ΔΟΚΙΜΗ: MINI Cooper S Countryman ALL4 auto

Το μεγαλύτερο MINI έχει τα διακριτικά Countryman και στην έκδοση Cooper S δεν κάνει εκπτώσεις σε κανένα τομέα

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το όνομα της MINI είναι συνυφασμένο με μικρά μοντέλα, ευέλικτα και συνάμα πρακτικά, τηρουμένων των αναλογιών. Αν λοιπόν ψάχνεις ένα mini με τη πραγματική έννοια του όρου, όσον αφορά το μέγεθος, τότε το Countryman δεν είναι αυτό που ζητάς. Και αυτό μόνο κακό δεν είναι. Αφού οι άνθρωποι της MINI κάνοντας τα μαγικά τους κατάφεραν να παντρέψουν, χώρους, άνεση και την αίγλη σε επίπεδο ονόματος, αλλά οδηγικής απόλαυσης που ζητάς από ένα μοντέλο της βρετανικής φίρμας.

Στην πιο πρόσφατη γενιά του μάλιστα, σχεδόν οκτώ χρόνια μετά την πρεμιέρα του, το Countryman μεγάλωσε τόσο, που κατέχει πλέον τον άτυπο τίτλο του μακρύτερου στη γκάμα της MINI, ξεπερνώντας και το 6θυρο Clubman. Πιο συγκεκριμένα πήρε 20 cm μήκος φτάνοντας πλέον τα 4,3 m και έτσι κοιτά στα μάτια ανταγωνισμό ανώτερης κατηγορίας. Επιπλέον, αύξηση 30 mm παρατηρείται και στο πλάτος του, που τώρα αγγίζει τα 1.822 mm, ενώ στα σπουδαιότερα συμπεριλαμβάνεται η επιμήκυνση του μεταξονίου κατά 75 mm.

Με 2.670 mm τώρα μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση πέντε επιβάτες, που έχουν στη διάθεσή τους άπλετους χώρους, τόσο για το κεφάλι τους, όσο και για τα πόδια τους. Ικανοποιητικό είναι και το πλάτος, που αφορά το ζωτικό χώρο των ώμων, ενώ ο χώρος αποσκευών με όγκο 450 λίτρα στη βασική του διαρρύθμιση θα βολέψει τα πάντα. Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα μετακίνησης κατά το διαμήκη άξονα του πίσω καθίσματος, κίνηση που αυξομειώνει αντιστρόφως ανάλογα το χώρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Με την αναδίπλωση των πλατών, ο όγκος εκτοξεύεται στα 1.390 λίτρα

Η ποιότητα βρίσκεται στα γνωστά για MINI υψηλά επίπεδα, με την εικόνα να είναι νεανική και μοντέρνα. Εργονομικά ατοπήματα δεν υπάρχουν, με τη θέση οδήγησης να είναι ψηλή, προσφέροντας εποπτική και απρόσκοπτη ορατότητα προς όλες σχεδόν τις κατευθύνσεις. Σε αυτό βοηθούν και οι σχεδόν κάθετες κολόνες εμπρός που δεν δημιουργούν «νεκρές» γωνίες, με το μοναδικό παράπονο που ίσως προκύπτει να αφορά την ορατότητα διαγώνια προς τα πίσω.

Τα μαλακά πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό συναντούν λίγο πιο κάτω τη μοντέρνα γυαλιστερή λάκα, με τις αλουμινένιες λεπτομέρειες να διανθίζουν την εικόνα. Η μεγάλη κεντρική στρογγυλή οθόνη, χαρακτηριστικό γνώρισμα των MINI κυριαρχεί και στο Countryman, όπως και οι διακόπτες αεροπορικού τύπου, που συναντάμε στην οροφή και στη βάση της κεντρικής κονσόλα. Ο μεσαίος διακόπτης πλέον είναι φαρδύτερος και κόκκινος και φροντίζει για την εκκίνηση.

