Δοκιμή Peugeot 208 1.2 PureTech 100 - Προχωρημένο

Το νέο 208 ανοίγει τα φτερά του στα supermini με ρεσιτάλ φαντασίας σε κάθε τομέα

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή205 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,9 sec
Μέση κατανάλωση4,2 lt/100km
Εκπομπές CO297 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Δημιουργική εξωστρέφεια που ομορφαίνει τους δρόμους και την ζωή του οδηγού, γαλλική αποτελεσματικότητα στο δρόμο και στην αισθητική και τεχνολογικός πλουραλισμός εκφράζονται μέσα από το νέο 208.


Διατηρεί την κωδικοποίηση, αλλά αλλάζει ολοκληρωτικά. Το νέο Peugeot 208 δεν έγινε 209, αλλά κράτησε σταθερό το νούμερο που το εκπροσωπεί και εισάγει ένα νέο εκπρόσωπο στα supermini. Προχωρημένο σε σχεδίαση μέσα έξω και σπουδασμένο στη λεπτομέρεια έρχεται να συνεχίσει την επιτυχία για το λιοντάρι από τη Γαλλία στην δημοφιλέστερη κατηγορία.



Επανεκκίνηση

Ιστορικά τα θεμέλια επιτυχίας για την Peugeot μπήκαν με το 205, η κεκτημένη ταχύτητα βρήκε τα 206 και 207 εξίσου δυνατά για να σηκώσουν στις πλάτες τους το ευχάριστο βάρος και από το 2012 προσθέτοντας ένα ψηφίο και αρκετή έμπνευση το 208 ήρθε για να μείνει. Το ελαφρύ και δραστήριο σε αίσθηση και διάθεση 208, τύπωσε νέες σελίδες στην ένδοξη ιστορία της εταιρίας στην κατηγορία και παρέμεινε δημοφιλές σαν τους προγόνους του, παρά τον καταιγισμό ικανών ανταγωνιστών που συνωστίζονται στην κλάση των supermini. Σήμερα προσφέρει μια ακόμα αφορμή για δυναμική επανεκκίνηση και το καταφέρνει με το καλημέρα, αρκεί να του ρίξεις την πρώτη ματιά. Δύσκολα θα σε αφήσει αδιάφορο, ο δυναμισμός ρέει παντού, σε κάθε λεπτομέρεια και έχει τον τρόπο του να κερδίσει τον θεατή με την συναρπαστική του εικόνα. Ακολουθεί μεν το σύγχρονο μοτίβο στο δρόμο που χάραξαν τα μεγαλύτερα αδέρφια του, ώστε να σε κερδίσει οπτικά, αλλά με το δικό του τρόπο. Αυτό που βλέπεις είναι αθλητικό σε στιλ, προσεγμένο, επιβλητικό και μυώδες. Ταυτόχρονα γοητεύει χωρίς να κραυγάζει και προσφέρει μια έκφανση δυναμισμού που όμοια της σπάνια έχουμε δει να αποτυπώνεται τόσο γλαφυρά σε μέταλλο.

Θυμίζει 205, κυρίως στην τρίτη κολώνα, αλλά και στο σκαρίφημα του πίσω τμήματος, όμως έχει όλες τις σύγχρονες λεπτομέρειες και τη σωστή ισορροπία διχρωμίας για το επιθυμητό αποτέλεσμα. Εντυπωσιακή σχεδίαση by Peugeot Design Lab με highlights τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα LED που θυμίζουν νυχιές, την επιβλητική κυψελωτή μάσκα με το λιοντάρι της Peugeot να πηγαίνει πακέτο για πρώτη φορά με τον κωδικό του μοντέλου στο δυναμικό καπό με τις λαξεμένες επιφάνειες. Συνολικά το αμάξωμα είναι ελκυστικό τραβάει το βλέμμα και δημιουργεί επιθυμία να ζήσεις από κοντά το αυτοκίνητο. Ανήκει πλέον στην κατηγορία των supermini που ξεπερνούν τα 4 μέτρα (4.055 mm), όντας 82 mm μακρύτερο από τον προκάτοχό του, με τη νέα πλατφόρμα CΜP2 να προσφέρει το ιδανικό, περισσότερη ακαμψία και χαμηλότερο βάρος (30 κιλά), ενώ τα επιπλέον χιλιοστά στο μεταξόνιο για να πάρει τις ανάσες του χωροταξικά είναι λιγότερα από αυτά που φαντάζεσαι (μόλις 2 mm).



