ΔΟΚΙΜΗ: Dacia Duster 1.5 diesel 2WD Auto

Το σίκουελ της Dacia στα SUV έχει όλα τα στοιχεία για να σπάσει και πάλι τα ταμεία

  • -
  • -
Ισχύς110 PS
Ροπή260 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,9 sec
Μέση κατανάλωση4,5 lt/100km
Εκπομπές CO2116 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το C-SUV της Dacia στη δεύτερη γενιά του είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς, με κινητήρες βενζίνης και diesel και μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο. Εδώ δοκιμάζουμε την προσθιοκίνητη έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα dCi των 1,5 λίτρων και 110 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC 6 σχέσεων.

Το Duster, αν και νέο μοντέλο στο αυτοκινητιστικό στερέωμα - πρωτοπαρουσιάστηκε το 2010 - έχει ως brand ξεπεράσει σε δυναμική τη μάρκα που εκπροσωπεί, κάτι που ελάχιστα αυτοκίνητα έχουν καταφέρει μέχρι σήμερα. Και όχι άδικα, αφού η πρώτη γενιά πούλησε σαν ζεστό ψωμί επιβεβαιώνοντας τη μαμά Renault για τις επιλογές της και δίνοντας ουσιαστικά νέα πνοή στη Dacia. Οι πρώτες εντυπώσεις μας από το Duster 2ης γενιάς λίγο πριν τη δύση του 2017 στην επί ελληνικού εδάφους διεθνή παρουσίαση, ήταν ιδιαίτερα θετικές. Λίγους μήνες μετά το ρουμάνικο SUV ξεκινά την πορεία του στην ελληνική αγορά με αρκετά όπλα στη φαρέτρα του: τη ρετουσαρισμένη εμφάνιση, την αναβαθμισμένη τεχνολογία αλλά και τη διατήρηση του κορυφαίου value for money, καθώς το Duster συνεχίζει να είναι ένα C-SUV που προσφέρεται στην τιμή των Β-SUV!

Αισθητικά η λογική είναι παρόμοια. Το βλέπεις από μακριά και είσαι βέβαιος πως είναι Duster, αλλά όσο πλησιάζει διακρίνεις μια καλοδεχούμενη σχεδιαστική φρεσκάδα. Η μεγαλύτερη μάσκα, ο πιο ‘μάτσο’ προφυλακτήρας, τα νεύρα στο καπό και οι προβολείς με φώτα LED που είναι τραβηγμένοι προς τις άκρες, κάνουν το εμπρός μέρος να δείχνει φαρδύτερο και πιο μοντέρνο από πριν. Στο πλάι οι αναλογίες παραμένουν ίδιες με νέα στοιχεία τις κάθετες προστατευτικές επενδύσεις στα εμπρός φτερά και τις ζάντες με νέα σχεδίαση, ενώ πίσω ξεχωρίζουν τα καλαίσθητα τετράγωνα φωτιστικά σώματα και η μεγαλύτερη ποδιά του προφυλακτήρα. Συνολικά, το νέο Duster δείχνει πιο σύγχρονο, πιο μυώδες αλλά και μεγαλύτερο, παρότι οι διαστάσεις παραμένουν ουσιαστικά ίδιες με πριν (Μ x Π x Υ: 4,3 x 1,8 x 1,7 m).



