ΔΟΚΙΜΗ: Hyundai Kona 1.0 T-GDi

Στην ταχύτερη αναπτυσσόμενη κατηγορία, το μικρό SUV της Hyundai έρχεται διαβασμένο

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Μοντέρνο και μυώδες το νέο κομπακτ SUV της Hyundai προκαλεί το θαυμασμό για το στιλ και τα κατορθώματά του. Ο δρόμος της επιτυχίας δείχνει στρωμένος στα πόδια του.

Η αντεπίθεση της Hyundai είναι εμφανής τον τελευταίο καιρό. Δημιουργική διάθεση σε επίπεδο σχεδιασμού, παραδοσιακά καλή ποιότητα και αξιοπιστία, πλούσιο επίπεδο τεχνολογίας και εξοπλισμού και ζωντανή εικόνα συμπεριφοράς και επιδόσεων. Μια ματιά στην τρέχουσα γκάμα το επιβεβαιώνει και δεν χρειάζεται να κοιτάξεις ψηλά σε αυτή, για να τσεκάρεις τα προαναφερθέντα. Η γκάμα άλλωστε ανανεώνεται και εμπλουτίζεται με νεα μοντέλα όπως για παράδειγμα το νέο Kona, που αποτελεί το φρέσκο κουλούρι στην ελπίδα της Hyundai για επιτυχία σε επίπεδο πωλήσεων.


 

Kona, το μικρό SUV

Τι έλειπε όμως από την εμπλουτισμένη σε ανανεώσεις γκάμα της περιπέτειας, μετα τα Santa Fe (D-SUV) και Tucson (C-SUV), που βρίσκονται προ των πυλών; Μα ένα μικρότερο και ιδιαιτέρως εμπορικότερο αυτοκίνητο που θα χωθεί στην πολυπληθέστερη κλάση των B-SUV. Και εδώ ακριβώς έρχεται να κουμπώσει το Kona που είναι ήδη διαθέσιμο στην αγορά, πολύ πριν τα μεγάλα αδέρφια του. Η επικαιρότητα λοιπόν στρέφεται στο νέο Kona, ένα κομψό κομπακτ SUV που έρχεται με γεμάτο το καλάθι και αποφασισμένο να κάνει συλλογή από καλές κριτικές.
Μπορεί να έχει μικρό μήκος στα 4.165 mm, όμως τόσο το πλάτος (1.800 mm) όσο και το μεταξόνιο (2.600 mm), παραπέμπουν σε μικρομεσαίο αυτοκίνητο. Μπαίνει μάλιστα δυναμικά σε ένα παιχνίδι με πολλούς και ισχυρούς παίχτες που για να ξεχωρίσεις πρέπει αρχικά να κερδίσεις τον θεατή με την πρώτη ματιά. Εδώ η έμπνευση της σχεδίασης, είναι στα φόρτε της και δεν στρογγυλοκάθεται στα τετριμμένα. Εκτός των άλλων, το Hyundai Kona είναι διαθέσιμο σε 10 διαφορετικές, έντονες αποχρώσεις ενώ υπάρχει και η διχρωμία σαν επιλογή για την οροφή του, ώστε να καλύψει κάθε νεανική αισθητική απαίτηση. Οι έντονες ακμές παντρεύονται εύστοχα με καμπύλες και συνθέτουν ένα επιθετικό, μυώδες και παράλληλα αρμονικό σύνολο, που δείχνει ακόμα πιο ελκυστικό από κοντά. Τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα αποτελούν το χαρακτηριστικό του γνώρισμα. Μικρά, λεπτά και ισχυρά LED στην άκρη του φουσκωμένου καπό, που συμπληρώνονται από τα μεγαλύτερα φώτα που είναι πιο χαμηλά στον προφυλακτήρα τοποθετημένα, σε συνδυασμό με την κυψελωτή μάσκα τραπεζοειδούς σχεδίασης συνθέτουν ένα σύνολο αρκετά φρέσκο και νεανικό. Τα άβαφα προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος, πέρα της χρηστικής τους λειτουργίας, ενισχύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του μοντέλου, ενώ παρόμοιο μοτίβο συναντάμε και πίσω με τα επίσης λεπτά φωτιστικά σώματα να ολοκληρώνουν την ξεχωριστή εικόνα του SUV της Hyundai.



