ΔΟΚΙΜΗ: Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6 GT-LINE

Το 3008 πατά στις περγαμηνές του και τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας των SUV και σε αυτή την έκδοση μας δείχνει την ακόμα πιο σπορ πλευρά του

  • - views
  • - comments
Ισχύς120 PS
Ροπή300 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,6 sec
Μέση κατανάλωση4,4 lt/100km
Εκπομπές CO2114 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Κουβαλώντας σπουδαίες περγαμηνές στις αποσκευές του, έχοντας κατακτήσει τον βαρύτιμο τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς για το 2017, το 3008 δικαίως βρίσκεται ψηλά στην εκτίμηση όχι μόνο των δημοσιογράφων του ειδικού Τύπου, αλλά και του κοινού. Η έκδοση που δοκιμάζουμε είναι η κορυφαία, της ισχυρής εκδοχής του diesel κινητήρα των 1,6 λίτρων με τους 120 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων EAT6. Τα διακριτικά GT Line που κοσμούν το αμάξωμα του 3008 κάνουν τη διαφορά, χαρίζοντας ακόμα πιο σπορ εικόνα στο μοντέρνο αισθητικά γαλλικό SUV.

Με την πρώτη κιόλας ματιά διαπιστώνεις ότι το Peugeot 3008 δεν ακολουθεί την πεπατημένη, γυρίζοντας την πλάτη στον συντηρητισμό. Διαφέρει σημαντικά από τον προκάτοχό του, ενώ κρατά και ξεκάθαρες αποστάσεις από τον ανταγωνισμό, έχοντας έντονη προσωπικότητα. Στις εκλεπτυσμένες γραμμές του η έκδοση GT Line προσθέτει μια νέα μάσκα πιο φαντεζί με ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, διακοσμητικά χρωμίου και μαύρα καλύμματα στους καθρέπτες, ενώ ίδιου χρώματος είναι και η οροφή.

Πίσω τη διαφορά κάνουν, πέρα από το logo GT Line, οι νίκελ εξατμίσεις τραπεζοειδούς σχεδίασης, με τα χαρακτηριστικά φώτα με τις τρεις γραμμές να αποτελούν το σήμα κατατεθέν του μοντέλου. Πατά σε μεγάλους τροχούς ελαφρού κράματος με όμορφη σχεδίαση, διάστασης 18 ιντσών με ελαστικά 225/55. Εντυπώσεων συνέχεια στο ευρύχωρο εσωτερικό του 3008. Στην κορυφαία αυτή έκδοση συναντάμε όλα τα καλούδια των Γάλλων, που αφορούν, άνεση, ασφάλεια ποιότητα και αισθητική.

Η μεγάλη οθόνη πολυμέσων οκτώ ιντσών, εδώ είναι στάνταρ και κάνει τη διαφορά, όπως επίσης και τα μεταλλικά πλήκτρα… πιάνου για τον χειρισμό των επιμέρους λειτουργιών. Στον εξοπλισμό αυτής της έκδοσης θα βρεις φυσικά και την ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων διάστασης 12,3 ιντσών, που παρέχει στον οδηγό τη δυνατότητα διαφορετικής διαμόρφωσης, ανάλογα με τις ανάγκες και τις επιθυμίες του. Η διαμόρφωση της καμπίνας που η Peugeot ονομάζει i-Cockpit θέλει ένα μικρό τιμόνι, σχεδόν τετράγωνο σε σχήμα να κάθεται κοντά στα πόδια σου, αφήνοντας σε κοινή θέα τον πίνακα οργάνων από την πάνω πλευρά του.

Για την περίσταση το «βολάν» έχει ντυθεί με δέρμα υψηλής ποιότητας σε συνδυασμό με λεπτομέρειες αλουμινίου, ενώ ένα logo GT Line στη βάση συμπληρώνει την εικόνα. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η σχεδίαση του επιλογέα ταχυτήτων. Στην αυτόματη αυτή έκδοση ξεχωρίζει από τα συνηθισμένα, ενισχύοντας τη φουτουριστική σχεδίαση του εσωτερικού. Δίπλα, στα δεξιά του και λίγο πιο εμπρός είναι το τοποθετημένος ο περιστροφικός διακόπτης του συστήματος Advance Grip Control, το οποίο σε συνδυασμό με τα ελαστικά mud & snow διευρύνουν το πεδίο δράσης του 3008, χωρίς τη χρήση τερακίνησης.

Με την σειρά του την ποιότητα υπογραμμίζει το μονοκόμματο μαλακό στο σύνολο του πλαστικό, το οποίο έχει… σκαφτεί για να φιλοξενήσει τα όργανα. Υπόσχεται μακροημέρευση και παράλληλα ικανοποιεί το μάτι, κάνοντας τον οδηγό να νιώθει περήφανος για την επιλογή του. Ταξιδεύεις άνετα όσον αφορά τους χώρους στο εσωτερικό του 3008. Τέσσερα άτομα θα βολευτούν μαζί με πολλές μάλιστα αποσκευές, αφού ο όγκος του χώρου φτάνει τα 520 λίτρα. Ο οδηγός κάθεται ψηλά, έχοντας εποπτική θέση, αλλά όχι απρόσκοπτη ορατότητα. Προς τα εμπρός δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα, αλλά πίσω την ορατότητα περιορίζουν οι παχιές τρίτες κολόνες και για χάρη του σχεδιασμού το μικρό παρμπρίζ. Στην πόλη θα νιώσεις τον όγκο του που κόβει πόντους από την ευελιξία του μοντέλου, αλλά μάλλον δεν παίρνεις ένα SUV για αυτό το λόγο.

