ΔΟΚΙΜΗ: Mercedes-Benz GLC 250 d 4MATIC Auto

Η πρόταση της Mercedes-Benz στα premium μεσαία SUV προσφέρει ότι θα περίμενες από το Άστρο της Στουτγάρδης

  • -
  • -
Ισχύς204 PS
Ροπή500 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,6 sec
Κατανάλωση μ.κ.6,1 lt/100km
Εκπομπές CO2161 gr/km
Euro NCAP

Είναι πλέον γνωστό πως η επόμενη μέρα της Mercedes-Benz στα μεσαία SUV θέλει τη νέα, κομψότατη και γεμάτη καμπύλες GLC να διαδέχεται την GLK και να ανταγωνίζεται τα BMW X3 και Audi Q5. Στην περίπτωσή μας, η ονομασία GLC συνοδεύεται από τον κωδικό 250 d 4MATIC που φωτογραφίζει τον diesel κινητήρα των 2,1 λίτρων και το σύστημα τετρακίνησης, που συνδυάζονται με το 9-άρι αυτόματο κιβώτιο 9G-TRONIC. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, ή μάλλον από μέσα.

  

Οι γενναιόδωρες εξωτερικές διαστάσεις προσφέρουν αναμενόμενα μεγάλους χώρους στην καμπίνα. Με μήκος 4.732 mm, πλάτος 1.890 mm, ύψος 1.639 mm και μεταξόνιο 2.873 mm, η GLC βολεύει με άνεση πέντε ενήλικες. Ακόμη και ο τρίτος πίσω δεν αναγκάζεται σε μεγάλους συμβιβασμούς, παρά το ογκώδες τούνελ στο πάτωμα. Το πορτμπαγκάζ κινείται στο ίδιο μήκος κύματος με χωρητικότητα 550 λίτρα (1.600 με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος). Η ποιότητα και η πολυτέλεια είναι αυτή που περιμένεις από ένα μοντέλο της Mercedes, η ψηλή θέση οδήγησης προσφέρει άνεση και σωστή ορατότητα και ο διάκοσμος ακολουθεί ένα ευχάριστο, αριστοκρατικό στιλ. Η εργονομία από την άλλη απαιτεί χρόνο εξοικείωσης, ειδικά στον χειρισμό του συστήματος infotainment, εκτός αν προέρχεσαι από άλλο μοντέλο της φίρμας. Το COMAND Online προσφέρει περιστροφικό διακόπτη και touchpad με λειτουργία αφής, ενώ η οθόνη 7’’ στην κορυφή του ταμπλό δείχνει σαν tablet που αιωρείται. Ο εξοπλισμός υπερκαλύπτει κάθε ανάγκη όντας πλούσιος σε τεχνολογίες που φροντίζουν για την άνεση, την ψυχαγωγίας και την ασφάλεια, ενώ η μακριά λίστα προαιρετικού εξοπλισμού εκτινάσσει την πολυτέλεια (και την τιμή φυσικά) με στοιχεία όπως η αερανάρτηση, το έγχρωμο Head-up display, τα θερμαινόμενα - κλιματιζόμενα καθίσματα, τα πακέτα AMG Line και Off-Road κλπ κλπ...

 

Βέβαια, στην αρχοντική αύρα που απολαμβάνεις οδηγώντας την GLC συμβάλλουν ακόμη η εξαιρετική ηχομόνωση και το αυτόματο κιβώτιο. 

Off Road

Η τετρακίνηση 4MATIC κατανέμει τη ροπή σε ποσοστό 45:55 εμπρός/πίσω και ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τον τρόπο λειτουργίας της μέσα από τέσσερα modes: slippery, off road, incline και trailer. Ανάλογα την επιλογή ρυθμίζονται η απόκριση του γκαζιού και η λειτουργία του κιβωτίου, του ABS και του ESP. Υπάρχει ακόμη σύστημα DSR που ελέγχει την ταχύτητα καθόδου σε απότομες κλίσεις, ακόμα και με όπισθεν. Η απόσταση από το έδαφος τέλος, είναι 180 mm (έως 227 mm με την προαιρετική αερανάρτηση AIR BODY CONTROL). 

