ΔΟΚΙΜΗ:Audi A1 Sportback 30 TFSI S-line S tronic

Downsizing στα καλύτερα του, το νέο A1 Sportback ενσωματώνει σε μικρό μπουκαλάκι το ακριβό του άρωμα. H υπόθεση premium supermini του ανήκει.

  • -
  • -
Ισχύς116 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,4 sec
Μέση κατανάλωση4,8 lt/100km
Εκπομπές CO2110 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

2η γενια Α1, επιστρέφει στην επικαιρότητα ως το μικρό Audi με τις premium παροχές και δημιουργεί αναταράξεις στο κλειστό club των αριστοκρατικών μικρών.    


Η πρώτη σύγχρονη απόπειρα στα μικρά ήταν το αλουμινένιο A2. Το ευγενές μέταλλο είχε μεν διαφορετική φιλοσοφία, αλλά αν κάτι θα ήθελαν να ξεχάσουν οι Γερμανοί είναι την εμπορική του πορεία. Γρήγορα κατάλαβαν ότι τις απαντήσεις στο «μονοπώλιο» του MINI και σε κάθε λογής premium supermini, δεν θα τις έδινε αυτό. Πέρα από την αντιφατική σχεδίαση, χοροπηδούσε, όχι απαραίτητα από χαρά και γενικά δεν είχε αποστηθίσει το εγχειρίδιο της καλής συμπεριφοράς ενός Audi. Σκεπτόμενοι λοιπόν με ορθολογισμό, η «επόμενη μέρα» ήρθε με ένα mainstream supermini το οποίο θα γέμιζε το κενό μέχρι το μικρομεσαίας τοποθέτησης A3. Το Α1 ήταν γεγονός του 2010, ακολουθώντας γνώριμα μονοπάτια από τα ράφια του Ομίλου VW, φυσικά με την ανάλογη χρυσόσκονη ώστε να χαρακτηριστεί μέλος της αριστοκρατικής κομπανίας. Κάπου στη μέση της 9ετίας που ακολούθησε γνώρισε μια ανανέωση τόσο επιδερμική που δύσκολα έγινε αντιληπτή από μη διαβασμένους. Μικροαλλαγές στα φώτα και νεοι κινητήρες ήταν η κεντρική ιδέα, όμως και πάλι στο σύνολο της πορείας του, το Α1 δεν πούλησε ποτέ σαν ζεστό ψωμάκι. 

 

Νεα εποχή Α1

Η 2η γενιά έχει τον τρόπο της να τονώσει το ενδιαφέρον. Ίσως είναι νωρίς να μιλάμε για χρήμα στα ταμεία της Audi, όμως η πρώτη φάση αυτή της αποδοχής είναι ένα δείγμα επιτυχίας. Αρκετά μυώδες για supermini, το A1 βάζει ακόμα και τον άμεσο ανταγωνισμό σε σκέψεις για την ρωμαλέα εμφάνισή του. Φυσικά βασίζεται στην τρέχουσα πλατφόρμα MQB A0, με όλες τις ευεργετικές ιδιότητες που τη συνοδεύουν εκεί που χρησιμοποιήθηκε, ενώ το όφελος έρχεται και από την πένα των σχεδιαστών. Η στρογγυλωπή λογική του προγενέστερου φαίνεται αρκετά θηλυκή σε σχέση με την αρρενωπότητα του νέου. Τις καμπύλες τώρα διαδέχτηκαν ακμές και νευρά, το αμάξωμα χαμήλωσε και φάρδυνε, μεγάλωσε σε μήκος στα 4.029 mm, ενώ αν και αποκλειστικά 5θυρο πλέον, η μυώδης εικόνα του παραπέμπει πολύ ποιο σοφά σε σπορ χαρακτήρα κάτι που κερδίζει και από τις λεπτομέρειες.

Η εξαγωνική μάσκα δεσπόζει, ενώ οι τρεις μικρές εισαγωγές μπροστά κάτω από το καπό είναι μια σαφής παραπομπή στην κληρονομιά των αγωνιστικών quattro από το ένδοξο παρελθόν. Οι προφυλακτήρες έχουν αποκτήσει επιθετικότερο στιλ κάτι που διαπιστώνεις περιμετρικά του αυτοκινήτου, με τα προτεταμένα αεροδυναμικά φιλέτα στα μασπιέ, την ανάγλυφη διακριτική πτέρυγα στην απόληξη της οροφής, ενώ η τσαχπινιά συνεχίζεται και στα φώτα με τα LED εμπρός να σχηματίζουν ένα βέλος κάτι που υιοθετεί και ο σχεδιασμός των πίσω φώτων. Συμπληρώστε τις διαθέσιμες διχρωμίες που πουσάρουν την υπαρκτή στο Α1 εξατομίκευση, τους τροχούς των 18’’ της έκδοσης S line, που γεμίζουν τους θολούς και παντρεύονται εύστοχα με τα φουσκώματα στα φτερά και έχετε μια πολύ καλή εξήγηση για το λόγο που το μικρότερο Audi στην γκάμα είναι ιδιαιτέρως χορταστικό στο μάτι σαν τα μεγαλύτερα αδέρφια του.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Φινέτσα
  • Τεχνολογίες
  • Ποιότητα
  • Σπορ αισθητική
  • Εξατομίκευση
  • Επιδόσεις
  • Σπορ συμπεριφορά
  • Φρένα
  • Δεμένο σύνολο
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Χώροι επιβατών
  • Τιμή 