Από την άλλη, σε ανοιχτό δρόμο, το 3008 γίνεται ένα με τον οδηγό. Η σφιχτή ανάρτηση και το καλό σε αίσθηση τιμόνι παρέχουν αίσθηση καλή αίσθηση, ελέγχοντας τις κινήσεις του αμαξώματος ακόμα και με ταχύτητες που δεν συνηθίζονται σε αυτή την κατηγορία. Τηρουμένων των αναλογιών πάντα, αφού ο συνδυασμός του καλού diesel 1.6 120 ίππων, 300 Nm ροπής και του αυτόματου κιβωτίου με τον μετατροπέα ροπής μπορεί να ταιριάζει γάντι στο 3008, αλλά σίγουρα δεν βάζει φωτιά στο δρόμο.

Για την τυπική επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h χρειάζεται 11,6 sec που είναι 0,4 sec πιο πολλά από τη χειροκίνητη έκδοση με τον ίδιο κινητήρα, ενώ φτάνει τα 185 km/h τελικής ταχύτητας. Η άνεση αποτελεί προτεραιότητα με το κιβώτιο να αποδεικνύεται σβέλτο στο ανέβασμα, αλλά πιο διστακτικό στο κατέβασμα. Στο πρόγραμμα Sport τα πράγματα γίνονται πιο ζωηρά, με κινητήρα και κιβώτιο να βρίσκονται σε μεγαλύτερη εγρήγορση. Ακολουθεί και ένας πιο άγριος ήχος, που ταιριάζει σε πιο επιθετική οδήγηση, αλλά κουράζει σε… ήρεμη χρήση, για παράδειγμα μέσα στην πόλη.

Σε δρόμο με στροφές το 3008 θα σου κάνει τα κέφια αν αποφασίσεις να κινηθείς σβέλτα, ακολουθώντας τις εντολές σου. Ελαφριά υποστροφή είναι η αντίδρασή του στην έντονη πίεση, η οποία όμως ελέγχεται εύκολα και δεν επηρεάζει την εν γένει καλή οδική του συμπεριφορά. Ξεκούραστο στα ταξίδια, επιδεικνύει αξιοσημείωτη σταθερότητα και μοιάζει να έχει φτιαχτεί για μεγάλες διαδρομές.

γλυκά
  • Αισθητική
  • Ποιότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ανάρτηση
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Εξοπλισμός (GT-Line)
  • Τεχνολογία
  • Ποιότητα κύλισης
  • Άνεση
ξινά
  • Τσιμπημένη τιμή
  • Μη φωτιζόμενοι διακόπτες (ορισμένοι)

Με προσοχή στο γκάζι μπορείς να συνδυάσεις την άνεση με χαμηλή κατανάλωση, κοντά στα 7 lt/100 km, λίγο κάτω ή πιο πάνω από την τιμή αυτή. Η εκλεπτυσμένη του αισθητική ίσως δεν σε προϊδεάζει για εκτός δρόμου εξορμήσεις, αλλά το γαλλικό SUV έχει καθαρή απόσταση από το έδαφος που αγγίζει τα 219 mm. Περισσότερα από πολλά καθαρόαιμα 4x4, σύστημα το οποίο όμως το Peugeot 3008 δεν διαθέτει και του κόβει πόντους. Αλλά προσφέρει το Advance Grip Control, που σε συνδυασμό με τα ελαστικά για μικτές συνθήκες θα σου επιτρέψουν να πατήσεις πέρα από την άσφαλτο με μεγαλύτερο θάρρος, από ότι θα έκανες με ένα συμβατικό μοντέλο με τη μετάδοση της κίνησης μόνο εμπρός.

συμπέρασμα

Κεντημένο στη λεπτομέρεια, το Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6 GT Line είναι ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει την εικόνα με την ουσία. Είναι η κορυφαία έκδοση, κάτω από τη 2λιτρη και στοιχίζει, όπως κάθε πράγμα που αξίζει, αλλά σε αποζημιώνει σε μεγάλο βαθμό με αυτά που προσφέρει και απευθύνεται σε αυτόν που ξέρει τι θέλει και συνάμα του αρέσει να ξεχωρίζει.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

  • PEUGEOT 3008
    CATEGORYPEUGEOT 3008
POLL

Κάθε πότε κάνετε σέρβις στο αυτοκίνητό σας;

  • Όποτε προβλέπει ο κατασκευαστής
  • Μία φορά το χρόνο τουλάχιστον
  • Πριν κάνω μεγάλο ταξίδι
  • Πριν το πουλήσω
  • Σέρβις;
magazine55

GOCAR Magazine #55

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID
 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