Δοκιμή: Peugeot 208 1.5 diesel - Δυναμικό και οικονομικό

Εκτός από τη μοντέρνα εμφάνιση, τον βραβευμένο κινητήρα και τον πλούσιο εξοπλισμό, η έκδοση GT Line αναδεικνύει ακόμα περισσότερο τον σπορ χαρακτήρα του δημοφιλούς supermini

  • -
  • -
Ισχύς102 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,5 sec
Μέση κατανάλωση3,7 lt/100km
Εκπομπές CO297 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Το supermini της Peugeot συνεχίζει να κεντρίζει το ενδιαφέρον του κοινού και μάλιστα πολύ περισσότερο στην έκδοση GT Line.


Μετά το ελαφρύ facelift που υποβλήθη πριν από λίγα χρόνια το στιλάτο 208, η Peugeot προχώρησε και στη «συμμόρφωση» των κινητήρων της στις αυστηρότερες προδιαγραφές Euro 6.2. Ταυτόχρονα, τα νέα μοτέρ της γκάμας συμπίπτουν και με την εμφάνιση της σπορ έκδοσης GT Line, η οποία είναι διαθέσιμη σε όλα τα μοντέλα της γκάμας, μεταξύ των οποίων και στο best seller supermini της φίρμας.

Κωδική ονομασία «GT Line»

Αντικειμενικά το σχεδόν 4 μέτρων supermini της Peugeot είναι ένα από τα πιο όμορφα μοντέλα που κυκλοφορούν στην κατηγορία του, ωστόσο στην έκδοση GT Line αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο ο σπορ του χαρακτήρας. Τόσο στην αυτοκίνηση όσο και γενικότερα, η κόκκινη απόχρωση χρησιμοποιείται για να υποδηλώσει πάθος και εκρηκτικότητα. Πολύ σωστά λοιπόν έπραξαν οι σχεδιαστές της φίρμας, προσθέτοντας πινελιές κόκκινου χρώματος στη γρίλια, όπου συναντάμε και το νέο λογότυπο της έκδοσης. Ακόμα, σε μαύρη απόχρωση έχουν «βαφτεί» τα καπάκια των εξωτερικών καθρεπτών και τα πίσω τζάμια. Σε συνδυασμό με όλα τα παραπάνω, οι ζάντες 17 ιντσών και η χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης ολοκληρώνουν το ελκυστικό σύνολο, το οποίο κερδίζει ακόμα και την τελευταία σου ματιά αφού το… έχεις ήδη «κλειδώσει».

Αυτό το «κάτι»

Το εσωτερικό του 208 έχει έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα και το «κάτι» που ξεχωρίζει από όλα τα υπόλοιπα supermini της αγοράς. Ο λόγος είναι φυσικά το i-cockpit, που αποτελείται από τον υπερυψωμένο πίνακα οργάνων, την οθόνη αφής 7 ιντσών στην κεντρική κονσόλα και το μικρής διαμέτρου -με ενσωματωμένα χειριστήρια- τιμόνι. Το τελευταίο, στην έκδοση GT Line φέρει διάτρητη δερμάτινη επένδυση και κόκκινες ραφές, ενώ την ίδια φιλοσοφία ακολουθούν και τα σπορ καθίσματα με υφασμάτινη καλής ποιότητας επένδυση. Καλή είναι και η ποιότητα των πλαστικών με μαλακά σημεία στο ταμπλό, ωστόσο στην πρακτικότητα θα μπορούσε και καλύτερα. Εφόσον, οι ποτηροθήκες είναι κατειλημμένες, ενοχλούν όντας τοποθετημένες πολύ κοντά στον επιλογέα ταχυτήτων. Βέβαια, οι μεγάλες «τσέπες» στις πόρτες σε «ξεπληρώνουν» και με το παραπάνω. Το λειτουργικό σύστημα του infotainment θέλει μια μικρή εξοικείωση, αλλά η απόκριση και ο χρόνος επεξεργασίας μετά την εντολή του χρήστη είναι γρήγορος. Στην περίπτωσή μας, το multimedia σύστημα φέρει ενσωματωμένη πλοήγηση και συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLink. Ακόμα, διαθέτει κάμερα οπισθοπορείας με μέτρια ανάλυση, αλλά αξιοπρεπέστατη ευκρίνεια, καθώς και αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω με απεικόνιση στις οθόνες (στον πίνακα οργάνων και στην κεντρική οθόνη).

Χωροταξικά, το Peugeot 208 εξασφαλίζει τη μεταφορά τεσσάρων ενήλικων χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα, καθώς άνετος είναι και ο χώρος αποσκευών με όγκο 285 λίτρα. Κατά την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η τιμή αυτή εκτοξεύεται στα 1.076.

