ΔΟΚΙΜΗ: Hyundai Tucson 1.7 CRDi 141 PS DCT

Η Hyundai επαναφέρει στο προσκήνιο ένα παλιό όνομα αλλά σε ένα καθόλα σύγχρονο πακέτο

  • -
  • -
Ισχύς141 PS
Ροπή340 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,5 sec
Μέση κατανάλωση4,9 lt/100km
Εκπομπές CO2129 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η μεγάλη επιστροφή! Το Hyundai Tucson είναι εδώ και παρά το παλιό του όνομα είναι καθόλα σύγχρονο σε όλα τα επίπεδα, με αισθητική που σε κερδίζει με την πρώτη ματιά. Μεγάλο, άνετο και οικονομικό, με ισχυρό κινητήρα diesel, σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη.


Το Tucson ξυπνάει μνήμες σε πολλούς, αφού ήταν το μοντέλο με το οποίο η Hyundai μπήκε για τα καλά στην κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου. Αρκετά χρόνια μετά επιστρέφει στην αγορά και έρχεται να αντικαταστήσει το iX35, έχοντας πιο κομψή σχεδίαση και πιο σύγχρονη προσέγγιση. Μεγαλύτερο πιο όμορφο και τεχνολογικά πιο εξελιγμένο, δείχνει σε προδιαγραφές ικανό να αποτελέσει μια αξιόλογη πρόταση στην πολυπληθή κατηγορία των SUV.

Άλματα προόδου

Εκεί που το iX35 ο προκάτοχος του Tucson σταματάει, έρχεται να συνεχίσει το νέο SUV της Hyundai. Πατώντας στις γνωστές αξίες της κορεατικής φίρμας, προσφέρει καλό value for money, σε συνδυασμό με μεγάλους χώρους για επιβάτες και αποσκευές και επιπλέον πιο κομψή σχεδίαση κοντά στα πρότυπα του μεγαλύτερου Santa Fe και τεχνολογία ασφάλειας και άνεσης όπως αρμόζει σε ένα σύγχρονο μοντέλο. Αιχμηρή προσέγγιση από τους Κορεάτες, με εκλεπτυσμένες γραμμές, έντονο εμπρός μέρος με την αίσθηση του πλάτους να κυριαρχεί και τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα και την πλατιά εισαγωγή αέρα να αποτελούν σημείο αναφοράς για το Tucson.

 

Με μήκος 4.475 mm, πλάτος 1.850 mm και μεταξόνιο 2.670 mm, το Tucson είναι ένα μεγάλο SUV, μεγαλύτερο από το iX35, ικανό να προσφέρει πρώτης τάξης ανέσεις στους επιβαίνοντες σε αυτό. Πέντε άτομα θα βολευτούν εύκολα μαζί με όλες τους τις αποσκευές αφού χωράει 513 λίτρα στη βασική του διαμόρφωση, καθώς υπάρχει η δυνατότητα ανάκληση της πλάτης των πίσω καθισμάτων και αναδίπλωσης κατά 60:40, ενώ όταν και οι δύο είναι κάτω ο όγκος εκτοξεύεται στα 1.503 λίτρα. Ανάμεσα στις αρκετές ευκολίες που προσφέρει το Tucson είναι το αυτόματο άνοιγμα της πίσω πόρτας του χώρου αποσκευών, με το αυτοκίνητο να «διαβάζει» τον ιδιοκτήτη μέσω του κλειδιού του.

Στο εσωτερικό πέρα από την ευρυχωρία και την πρακτικότητα που προσφέρουν οι θήκες για μικροαντικείμενα, ο οδηγός απολαμβάνει τη καλή θέση οδήγησης με την απροβλημάτιστη ορατότητα περιμετρικά του αμαξώματος, χάρη στις πολλαπλές ρυθμίσεις που διαθέτουν κάθισμα και τιμόνι. Επιπλέον, οι στάνταρ αισθητήρες παρκαρίσματος κάνουν πιο εύκολο το έργο του οδηγού, ενώ στις κορυφαίες εκδόσεις θα βρείτε ακόμα και κάμερα οπισθοπορείας με καλή μάλιστα ανάλυση. Στο τεχνολογικό κομμάτι περιλαμβάνεται οθόνη αφής οκτώ ιντσών με γρήγορη απόκριση στις εντολές, πολλαπλές δυνατότητες σύνδεσης και σύστημα πλοήγησης. Τα χειριστήρια στο τιμόνι παρέχουν πρόσβαση σε όλες σχεδόν τις λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένου και του χειρισμού του τηλεφώνου.

Σε επίπεδο εικόνας το Tucson ακολουθεί την πεπατημένη προσφέροντας σύγχρονη αισθητική. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι μαλακά μόνο στο κέντρο του ταμπλό, ενώ, παραδοσιακά στο κάτω μέρος είναι πιο σκληρά, αλλά παραδόξως και στο πάνω μέρος. Αυτό που όμως κάνει τη διαφορά είναι η καλή συναρμογή η οποία αφήνει βάσιμες υποσχέσεις για μια μακροχρόνια, απροβλημάτιστη σχέση με το Tucson.

 

Ένας φίλος από τα παλιά

Στην πράξη το Tucson δεν είναι νέο, αφού μετρά περίπου δύο χρόνια στην αγορά. Ωστόσο είναι η πρώτη επαφή που έχουμε μαζί του και ακόμα περισσότερο με τη νέα πιο ισχυρή έκδοση του diesel των 1,7 λίτρων. Πιο συγκεκριμένα οδηγούμε το 2κίνητο Hyundai Tucson 1.7 CRDi με τους 141 ίππους που έρχεται να προστεθεί στη γκάμα του κορεατικού SUV λίγο πιο πάνω από την μικρότερη εκδοχή του ίδιου κινητήρα με απόδοση 115 ίππων.