Στο εσωτερικό η εικόνα ακολουθεί την προσεγμένη λογική που μας έχει συνηθίσει ο Κορεάτης κατασκευαστής στην σύγχρονη εποχή του. Η σχεδιαστική προσέγγιση είναι περισσότερο συμβατική από την εξωτερική εικόνα, όμως είναι  καλοφτιαγμένο, πλούσια εξοπλισμένο και χωροταξικά ευρύχωρο για ανθρώπους και αποσκευές. Τα μαλακά υλικά είναι προνόμιο ακριβότερων εκδόσεων, όμως ακόμα και με τα σκληρότερα που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής η οπτική και απτή ποιότητα παραμένει εξαιρετική.
Η μεγάλη οθόνη αφής 8’’ διακρίνεται για την ευκολία στο χειρισμό του, με το σύστημα πολυμέσων να προσφέρει δυνατότητα σύνδεσης με Android Auto και Apple CarPlay, θύρες USB και AUX, δορυφορική πλοήγηση με τρισδιάστατη απεικόνιση, αλλά και δυνατότητα ασύρματης φόρτισης του smartphone σε ειδική βάση στην κονσόλα. Φυσικά το επίπεδο εξοπλισμού είναι επαρκές και επίκαιρο, ενώ δεν λείπουν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα υποβοήθησης του οδηγού. Το οπλοστάσιο ασφάλειας το οποίο ονομάζει Hyundai SmartSense, προσφέρει μεταξύ άλλων συστήματα διατήρησης της λωρίδας και αναγνώρισης «τυφλών» σημείων στο πλάι του αυτοκινήτου, ελεγχόμενης κατάβασης, αποφυγής πρόσκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώρισης κόπωσης οδηγού και ανίχνευσης οχημάτων κατά τη διάρκεια οπισθοπορείας.
Στην ενισχυμένη καμπίνα που παρέχει υψηλό βαθμό παθητικής ασφάλειας και το πάτωμα της οποίας προέρχεται από μια τροποποιημένη πλατφόρμα του μεσαίου i40, προσθέστε τους σχεδόν μικρομεσαίους χώρους σε επίπεδο επιβατών, με τους πίσω να μην αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα σε ώμους, κεφάλι και γόνατα. Ακόμα και ο μεσαίος επιβάτης δεν θα γκρινιάξει ενώ το τούνελ ανάμεσα στα πόδια του για τις τετρακίνητες εκδόσεις είναι χαμηλότερο από άλλες ανταγωνιστικές προτάσεις της αγοράς. Εργονομικά τα καταφέρνει περίφημα, προσφέρει αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα, ενώ και ο χώρος αποσκευών κρίνεται ικανοποιητικότατος με 361 έως 1.143 lt με τα καθίσματα αναδιπλωμένα.


 

Χιλιάρης βιταμινούχος

Ο έντονος δυναμισμός της εικόνας συνοδεύεται με αντίστοιχη ζωηρή διάθεση απόδοσης από τον υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο χιλιάρη που ζει και εργάζεται κάτω από το καπό. Ελαφρύς και με άμεσο ψεκασμό είναι αυτός που σε σκλαβώνει με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του. Δεν επιβαρύνει το μπροστινό σύστημα του αυτοκινήτου και συμβάλει στην ανάλαφρη συμπεριφορά του συνόλου χωρίς να νιώθεις την αδράνεια στην υπερβολή να καραδοκεί. Παράλληλα με 120 ίππους και 172 Nm ροπής από τις 1.500 έως τις 4.000 σ.α.λ., είναι πάντα διαθέσιμος όταν του ζητήσεις να εκφραστεί με ζωηρή επιτάχυνση. Οι σχέσεις στο 6αρι κιβώτιο δεν έχουν απόσταση χωρίς να το χαρακτηρίζεις κοντό και συνεργάζονται εύστοχα με το γραμμικό και εύστροφο μοτέρ ώστε να επιβεβαιώνει τις τιμές επιδόσεων. Επιταχύνει τα 0-100 km/h σε 12,0’’ και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 181 km/h, ενώ τα επίσημα στοιχεία για την μέση κατανάλωση αναφέρουν 5,2 lt/100 km.



Για να επιβεβαιώσεις κάτι τέτοιο οφείλεις να είσαι επιμελής στο θέμα οικονομική οδήγηση και να χαϊδεύεις με το δεξί σου πόδι το πεντάλ, χωρίς να βάζεις σαν προτεραιότητα την ζωηρή επιτάχυνση. Στην πράξη τα 6,5 lt/100 km είναι εφικτός στόχος αν κινείσαι με τα όρια ταχύτητας, ενώ μπορείς να ταξιδεύεις απελευθερωμένος με ταχύτητες ανάμεσα στα 140-160 km/h και στο trip computer να αντικρίζεις καταναλώσεις κοντά στα 7,5 lt/100 km. Παραμένει ωστόσο αρκετά ταχύ όταν ανεβάζει την κατανάλωσή του σε διψήφιο νούμερο κάτι που σημαίνει ότι τον ξεζουμίζεις στα κόκκινα με στόχο να πάρεις το μέγιστο της απόδοσης.
Στην πράξη βέβαια δεν είναι απαραίτητο να τον δουλεύεις ψηλά γιατί μπορεί να σου προσφέρει γεμάτες επιταχύνσεις και καλές επιδόσεις βασιζόμενο στην ροπή. Αν και αυτοκίνητο της κλάσης B-SUV νιώθεις ότι δεν είσαι τοποθετημένος πολύ ψηλά, κάθεσαι σε φυσιολογικό ύψος και βρίσκεσαι αντιμέτωπος με φυσιολογικές γωνίες σε πόδια και χέρια χάρις σε εύστοχες ρυθμίσεις που προσφέρουν κάθισμα και το τιμόνι.

