Nissan Pixo 1.0

Αστικός θρύλος

  • -
  • -
Ισχύς68 PS
Ροπή90 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h14,0 sec
Μέση κατανάλωση4,3 lt/100km
Εκπομπές CO299 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Τίμιο σε χαρακτήρα και οικονομικό στη χρήση χάρη στον 3κύλινδρο κινητήρα 1.0 λίτρων με τους 68 ίππους. Με απλές λύσεις στην ανάρτηση, ικανοποιεί χωρίς πρόβλημα στον δρόμο

γλυκά
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Χαμηλή κατανάλωση
ξυνά
  • Σκληρά πλαστικά
  • Περιορισμένοι χώροι για πίσω επιβάτες/αποσκευές
  • Μακριά κλιμάκωση κιβωτίου
απόψεις

Άριστο στα αστικά του καθήκοντα δεν θα σε κάνει να βαρεθείς την οδήγησή του ακόμη κι αν βγεις εκτός των τοιχών καθώς ταξιδεύεις άνετα και με υψηλή μέση ταχύτητα. Το Pixo αποτελεί συνειδητή επιλογή όσων σκέφτονται με προτεραιότητα την οικονομία όχι μόνο στην κατανάλωση, αλλά και στα έξοδα συντήρησης και κατοχής. Το τρικύλινδρο μοτέρ απαιτεί εξοικίωση καθώς εμφανίζει κραδασμό στο ρελαντί. Στα πλην και η περιορίσμένη ορατότητα λόγω της φαρδιάς πίσω κολωνας.

Βασίλης Παπαδόπουλος

Μόνο μύθος δεν είναι η παράδοση που θέλει τα μικρά ιαπωνικά αυτοκίνητα πόλης, να αποτελούν το καταλληλότερο εργαλείο, για την ανεξάντλητη κίνηση των αστικών κέντρων. Ένας αστικός θρύλος, ο οποίος επιβεβαιώνεται σε κάθε «φουρνιά» ενός μικρού ιαπωνικού τετράτροχου. Το Pixo αποτελεί το alter ego του Suzuki Alto, που μαζί ξεκινούν το ταξίδι τους από τις μακρινές Ινδίες όπου κατασκευάζονται, ώστε να διδάξουν στους χορτασμένους αλλά πάντα «πεινασμένους» Ευρωπαίους, την λογική της απλότητας. Μόλις φουλάρεις το ρεζερβουάρ των 35 λίτρων του Pixo, με την τιμή της αμόλυβδης στα ύψη, οι σκέψεις αρχίζουν να γίνονται ολοένα και πιο ξεκάθαρες. Επίκαιρο όσο ποτέ, με τιμή που μπορεί να διαμορφωθεί, ανάλογα με το χρηματοδοτικό, σε δόση ίση με το εβδομαδιαίο κομμωτήριο «κοκέτας» κυρίας προ κρίσης, το Pixo, απαντά στον πονοκέφαλο πολλών καθημερινών οδηγών. Στόχος του οι εξακριβωμένες διαδρομές της πόλης, οι οποίες όμως κρύβουν ανεξακρίβωτες καταστάσεις που μπορούν να σε οδηγήσουν στην παράνοια.

Σύγχρονος ήρωας

Υιοθετώντας την κλασσική φιγούρα των ιαπωνικών αυτοκινήτων πόλης και έχοντας στενούς δεσμούς αίματος με το Suzuki Alto, το Pixo προσπαθεί να διαφοροποιηθεί κυρίως στο εμπρός μέρος, γεφυρώνοντας κατά κάποιον τρόπο το ποιόν του με την υπόλοιπη γκάμα της Nissan. Το μήκος των 3.5 μέτρων και κάτι, θέτει τις βάσεις για εύκολη μετακίνηση και στάθμευση στην πόλη. Το μεταξόνιο των 2.360mm, λειτουργεί για χάρη της άνεσης οδηγού και συνοδηγού, ωφελώντας λιγότερο το χώρο για τους πίσω επιβάτες και τις αποσκευές (129lt). Με την εύκολη αναδίπλωση του πίσω καθίσματος ο διαθέσιμος χώρος μεγαλώνει στα 367 lt. Η θέση οδήγησης είναι καλή, το ταμπλό ακολουθεί απλό μοτίβο, διακρίνεται από τα σκληρά ανοιχτόχρωμα κατά βάση πλαστικά, τα οποία έχουν καλή συναρμογή, εξυπηρετώντας πλήρως οδηγό και επιβάτες. Το ίδιο ισχύει και για τις θέσεις για μικροαντικείμενα, οι οποίες είναι αρκετές και πρακτικές.

Άσε με να σε ξεPixo!

Χωρίς να καινοτομεί στην διάταξη της ανάρτησης, χρησιμοποιεί αυτό που λέμε «παραδοσιακή αρχιτεκτονική» για κατασκευές χαμηλού κόστους. Γόνατα τύπου McPherson εμπρός και ένας άκαμπτος άξονας πίσω, εξασφαλίζουν μια ομολογούμενος ισορροπημένη συμπεριφορά στο δρόμο. Αξιοπρεπής και κάτι παραπάνω η άνεση που προσφέρει, αφού καταφέρνει να απορροφά τις περισσότερες κακοτεχνίες, χωρίς έντονη ηχητική παρουσία. Επιπλέον bonus για τους πιο απαιτητικούς οι περιορισμένες κλίσεις, η υποστροφή σε σωστές δόσεις και το ηλεκτρικό τιμόνι, με το επικοινωνιακό «χάρισμα». Με το πάτημα του γκαζιού, στα αυτιά του οδηγού έρχεται η χαρακτηριστική χροιά του 3κύλιδρου κινητήρα 1.0 λίτρου, με τους 68 ίππους. Παράγει κάποια ποσότητα ήχου, που μπορεί να σε ενοχλήσει ή και να σε «φτιάξει», ενώ από στάση εξασφαλίζει στο Pixo εξαιρετικές επιδόσεις. Παρέα στο δύσκολο έργο της πόλης, κάνει το σαφές χειροκίνητο κιβώτιο, με καλή αίσθηση, αλλά μακριές σχέσεις, που ξεκουράζουν τον «καμικάζι»  κινητήρα, ειδικά από την 3η και πάνω, προσγειώνουν την κατανάλωση, αλλά ανεβάζουν τα νούμερα των ρεπρίζ. Στα χέρια μας το Pixo έκαψε κάτι περισσότερο από 6.5 lt/100km χωρίς να έχουμε μελετήσει πρόσφατα τους κανόνες περί οικονομικής οδήγησης. Τα φρένα έχουν γραμμική απόδοση και αποδεικνύονται ανθεκτικά για το βάρους 855 kg Pixo.

συμπέρασμα

Απλό και λιτό, απαλλαγμένο από περιττές πολυτέλειες κυνηγά την ουσία της αστικής μετακίνησης. Σε κερδίζει στο δρόμο, με την σωστή οδική συμπεριφορά του, η οποία ξεπερνά έστω και λίγο τα καθιερωμένα πρότυπα των αυτοκινήτων πόλης. Ανταγωνιστικό σε τιμή, μάχεται για χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, χωρίς να αφήνει τον οδηγό να «χασμουριέται» κατά την επιτάχυνση.

Nissan PIXO

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
67
GOCAR Magazine #67

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...