Οι αλλαγές των 9 σχέσεων γίνονται ιδιαίτερα ομαλά, ενώ αν θες να έχεις περισσότερο έλεγχο υπάρχει και η επιλογή manual όπου το 9G-TRONIC κρατάει τη σχέση και δεν ανεβάζει αυτόματα στον κόφτη.
Και μιας και είμαστε πλέον στο… δρόμο, τα εύσημα ανήκουν στον turbodiesel των 2.143 κυβικών που έχει δύναμη παντού, σε όλη την κλίμακα των στροφών. Ήσυχος σε λειτουργία και αποδοτικός, δίνει καλές επιδόσεις στο βαρύ SUV. Αποδίδει 204 ίππους και 500 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 1.600 rpm μόλις και επιταχύνει τα 1.845 κιλά της GLC στα 100 km/h από στάση σε 7,6 sec, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 222 km/h. Και αυτό χωρίς να αφήνει την κατανάλωση καυσίμου σε δεύτερη μοίρα. Μπορεί η εργοστασιακή κατανάλωση των 5 lt/100 km να είναι πολύ δύσκολα επιτεύξιμη, αλλά τα 8 lt/100 km που εύκολα βλέπεις στο trip computer είναι μια πολύ καλή μέση τιμή για την κατηγορία.

 

γλυκά
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Λειτουργία κιβωτίου
  • Επιδόσεις
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Αίσθηση τιμονιού

Γενικά, αυτό που χαρακτηρίζει την GLC ο τρόπος που μπορεί να ταξιδεύει με μεγάλη ταχύτητα, οικονομία, ασφάλεια και ησυχία! Αν πάλι αποφασίσεις να ψάξεις στο Dynamic Select τις επιλογές Sport και Sport+ (ΕCO, Comfort και Individual τα υπόλοιπα mode) για να ανεβάσεις ρυθμό σε δρόμο με στροφές, θα ανακαλύψεις ένα μεγάλο SUV που ακολουθεί μεν με ασφάλεια και σταθερότητα την πορεία που χαράσσεις, αλλά που σου υπενθυμίζει ταυτόχρονα το μέγεθος και το βάρος του. Τα φρένα είναι δυνατά και ανθεκτικά και η ανάρτηση λειτουργεί συγκροτημένα χωρίς να αφήνει τις κλίσεις να πάρουν έκταση, ενώ η τετρακίνηση συμβάλλει στο υψηλό περιθώριο πρόσφυσης, σε κάθε είδους τερέν.

Ιδιαίτερα αποτελεσματική λοιπόν η GLC 250 d 4MATIC, με κλίση προς την ποιοτική κύλιση και λιγότερο στην σπορ αίσθηση της Χ3. Ακόμη και σε χωμάτινες βατές διαδρομές δεν θα πει όχι και το πιθανότερο είναι πως πρώτα θα κάνει πίσω σε δύσκολα περάσματα ο ιδιοκτήτης για να μην την πληγώσει, παρά η ίδια. Άλλωστε, τα ασφάλτινα ελαστικά και η έλλειψη ρεζέρβας δεν αφήνουν πολλά περιθώριο για ταρζανιές. Ακόμη κι εκεί πάντως, η ανάρτηση προσφέρει εκπληκτική άνεση απορροφώντας ή στρογγυλεύοντας κάθε ανωμαλία.

συμπέρασμα

Η GLC διαπρέπει στα σημεία που εστιάζει την προσοχή του ο υποψήφιος αγοραστής της κατηγορίας: το γόητρο, την ποιότητα, την ευρυχωρία, την πολυτέλεια, τις επιδόσεις και την ασφάλεια. Τι άλλο να ζητήσει κανείς από ένα μεσαίο premium SUV; Ο ουσιαστικότερος αντίπαλός της προέρχεται μέσα από τη γκάμα και ακούει στο όνομα GLC 220 d 4MATIC με τον ίδιο κινητήρα στους 170 ίππους και ελαφρώς υποδεέστερες επιδόσεις. 

 
ΦΩΤΟ: Γ. ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ


VIDEOS

Mercedes-Benz GLC 2015

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...