ΔΟΚΙΜΗ Volkswagen Polo 1.0 TSI 115 PS

Στην έκδοση με τους 115 ίππους, το σουπερμίνι της VW μπορεί κάλλιστα να παίξει και το ρόλο του μικρού οικογενειακού

  • - views
  • - comments
Ισχύς115 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,5 sec
Μέση κατανάλωση4,7 lt/100km
Εκπομπές CO2107 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η έκτη γενιά του σουπερμίνι της Volkswagen μεγάλωσε σε διαστάσεις και ωρίμασε σε χαρακτήρα, ωστόσο έγινε πιο νεανικό σε σχεδίαση και στο εσωτερικό. Οι επιδόσεις του σε κάθε τομέα του επιτρέπουν να «κουμπώσει» ιδανικά στις ανάγκες της ελληνικής αγοράς, πέρα από τα όρια της κατηγορίας του.

Το Polo είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του πόσο έχουν μεγαλώσει τα σουπερμίνι στην πάροδο του χρόνου. Το πρώτο μοντέλο που παρουσιάστηκε το 1975 είχε μήκος μόλις 3.650 m, ενώ η ολοκαίνουρια 6η γενιά έχει φτάσει τα 4.053 mm, πλησιάζοντας σε μήκος το Golf IV! Αν συνυπολογίσει κανείς το υψηλό επίπεδο άνεσης, ασφάλειας και τεχνολογίας που ενσωματώνει, τότε δεν πρέπει να μας κάνει εντύπωση το γεγονός πως σήμερα, το Polo αποτελεί σε πολλές περιπτώσεις το μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας.

Και γιατί όχι; Ειδικά όταν κάτω από το καπό υπάρχει ένας κινητήρας που μπορεί να ανταπεξέλθει με άνεση στα οικογενειακά βάρη. Όπως ο 1.000άρης TSI στην ισχυρότερη (μέχρι στιγμής) εκδοχή του. Στην οποία αποδίδει 115 ίππους στις 5.500 rpm και 200 Nm ροπής στις 2.000-3.500 rpm. Δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη λοιπόν πως οι επιδόσεις του Polo 1.0 TSI 115 είναι εξαιρετικές: 0-100 km/h σε 9,5 sec και τελική ταχύτητα 200 km/h. Στην πράξη, ο τρικύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας συνεργάζεται με ένα καλό σε αίσθηση κιβώτιο 6 σχέσεων, έχει ένα μικρό δισταγμό στις πολύ χαμηλές στροφές αλλά τραβάει με μεγάλη προθυμία μετά τις 1.800 rpm και διακρίνεται για την ποιοτική του λειτουργία. Και αυτό χωρίς να θυσιάζει την οικονομία καυσίμου. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε μέση κατανάλωση 7,5 lt/100 km, τιμή που αν το επιδιώξεις ανεβάζοντας νωρίς σχέσεις και οδηγώντας συγκρατημένα μπορείς να τη ρίξεις και κατά ένα λίτρο (η Volkswagen ανακοινώνει 4,7 lt/100 km).



Οδηγικά, αυτό που ξεχωρίζει από την πρώτη στιγμή είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης που προσφέρει η καλορυθμισμένη ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω). Σε συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση της καμπίνας, προσφέρουν άνετες και ξεκούραστες διαδρομές. Το πλαίσιο είναι ιδιαίτερα στιβαρό, εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό να κινηθεί γρήγορα και συμβάλλει στο άριστο κράτημα που προσφέρει το σουπερμίνι της VW. Επιπλέον, το τιμόνι έχει σωστό βάρος και τα φρένα είναι δυνατά και αποτελεσματικά.

