Δοκιμή: Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT7 - Trendy as usual

Η δεύτερη γενιά του Nissan Juke αναβαθμίστηκε χωρίς όμως να ξεφύγει από την πεπατημένη της διαφορετικότητας που παραδοσιακά το χαρακτήριζε

  • -
  • -
Ισχύς114 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,8 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,1 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)138,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Εν έτη 2020 το Nissan Juke αναβαθμίστηκε και εκσυγχρονίστηκε, χωρίς όμως να χάσει την αύρα της διαφορετικότητας που το χαρακτήριζε από την πρώτη μέρα που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής.


Όταν πριν από μία δεκαετία η Nissan παρουσίασε το Juke κατάφερε να προκαλέσει το κοινό αίσθημα, δημιουργώντας ουσιαστικά το πρώτο crossover. Το ιαπωνικό μοντέλο με τις κόμπακτ διαστάσεις δεν ήταν απλά ιδιαίτερο, αλλά πρωτοποριακό. Μάλιστα σε βαθμό που αρκετοί αναρωτιόμασταν αν το κοινό θα αντιδράσει θετικά στην ακραία και φουτουριστική για την εποχή σχεδίαση του. Ενάντια στα προγνωστικά, όχι μόνο αποδέχτηκε τη διαφορετικότητα και τον καινοτόμο χαρακτήρα του, αλλά το Juke κατάφερε να ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο πωλήσεις στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Όταν παρουσιάστηκε η αισθητική του ήταν τόσο φουτουριστική, που μέσα σε μία δεκαετία δεν χρειάστηκε παρά ένα μικρό φρεσκάρισμα για να παραμείνει επίκαιρο. Όμως, σήμερα ο ανταγωνισμός είναι μεγαλύτερος από ποτέ. Η κατηγορία των B-SUV ανθεί, οι προτάσεις διαδέχονται η μία την άλλη και το Juke θεωρήθηκε απαραίτητο να αλλάξει. Εν έτη 2020 αναβαθμίστηκε και εκσυγχρονίστηκε, χωρίς όμως να χάσει την αύρα της διαφορετικότητας που το χαρακτήριζε από την πρώτη μέρα που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής.


Η συνταγή της νεότερης γενιάς του Nissan Juke έχει διαφορετικά συστατικά. Το βασικό και κυριότερο είναι η καινούργια πλατφόρμα στην οποία βασίζεται, η CMF-B, απόρροια της συνεργασίας με τη Renault και έχει χρησιμοποιηθεί στα νέα Clio και Captur. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αυξηθούν σημαντικά οι διαστάσεις του σε κάθε επίπεδο! Συγκεκριμένα, το μήκος του είναι αυξημένο κατά 75 χλστ., το πλάτος κατά 29 και το ύψος κατά 13 χλστ., με το μεταξόνιο να είναι 105 χλστ. μεγαλύτερο. Για όσους οι αριθμοί δεν σημαίνουν πολλά, αρκεί να σας αναφέρουμε ότι σε μήκος είναι αντίστοιχο με το Qashqai πρώτης γενιάς. Στοιχείο που έχει σημαντικό αντίκτυπο στους χώρους. Η καμπίνα των επιβατών είναι αισθητά πιο άνετη και ακόμα ένας ενήλικας με ύψος 1.90 μπορεί να βολευτεί στα πίσω καθίσματα. Ο χώρος για τα γόνατα είναι μεγαλύτερος κατά 58 εκ. και για το κεφάλι περίπου 11 εκ. Μάλιστα, τα πλεονεκτήματα της νέας πλατφόρμας απολαμβάνει και ο αποθηκευτικός χώρος που πλέον αγγίζει τα 422 λίτρα, 68 περισσότερα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.