Οι μεγαλύτερες αλλαγές έρχονται στο φως μόλις ανοίξεις την πόρτα και βρεθείς στο εσωτερικό του SUV. Πέρα από την εντελώς νέα, οδηγοκεντρική σχεδίαση, το πρώτο που αντιλαμβάνεσαι είναι η προσπάθεια αναβάθμισης της ποιότητας, τόσο στα υλικά του ταμπλό και στις υφασμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων, όσο και στη συναρμογή τους. Φυσικά τα πλαστικά παραμένουν παντού σκληρά, αλλά η εικόνα έχει βελτιωθεί συνολικά. Οι διακόπτες στην κονσόλα δείχνουν ποιοτικότεροι και βελτιώνουν αισθητά την εργονομία, το τιμόνι είναι καινούριο και φιλοξενεί μπουτόν ελέγχου για το ηχοσύστημα και το cruise control και η οθόνη αφής 7’’ του συστήματος MediaNav Evolution μετακόμισε πιο ψηλά και πήρε κλίση προς τον οδηγό. Έτσι, είναι πλέον πολύ πιο ευανάγνωστη ενώ συνεχίζει να προσφέρει μέσα από ένα απλό κι εύκολο μενού ψυχαγωγία, πλοήγηση και συνδεσιμότητα με smartphones. Καλύτερη είναι και η θέση οδήγησης, χάρη στην ευκολότερη ρύθμιση του καθίσματος σε ύψος αλλά και στο τιμόνι που πλέον, εκτός από υψομετρικά, ρυθμίζεται και σε απόσταση. Τα καθίσματα είναι μεγαλύτερα και πιο αναπαυτικά, θα θέλαμε όμως να έχουν καλύτερη πλευρική στήριξη του σώματος στις στροφές. Στα θετικά και η ορατότητα, η οποία προς τα πίσω ωφελείται και από τα χωνευτά προσκέφαλα.

Οι χώροι ήταν ένα από τα δυνατά σημεία του Duster και αυτό συνεχίζεται και στο νέο μοντέλο. Στις πίσω θέσεις θα βολευτούν με άνεση δύο ενήλικες ενώ μπορεί να χωρέσει και τρίτος με μικρές παραχωρήσεις. Οι τελευταίες δεν αφορούν το μεγάλο και εύκολα εκμεταλλεύσιμο πορτμπαγκάζ που έχει χωρητικότητα 478 lt (445 dm3 VDA) και φτάνει τα 1.623 lt με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος. Η μόνη παρατήρηση αφορά το σκαλοπάτι που δημιουργείται στο δάπεδο όταν αναδιπλωθεί το κάθισμα.



Από την ευρεία γκάμα εκδόσεων του νέου Duster εδώ καταπιανόμαστε με την diesel 1.5 dCi των 110 ίππων, με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC 6 σχέσεων και κίνηση στους εμπρός τροχούς. Κύριο χαρακτηριστικό του πετρελαιοκινητήρα της μαμάς Renault είναι η πλούσια ροπή των 260 Nm που είναι διαθέσιμη μόλις από τις 1.750 rpm. Έχει ραφιναρισμένη λειτουργία και συνδυάζεται αρμονικά με το αυτόματο κιβώτιο για να προσφέρει αξιόλογες επιδόσεις: 0-100 km/h σε 11,9 sec και τελική ταχύτητα 171 km/h. Το EDC εκτελεί τις αλλαγές σχέσεων ιδιαίτερα ομαλά τόσο στην αυτόματη όσο και στη χειροκίνητη λειτουργία και αν θα θέλαμε κάτι, αυτό θα ήταν λίγο πιο γρήγορο kickdown (κατέβασμα σχέσης στο σανίδωμα του γκαζιού). Γενικά, το αυτόματο diesel SUV της Dacia συνδυάζει ιδανικά την άνεση και την ευκολία στις καθημερινές μετακινήσεις ή τα ταξίδια, με εξαιρετική οικονομία καυσίμου. Είναι ενδεικτικό πως κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε χαμηλά, στα 6,5 lt/100 km. Μάλιστα, αν το επιδιώξεις βλέπεις εύκολα τιμές κάτω από 6 στο trip computer (4,5 lt/100 km ανακοινώνει ως μέσο όρο η Dacia).

Στο δρόμο, αν κάτι χαρακτήριζε ανέκαθεν το Duster ήταν το υψηλό επίπεδο άνεσης, κάτι που όχι μόνο δεν άλλαξε στη δεύτερη γενιά, αλλά ενισχύθηκε. Το πρώτο που αντιλαμβάνεσαι στην οδήγηση είναι η σημαντικά βελτιωμένη ηχομόνωση της καμπίνας που σημαίνει και πιο ξεκούραστες διαδρομές. Έπειτα, η λειτουργία της ανάρτησης (γόνατα MacPherson εμπρός - ημιάκαμπτος άξονας πίσω στις εκδόσεις 2WD) έχει βελτιωθεί τόσο που θυμίζει ιπτάμενο χαλί! Εκμεταλλευόμενη και το 65άρι προφίλ των Continental ContiCrossContact LX2 (215/65 R16) απορροφά αποτελεσματικά κάθε είδους ανωμαλία και προσφέρει εξαιρετική ποιότητα κύλισης.