Αν η εξωτερική σχεδίαση σε κάνει να το θαυμάσεις, η είσοδος στο σαλόνι θα επιβεβαιώσει τη δημιουργική προσέγγιση των δημιουργών του, που δεν έκαναν εκπτώσεις ούτε στην ποιότητα ούτε στις τεχνολογικές παροχές. Μια εξέλιξη του i-cockpit ενσαρκώνεται με τρισδιάστατο ψηφιακό πίνακα οργάνων, πλαισιωμένο με ανοίγματα στα πλαϊνά του, για το σχεδιαστικό παιχνίδισμα προσομοίωσης πηδαλίου. Η 3D απεικόνιση είναι προαιρετική μεν, εντυπωσιακή δε. Δεν γίνεται να μην θαυμάσεις το τρόπο που προσφέρεται η πληροφορία, πάνω από το μικρής διαμέτρου σπορ τιμόνι. Με δυνατότητα παραμετροποίησης στον τρόπο απεικόνισης, μεταβάλει το στιλ και την ενημερωτική ποικιλία κατά τις επιθυμίες του χρήστη.

Το μενού και ο χειρισμός θυμίζουν το 3008, το ίδιο ισχύει για τους διακόπτες αεροπορικού τύπου στην κονσόλα. Μια σειρά από μπουτόν εμπρός και άλλη μια, αφής, ακριβώς πίσω τους για το χειρισμό της οθόνης 10’’ του infotainment (υπάρχουν μικρότερες οθόνες 5’’ και 7’’) που διαθέτει Android Auto, Apple CarPlay και φροντίζει για ενημέρωση, πλοήγηση και ψυχαγωγία. Πιο χαμηλά στην κονσόλα υπάρχουν θύρες USB και type C, καθώς και ειδική θήκη για smartphones με δυνατότητα ασύρματης φόρτισης. Τα μαλακά υλικά, οι piano black επενδύσεις και οι κομψοί διακόπτες φανερώνουν πως η ποιότητα και ο διάκοσμος αγγίζουν τα premium πρότυπα, ενώ το επίπεδο εξατομίκευσης είναι υψηλό για να ικανοποιήσει τα απαιτητικά γούστα. Φυσικά το πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης είναι διαθέσιμο και κάνει την ζωή ασφαλέστερη και ευκολότερη.

Οι ψηλοί θα χρειαστεί να ψάξουν την ιδανική θέση οδήγησης, έτσι ώστε το τιμόνι να μην κρύβει το κάτω μέρος του πίνακα οργάνων. Χωροταξικά είναι ελαφρώς βελτιωμένο, κάτι που λιγότερο δικαιολογείται από τα μόλις δυο χιλιοστά κέρδους του μεταξονίου και περισσότερο στη χρήση της νεότερης πλατφόρμας του ομίλου, που επιτρέπει διορθώσεις. Σαφώς υπάρχουν και ποιο ευρύχωρα supermini στην πιάτσα, όμως η τετράδα επιβατών στο σύνολο θα βολευτεί αξιοπρεπώς, ιδίως αν οι δυο πίσω δεν ανήκουν στην κλάση λεβεντόπαιδα. Τα 311 lt για αποσκευές είναι διαθέσιμα όταν απουσιάζει ο τροχός ανάγκης και τη λύση δίνει το κιτ επισκευής. Μπορεί ο χώρος αποσκευών να μην δείχνει το δρόμο στον ανταγωνισμό, τουλάχιστον όμως είναι πλήρως αξιοποιήσιμος και εύκολα προσβάσιμος.

