Suzuki Alto 1.0 GLX

Το μικρό Suzuki "κελαϊδάει" στην κατηγορία πόλης

  • -
  • -
Ισχύς68 PS
Ροπή90 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h13,5 sec
Μέση κατανάλωση4,3 lt/100km
Εκπομπές CO299 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Χαριτωμένο και δυναμικό σε σχεδίαση και χαρακτήρα το μικρότερο αυτοκίνητο στην γκάμα της Suzuki προσφέρει πολλά και ζητάει λίγα.

γλυκά
  • Θέση οδήγησης
  • Κινητήρας
  • Κιβώτιο ταχυτήτων
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Τιμή
ξυνά
  • Χώροι
  • Στενό άνοιγμα χώρου αποσκευών
  • Μικρό πορτ μπαγκάζ
  • Τρέμουλο στο ρελαντί
απόψεις

Το οδήγησα και το ευχαριστήθηκα. Μου θύμισε έντονα ένα 3θυρο Swift 1000άρι του ΄90 που είχα κάποτε: νευρικό, πούπουλο, πολύ οικονομικό, με το κλασικό τρικύλινδρο τρέμουλο και με την σιγουριά πως θα είναι έτσι για πάντα. Το μόνο που λείπει από το Alto -ευτυχώς- είναι εκείνη η τσίγκινη αίσθηση. Δείχνει στιβαρό, σε αντίθεση με το Swift που ακούμπαγες κολονάκι στο παρκάρισμα και τσάκιζε η οροφή! Όσο για το χρώμα του Alto που οδήγησα (βλέπε φωτο), ξετρέλανε κάθε θηλυκό στο πέρασμά του, πιθανότατα επειδή τους θύμιζε -όπως και σε μένα- μανό νυχιών.

Γιάννης Λημναίος

Έχω μια ιδιαίτερη συμπάθεια στα μικρά αυτοκίνητα. Αυτή η βασική αστική κατηγορία, η αποκαλούμενη Α, δεν εκπροσωπείται πλέον από θεόγυμνους, βραδυκίνητους ανθρωπομεταφορείς με ανέσεις κονσέρβας και συμπεριφορά καροτσιού super market. Κάθε άλλο! Και χαριτωμένα σαλονάκια θα δουν τα μάτια σας και ξύπνιους αποθηκευτικούς χώρους και σουλουπωμένη αίσθηση λαμβάνεις κρατώντας το τιμόνι. Εντάξει, δεν ζεματίζουν την άσφαλτο, αλλά ούτε και την τσέπη και αν αυτό δεν λαμβάνεται ως προσόν, τότε τσεκάρετε το βάθος του πορτοφολιού σας και τα ξαναλέμε. Ακόμα καλύτερα πάρτε για μια εβδομάδα το τιμόνι του Alto χέρια σας και σκεφτείτε καλά αν σας κάνει καρδιά να το αποχωριστείτε.

Σάλτο εκσυγχρονισμού

Επηρεασμένο από τις σύγχρονες τάσεις της ευρωπαϊκής αυτοκινητικής σκηνής, οι σχεδιαστές έδωσαν στο μικρό Suzuki την φινέτσα που θα το κάνει αγαπητό στους νέους, Ανατολής και Δύσης. Χαριτωμένη προσωπικότητα με σχεδιαστικά high light τους εξόφθαλμους προβολείς με καθαρό κρύσταλλο και την μπομπέ μάσκα και δυναμισμός που προκύπτει από την «τρίθυρη» ψευδαίσθηση και τα τονισμένα πίσω φώτα σε σχέση με τη μικρή 5η πόρτα πίσω. Ταυτόχρονα ο στόχος για το 5θυρο Alto των 3.500 mm μήκους ήταν να ωφεληθεί καθολικά από την βελτιωμένη και ελαφριά σιλουέτα του, σε επίπεδο κατανάλωσης βενζίνης και εκπομπών ρύπων. Γι’αυτό και ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας έφτασε στο θεαματικά χαμηλό για τόσο μικρό αυτοκίνητο Cd: 0,30. Η νέα τάση θέλει τους κινητήρες 3κύλινδρους του λίτρου και o 12βάλβιδος χιλιάρης(996 cc) του Splash μετακόμισε στα σωθικά του Alto κερδίζοντας 3 ίππους στην ονομαστική του απόδοση. Με 68 PS στις 6.000 rpm και με 9,2 kgm στις 3.400 rpm και με το χαμηλό του βάρος να μην ξεπερνά τα 900 κιλά (855-885 kg ανάλογα με τον εξοπλισμό), το Alto έχει κάθε λόγο να υπερηφανεύεται για τον δραστήριο χαρακτήρα του. Όπως όλοι οι 3κύλινδροι της κατηγορίας του, έτσι και αυτός, πέρα από ήσυχος και πολιτισμένος, είναι ιδιαίτερα φειδωλός σε καύσιμο και προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις(0-100 km/h σε 14,0 sec, τελική ταχύτητα 155 km/h). Παράλληλα δίνει το έναυσμα στους ανθρώπους της Suzuki να καμαρώνουν για την εξαιρετικά χαμηλή μέση τιμή κατανάλωσης (4,3 lt/100 km) και την οικολογική του συνείδηση (μόλις 99 gr/km CO2).

