ΔΟΚΙΜΗ: smart fortwo BRABUS 0.9 T 109 PS

Το πιο δυνατό smart είναι ταυτόχρονα και το πιο ικανό να ανταπεξέλθει σε κάθε συνθήκη που θα συναντήσει στο δρόμο

  • -
  • -
Ισχύς109 PS
Ροπή170 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,5 sec
Μέση κατανάλωση4,5 lt/100km
Εκπομπές CO2102 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η Brabus, επίσημος βελτιωτής της smart, μεταμορφώνει για μία ακόμη φορά το αυτοκίνητο που επανακαθόρισε τις μετακινήσεις στην πόλη. Αυτή τη φορά το αποτέλεσμα είναι πιο ολοκληρωμένο από ποτέ σε κάθε τομέα.


Το smart ενηλικιώθηκε αρκετά πριν κλείσει τα 18 του χρόνια. Από το 1998, όταν λανσαρίστηκε η πρώτη γενιά και σχεδόν επί μία εισοκαετία μέχρι σήμερα, έφερε άλλον αέρα στις σύγχρονες πόλεις: Με το στιλ του, την ευελιξία και τη σβελτάδα στη μετακίνηση από το ένα σημείο στο άλλο. Η θυγατρική της Mercedes-Benz δεν έμεινε όμως μόνο εκεί, καθώς πριν από 15 χρόνια ίδρυσε την smart-BRABUS GmbH, στην οποία συμμετέχει 50%-50% με το γερμανικό βελτιωτικό οίκο. Οι δεκάδες χιλιάδες πελάτες έκριναν ως πετυχημένο το πείραμα να έχει λόγο ύπαρξης η sport παραλλαγή ενός τόσο μικρού αυτοκινήτου.

Μικρό, αλλά κάνει αισθητή την παρουσία του

Η εξέλιξη είναι το ισχυρότερο γνώρισμα όχι μόνο της ανθρώπινης φύσης, αλλά και της αυτοκίνησης. Σχεδιαστές και μηχανολόγοι ανέλαβαν να εξαφανίσουν τα «ψεγάδια» των δύο προηγούμενων γενεών και το αποτέλεσμα δικαιώνει τις προσπάθειές τους. Στο πίσω μέρος του αμαξώματος των 2,69 μέτρων κρύβεται ο τρικύλινδρος turbo των 898 cc που αποδίδει 109 ίππους και 170 Nm ροπής. Σε συνδυασμό με το βελτιωμένο σε αίσθηση και ταχύτητα αλλαγής σχέσεων 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT, το fortwo Brabus επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 9,5 sec και αγγίζει σε τελική ταχύτητα τα 165 km/h. Οι επεμβάσεις συνεχίζονται επίσης στην ανάρτηση, τη ρύθμιση του ESP, την υποβοήθηση του τιμονιού και την εξάτμιση.

Το smart Brabus της δοκιμής μας εφοδιάζεται με το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού Xclusive. Σε αυτό περιλαμβάνονται sport δερμάτινα και θερμαινόμενα καθίσματα, επένδυση από δέρμα και ύφασμα στο ταμπλό, στροφόμετρο με αναλογικό ρολόι, λογότυπα Xclusive κ.α. Λεπτομέρειες που καθιστούν το διθέσιο Brabus ακόμη πιο ξεχωριστό στα μάτια των... μυημένων.

Για την πόλη ή για τον ανοιχτό δρόμο;

Και για τα δύο, είναι η απάντηση. Και εξηγούμαστε: Το smart fortwo είναι εξαιρετικά ευέλικτο μέσα στα στενά των σύγχρονων αστικών κέντρων, χάρη στο μικρό του μήκος και το γεγονός ότι κινητήρας και κίνηση βρίσκονται στον πίσω άξονα. Οι εμπρός τροχοί στρίβουν σε μεγάλη γωνία, με αποτέλεσμα το διθέσιο αυτοκίνητο να έχει κύκλο στροφής κάτω από 7 μέτρα. Στην πράξη, χωράει παντού, παρκάρει παντού και κάνει αναστροφή παντού.

Αν το πεδίο δράσης σας είναι μόνο η πόλη, τότε επιλέξτε μία από τις απλές εκδόσεις του fortwo που είναι αρκετά πιο φθηνές. Το Brabus των 21.787 ευρώ δεν φτιάχτηκε μόνο για να σπριντάρει από φανάρι σε φανάρι. Το πόσο καλά στημένο και ασφαλές είναι θα το διαπιστώσετε στον αυτοκινητόδρομο και το επαρχιακό οδικό δίκτυο. Ο τρικύλινδρος turbo συνεργάζεται εξαιρετικά με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Μόνοι όσοι είχαν βιώσει την «τραυματική εμπειρία» από τα προηγούμενα αυτόματα smart θα αντιληφθούν το πόσο καλύτερο είναι το σύγχρονο fortwo. Σε συνδυασμό με την καλή πληροφόρηση από το τιμόνι, τα σίγουρα φρένα, τα φαρδιά ελαστικά (185/50 R 16 μπροστά και 205/40 R 17 πίσω), την ανάρτηση που ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στα κρατήματα και την άνεση, το fortwo Brabus είναι ένα αυτοκίνητο επιδόσεων σε μέγεθος... τσέπης.

γλυκά

- Εμφάνιση

- Επιδόσεις

- Οδική συμπεριφορά

- Ασφάλεια

ξινά

- Θόρυβος στην καμπίνα

- Κατανάλωση υπό πίεση

- Τιμή

Στην εθνική οδό, κοντά ή και λίγο πάνω από το όριο, είναι σταθερό σε βαθμό που σε εκπλήσσει. Ακόμη και όταν περνάει δίπλα από νταλίκες, εμφανίζει αξιοσημείωτη ευστάθεια. Σε αυτό συμβάλλει το στάνταρ σύστημα προστασίας από πλευρικούς ανέμους, το crosswind assist.

Τα μόνα αρνητικά συμπεράσματα από την οδήγηση του Brabus σε υψηλές ταχύτητες είναι ο έντονος θόρυβος που περνά στην καμπίνα, από την κύλιση και την αεροδυναμική αντίσταση. Όσο για την κατανάλωση, σε μεικτές συνθήκες καταγράψαμε 7,6 lt/100 km και στο ταξίδι με σβέλτο ρυθμό 6,9 lt/100 km.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: EYH ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα
Το fortwo Brabus είναι μία ιδιαίτερη κατασκευή και ως τέτοια δεν μπαίνει σε... καλούπια. Επιθετικό στην όψη και με ψυχή στο δρόμο, θα ικανοποιήσει τους συνειδητοποιημένους αγοραστές του. Αυτούς που θα καταβάλουν σχεδόν 22.000 ευρώ για την αγορά.



POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
71
GOCAR Magazine #71

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...