Δεν είναι μυστικό ότι στη Nissan έβαλαν ψηλά τον πήχη με τη σχεδίαση του Juke. Πετυχημένη συνταγή δεν υπάρχει λόγος να αλλάξει και στο σχετικό τμήμα της ιαπωνικής εταιρίας ακολούθησαν σοφή στρατηγική. Οι αυξημένες διαστάσεις δεν διατάραξαν το κόμπακτ σχήμα, το οποίο και διατήρησε τις βασικές αρχές του. Οι καμπύλες του αμαξώματος εξομαλύνθηκαν, ενώ οι πρησμένοι θόλοι δεν είναι τόσο τονισμένοι όσο στο παρελθόν. Ιδιαίτερα εμπνευσμένη είναι η σχεδίαση του εμπρός μέρους. Κύριο χαρακτηριστικό της είναι η τάση V motion της Nissan που διακρίνουμε σε όλα τα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρίας, αλλά με φωτιστικά σώματα σε σχήμα Y που κάνουν χρήση τεχνολογίας LED. Το αποτέλεσμα κρίνεται πετυχημένο, αφού διατηρεί μέρος της ταυτότητας του Juke, συνδυάζοντας στοιχεία που διακρίνουν τα μοντέλα της Nissan σήμερα. Παραμένοντας όμως διαφορετικό ακολουθώντας τη φιλοσοφία που ακολουθεί το ιαπωνικό B-SUV. Σε αντίστοιχο πνεύμα και τα πίσω φωτιστικά σώματα, που επίσης παραπέμπουν στην οικογένεια της Nissan.

 

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Διαστάσεις
  • Επίπεδο εξοπλισμού
  • Εσωτερικός διάκοσμος
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Οδική συμπεριφορά

Η ταυτότητα της Nissan είναι εμφανής μόλις ανοίξει κανείς την πόρτα και παρατηρήσει τον εσωτερικό διάκοσμο. Η ποιότητα κατασκευής

ξινά
  • Λειτουργία κιβωτίου σε γρήγορο ρυθμό

είναι υψηλού επιπέδου, στα στάνταρ που μας έχει συνηθίσει η ιαπωνική εταιρία. Ιδιαίτερα θετική εντύπωση προκαλεί η χρήση μαλακών πλαστικών στο πάνω μέρος του ταμπλό, όπως στο μεγαλύτερο μέρος της κονσόλας και στο κεντρικό τούνελ. Το τελευταίο παραμένει σχετικά υπερυψωμένο, προσφέροντας μία οδηγοκεντρική αίσθηση πίσω από το τιμόνι του. Ο πίνακας οργάνων μπορεί να έχει αναλογικά όργανα, αλλά στο κέντρο φιλοξενεί μία ευμεγέθη ψηφιακή οθόνη, η οποία αποδεικνύεται εξαιρετικά πρακτική. Όπως προτάσσει η εποχή, δεν θα μπορούσε να λείπει η οθόνη αφής, που στην περίπτωση του Juke δεσπόζει στο κέντρο και έχει διάσταση 8 ιντσών. Την ίδια ώρα, ιδιαίτερα λειτουργικό αποδεικνύεται το εσωτερικό με ικανοποιητικό αριθμό θηκών για μικροαντικείμενα και χωρίς εργονομικές ατέλειες.  


Η αναβάθμιση του Juke δεν περιορίζεται στη χρήση νέων υλικών, αλλά εντοπίζεται και στον εξοπλισμό που περιλαμβάνει σύγχρονες τεχνολογίες. Το σύστημα πολυμέσων NissanConnect που διατίθεται από την έκδοση Acenta και έπειτα, προσφέρει την οθόνη αφής των 8’’ που υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto. Από την πλούσια λίστα ξεχωρίζει το σύστημα Pro Pilot, που συναντάμε για πρώτη φορά στο Juke και προσφέρει ηλεκτρονική υποβοήθηση στο τιμόνι, στην επιτάχυνση και την επιβράδυνση διατηρώντας το αυτοκίνητο στη λωρίδα του κατά τη μετακίνηση στον αυτοκινητόδρομο. Και μάλιστα διατηρώντας τη σωστή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Επιπλέον, δεν θα μπορούσε να απουσιάσει το πλήρες πακέτο ασφαλείας με συστήματα όπως αυτό της πέδησης έκτακτης ανάγκης.  


Όσο εντύπωση και αν προκαλεί, το νέο Juke θα διατίθεται μόνο με ένα κινητήρα! Όχι, όμως για πολύ. Βλέπετε στο άμεσο μέλλον αναμένεται να παρουσιαστούν νέες εκδόσεις με ήπια υβριδική τεχνολογία ή ηλεκτροκινητήρα. Μέχρι τότε, θα αρκεστούμε στον DIG-T των 1.000 κ.εκ. που με χρήση υπερσυμπιεστή αποδίδει 117 ίππους στις 5.250 σ.α.λ. Το συγκεκριμένο σύνολο διακρίνεται για τη ροπή του που αγγίζει τα 180 Nm (200 Nm με overboost) και μάλιστα διαθέσιμα μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. Όσον αφορά το σύστημα μετάδοσης, συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, αλλά για πρώτη φορά και με 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη! Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης δεν ξεφεύγει από την παράδοση χρησιμοποιώντας γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω.