Βόλτα με κέφι

Όλα καλά στην θεωρία, αλλά και στην πράξη το Alto εξασφαλίζει θετικές εντυπώσεις. Το ρυθμιζόμενο καθ’ύψος τιμόνι και κάθισμα προσφέρουν καλή θέση οδήγησης, ενώ τα καθίσματα με το ενιαίο προσκέφαλο είναι αναπαυτικά ακόμα και για την ευαίσθητη οσφυϊκή περιοχή. Τα υλικά στο ταμπλό είναι σκληρά, όπως συνηθίζεται άλλωστε στην κατηγορία, χωρίς βέβαια να έχουν το  τελικό φινίρισμα που θα δεις στο Splash, ενώ ο εσωτερικός διάκοσμος και η σχεδίαση δεν έχουν την τόλμη που συναντάς στο εξωτερικό. Το μεταξόνιο των 2.360 mm εξασφαλίζει επαρκείς χώρους για τέσσερις ενήλικες, αν και οι πίσω θα πρέπει να κάνουν παραχωρήσεις στον αέρα για τα πόδια τους, εφόσον το ανάστημά τους είναι άνω του 1,80.  Θήκες για μικροαντικείμενα προσφέρονται πλουσιοπάροχα για να υμνήσεις την πρακτικότητα, όμως εξετάζοντας την εργονομία προβληματίζεσαι για την αποχή διακόπτη παραθύρου συνοδηγού στην πλευρά του οδηγού, κάτι που σε αναγκάζει σε ...γυμναστικές επιδείξεις, αλλά και για τα φινιστρίνια στα πίσω παράθυρα. Οδηγικά το Alto, μπορεί να μην κάνει την υπέρβαση, όμως είναι γρήγορο και ευέλικτο με προβλέψιμη συμπεριφορά και καλές αντιδράσεις της ανάρτησης στην καθημερινή χρήση. Αν το παρακάνεις παραμένει προοδευτικό σε αντιδράσεις και αρκετά διασκεδαστικό αν παίζεις με τους νόμους της φυσικής. Βέβαια οι αναπηδήσεις από τον άκαμπτο άξονα πίσω, είναι σαν τον βήχα και δυσκολεύονται θα κρυφτούν. Τελικά, το Alto προσφέρει επαρκείς βασικές ανέσεις σε ένα ολοκληρωμένο πακέτο για την αστική καθημερινότητα.

συμπέρασμα

«Οικονομία, οικολογία, φιλικότητα». Προσθέστε και ένα μετάλλιο ευελιξίας (9,0 m κύκλος στροφής) και έχετε μια κεντρική ιδέα του νέου μικρού της Suzuki. Οι 6 προγενέστερες γενεές συνολικά αριθμούν 9.000.000 πωλήσεις παγκοσμίως και επιβεβαιώνουν μια τριακονταετή παράδοση με δόγμα την αξιοπιστία και την αγχολυτική μετακίνηση. Η 7η και πιο πρόσφατη γενιά Alto εμφανίζεται απόλυτα εναρμονισμένη στα τεχνολογικά και αισθητικά δεδομένα της κατηγορίας και της εποχής. Χωρίς σύνθετες υποσχέσεις, το Alto σε κάνει να χαμογελάς κάθε μέρα που συμβιώνεις μαζί του και δεν θα αργήσει η στιγμή που θα πίνεις και νερό στο όνομά του.

Suzuki Alto

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...