Δοκιμή: Jeep Cherokee 2.2 Diesel AWD Auto

Το θρυλικό αμερικανικό SUV εντυπωσιάζει με τον εξευρωπαϊσμένο χαρακτήρα του, σε όλους τους τομείς!

  • -
  • -
Ισχύς195 PS
Ροπή450 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,8 sec
Κατανάλωση μ.κ.6,6 lt/100km
Εκπομπές CO2175 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Στην ελληνική αγορά το Cherokee διατίθεται αποκλειστικά με diesel κινητήρα 2,2 λίτρων και με αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, σε εκδόσεις με κίνηση μόνο εμπρός (FWD) ή με τετρακίνηση (4WD).

Η θετική επιρροή της Fiat στο νέο Jeep Cherokee είναι εμφανής σε όλα τα επίπεδα: τη σχεδίαση, την καμπίνα, την οδήγηση. Υπό τη σκέπη της FCA, το αμερικανικό SUV στην 5η του γενιά απέκτησε τρόπους και συμπεριφορά πολύ κοντά στις ευρωπαϊκές συνήθειες και επιθυμίες. Το πρόσφατο facelift άλλαξε ελαφρώς τη φουτουριστική εμφάνιση, κάνοντάς την ελαφρώς πιο ήπια και ακόμη πιο κομψή. Τα στενόμακρα φώτα εμπρός με τους τετράγωνους προβολείς εκατέρωθεν της μάσκας ενώθηκαν σε ενιαία σώματα, ενώ μικρότερες είναι οι αλλαγές πίσω, με την προσθήκη κόκκινων LED και τη μετακίνηση της πινακίδας κυκλοφορίας από τον προφυλακτήρα στο πορτμπαγκάζ.

Στο εσωτερικό, το πρώτο που κάνει εντύπωση είναι η ιδιαίτερα προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Η σύγκριση με τις προηγούμενες γενιές του Cherokee είναι χαοτική, τόσο σε υλικά όσο και σε συναρμογή! Οι ωραίες δερμάτινες επενδύσεις προσδίδουν έναν αέρα πολυτέλειας, ενώ ο όμορφος πίνακας οργάνων με οθόνη TFT 7’’ στο κέντρο, σε συνδυασμό με το αναβαθμισμένο και εύχρηστο σε λειτουργία σύστημα infotainment UConnect με οθόνη αφής έως 8,4’’ (στάνταρ 7’’), δίνουν έναν hi-tech αέρα στην καμπίνα.

Ο οδηγός κάθεται ψηλά και απολαμβάνει καλή εποπτεία του δρόμου και σωστή εργονομία. Οι χώροι θα βολέψουν με άνεση τέσσερις ενήλικες και στην ανάγκη κι ένα πέμπτο, πίσω στη μέση, όπου το πτυσσόμενο υποβραχιόνιο κάνει την πλάτη κάπως σκληρή. Μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών με όγκο 570 λίτρων. Την πρακτικότητα ενισχύουν το ηλεκτρικά ανοιγόμενο πορτμπαγκάζ, οι αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα και η διαιρούμενη (60/40) και ρυθμιζόμενη σε κλίση, πλάτη του πίσω καθίσματος.


Κάτω από το καπό του Cherokee βασιλεύει ο diesel Multijet των 2,2 λίτρων. Αποδίδει υψηλή ισχύ 195 ίππων και πλούσια ροπή 450 Nm, απόδοση που μοιράζεται στους τέσσερις τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου 9 σχέσεων και του συστήματος τετρακίνησης Jeep Active Drive Ι. Ο πετρελαιοκινητήρας της FCA δεν διακρίνεται για την ήσυχη λειτουργία του, έχει ωστόσο δύναμη και επιταχύνει με σθένος το αμερικανικό SUV, από στάση στα 100 km/h σε 8,8 sec και μέχρι την τελική ταχύτητα των 202 km/h! Το κιβώτιο αλλάζει σχέσεις εξαιρετικά ομαλά αν και όχι ιδιαίτερα σβέλτα (ακόμη και στο sport mode) και δεν σε αφήνει ποτέ χωρίς δύναμη. Παράλληλα, η μέση κατανάλωση είναι απόλυτα λογική για το βάρος (1.952 kg) και το μέγεθος του Cherokee. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 8 με 8,5 lt/100 km, όχι μακριά από τα 6,6 που ανακοινώνει η Jeep.

Εξαιρετική είναι επίσης η στιβαρότητα του πλαισίου αλλά και η συμπεριφορά της ανάρτησης. Ξεχάστε ότι ξέρατε από τα Cherokee της προηγούμενης δεκαετίας. Το νέο μοντέλο πατάει γερά στην άσφαλτο, δεν γέρνει υπερβολικά όταν το πιέσεις και στρίβει με υψηλό περιθώριο πρόσφυσης, προσφέροντας παράλληλα πολύ καλή άνεση.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Εξοπλισμός
  • Κινητήρας
  • Τετρακίνηση
  • Κατανάλωση
ξινά
  • Θορυβώδης κινητήρας
  • Έλλειψη ρεζέρβας

Για την ασφάλεια φροντίζει ένα πλήρες πακέτο συστημάτων, μεταξύ των οποίων η προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης με ενεργό πέδηση και αναγνώριση πεζών, η παρακολούθηση τυφλού σημείου (Blind Spot Monitoring), η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (LaneSense με Lane Keep Assist), η υποβοήθηση παρκαρίσματος ParkSense με δυνατότητα φρεναρίσματος και κάμερα οπισθοπορείας.

Συνολικά, το νέο Cherokee δείχνει συγκροτημένο, ασφαλές και άνετο στην οδήγηση χωρίς να έχει χάσει κάτι από τις off road ικανότητές του. Για τις τελευταίες φροντίζει η αποτελεσματική τετρακίνηση Jeep Active με 4 προγράμματα οδήγησης (Auto, Sport, Snow, Sand/Mud) στα οποία προστίθεται το Rock στην κορυφαία έκδοση Trailhawk. Εκτός δρόμου εκτιμάς ακόμη την έλλειψη κραδασμών στο πλαίσιο ή το τιμόνι και την ικανοποιητική άνεση. Από την άλλη, πρέπει να είσαι προσεκτικός με τα ελαστικά μιας και στο πορτμπαγκάζ δεν υπάρχει ρεζέρβα, αλλά κιτ επισκευής που σε ένα σκίσιμο μάλλον δεν θα είναι αποτελεσματικό.

συμπέρασμα

Με ευρωπαϊκούς τρόπους στους τομείς της άνεσης, της οδικής συμπεριφοράς, της ποιότητας και της ασφάλειας, σύγχρονη εμφάνιση, καλούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές και πλούσιο εξοπλισμό, το νέο Jeep Cherokee έχει όλα όσα αναζητά ο αγοραστής της κατηγορίας με μπόνους το γόητρο και τις off road δυνατότητες που εγγυάται το όνομα της Jeep.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...