Συνεχίζει την παράδοση

Τα μικρά Peugeot τα θυμόμαστε όμως και για την συμπεριφορά τους στο δρόμο και το νεότερο 208, αν και βιρτουόζος του στιλ, συνεχίζει την παράδοση. Ο γνωστός τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1.2 λίτρων ακόμα και στην έκδοση των 100 ίππων, για να ικανοποιεί τη νόρμα ρύπων Euro6 είναι ιδανικά αποδοτικός για το συνδυασμό επιδόσεις και οικονομία. Δεν είναι ότι θα βάλει φωτιά στο δρόμο, όμως σε καμία περίπτωση δεν θα νιώσεις ότι σου λείπει επιτάχυνση αν δεν ψάχνεις φλογερές επιδόσεις. Για αυτή την περίπτωση η Peugeot σου προσφέρει το ίδιο μοτέρ με 30 επιπλέον ίππους, χωρίς πάλι να ισχυρίζεται ότι σερβίρει GTi. Υπομονή για αυτό, θα έρθει κάποια στιγμή. Αν πάλι ψάχνεις ακόμα περισσότερο οικονομία κρατάς το μοτέρ, αφαιρείς το τούρμπο (όχι εσύ, η Peugeot στο έχει έτοιμο!) και ιδού ένα βασικό 208, προσιτό με 75 ίππους. Αν πάλι αναζητάς το trend της εποχής, την ηλεκτροκίνηση, η Peugeot σε αποστομώνει με το e-208 και χορταστικό «γκάζι» από ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων με επάρκεια 50kWh στις μπαταρίες του. Έχουμε και 1.5 BlueHDi με 100 ίππους για όσους αναζητούν την diesel μελωδία, όμως ο 100ρης PureTech της περίστασης, για την ώρα είναι η χρυσή τομή στην συνδυασμένη απαίτηση του αγοραστή που τα ζητάει όλα.

Προσιτός, οικονομικός, αποδοτικός, ζωηρός, εύστροφος, φυσικά δοκιμασμένος και με βραβεύσεις για τις υπηρεσίες του. Ξεπερνώντας τις θεωρίες, στην πράξη αποδεικνύει γιατί είναι από τους ποιο πετυχημένους κινητήρες. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι κατέχει τον τίτλο Engine of the Year (από 1.0 έως 1.4 lt) για μια συνεχή 4ετία από το 2015. Δυο setup, Eco και Normal φροντίζουν για το προφανές στην απόδοση. Μπορείς να πέσεις στα 6,5 lt/100 km με χρήση Eco και τρυφερό πόδι στο πεντάλ, μπορείς να δεις και τη βάση από τα διψήφια νούμερα με το Normal, αλλά με καθόλου νορμάλ χρήση του ποδιού στο γκάζι.

γλυκά
  • Σπορ σχεδίαση
  • Κομψή αισθητική
  • Μοντέρνο εσωτερικό
  • Αναβαθμισμένη ποιότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιοτική ανάρτηση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Ορατότητα: φαρδιές πίσω κολώνες
  • Χώροι

Σε αυτή την περίπτωση κάποιος αναζητά επιβεβαίωση των επιδόσεων (τελική ταχύτητα: 188 km/h, 0-100 km/h σε 10,9’’ ). Αν διατηρεί συχνά το trip computer σε τιμές που ξεκινούν από το νούμερο 10, τότε εξακριβωμένα έχει πόδι αμόνι. Τα 7,5 lt/100 km είναι σύνηθες νούμερο αν θες να συνδυάζεις απόδοση και οικονομία, να απολαμβάνεις τις ζωηρές επιταχύνσεις και τη ροπή χωρίς να στροφάρεις διαρκώς ψηλά το μοτέρ. Άλλωστε τα 205 Nm ροπής είναι διαθέσιμα από τις 1.750 rpm, οπότε με χαμηλομεσαίες το ελαφρύ 208 είναι ζωηρό και πρόθυμο για οδήγηση. Καλή απόκριση και πειστικό τράβηγμα σε συνδυασμό με ένα σωστό σε κλιμάκωση και κούμπωμα 6άρι κιβώτιο με χορταστικές διαδρομές, δημιουργούν ένα ευχάριστο περιβάλλον οδήγησης είτε σε αστικό περιβάλλον είτε εκτός. Ταξιδεύει με ιδιαίτερη ησυχία, δείγμα ποιοτικής δουλειάς όσον αφορά την κύλιση και τις μονώσεις, παραμένει ευθύβολο σε υψηλές ταχύτητες και φορτώνει την αυτοπεποίθηση του οδηγού ώστε να αφήσει τον αυτοκινητόδρομο με την πρώτη ευκαιρία. Στις συνεχόμενες στροφές διαπιστώνεις το στιβαρό πλαίσιο που σηκώνει χιλιόμετρα και την ανάρτηση (McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος πίσω) που τα διαχειρίζεται με άνεση ώστε να μην περιορίζεις το ρυθμό σου.