γλυκά

-Σπορ και κομψή αισθητική
-Οδική συμπεριφορά
-Ποιότητα κύλισης
-Ποιοτική ανάρτηση
-Απόδοση
-Κατανάλωση
-Φρένα
-Εξοπλισμός

«Δεν πληρώνω»

Ο νέος 1.5 BlueHDi αποδίδει 100 ίππους και εκπέμπει μόλις 90 g/km CO2, κατατάσσοντάς στα αυτοκίνητα που δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας. Το νέο μοτέρ αντικατέστησε τον απερχόμενο 1.6 BlueHDi, ωστόσο κράτησε ίδια την

ξινά

-Χώροι μικροαντικειμένων
-Ευχρηστία συστήματος πολυμέσων

ιπποδύναμη. Αν και πρακτικά θα περίμενε κανείς ότι δεν υπάρχει καμία ουσιαστική αλλαγή, κατά την οδήγησή μας αντιληφθήκαμε μία καλύτερη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις χαμηλές στροφές. Πιο συγκεκριμένα, η ροπή των 205 Nm (με peak τα 250 Nm) είναι αισθητή από τις 1.800 rpm και σύμφωνα με την εταιρεία η διαδικασία 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 9,9 sec. Ο diesel κινητήρας δεν χρειάζεται μεγάλο πορτοφόλι για να τον συντηρήσεις, ακόμα και στη χρήση του. Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι μόνο 3,5 lt./100 km, αλλά στην πράξη η κατανάλωση κυμάνθηκε γύρω στα 5,5 lt./100 km.

Ευχάριστο και με σπορ χροιά

Οι Γάλλοι έχουν την εμπειρία για το πώς πρέπει ένα supermini να είναι σωστά στημένο. Δεν περιμέναμε λοιπόν τίποτα λιγότερο από μια ορθά ρυθμισμένη ανάρτηση, η οποία επιτρέπει στο μικρό μοντέλο να περνάει άνετα τις κακοτεχνίες του δρόμου, ενώ ταυτόχρονα να μην δημιουργεί υπερβολικές κλίσεις σε σφιχτές στροφές. Μάλιστα, στη συγκεκριμένη έκδοση ενισχύεται ακόμα περισσότερο η οδηγική απόλαυση και το σύνολο σε προκαλεί να πιέσεις το 208 στο όριο. Μέσα στην πόλη είναι ευέλικτο και ευχάριστο, ενώ στο ταξίδι, καταπίνει τα χιλιόμετρα γρήγορα και αθόρυβα. Η ψηλή θέση οδήγησης δεν κουράζει και τα μαλακά καθίσματα είναι ένα πολύ θετικό στοιχείο, μιας και οι ώρες που βρισκόμαστε «πακτωμένοι» πίσω από το τιμόνι είναι πάρα πολλές και τι καλύτερο από ένα άνετο… καθιστικό; Εξαιρετικές εντυπώσεις αφήνουν τα φρένα, αλλά και αν δεν τα χρησιμοποιήσεις επαρκώς και η στροφή πλησιάζει απειλητικά, το γαλλικό supermini δεν θα κομπλάρει απέναντι στη δοκιμασία που θα καλεστεί και θα φέρει σε πέρας την αποστολή. Αν πάλι οι κινήσεις του οδηγού αναιρέσουν αστραπιαία τις στιγμές διασκέδασης και φτάσουν στο όριο του φόβου, το σύστημα ESP θα εμπλακεί με αρκετά διακριτικό τρόπο για να σε επαναφέρει στην τάξη και να σε καθησυχάσει.

Η μοντέρνα εμφάνιση, τα βραβευμένα μηχανολογικά σύνολα και ο πλούσιος εξοπλισμός κρατάνε το 208 ψηλά στην κατηγορία, κάτι που το μαρτυρούν μέχρι σήμερα οι ταξινομήσεις. Γιατί οι προσφορές της Peugeot δεν σταματούν σχεδόν ποτέ και μπορεί κανείς να βρει το Peugeot 208 σε πολύ δελεαστική τιμή. Σύμφωνα «αυστηρά» με τον τιμοκατάλογο της ελληνικής αντιπροσωπείας, η έκδοση GT Line προσφέρεται από 17.300 ευρώ, είτε ο υποψήφιος πελάτης επιλέξει βενζίνη (1.2 PureTech) είτε πετρέλαιο (1.5 BlueHDi). Αυτό σίγουρα μπορούμε να το βαφτίσουμε μια καλή ευκαιρία…

συμπέρασμα
Η επιτυχία του Peugeot 208 δεν είναι τυχαία, μιας και προσφέρει όλα εκείνα τα στοιχεία που χρειάζεται ένας οδηγός από ένα supermini μοντέλο. Άνεση, οικονομία, design και τεχνολογία της εποχής!




 

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
71
GOCAR Magazine #71

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...