Το νέο Polo δεν έχει μόνο τις επιδόσεις και την οδική συμπεριφορά, αλλά και το εσωτερικό που θα ταίριαζε σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Η εικόνα είναι βέβαια νεανική χάρη κυρίως στον διάκοσμο που εμπλουτίζεται με χρώμα στο ταμπλό και τις πόρτες και τη σχεδίαση που κάνει μια προσπάθεια να ξεφύγει από τις κλασικές φόρμες της Volkswagen. Το ταμπλό έχει κλίση προς τον οδηγό ενώ τα υλικά του είναι μαλακά στο επάνω μέρος και σε συνδυασμό με την ιδιαίτερα προσεγμένη συναρμογή, εξασφαλίζουν την υψηλή ποιότητα κατασκευής που περιμένεις από ένα Volkswagen.



Στις πόρτες βέβαια τα πλαστικά είναι σκληρά αλλά δεν χαλούν την άριστη γενική εικόνα. Η εργονομία είναι αψεγάδιαστη, ο οδηγός απολαμβάνει μια άνετη και με σωστή στήριξη θέση οδήγησης, ενώ στον πίνακα οργάνων μια μεγάλη οθόνη ανάμεσα στο στροφόμετρο και το ταχύμετρο φροντίζει για την πληροφόρησή του. Προαιρετικά διατίθεται και ο εντυπωσιακός ψηφιακός πίνακας Active Info Display που προσφέρει πολλές επιλογές, τόσο σε επίπεδο ενδείξεων και πληροφοριών όσο και της απεικόνισής τους. Η έγχρωμη οθόνη αφής του συστήματος infotainment στο ταμπλό έχει διάμετρο 6,5’’, ενώ προαιρετικά διαθέσιμα είναι η οθόνη 8’’, το σύστημα πλοήγησης καθώς και το Car-Net για online ενημέρωση και υπηρεσίες.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Χώροι
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εξοπλισμός
  • Τεχνολογία
ξινά
  • Σκληρά πλαστικά στις πόρτες
  • Τιμή

Χωροταξικά, το σουπερμίνι της VW εκμεταλλεύεται τις αρετές της πλατφόρμας MQB και προσφέρει μεγάλους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Στις πίσω θέσεις κάθονται άνετα δύο ενήλικες, ενώ ένας τρίτος θα δυσκολευτεί κυρίως από το ογκώδες τούνελ στο δάπεδο. Στα θετικά και το πορτμπαγκάζ που είναι στα 355 λίτρα, σημαντικά μεγαλύτερο από του προηγούμενου μοντέλου (280 lt). Σημειώστε πως ο χώρος αποσκευών του Golf δεν απέχει πολύ (380 λίτρα)! Επιπλέον, η αναδίπλωση του πίσω καθίσματος στο Polo δημιουργεί έναν εντελώς επίπεδο χώρο φόρτωσης 1.125 λίτρων.

Σε όλα αυτά, προσθέστε τον πλούσιο εξοπλισμό της έκδοσης Highline που δοκιμάζουμε και μεταξύ άλλων έχει στάνταρ 6 αερόσακους, ESP, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, αυτόματα φώτα, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, infotainment με οθόνη αφής 6,5’’, ραδιόφωνο, MP3, WMA, USB, Bluetooth και SD Card, προσαρμοζόμενο cruise control και ζάντες αλουμινίου 16’’.
συμπέρασμα

Το νέο Polo αποπνέει αέρα μεγαλύτερου αυτοκινήτου, τόσο ποιοτικά και τεχνολογικά, όσο και σε ευρυχωρία και εξοπλισμό. Ειδικά με τον δυνατό 1.000άρη TSI, μπορεί να αποτελέσει ακόμη και το μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας.

  • POLO NATIVE HTML VIDEO
    CATEGORYPOLO NATIVE HTML VIDEO
  • Volkswagen Polo 6th gen official video
    CATEGORYVolkswagen Polo 6th gen official video
POLL

Κάθε πότε κάνετε σέρβις στο αυτοκίνητό σας;

  • Όποτε προβλέπει ο κατασκευαστής
  • Μία φορά το χρόνο τουλάχιστον
  • Πριν κάνω μεγάλο ταξίδι
  • Πριν το πουλήσω
  • Σέρβις;
magazine52

GOCAR Magazine #52

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID