ΔΟΚΙΜΗ: Ford Fiesta ST-Line 1.0 Ecoboost 140 PS

Ένα σπορ χιλιάρι που δεν του λείπουν ψυχή και στήσιμο για γευστικές οδηγικές ορέξεις

  • - views
  • - comments
Ισχύς140 PS
Ροπή180 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,0 sec
Μέση κατανάλωση4,5 lt/100km
Εκπομπές CO2102 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Σπορ Fiesta με χιλιάρη EcoBoost και 140 ίππους, ως προθάλαμος της οικογένειας ST. Φυσικά με το ανάλογο στιλ και στήσιμο που θα ικανοποιήσει τους ορεξάτους fun της οδήγησης.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Σπορ και κομψή αισθητική
  • Ποιότητα
  • Τεχνολογία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Ρηχές ποτηροθήκες

Οι εκδόσεις ST για το Fiesta, παραμένουν ιδιαίτερα φλογερές για τον κατασταλαγμένο σπορ οδηγό που αναζητά το ιδανικό σοβαρό σπορ παιχνίδι σε supermini εκτέλεση. Αν θέλεις να κονταίνεις τις ευθείες και να σουβλίζεις τις στροφές ψάχνοντας στην τελευταία γενιά Fiesta για σκέτο νέτο ST, θα περιμένεις. Αυτό αναμένεται με τον νέο τρικύλινδρο EcoBoost των 1.5 lt που θα εμφανιστεί οσονούπω με 200 ίππους και πολλές πολλές υποσχέσεις. Αν όμως δεν ζητάς κάτι τόσο δυνατό, γοητεύεσαι από τα κατορθώματα του χιλιάρη βραβευμένου επι σειρά ετών υπερτροφοδοτούμενου τρικύλινδρου και ψάχνεις την επικοινωνιακή σπορ έκφραση της Ford, το Fiesta ST-Line είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα σου.

 

Τόσο όσο!

Οι εκδόσεις ST-Line προσφέρουν το κάτι παραπάνω τόσο όσον αφορά το μάτι όσο και την ουσιαστική απόδοση με σπορ κριτήριο. Σαφώς δεν είναι φωτιά και λαύρα με τους 140 ίππους που προκύπτουν στην καλή έκδοση του βραβευμένου μικρού EcoBoost και που εν τέλει μεγαλουργεί πίσω από τις μάσκες με τα μπλε οβάλ σήματα. Είναι όμως λύση ανάγκης ή κάτι που πραγματικά δημιουργεί προϋποθέσεις απόδοσης; Είτε στην βασική έκδοση (με 40 ίππους λιγότερο) είτε στην 140αρα της δοκιμής, ο κινητήρας της Ford προσφέρει την ιδανική ψυχή για να νιώθεις ότι κάτω από το δεξί σου πόδι υπάρχει ψυχή. Οι αλλαγές που γνωρίσαμε στο νεότερο Fiesta ακολουθούν και την έκδοση της δοκιμής. Εμφανώς κομψότερο και με αρμονικότερο δέσιμο της χαρακτηριστικής μάσκας που για την περίσταση είναι κυψελωτή με τον φρέσκο προφυλακτήρα να έχει τροποποιήσεις δυναμικότερες. Τα μασπιέ και οι σκουρόχρωμες 17άρες ζάντες, φυσικά ελαφρού κράματος, είναι μέρος της ταυτότητας ST-Line που ολοκληρώνεται εξωτερικά με τον ανάλογα τροποποιημένο προφυλακτήρα πίσω και την χαρακτηριστική διακριτική πτέρυγα στο τελείωμα της οροφής. Μυώδες δεν το λες, το πλάτος έχει διατηρηθεί σε σεμνά πλαίσια, αλλά δυναμισμός δεν του λείπει.


Ομοίως και στο εσωτερικό, όπου οι σπορ πινελιές είναι παρούσες για να υποστηρίξουν την εικόνα και τον χαρακτήρα του ζωηρού Fiesta. Ένα διακριτικά δοσμένο flat bottom τριάκτινο τιμόνι με παχύτερο στεφάνι για το χέρι, σπορ καθίσματα με σωστή πλευρική στήριξη και έντονες ραφές καθώς και πεντάλ αλουμινίου διαχωρίζουν τις εκδόσεις ST-Line από τα απλά Fiesta. Φυσικά το καθολικά νέο ταμπλό με επίσης νέο φωτεινότερο και σαφώς πιο ενημερωμένο σε πληροφορίες πίνακα οργάνων, δίνει μια ανώτερη εικόνα στο σαλόνι. Μοντέρνα σχεδίαση, μελετημένη εργονομία, ποιοτικά υλικά και συναρμογή, αλλά και ευχάριστος διάκοσμος είναι μερικά από τα οφέλη της επίκαιρης γενιάς Fiesta. Στο ταμπλό ξεχωρίζει η οθόνη αφής 8 ιντσών που εξέχει από την κομψότερη κονσόλα. Μεγάλη και στο σωστό ύψος για να τη χειρίζεσαι μέσω του infotainment SYNC3, από όπου ελέγχονται τα συστήματα ήχου, πλοήγησης και τα συνδεδεμένα smartphones, ακόμα και με φωνητικές εντολές. Για τον κρυστάλλινο ήχο έχουμε τη συνδρομή της B&O PLAY, που δίνει έξτρα ποιότητα με συνολική ισχύ 675 Watt. Με εξοπλισμό που απολαμβάνεις, ανέσεις και τεχνολογίες που συνήθως συναντάς ψηλότερα, το ST-Line ακολουθεί την εποχή χωρίς εκπτώσεις. Χωροταξικά οι ενήλικοι επιβάτες θα βρουν τους χώρους επαρκείς τόσο όσον αφορά τα πόδια όσο και τον χώρο του κεφαλιού, ενώ για ακόμα περισσότερη πρακτικότητα υπάρχει και 5θυρη έκδοση.

