ΔΟΚΙΜΗ: Renault Captur 0.9 TCe

Στην κορυφή της κατηγορίας του, το μικρό SUV δείχνει τις ηγετικές του τάσεις στην Ευρώπη. Δοκιμάζουμε τη βασική έκδοση βενζίνης

  • -
  • -
Ισχύς90 PS
Ροπή135 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,9 sec
Μέση κατανάλωση4,9 lt/100km
Εκπομπές CO2113 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η τάση της αγοράς θέλει τα SUV της μικρομεσαίας κατηγορίας να κυριαρχούν και αυτό δεν είναι κάτι νέο. Ωστόσο, τη χρονιά που μας πέρασε στην Ευρώπη τα πράγματα άλλαξαν, με τα B-SUV να παίρνουν τα πάνω τους, με μπροστάρη το Renault Captur, το οποίο μάλιστα αμφισβητεί ευθαρσώς την κυριαρχία του Nissan Qashqai και της παρέας του, όσον αφορά τις ευρωπαϊκές πωλήσεις.

όλα τούρμπο
Η βασική έκδοση του Captur είναι πλέον η τούρμπο 0.9 TCe με απόδοση 90 ίππων και 140 Nm ροπής που συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Λίγο πιο πάνω ο ίδιος κινητήρας με διαφορετικές ρυθμίσεις φτάνει τους 120 ίππους με ροπή στα 205 Nm και συνδυάζεται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, αμφότερα με έξι σχέσεις. Επίσης, υπάρχει ένας diesel 1,5 λίτρων με 90 PS χειροκίνητο 5άρι ή 6άρι αυτόματο και με 110 PS με 6άρι χειροκίνητο.

Σε αυτή τη φάση το γαλλικό crossover παρουσιάζεται με αναβαθμισμένο κινητήρα και κατ’ επέκταση ολόκληρης της γκάμας, που θέλει τον μικρό 3κύλινδρο 0.9 TCe να είναι ο μόνος εκπρόσωπος με καύσιμο τη βενζίνη, όσον αφορά την ελληνική αγορά. Αυτόν πλαισιώνει ο γνωστός diesel 1,5 λίτρων με ίδια απόδοση, αλλά με μεγαλύτερη έμφαση στην οικονομία. Η Renault λοιπόν εξέλιξε το μικρό της σύνολο ακολουθώντας τις νέες επιταγές για καθαρότερα αυτοκίνητα, με πιο αυστηρές προδιαγραφές Euro 6 και μετρήσεις πιο κοντά στις πραγματικές συνθήκες κίνησης (WLTP). Έτσι, ο 0.9 TCe που αποδίδει 90 ίππους στις 5.500 rpm και 140 Nm ροπής στις 2.250 rpm, εκπέμπει 123 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, έχοντας μέση εργοστασιακή κατανάλωση 5,4 lt/100 km.

Στην πράξη και κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 7,5 lt/100 km και μάλιστα με χαρακτηριστική ευκολία. Γεγονός είναι ότι υπάρχουν διακυμάνσεις, ανάλογα με τον τρόπο που κινείσαι και πόσο πιέζεις, αλλά σε κάθε περίπτωση ρίχνει εύκολα τιμή αν ελαφρώσεις το δεξί σου πόδι. Σε αυτό συμβάλει, εκτός από τον κινητήρα με την ικανοποιητική ροπή και το χαμηλό βάρος που περιορίζεται στα 1.195 κιλά.

Η εν γένει φιλοσοφία του μοντέλου με διαστάσεις 4.122 mm μήκος εστιάζει στις αστικές μετακινήσεις, όπως και εξάλλου η ίδια η γαλλική φίρμα διατείνεται. Έτσι, με αυτή τη λογική, καλά έπραξε η ελληνική αντιπροσωπεία που έβαλε τον μικρό 3κύλινδρο κινητήρα ως βασικό, αφού κρίνεται επαρκής για τη χρήση αυτή.