Οι προδιαγραφές αποτελούν τη μία μεριά του νομίσματος, αλλά καθρέφτης παραμένει πάντα ο δρόμος. Το Juke που είχαμε στη διάθεση μας εφοδιαζόταν με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, γεγονός που έκανε ακόμα πιο ενδιαφέρουσα την πρώτη μας επαφή με τη νεότερη γενιά του ιαπωνικού crossover. Όπως και στην πρώτη γενιά, έτσι και εδώ συναντάμε το σύστημα D-Mode που προσφέρει τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Eco-Standard-Sport). Ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου φυσικά και δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά δεν απογοητεύει. Οι κοντές σχέσεις του κιβωτίου σε συνδυασμό με τη ροπή στις χαμηλές στροφές του χαρίζουν ζωντάνια, ενώ κοντά στο όριο περιστροφής δεν κρύβει τη δυσαρέσκεια του. Το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο προτιμά τις χαμηλές και μεσαίες στροφές, εύρος που ξεδιπλώνει τις αρετές του. Και μάλιστα με την κατανάλωση να μένει σε λογικά πλαίσια, αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής άγγιξε τα 7,5 λίτρα χωρίς να είμαστε προσεκτικοί με το γκάζι.


Η ειδοποιός διαφορά του Juke σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας ήταν τα σπορτίφ χαρακτηριστικά που το διέκριναν. Φυσικά δεν ήταν μία σπορ κατασκευή, αλλά αυτό δεν αναιρούσε το γεγονός ότι ήταν ευχάριστο οδηγικά. Η νεότερη γενιά του ιαπωνικού μοντέλου ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σφικτή χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι στερείται άνεσης. Τα αμορτισέρ απορροφούν τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος και το επίπεδο άνεσης είναι υψηλό. Αντίστοιχα άνετο είναι και στον αυτοκινητόδρομο, με τον 3κύλινδρο κινητήρα να διατηρεί χαμηλά το επίπεδο θορύβου, ενώ σε συνδυασμό με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο σου δίνει την εντύπωση ότι οδηγείς αυτοκίνητο μεγαλύτερου κυβισμού. Μόλις βρεθείς στον επαρχιακό δρόμο, αρχίζεις να απολαμβάνεις τις αρετές τις πιο σφικτής ρύθμισης της ανάρτησης. Το πλαίσιο αποδεικνύεται εξαιρετικά στιβαρό, ενώ το βάρος των 1.210 κιλών του προσφέρει πολύ καλή ευελιξία και κατευθυντικότητα. Σημειώστε, ότι το νέο Juke μετά από χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής στην κατασκευή του είναι 23 κιλά ελαφρύτερο από το προηγούμενο! Φυσικά και θα πάρει κλίσεις στις κλειστές στροφές και οριακά ο πίσω εσωτερικός τροχός θα χάσει την επαφή με το έδαφος. Ακόμα και έτσι δεν θα προβληματίσει. Το μεγαλύτερο μεταξόνιο το έχει κάνει λιγότερο νευρικό, αλλά και πάλι θα αισθανθείς το πίσω μέρος να γλιστράει ελαφρά. Τουλάχιστον, μέχρι έως ότου παρέμβει διακριτικά το ESP.

συμπέρασμα

Το νέο Nissan Juke δεν είναι ένα συνηθισμένο B-SUV. Είναι ένα… «υβρίδιο» το οποίο παντρεύει μία σειρά από χαρακτηριστικά διαφορετικών μοντέλων. Και μάλιστα με επιτυχία. Αλλά αυτό είναι κάτι που κατάφερε η πρώτη γενιά μία δεκαετία πριν. Σήμερα, η νεότερη εκδοχή είναι πιο ώριμη, πιο σύγχρονη, διατηρώντας στο έπακρο τα στοιχεία που το καθιέρωσαν στην κατηγορία.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

VIDEOS

GOCAR TEST - Nissan Juke DIG-T DCT7

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...