Κάτω από το καπό του «δικού μας» Countryman Cooper S ALL4 φωλιάζει ο 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 2λιτρος κινητήρας βενζίνης. Η απόδοσή του φτάνει τους 192 ίππους στις 5.000-6.000 rpm, ενώ η ροπή αγγίζει τα 280 Nm και είναι διαθέσιμη σχεδόν από το ρελαντί από τις μόλις 1.350 rpm και αποδίδεται σταθερά στο σύνολο της τιμής μέχρι τις 4.600 rpm. Σε σχέση με τον προκάτοχό του νέο Cooper S Countryman είναι 0,9 sec ταχύτερο στην τυπική επιτάχυνση 0-100 km/h, διαδικασία την οποία ολοκληρώνει σε 7,2 sec, έχοντας μέγιστη ταχύτητα που αγγίζει τα 222 km/h.

Επιπλέον, σύμφωνα με τον κατασκευαστή είναι και πιο οικονομικό σε κατανάλωση κατά 1,4 lt/100 km, με την εργοστασιακή τιμή να διαμορφώνεται στα 6,4 lt/100 km. Ωστόσο, τα 9,0 lt/100 km είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα, όπως τη ζήσαμε κατά τη δοκιμή του αυτοκινήτου. Για τη μετάδοση που περνάει και στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος ALL4 φροντίζει ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic οκτώ σχέσεων.

Σβέλτο στις αλλαγές, δίνει προβάδισμα στην άνεση, με τα ανεβάσματα να γίνονται ανεπαίσθητα, αλλά με μια μικρή υστέρηση τα κατεβάσματα, τουλάχιστον στο normal mode. Στο sport γίνεται πιο άμεσο, διατηρώντας παράλληλα και τις στροφές του κινητήρα ψηλά, ενώ και το τιμόνι γίνεται πιο σφιχτό. Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών με σειριακή λειτουργία από τον επιλογέα, αλλά όχι με paddles από το τιμόνι, τα οποία δεν είναι διαθέσιμα.

γλυκά
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Άνεση - Χώροι
  • Ευελιξία εσωτερικού
  • Θέση οδήγησης
  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Αισθητική
  • Σχεδίαση
ξινά
  • Κατανάλωση
  • Τιμή
  • Τιμή επιπλέον εξοπλισμού

Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, με το στήσιμο να έχει όλα εκείνα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα μοντέλα της MINI. Σφιχτό, με μικρές διαδρομές της ανάρτησης που περιορίζουν τις κλίσεις του αμαξώματος, αλλά και τα επίπεδα άνεσης. Σε συνάρτηση με τους τροχούς 18 ιντσών (17’’ στάνταρ) το Countryman δεν είναι το πιο άνετο αυτοκίνητο της κατηγορίας, αλλά αντιπαρέρχεται το γεγονός με την κοφτερή του -τηρουμένων των αναλογιών- οδική συμπεριφορά. Απολαυστικό στις στροφές, «κρύβει» τα κιλά του, που φτάνουν τα 1.600, αντιδρώντας άμεσα στις εντολές του οδηγού. Στον ανοιχτό δρόμο δείχνει το άλλο του πρόσωπο, παρέχοντας περισσότερη άνεση στους επιβαίνοντες. Ήσυχο σε γενικές γραμμές, με τον ήχο που περνάει στο εσωτερικό να προέρχεται κυρίως από τα φαρδιά ελαστικά και σε υψηλότερες ταχύτητες από τις σχεδόν κάθετες κολόνες.

συμπέρασμα

Το MINI Cooper S Countryman ALL4 είναι από τις πλέον σπορ προτάσεις της κατηγορίας και μάλιστα σε αυτή τη γενιά του που είναι σημαντικά μεγαλύτερο, δεν απαιτεί θυσίες σε επίπεδο χώρων. Η τιμή του το τοποθετεί στο άνω άκρο, αλλά αυτό είναι γνωστό από τους λάτρεις της φίρμας και μάλιστα δεν φαίνεται να αποτελεί εμπόδιο για αυτούς.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

 

MINI Presents The New MINI Countryman

Introducing the New MINI Countryman

POLL

Ποιο θα επιλέγατε για αυτοκίνητο της χρονιάς;

  • Alpine A110
  • Citroen C5 Aircross
  • Ford Focus
  • Jaguar I-Pace
  • Kia Ceed
  • Mercedes-Benz A-Class
  • Peugeot 508
62
GOCAR Magazine #62

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...