Μάλιστα και παρά το γεγονός ότι η λειτουργία του κινητήρα εστιάζει στη χαμηλομεσαία κλίμακα στροφών, εκεί που αποδίδει καλύτερα, υπό πίεση δείχνει και το άλλο του πρόσωπο, χαρίζοντας στο μικρό SUV και ένα υπό κλίμακα ταξιδιάρικο χαρακτήρα. Για τη μετάδοση φροντίζει ένα καλό σε αίσθηση και θετικό σε κούμπωμα 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

Οι απόλυτες επιδόσεις δεν συναρπάζουν, με τα 0-100 km/h να έρχονται σε 13,1 sec, τα πρώτα 400 m από στάση σε 18,8 sec και το χιλιόμετρο σε 34,4 sec, αλλά αυτές μαρτυρούν τη μισή αλήθεια, αφού η ροπή παίζει σημαντικό ρόλο στον τρόπο κίνησης του Captur, χαρίζοντάς του αξιόλογες ενδιάμεσες επιταχύνσεις και έναν εν γένει ευχάριστο χαρακτήρα στην καθημερινότητα. Όχι όμως και εντελώς αβίαστα, αφού ένα μικρό κόμπιασμα, λόγω της 3κύλινδρης φιλοσοφίας του κινητήρα, αλλά και της απόδοσης της ροπής πάνω από τις 2.250 rpm γίνεται αισθητό στο «άσε - πάτα».

Συνολικά το Renault Captur και μετά την πρόσφατη ανανέωση που δέχτηκε στα σημεία, σε κερδίζει με την αισθητική του, τη γαλλική φινέτσα του, τις έντονες καμπύλες του και τις γυαλιστερές επιφάνειες χρωμίου που συναντάμε επιλεκτικά σε σημεία του αυτοκινήτου. Το ψηλό αμάξωμα σήμα κατατεθέν, με καθαρό ύψος από το έδαφος στα 200 mm τονίζουν και την άλλη πτυχή του χαρακτήρα του, την πιο περιπετειώδη.

Απουσία τετρακίνησης και ηλεκτρονικών βοηθημάτων αυτό είναι το μόνο του εφόδιο για αποδράσεις πέρα από την άσφαλτο. Σε μια βατή χωμάτινη διαδρομή θα περάσει χωρίς να βρει, προσφέροντας μάλιστα αξιοσημείωτη άνεση από τη γαλλικού τύπου ανάρτηση με την καλή απόσβεση.

γλυκά
  • Άνεση ανάρτησης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Σχεδίαση
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
ξινά
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Επιδόσεις

Από την άλλη η ήπια ρύθμιση επιτρέπει κλίσεις στο αμάξωμα οι οποίες γίνονται αισθητές στις στροφές, αλλά δεν επηρεάζουν την εν γένει καλή οδική συμπεριφορά του Captur. Εκεί που το γαλλικό SUV παίρνει άριστα είναι στην χωροταξία, αλλά και στην πρακτικότητα με πολλές θήκες και ένα μεγάλο 11 λίτρων ντουλαπάκι εμπρός από το συνοδηγό. Άψογη είναι η διαχείριση του μήκους 2.606 mm μεταξονίου, με τους επιβάτες να κάθονται ψηλά, τον οδηγό να έχει εποπτική και απρόσκοπτη ορατότητα και τους πίσω να έχουν στη διάθεσή τους ρυθμίσεις πλάτης αλλά και τη δυνατότητα μετακίνησης κατά το διαμήκη άξονα όλου του καθίσματος. Αυτό κατά συνέπεια μεταβάλει αντιστρόφως ανάλογα τον χώρο για τα πόδια και τις αποσκευές, ο όγκος των οποίων ξεκινά από τα 377 και φτάνει τα 455 λίτρα με πέντε άτομα. Όταν αναδιπλωθούν οι πίσω θέσεις τότε η τιμή αυτή εκτοξεύεται στα 1.235 λίτρα.

συμπέρασμα

Το Renault Captur συνεχίζει δυναμικά την πετυχημένη του εμπορική πορεία και όπως μαρτυρούν τα νούμερα των ευρωπαϊκών πωλήσεων έχοντας μάλιστα πάρει τα πάνω του. Στη έκδοση αυτή, μπορεί να μην διακρίνεται για τις επιδόσεις του, αλλά είναι οικονομικό, με καλή κατανάλωση και με τιμή που ξεκινάει από τα 14.380 ευρώ, γίνεται προσιτό κάνοντας την απόκτηση ενός μικρού, αλλά καθόλα πρακτικού SUV άκρως δελεαστική.

 

Renault CAPTUR habitability

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...