γλυκά
  • Δυναμική σχεδίαση
  • Μοντέρνο σαλόνι
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Ποιοτική ανάρτηση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξινά
  • Αίσθηση τιμονιού

Το τελευταίο μπορεί να μην διαθέτει το ιδανικό βάρος που θα αναζητήσει ο ψαγμένος της οδήγησης, όμως είναι εύστοχο στις εντολές που του δίνεις και συνηθίζεις άμεσα την ελαφριά του αίσθηση. Ταξιδεύει ευχάριστα και ήσυχα χωρίς να επηρεάζει την καμπίνα με θορύβους που γίνονται ενοχλητικοί σε οδηγό και επιβάτες. To συνολικά σφιχτό στήσιμο επιτρέπει την οδήγηση με ροή εκμεταλλευόμενος την ροπή του κινητήρα και το Kona δείχνει απολαυστικό και εύστοχο στις εντολές που του δίνεις. Στο δρόμο διατηρεί την καλή και άμεση συμπεριφορά, τονίζει τον σπορτιφ χαρακτήρα με ανάλαφρη διάθεση και δεν ξεχνά φυσικά τον τομέα της ασφάλειας προκρίνοντας προοδευτικές αντιδράσεις ακόμα και αν το παρακάνεις. Ακόμα και τότε όμως επεμβαίνουν τα ηλεκτρονικά χωρίς να καταστρέφουν την χαρά της οδήγησης.
Όλα αυτά βέβαια διατηρώντας πάντα στη σκέψη ότι οδηγείς ένα crossover, όμως το ελαφρύ αμάξωμα και το εξαιρετικό στήσιμο πουσάρει τις ευέλικτες και σπορ στιγμές επιβραβεύοντας τον οδηγό με εύστοχες αντιδράσεις από τιμόνι, ανάρτηση και φρένα. Ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω διαχειρίζεται άριστα τις κακοτεχνίες και την πληροφόρηση και η ποιοτική λειτουργία της ανάρτησης ισορροπεί την απόδοσή της τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα. Εκεί ,τα 170 mm από το έδαφος αποτελούν το προνόμιο για να μην συμβιβάσεις το ρυθμό σου αρκεί να μην έχεις παράλογες απαιτήσεις. Συνολικά αποδίδει ευχάριστα τον crossover χαρακτήρα του, με δυναμισμό στην συμπεριφορά του και στο γενικότερο στιλ.

συμπέρασμα

Με την πρώτη ματιά το Kona καταφέρνει να σε κερδίσει με την συνολική του οπτική εικόνα, αλλά και τις λεπτομέρειες του σχεδιασμού του. Η εποχή της άτολμης σχεδιαστικής εικόνας για τους Κορεάτες ανήκει ολοκληρωτικά στο παρελθόν. Η Hyundai με κάθε πρόσφατο δείγμα της, καταφέρνει να κερδίσει τις εντυπώσεις και με το Kona αποδεικνύει για ακόμα μια φορά ότι πλέον η «πένα» του σχεδιασμού είναι στις μέρες μας ένα από τα δυνατά της χαρτιά. Δεν είναι όμως μόνο εικόνα αλλά σε κερδίζει με το αποτέλεσμα της απόδοσης, της οδικής συμπεριφοράς και τη χωροταξική ευκολία που όλα αυτά τα συνδυάζει με χώρους και ποιοτικό εξοπλισμό. Και βέβαια κρατά για άσο στο μανίκι και μια δελεαστική τιμή που αμπαλάρει ένα συνολικά άρτιο αυτοκίνητο για να ξεχωρίσει στην δύσκολη κλάση του.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ



GOCAR TEST - Hyundai Kona 1.0 T-GDi

POLL

Ποιο θα επιλέγατε για αυτοκίνητο της χρονιάς;

  • Alpine A110
  • Citroen C5 Aircross
  • Ford Focus
  • Jaguar I-Pace
  • Kia Ceed
  • Mercedes-Benz A-Class
  • Peugeot 508
60
GOCAR Magazine #60

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...