Αρκετά μυώδες για supermini, άλλωστε αυτό έλειπε για να αποκτήσει την αριστοκρατική σπορ γοητεία που κηρύσσει το δόγμα της Audi. Το σχεδιαστικό κέφι συνεχίζεται και στο εσωτερικό όπου η κεντρική κονσόλα είναι στραμμένη προς τον οδηγό και η sport premium εικόνα είναι σαφής και αδιαπραγμάτευτη. Ακόμα και αν μέρος των πλαστικών παραμένουν σκληρά, το φινίρισμά τους διατηρεί λόγους να μην το κρίνεις αυστηρά, ενώ συνολικά διακρίνεις έμπνευση χωρίς προσπάθεια υπέρμετρου εντυπωσιασμού. Κλασικό Audi σε μικρογραφία, χωρίς όμως να έχουν γίνει εκπτώσεις στην ποιότητα, τη συναρμολόγηση, στον διάκοσμο και φυσικά στον εξοπλισμό. Τα ψηφιακά όργανα στο ταμπλό είναι στάνταρ και με μικρή έξτρα χρέωση απολαμβάνεις τις υπηρεσίες Virtual Cockpit, ενώ το MMI Navi Plus σερβίρει με έγχρωμη οθόνη αφής 10,1’’ πλοήγηση, ψυχαγωγία και ενημέρωση. Η ομπρέλα ασφάλειας περιλαμβάνει το Audi pre sense με συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, ενώ σε επίπεδο εξατομίκευσης των δυναμικών χαρακτηριστικών το drive select προσφέρει 4 επιλογές. Efficiency για οικονομία και οικολογική προσέγγιση, auto για προσαρμογή ανάλογα με το στιλ οδήγησης, dynamic για το προφανές και individual για προσωπικές ρυθμίσεις.

Χωροταξικά το εσωτερικό είναι σαφώς πιο ευρύχωρο από τη στιγμή που το μεταξόνιο έχει κερδίσει 94 mm. Τώρα, τέσσερις ενήλικες θα βρουν ικανοποιητικότερο χώρο για να συνυπάρξουν ταυτοχρόνως στην καμπίνα, όμως σε σχέση με ξαδέρφια του Polo και Ibiza που μοιράζονται ίδια πλατφόρμα και μεταξόνιο οι πίσω επιβάτες αισθάνονται στριμωγμένοι. Η εξήγηση έρχεται από το ταμπλό που εκτείνεται προς την καμπίνα και φυσικά από τα πληθωρικά μπροστινά καθίσματα που κλέβουν ζωτικό χώρο κυρίως από την περιοχή των ποδιών. Τουλάχιστον τα 65 επιπλέον λίτρα που κέρδισε ο χώρος αποσκευών (335 lt), εξασφαλίζουν μεγαλύτερη χωρητικότητα για τα μπαγκάζια της εκδρομής.

 

Θες να το κοιτάς, θες και να το οδηγείς

Με θέση οδήγησης που θα βολέψει κάθε ανάστημα, το Α1 ξεκινά με το καλημέρα τις θετικές εντυπώσεις. Στην έκδοση 30 TFSI της δοκιμής, ο υπερτροφοδοτούμενος 3κυλινδρος χιλιάρης φωλιάζει κάτω από το καπό και σε πείθει ότι δεν είναι μικρός σε προθέσεις για τα περίπου 1.200 κιλά της κατασκευής. Αποδίδει 116 ίππους και 200 Nm ροπή από χαμηλά και ως γνωστόν δεν του λείπει η ζωντάνια στην απόδοση. Ευστροφία, διάρκεια, αλλά και γενναίο τράβηγμα από τις 2.000 rpm έως τις 3500 rpm που βρίσκεται στο πικ της ροπής είναι τα χαρακτηριστικά του. Συνδυάζεται μάλιστα με διπλοσύμπλεκτο 7άρι κιβώτιο S-Tronic, που απλοποιεί τις αλλαγές με αμεσότητα και πουσάρει τις επιταχύνσεις. Όλα γίνονται απλά με το βύθισμα του δεξιού πεντάλ προς την παχιά μοκέτα. Τα 0-100 Km/h έρχονται σε 9,5’’ και η τελική ταχύτητα ανακοινώνεται στα 203 km/h, όμως πέρα από νούμερα σημασία έχει η γεμάτη αίσθηση των επιδόσεων.

