Drive Mode, αλλά και σε όλα τα προγράμματα που θα κληθεί να λειτουργήσει αναλόγως του τερέν που διαβάζουν οι τροχοί του.

Το Ford Focus Active Wagon έρχεται πάνοπλο και καλά προετοιμασμένο να αντιμετωπίσει τις απαιτήσεις της εποχής, είτε αναζητάς δραστηριότητες και εκδρομή είτε απλά την πρακτικότητα από το καθημερινό σου αυτοκίνητο.

συμπέρασμα

Ένα αρματωμένο Focus που τώρα προσθέτεις χώρους και στοιχεία που δεν θα σε περιορίσουν στην άσφαλτο. Η crossover εκδοχή του Focus καρπώνεται τα εκδρομικά συστατικά, χωρίς να χάσει την παραδοσιακή συνταγή της οδήγησης, που ανέκαθεν ήταν η σπεσιαλιτέ του μαγαζιού! Το Focus Active δείχνει έτοιμο για δραστηριότητες και εκδρομές προς τη φύση.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ



POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
82
GOCAR Magazine #82

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...