Η δύναμη περνάει μόνο στους εμπρός τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη με επτά σχέσεις που κάνει τη διαφορά σε σχέση με το «μικρότερο». Στην πράξη και σε συνδυασμό με την αυξημένη κατά 60 Nm ροπή που τώρα φτάνει τα 340 Nm, το Tucson δείχνει τη δύναμή του σε όλα τα επίπεδα. Το κιβώτιο είναι συνέχεια σε εγρήγορση, ακολουθώντας κάθε κίνηση του δεξιού σου ποδιού με λεπτομέρεια. Κατεβάζει γρήγορα και με ανεπαίσθητο τρόπο όταν πιέσεις το γκάζι, ενώ μόλις αφήσεις ανεβάζει για να κρατήσει χαμηλά τους ρύπους και την κατανάλωση, με τις εργοστασιακές τιμές να είναι 129 gr/km και 4,9 lt/100 km αντίστοιχα. Στο δρόμο και κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε κατανάλωση κοντά στα 8 lt/100 km, τιμή η οποία μπορεί να απέχει από τις τυποποιημένες μετρήσεις, αλλά είναι λογική για αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους σε κανονικούς και σχετικά πιο πιεσμένους ρυθμούς κίνησης.

Με το πόδι στη μοκέτα το Tucson χρειάζεται 11,5 sec για την τυπική διαδικασία επιτάχυνση 0-100 km/h, φτάνοντας τα 185 km/h μέγιστης ταχύτητας. Στο πρόγραμμα sport η απόκριση είναι πιο άμεση, με τη βελόνα του δείκτη στροφομέτρου να σκαρφαλώνει πάνω από τις 4.000 rpm, εκεί που αποδίδεται η μέγιστη ισχύς, με χαρακτηριστική ευκολία. Πάνω από εκεί όμως το όφελος σε ισχύ είναι δυσανάλογο του θορύβου και του κραδασμού που παράγεται και επηρεάζει αρνητικά την καλή κατά τα λοιπά άνεση του κορεατικού SUV.

 

Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους, πίσω, αρχιτεκτονική που προάγει την άνεση και την ποιότητα στον τρόπο κίνησης. Η ρύθμιση είναι ήπια με τις όποιες κακοτεχνίες να μένουν εκτός της καμπίνας των επιβατών, οι οποίοι απολαμβάνουν επίσης την ησυχία που προσφέρει το αεροδυναμικό αμάξωμα με συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0.33, - τιμή αξιόλογη για αυτοκίνητο της κατηγορίας – με την καλή ηχομόνωση.

γλυκά
  • Χώροι
  • Άνεση
  • Πρακτικότητα
  • Σχεδίαση
  • Τεχνολογία
  • Κιβώτιο ταχυτήτων
  • Ανάρτηση
ξινά
  • Σκληρά πλαστικά
  • Κραδασμοί - θόρυβος στις υψηλές στροφές του κινητήρα

Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες και μόνο υπό πίεση γίνονται πιο αισθητές αλλά δεν επηρεάζουν την οδική συμπεριφορά, η οποία χωρίς να διακρίνεται για το σπορτίφ προσανατολισμό της χαρακτηρίζεται ασφαλής, με το Tucson να αποδεικνύεται αποτελεσματικό. Το τιμόνι χωρίς να είναι φλύαρο, στέλνει την απαραίτητη πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού, κρατώντας παράλληλα τις κακοτεχνίες μακριά. Στις υψηλές ταχύτητες διακρίνεται για την ευθυβολία του με ανάρτηση και τιμόνι να συμβάλουν σημαντικά σε αυτόν τον τομέα.

Το πλήκτρο του hill descend στη βάση της κεντρικής κονσόλας, δίπλα από τον επιλογέα ταχυτήτων και κάτω από το Mode για σπορ λειτουργεία ή νορμάλ, δείχνει ότι η Hyundai έχει μεριμνήσει και για εκτός δρόμου αποδράσεις με το Tucson. Η μετάδοση μόνο στους εμπρός τροχούς βάζει φρένο σε υπερβολές, αλλά το ψηλό αμάξωμα περνά απροβλημάτιστα τα όποια εμπόδια θα βρει μπροστά του, σε βατές όμως κατά κύριο λόγο χωμάτινες διαδρομές. Σε επίπεδο ασφάλειας, το Tucson διαθέτει στο οπλοστάσιό του μεταξύ άλλων, αυτόνομη πέδηση έκτακτης ανάγκης, αναγνώριση «τυφλού» σημείου στο πλάι του αυτοκινήτου, προειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας και ενεργά φώτα στις στροφές που ακολουθούν την πορεία του τιμονιού. Στην κορυφή της λίστας τοποθετείται το ενεργό καπό για την προστασία των πεζών.

 

συμπέρασμα

Το Tucson δεν είναι απλώς η εξέλιξη του προκατόχου του, αλλά ένα εντελώς νέο και σύγχρονο μοντέλο, με μεγάλους χώρους σημαντικά καλύτερη οδική συμπεριφορά και άνεση υψηλού επιπέδου. Ευχάριστο στην καθημερινότητα θα αποτελέσει ιδανικό σύντροφο του οικογενειάρχη που έχει αυξημένες μεταφορικές ανάγκες, έχοντας πάντα μπροστά του ένα πλούσιο και σοβαρό ανταγωνισμό να ξεπεράσει.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

Hyundai Tucson reveal video

Νέο Hyundai Tucson

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...