Σίγουρα τα 4,8 lt/100 km μικτής κατανάλωσης που ανακοινώνει ο κατασκευαστής δεν είναι εύκολος στόχος αν δεν είσαι γκουρού της κατανάλωσης, όμως τιμές που γυροφέρνουν τη βάση του επτά είναι εύκολα μέσα στην καθημερινότητα με το A1. Από την άλλη αν νιώθεις δυναμικός και πατάς, υπολογίζεις κάτι λιγότερο από 9 lt/100 km, όπως τότε θα απολαμβάνεις ταχύτητα και όχι μόνο απαραίτητα στις ευθείες. Στη θέση dynamic του drive select ο ήχος που φτάνει στην καμπίνα αποκτά τεχνητό, μπάσο ήχο για να προσομοιώνει μια πιο ζωηρή εξαγωγή και να φτιάχνει τη διάθεση. Περισσότερο όμως η τελευταία φτιάχνει από το στήσιμο που έχει δυνατότητες. Πατάει με ρυθμό μεγαλύτερου Audi στο δρόμο, είναι ασφαλές και προβλέψιμο, αλλά δεν βάζει το αλατοπίπερο στη σχέση σου μαζί του, ως δείγμα ισορροπίας ανάμεσα στο σπορ και στο φινετσάτο αποτέλεσμα. Δεν είναι ακραίο για να συναγωνιστεί ένα MINI σε απόλυτη αίσθηση, το τιμόνι δεν είναι λεπίδα όμως η ποιότητα των δυναμικών χαρακτηριστικών του έχει κάνει άλματα προόδου και συνδυάζεται με δεμένο σύνολο που παρέχει πληροφόρηση τόσο από ανάρτηση όσο και από σύστημα διεύθυνσης.



Η ελαφριά αίσθηση του τελευταίου σύντομα συνηθίζεται και η αμεσότητα στο turn in θα σε κάνει να το ξεχάσεις αν είσαι λεπτολόγος, το πλαίσιο δείχνει ότι δεν θα έχει πρόβλημα ακόμα και με τους 200 ίππους του 40 TFSI που σύντομα θα δούμε, ενώ τα φρένα στάθηκαν στο ύψος τους τόσο σε αντοχή όσο και σε απόδοση. Η ουρά αποκτά ζωντάνια για να βοηθήσει στην είσοδο, ενώ με απενεργοποιημένα τα ηλεκτρονικά αν την αφήσεις να εκδηλώσει το ταλέντο της θα ζήσεις στιγμές που απαιτούν δραστήρια χέρια στην τέχνη του ανάποδου. Η ποιότητα κύλισης ξεχωρίζει, αν και στις σφιχτές ρυθμίσεις της ανάρτησης, σε συνδυασμό με τα 18αρια χαμηλοπρόφιλα κοπανάει αισθητά, κάτι που όμως συνηθίζεται σε κάθε κατασκευαστή που υιοθετεί το οριακό σπορ στήσιμο και δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο του Α1. Σημασία έχει ότι το νέο μικρό Audi μόνο μικρό δεν είναι. Έχει ταυτότητα, έχει συγκεντρώσει προνόμια από τα μεγαλύτερα αδέρφια της γκάμας, έχει αποκτήσει χαρακτήρα που το κάνει ικανό αλλά κυρίως ευχάριστο για να μπει στο μάτι του ανταγωνισμού και έχει το πακέτο για να κερδίσει εύρος ενδιαφερόμενων. Έχει το ντιζάιν, έχει τις τεχνολογίες, έχει γενικά και ζητάει να έχεις και εσύ για να το αποκτήσεις.   

συμπέρασμα

Το μικρότερο Audi στην γκάμα έρχεται φρέσκο και ορεξάτο για να διεκδικήσει το μερίδιο από το παντεσπάνι που του ανήκει στα premium supermini. Κοπιάρει με τον καλύτερο τρόπο τις συνήθειες των μεγαλύτερων συγχρόνων Audi σε κάθε επίπεδο και γυαλίζει ευχάριστα στο μάτι του ενδιαφερόμενου. Ταυτόχρονα εκπληρώνει τις σπορ υποσχέσεις συνδυάζοντας άριστα τον συσχετισμό δύναμης, μοντέρνας αισθητικής και ποιοτικής εικόνας. Η premium εικόνα βέβαια απαιτεί και το ανάλογα υψηλό αντίτιμο.




ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
69
GOCAR Magazine #69

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...