Πραγματικά είναι πολύ ευχάριστο να κινείσαι με σβέλτο ρυθμό σε επαρχιακές διαδρομές, απολαμβάνοντας κορυφαία άνεση. Αλλά και η οδική συμπεριφορά είναι βελτιωμένη, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι τώρα αισθητά μικρότερες. Σε πιο γρήγορο ρυθμό βέβαια το αμάξωμα γέρνει περισσότερο και το τιμόνι δεν διακρίνεται σε αίσθηση, αλλά και πάλι αυτό δεν επηρεάζει τη σταθερότητα ούτε εμπνέει ανησυχία στον οδηγό. Γενικά το νέο Duster πατάει με μεγαλύτερη σιγουριά στην άσφαλτο και δύσκολα θα το φέρεις σε δύσκολη θέση.

γλυκά
  • Εξωτερική σχεδίαση
  • Άνεση & ποιότητα κύλισης
  • Λειτουργία κιβωτίου
  • Ροπή κινητήρα
  • Κατανάλωση καυσίμου
  • Χώροι επιβατών & αποσκευών
  • Απόσταση από το έδαφος
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
  • 5 χρόνια εγγύηση
ξινά
  • Ταχύτητα EDC στο kickdown
  • Σκληρά πλαστικά
  • Έλλειψη αυτόματου φρεναρίσματος, ακόμη και ως έξτρα

Με μεγάλη απόσταση από το έδαφος (210 mm) και ικανές γωνίες προσέγγισης (30ο), ράμπας (21ο) και διαφυγής (34o), το SUV της Dacia δεν θα πει όχι και σε χωμάτινες περιπλανήσεις παρά την κίνηση στους εμπρός μόνο τροχούς, με την άνεση να είναι κι εδώ ο πρωταγωνιστής. Φυσικά, για τους απαιτητικούς υπάρχουν και οι εκδόσεις 4WD. Επίσης σημαντικό για το off road: η ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων είναι στάνταρ.

Έχουμε λοιπόν ένα πολύ άνετο, σβέλτο, ασφαλές και ευρύχωρο SUV ιδανικό για τον οικογενειάρχη, ο οποίος απολαμβάνει επιπλέον την άνεση του αυτόματου κιβωτίου και την οικονομία του 1.500άρη diesel στην καθημερινότητά του. Και όλα τα παραπάνω μπορεί να τα βρει σε ένα C-SUV με σούπερ τιμή και με τον πλούσιο εξοπλισμό της έκδοσης Sportive που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 6 αερόσακους, ESC, air condition, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς/ θερμαινόμενους καθρέπτες, σύστημα πολυμέσων, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 16’’ και ράγες οροφής. Και με όλα αυτά να συνοδεύονται από 5 χρόνια εγγύηση μηχανικών μερών.

συμπέρασμα
Aν τα βάλεις κάτω με χαρτί και μολύβι, το νέο Duster αποτελεί μια ιδιαίτερα συμφέρουσα επιλογή. Δεν απευθύνεται μόνο σε όποιον αναζητά ένα SUV που τα καταφέρνει περίφημα στην άσφαλτο και δε λέει όχι στην πρώτη δυσκολία εκτός δρόμου. Με τον αποδοτικότατο 1.5 diesel, το αγχολυτικό 6άρι αυτόματο κιβώτιο και τον πλούσιο εξοπλισμό της έκδοσης Sportive είναι ιδανικό για τον οικογενειάρχη που αναζητά ένα άνετο, ευρύχωρο, καλοεξοπλισμένο και ασφαλές αυτοκίνητο σε προσιτή τιμή. Πόσα άλλα αυτόματα πετρελαιοκίνητα C-SUV με τον πλούσιο εξοπλισμό της έκδοσης Sportive, 5ετή εγγύηση και τιμή αρκετά κάτω από τα 19.000 ευρώ υπάρχουν στην πιάτσα; Το value for money στα καλύτερά του!


Dacia Duster - Day after day

Dacia Duster 2018 - First official look 2 generation

Νέο Dacia Duster 2018 - Παγκόσμια Παρουσίαση στην Ελλάδα

Dacia Duster test drive Greece

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...