ΔΟΚΙΜΗ: Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100 PS

Ψήλωσε, αγρίεψε σε εμφάνιση και διάθεση και έχει νέες βλέψεις στην πιο δημοφιλή κατηγορία

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή170 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,0 sec
Μέση κατανάλωση5,0 lt/100km
Εκπομπές CO2114 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η crossover έκδοση του γνωστού μας Fiesta, που στέκεται πιο ψηλά, έχει την εμφάνιση και διατηρεί την ποιότητα που χαρακτηρίζει στο δρόμο το μοντέλο.


Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρήκαν τη συνταγή της επιτυχίας που ακούει στο όνομα SUV-Crossover. Ο συνδυασμός στοιχείων από διάφορες κατηγορίες έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός υβριδίου που να κάνει σχεδόν τα πάντα καλά, αφήνοντας όμως στις περισσότερες των περιπτώσεων εκτός εξίσωσης το «άριστα» σε κάποιον τουλάχιστον επιμέρους τομέα. Το κύριο χαρακτηριστικό αυτών είναι το αυξημένο ύψος που τους χαρίζει πέρα από μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων και ισχυρότερη υπόσταση.

Στον ίδιο δρόμο φαίνεται να πατάει και η Ford και μετά το πιο εστιασμένο στην κατηγορία Ecosport, δημιούργησε τις εκδόσεις Active που ξεκινούν από το μικρότερο όλων της γκάμας της, το Ka+, ενώ πρόσφατα στην πρώτη οδηγική επαφή με το νέο Focus είδαμε μια αντίστοιχη έκδοση με station wagon αμάξωμα να κοσμεί τη σάλα της παρουσίασης, περιμένοντας το τέλος του έτους για να βγει στην παραγωγή και να πλαισιώσει τη γκάμα του μικρομεσαίου μοντέλου της Ford. Αυτό που έλειπε λοιπόν για να ολοκληρωθεί η γκάμα των SUV-Crossover της Ford, ήταν το Fiesta.

Ένα αυτοκίνητο με καθαρά οδηγοκεντικό χαρακτήρα που εξαργυρώνει αυτό το προσόν του και όχι μόνο, με μια θέση ψηλά στην κορυφή σχεδόν των πωλήσεων της ευρωπαϊκής αγοράς. Σε αυτή τη φάση λοιπόν το Fiesta πάει ένα βήμα παραπέρα και ιδανικά… εκεί που τελειώνει η άσφαλτος.

Αισθητικά το Active διατηρεί την ταυτότητα του Fiesta, με τα άβαφα προστατευτικά πλαστικά, τις ράγες οροφής και τις νέες ζάντες αλουμινίου 17’’ να κάνουν τη διαφορά. Την εικόνα ολοκληρώνει ο εμπρός προφυλακτήρας με τους ανασχεδιασμένους προβολείς ομίχλης. Η σημαντικότερη διαφορά όμως αφορά το ύψος, που τώρα είναι κατά 18 mm αυξημένο, προκειμένου να εξυπηρετήσει τη νέα περιπετειώδη φιλοσοφία της έκδοσης.

Επιπλέον, μεγαλύτερα κατά 10 mm είναι τα μετατρόχια, δίνοντας πιο στιβαρή υπόσταση στο Fiesta Active. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Ωστόσο, τώρα τα ελατήρια είναι νέα, όπως και τα ψαλίδια με μεγαλύτερη ακαμψία, αλλά και τα αμορτισέρ εμπρός με σύστημα Hydraulic Rebound Stop για περισσότερη άνεση.

Σε κερδίζει με την αισθητική του, όντας διαφορετικό, αλλά παράλληλα και άμεσα αναγνωρίσιμο. Το αυξημένο ύψος «κρύβεται» από τους μεγάλους τροχούς που γεμίζουν τους θόλους και του χαρίζουν δυναμισμό.

Μικρότερης κλίμακας αλλαγές συναντάμε στο εσωτερικό, με την αρχιτεκτονική σχεδίασης να είναι ίδια, ενώ έχει διατηρηθεί και η υψηλή ποιότητα που εν γένει χαρακτηρίζει το Fiesta. Η μεγάλη οθόνη σε στιλ τάμπλετ τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει, αλλά για την περίσταση σε αυτή την εξοπλιστική έκδοση Active 2 είναι 6,5 ιντσών (8’’ στην ανώτερη).

Το σύστημα πολυμέσων SYNC 3 συνδυάζεται με ένα ηχοσύστημα της B&O με 10 ηχεία, εξαιρετικής απόδοσης και πιστότητας που κάνει ακόμα πιο ευχάριστη τη συμβίωση με το μικρό Ford. Φιλέτα χρωματιστά στο ταμπλό και στις πόρτες, όπως και νέες πιο χαρούμενες ταπετσαρίες στα καθίσματα, κάνουν τη διαφορά. Κατά τα λοιπά και πίσω από το τιμόνι του Active η αίσθηση είναι εντελώς… Fiesta.

Στην πράξη και σε αυτή τη βασική έκδοση με τον γνωστό πολυβραβευμένο 3κύλνδρο τούρμπο 1.000άρη κινητήρα των 100 ίππων, το Active είναι πιο μαλακό από το «απλό» Fiesta, με τις αντιδράσεις του στο δρόμο να είναι λιγότερο άμεσες, αλλά συνολικά να είναι πιο φιλικό στην καθημερινή χρήση και πιο κοντά στα δεδομένα του μέσου αγοραστή. Τα επιμέρους χειριστήρια, τιμόνι, συμπλέκτης, κιβώτιο, ακολουθούν αυτή τη λογική. Εύκολο και άνετο στο δρόμο, - αλλά σε καμία περίπτωση χαλαρό -, το Active δείχνει τη διάθεσή του να ξεφύγει από την άσφαλτο με προορισμό το χώμα.