Οι κλίσεις είναι περιορισμένες η τάση της ουράς να βοηθήσει το στρίψιμο παραμένει, αλλά δεν παίρνει ποτέ έκταση υπερστροφής από τη στιγμή που επεμβαίνουν τα ηλεκτρονικά. Τουλάχιστον το κάνουν χωρίς να πετσοκόβουν τη διάθεση και το ρυθμό και το 208 παραμένει ευχάριστο στην οδήγηση αναζητώντας ιδανικές γραμμές και προσφέροντας πληροφορία. Τόσο από το τιμόνι που έχει γίνει φιλικότερο (λιγότερο άμεσο μεν αλλά εξίσου ουσιαστικό στην αποστολή του), όσο και από τα φρένα που δεν έδειξαν σημάδια αδυναμίας και κούρασης. Συνολικά πείθει με κάθε τρόπο ότι οδηγικά είναι προσεγμένο στην λεπτομέρεια που αναζητά ο συγχρονος αγοραστής χωρίς να αφήνει παράπονα ακόμα και στον απαιτητικό. Κάνοντας το λογαριασμό καταλήγεις ότι δεν είναι ευχάριστο μόνο να το οδηγείς, αλλά να το βλέπεις και να το ζεις. Αυτό από μόνο του είναι μια επιτυχία που μελλοντικά θα βγει σε καλό για τα ταμεία των Γάλλων.  



συμπέρασμα

Αυτή τη φορά δεν ήρθε ως ένα από τα δυνατά χαρτιά στην κλάση των supermini, αλλά με σκοπό να κάνει πάταγο. Το αν το πέτυχε, σε λογιστικό επίπεδο θα το κρίνει η ιστορία των πωλήσεων στην διάρκεια του χρόνου. Αν όμως ψάχνει κάνεις το γκελ που κάνει στο κοινό που το αντικρίζει, ενδιαφέρεται δεν ενδιαφέρεται άμεσα για αυτοκίνητο, τότε η Peugeot πρέπει να τρίβει τα χέρια της από ικανοποίηση. Απολαυστικός ο κομψός δυναμισμός για να μην χορταίνεις να το βλέπεις, εξαιρετικό στα ενδότερα ακόμα περισσότερο όταν το οδηγείς, φιλικό και οικονομικό να το ζεις. Αν και είναι νωρίς για να κολλήσεις την ταμπέλα του λαμπερού σφετεριστή για την θέση του θρόνου της κατηγορίας, τη στιγμή που και οι υπόλοιποι κατασκευαστές δεν κάθονται με σταυρωμένα χέρια, το νέο 208 είναι κάτι πραγματικά νέο στην κλάση του και δεν περιορίζει το ρόλο του. Οι ακριβές και πληθωρικές σε παροχές εκδόσεις καλοβλέπουν το premium αγοραστικό κοινό σε μια αμφίδρομη σχέση μεταξύ τους.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

GOCAR TEST - Peugeot 208 1.2 PureTech 100 PS

POLL

Ποιο ηλεκτρικό πόλης προτιμάτε;

  • Honda e
  • SEAT Mii Electric
  • smart EQ fortwo coupe
  • smart EQ fortwo cabrio
  • smart EQ forfour
75
GOCAR Magazine #75

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...