 

Πρόθυμο να σε εντυπωσιάσει

Η συνολικά δεμένη αίσθηση είναι κάτι που γεύεσαι από τη στιγμή που θα βρεθείς μέσα σε ένα Fiesta ST-Line. H ποιοτική κύλιση συνδυάζεται με καλοτάξιδο χαρακτήρα που εν ολίγοις δεν αλλοιώνεται παρα την σφιχτότερη ρύθμιση (σε αμορτισέρ-ελατήρια) και την χαμηλότερη κατά 10 mm ανάρτηση. Σαφώς δεν έχει την ίδια ενδοτικότητα με τα απλά Fiesta και έχει πιο άμεσο ριμπάουντ, όπως οφείλει να συμπεριφέρεται ένα αυτοκίνητο με σπορ ρύθμιση. Ταυτόχρονα όμως δεν θα τη νιώσεις ενοχλητική στην καθημερινότητα και ελέγχει απόλυτα το αμάξωμα, φιλτράροντας σωστά τις ανωμαλίες. Τα μαλακά 205/45 R17 της Michelin διαβάζουν το οδόστρωμα με ευστοχία και σε συνδυασμό με ένα από τα καλύτερα ηλεκτρικά υποβοηθούμενα τιμόνια στην κλάση του (και όχι μόνο), αλλά και με το Torque Vectoring που χρησιμοποιεί τα εμπρός φρένα για να αποτρέψει την σπάταλη της ροπής σε άσκοπο σπινάρισμα του εσωτερικού τροχού, το Fiesta ST-Line προσφέρει απολαυστικά γρήγορα περάσματα στις στροφές.


Αμεσότητα και πληροφορία στο μέγιστο βαθμό, μελετημένο ζύγισμα από μια συνδυασμένη συνεργασία όλων των συντελεστών που συμβάλουν στην δυναμική συμπεριφορά και σπορτίφ γεύση συμπεριφοράς που δεν σπαταλά χρόνο και μέτρα μέχρι να σε ενημερώσει για τα τεκτενόμενα. Ουδέτερο, με εξαιρετική ευστάθεια στα πολλά, χωρίς προβληματικές συμπεριφορές, αναζητά την στρωτή και γρήγορη οδήγηση. Ακόμα και η μη απενεργοποίηση του ESP δεν περιορίζει την απόλαυση της οδήγησης γιατί επεμβαίνει διακριτικά όταν υπερβάλεις σε ρυθμό, ενώ τα φρένα υπερκαλύπτουν τις προθέσεις του κινητήρα για επιδόσεις. Το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο συνεργάζεται σωστά, επικεντρωμένο στην σπορ αποστολή του, χωρίς να ξεχνά βέβαια την καθημερινή οδήγηση και το οικονομικό ταξίδι. Με 7 έως 9 lt/100 km το γρήγορο Fiesta με τον μικρό τρικύλινδρο κινητήρα δείχνει απόλυτα λογικό σε κατανάλωση αν θέλεις να νιώθεις τα κατορθώματα του. Ο χιλιάρης Ecoboost με τους 140 ίππους και τα 180 Nm ροπής προσφέρει γήινες και όχι απόκοσμες επιδόσεις, ζωηρή αίσθηση επιτάχυνσης και καλές ρεπρίζ που συνολικά συνθέτουν μια πλούσια και απόλυτα διαχειρίσιμη απόδοση. Με 202 km/h τελικής ταχύτητας και με 0-100 km/h σε 9,2’’ μόνο αργός δεν αισθάνεσαι. Όταν μάλιστα μπορείς να εκμεταλλευτείς την απόδοση στο πεδίο των στροφών μιας επαρχιακής διαδρομής με τον πιο εύστοχο τρόπο και χωρίς να συμβιβάσεις το ρυθμό σου, τότε το Fiesta ST-Line δείχνει ένας καλός προθάλαμος πριν τις ST εκδόσεις που σύντομα θα κάνουν την εμφάνισή τους.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ 


συμπέρασμα

Αν δεν σε παίρνει για ST, η Ford φροντίζει να μην κόβει επιθυμίες και προσφέρει την σειρά ST-Line σαν αντίδοτο. Με τον χιλιάρη EcoBoost στους 140 ίππους, διακριτικά σπορ μακιγιάζ εμφάνισης και καλοστημένο πακέτο δυναμικής συμπεριφοράς για να μπορεί να υποστηρίξει τον ρόλο του, το Fiesta ST-Line δείχνει ιδιαίτερα ελκυστικό στις μέρες μας. Δεν σου λείπει ψυχή και επιδόσεις χωρίς παράλληλα να στραγγίζεις το ρεζερβουάρ σε χρόνο dt, οδηγείς κάτι κομψό, πλήρες και με φινετσάτη σπορτιφ γεύση, ενώ μπορείς να ορμάς με τις επιδόσεις του EcoBoost από στροφή σε στροφή. Έτσι όπως μας έχουν συνηθίσει τα παραδοσιακά καλοστημένα Ford.    

POLL

Κάθε πότε κάνετε σέρβις στο αυτοκίνητό σας;

  • Όποτε προβλέπει ο κατασκευαστής
  • Μία φορά το χρόνο τουλάχιστον
  • Πριν κάνω μεγάλο ταξίδι
  • Πριν το πουλήσω
  • Σέρβις;
magazine54

GOCAR Magazine #54

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID
 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