Δεν είναι το σκληροπυρηνικό εκτός δρόμου, αλλά με τη νέα ρύθμιση της ανάρτησης και τα προγράμματα οδήγησης που το συνοδεύουν και ρυθμίζουν τις παραμέτρους στη λειτουργία του ESP και του κινητήρα (Normal για καθημερινή χρήση, Eco για οικονομία και Slippery για γλιστερά οδοστρώματα), δείχνει ικανό για παραπάνω πράγματα πέρα από την άσφαλτο.

Τροχοπέδη σε αυτή την προσπάθεια πιθανότητα θα σταθούν, οι μεγάλες ζάντες 17’’, με τα φαρδιά ελαστικά χαμηλού προφίλ 205/45, διάσταση όχι και τόσο ενδεδειγμένη για εκτός δρόμου αποδράσεις, όπου οι πέτρες μπορεί να καραδοκούν για να κάνουν τη ζημιά.

Από την άλλη οι μεγάλοι τροχοί δεν φαίνεται να προβληματίζουν καθόλου τον μικρό κινητήρα 1.0 EcoBoost, ακόμα και στη βασική του έκδοση με τους 100 ίππους και τα 170 Nm ροπής. Με το βάρος του Active να είναι 1.241 κιλά, οι επιδόσεις είναι κάτι περισσότερο από ικανοποιητικές. Οι εμπρός τροχοί που αναλαμβάνουν το έργο της μετάδοσης συνεργάζονται ιδανικά με το εξάρι μακρύ σε κλιμάκωση κιβώτιο ταχυτήτων, ολοκληρώνοντας τα πρώτα 100 km/h από στάση σε 11,0 sec, ενώ η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 181 km/h.

Η εργοστασιακή μέση κατανάλωση είναι 5,0 lt/100 km, κάτι που στην πράξη, με ελαφρύ πόδι και συχνές αλλαγές με το σαφές σε αίσθηση και γρήγορο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων πέριξ των 2.000 rpm, μεταφράζεται σε περίπου 6,5 lt/100 km, με τις τάσεις να είναι περισσότερο ανοδικές, αν παρασυρθείς από τις σειρήνες (λέγε με τράβηγμα κινητήρα) και πιέσεις.

Με τη μακριά έκτη στο ταξίδι θα κάνεις οικονομία σε καύσιμο και θα απολαύσεις ησυχία στην καμπίνα. Όσον αφορά τα φρένα, οι αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός είναι αυτό που περιμένεις, με τα ταμπούρα στον πίσω άξονα όμως να μας βάζουν σε θεωρητικό επίπεδο σε μια σκέψη. Στην πράξη οι ανησυχίες μας δεν επιβεβαιώθηκαν, αφού τα φρένα έδειξαν δύναμη, προοδευτικότητα και αμεσότητα στο πάτημα του μεσαίου πεντάλ.

Διαθέσιμο σε δύο εξοπλιστικές εκδόσεις, διακρίνεται για το πλήρες πακέτο που προσφέρει σε κάθε περίπτωση. Στο βασικό Active 2 περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, προβολείς αλογόνου με φώτα ημέρας LED, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ, ηχοσύστημα B&O με 10 ηχεία, οθόνη αφής 6,5 ιντσών και σύστημα SYNC 3.

γλυκά
  • Αισθητική
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ανάρτηση
  • Άνεση
  • Κινητήρας
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Χώροι (πίσω)
  • Κατανάλωση υπό πίεση

Επίσης έχει Adaptive Cruise Control, αισθητήρες φώτων και βροχής, Driver Alert (έλεγχο επαγρύπνησης οδηγού) Auto Hi-Beam (αυτόματη αλλαγή μεγάλης σκάλας φώτων) και Trafic Sign Recognition (αναγνώριση σηματάτων). Παράλληλα υπάρχουν: κλιματισμός, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, θερμαινόμενοι και αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, Collision Mitigation System (σύστημα υποβοήθησης αποφυγής σύγκρουσης) και ράγες οροφής. Η ανώτερη εξοπλιστικά έκδοση Active 3 περιλαμβάνει επιπλέον των παραπάνω ημιδερμάτινα καθίσματα, μεγαλύτερη οθόνη 8 ιντσών και σύστημα πλοήγησης.

συμπέρασμα

Το Fiesta Active ολοκληρώνει τη γκάμα των SUV-Crossover της Ford και μάλιστα με επιτυχία, αφού ξεχωρίζει χωρίς να αλλοιώνεται ο χαρακτήρας του μοντέλου. Θα κερδίσει το κοινό που έχει σε προτεραιότητα την περιπέτεια, αλλά δεν θέλει να θυσιάσει την οδική συμπεριφορά. Με τιμή στα 17.244 ευρώ που στοιχίζει η βασική έκδοση Active 1.0 EcoBoost 100 PS, έχει πλουσιότερο εξοπλισμό από το «απλό» Fiesta αλλά και διαφορά σχεδόν 2.000 € και αυτό είναι ίσως το μόνο κόλλημα που θα συναντήσει εμπρός του.


 

Ford Fiesta Active GR

POLL

Ποιο θα επιλέγατε για Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020;

  • BMW Σειρά 1
  • Ford Puma
  • Peugeot 208
  • Porsche Taycan
  • Renault Clio
  • Tesla Model 3
  • Toyota Corolla
72
GOCAR Magazine #72

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...