ΔΟΚΙΜΗ: SEAT Ateca 2.0 TDI 150 PS 4DRIVE Xcellence

Περισσότερο σπορ, λιγότερο off road το τετρακίνητο SUV της SEAT

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή340 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,8 sec
Μέση κατανάλωση5,5 lt/100km
Εκπομπές CO2145 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το πρώτο SUV της Seat, εδώ στην τετρακίνητη έκδοση 4DRIVE, με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα TDI των 150 ίππων (υπάρχει και ισχυρότερη έκδοση με 190 ίππους) και το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού XCELLENCE.

Η SEAT έβαλε επιτέλους πόδι στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη κατηγορία των SUV αλλά όχι με διάθεση να χαράξει νέες off road διαδρομές. Με το Ateca επιλέγει να εστιάσει στον σπορ χαρακτήρα παρά να λερωθεί με χώματα και λάσπες, ακόμη και στην τετρακίνητη έκδοση με τον 2λιτρο Turbodiesel που δοκιμάζουμε εδώ.

 

Εξηγούμαστε…

Ο σπορ προσανατολισμός του Ateca είναι ξεκάθαρος από την πρώτη κιόλας επαφή μαζί του. Ακμές που προσθέτουν δυναμισμό στο αμάξωμα, φώτα LED εμπρός που θυμίζουν θυμωμένο βλέμμα και τροχοί 19’’ με ασφάλτινα ελαστικά 225/45 είναι στοιχεία που τεκμηριώνουν οπτικά τον παραπάνω ισχυρισμό. Άλλωστε, το Ateca είναι μια ακόμη απόδειξη πως οι Ισπανοί έχουν αποκτήσει τη δική τους ξεχωριστή και ιδιαίτερα σπορ αισθητική ταυτότητα.




Στο εσωτερικό όλα θυμίζουν κάτι από Leon, με έμφαση στην ουσία και την πρακτικότητα παρά σε φανφάρες εντυπωσιασμού. Κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί η μεγάλη οθόνη 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό που φροντίζει για την πληροφόρηση, την ψυχαγωγία και τη συνδεσιμότητα με smartphones και εξωτερικές πηγές ήχου. Η ποιότητα των υλικών είναι υπεράνω κριτικής, η εργονομία και η θέση οδήγησης άψογες, οι θήκες για μικροαντικείμενα υπερεπαρκείς και οι χώροι μεγάλοι για έως και πέντε ενήλικες με τις αποσκευές τους (πορτμπαγκάζ 485 lt). Οι γνώστες βέβαια θα σταθούν στον περιστροφικό διακόπτη του SEAT Drive Profile στη βάση της κονσόλας, από όπου ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 6 προγράμματα οδήγησης: Eco, Normal, Sport, Offroad, Snow και Individual το οποίο προσαρμόζει στο προσωπικό του στυλ.


Οδηγούμε...
Στο δρόμο το Ateca 2.0 TDI ξεδιπλώνει τον σπορ του χαρακτήρα στην πράξη, τόσο σε επιδόσεις όσο και σε συμπεριφορά. Ο δίλιτρος turbodiesel αποδίδει 150 ίππους και 340 Nm ροπής και επιταχύνει με σθένος το βάρους 1,5 τόνου ισπανικό SUV, σε 9 sec από στάση στα 100 km/h και μέχρι τα 196 km/h της τελικής ταχύτητας. Σύμμαχός του το πολύ καλό σε αίσθηση και κλιμάκωση 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Αλλά και σε κατανάλωση, το τετρακίνητο Ateca τα πάει περίφημα. Παρουσιάζει βέβαια μεγάλο εύρος, ανάλογα με το στυλ οδήγησης αφού σε ευνοϊκή διαδρομή και με πολύ ελαφρύ πόδι βλέπεις ακόμη και κάτω από 6 lt/100 km, ενώ αντίθετα αν επιτίθεσαι συνεχώς στο γκάζι και κυνηγάς τις επιδόσεις, εύκολα περνάς τα 9. Η μέση τιμή της δοκιμής πάντως κυμάνθηκε στα πολύ καλά 7,5 λίτρα για κάθε 100 km (εργοστασιακή τιμή: 5,1 lt/100 km).



γλυκά
  • Αισθητική
  • Οδική συμπεριφορά
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Χώροι
ξινά
  • Το «χώμα» δεν είναι το φόρτε του

Η αλήθεια είναι πως το καλοστημένο πλαίσιο σε παρασύρει συχνά σε δυναμικό τρόπο οδήγησης. Το SUV της SEAT δεν γέρνει πολύ και κρατάει εξαιρετικά, χάρη στη σφικτή ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός, άξονας πολλαπλών συνδέσμων πίσω) αλλά και στην τετρακίνηση 4DRIVE με πολύδισκο συμπλέκτη. Ευχάριστες είναι οι εντυπώσεις και από το τιμόνι που προσφέρει καλή πληροφόρηση και αμεσότητα, αλλά και από τα αποδοτικά φρένα (δίσκοι γύρω γύρω, με τους εμπρός αεριζόμενους). Και όλα αυτά δίχως να θυσιάζεται ο τομέας της άνεσης, μιας και το Ateca παρότι σφιχτό δεν δυσανασχετεί όταν περνάει πάνω από λακκούβες ή σαμαράκια. Μόνο εκτός δρόμου εκδηλώνει τον σπορ προσανατολισμό στη ρύθμιση της ανάρτησης, αν και μερίδιο ευθύνης έχουν και οι (έξτρα) τροχοί 19’’ με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά. Αυτά είναι άλλωστε που δεν αφήνουν περιθώρια για offroad αναζητήσεις, παρότι η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση δείχνει γρήγορη και αποτελεσματική και η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 188 mm.


Αγοράζουμε...
Η τιμή του Ateca 2.0 TDI 4DRIVE ξεκινά από τα πολύ καλά 27.650 €, με την έκδοση XCELLENCE της δοκιμής να περνά το σκαλοπάτι των 30.000 ευρώ (ενδεικτική τιμή: 31.600 €) αλλά να είναι πλούσια εξοπλισμένη με στοιχεία όπως ο αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, οι ζάντες αλουμινίου 18’’, η κάμερα οπισθοπορείας, infotainment με οθόνη 8’’, cruise control, SEAT Drive Profile και φουλ πακέτο ασφάλειας. Το τελευταίο περιλαμβάνει στάνταρ 7 αερόσακους (οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς, οροφής και γονάτων οδηγού), ESC, Hill Hold Control, αυτόματο φρενάρισμα Front Assist και σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας θα δείτε ακόμη πανοραμική οροφή (1.200 €), ζάντες αλουμινίου 19’’ (850 €), δερμάτινα καθίσματα (1.000 €), σύστημα πλοήγησης (1.500 €) και αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω (500 €). 

συμπέρασμα

Το Ateca είναι σπορ σε χαρακτήρα σε όποια έκδοση κινητήρα κι αν το οδηγήσεις. Το ίδιο ισχύει και σε αυτή που δοκιμάζουμε εδώ, με την τετρακίνηση περισσότερο να τονίζει τη δυναμικότητα που ξεδιπλώνει στην οδήγηση το ισπανικό SUV παρά να υπόσχεται κορυφαίες offroad ικανότητες. Ο υπερπλούσιος εξοπλισμός, τέλος, δικαιολογεί την αλμυρούτσικη τιμή της έκδοσης XCELLENCE. 



SEAT Ateca 2016

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
83
GOCAR Magazine #83

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...