ΔΟΚΙΜΗ: Mercedes-Benz CLA 200 Auto

Ίσως η ομορφότερη μικρή Mercedes συνδυάζει τους κόσμους των sedan και των coupe σε ένα ιδιαίτερα ελκυστικό πακέτο

  • -
  • -
Ισχύς156 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,9 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,4 lt/100km
Εκπομπές CO2125 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Στο κάτω άκρο της γκάμας Mercedes-Benz οι επιλογές είναι πολλές: A-Class, GLA, CLA και CLA Shooting Brake. Εδώ έχουμε να κάνουμε με την τετράθυρη CLA στην έκδοση με τον 1.6 turbo των 156 ίππων και το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT.

Η επιλογή της Mercedes-Benz να προσεγγίσει τα premium μικρομεσαία sedan με coupe λογική απέδωσε. Η CLA αρέσει πολύ, οπότε δεν υπήρχε και λόγος για μεγάλες αλλαγές στο facelift που δέχτηκε το 2016. Ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, νέα μάσκα και φώτα LED είναι οι βασικότερες αλλαγές που φρεσκάρουν την τετράθυρη Mercedes-Benz χωρίς να αλλάζουν την κομψή της σιλουέτα. Πρόκειται αναμφίβολα για ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σχήματα στην κατηγορία αλλά και μια από τις ομορφότερες – αν όχι η ομορφότερη – Mercedes-Benz που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια.

Στο εσωτερικό συναντάμε νέο σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών καθώς και κάποιες αναβαθμίσεις σε υλικά και διάκοσμο. Εννοείται πως η ποιότητα κατασκευής δεν αφήνει περιθώρια κριτικής, ο εξοπλισμός είναι πλούσιος, ενώ η σχεδίαση διατηρεί την νεανική, σπορτίβικη λογική. Σημεία αναφοράς ο μοχλός του αυτόματου κιβωτίου στην κολόνα του τιμονιού που απελευθερώνει χώρο για θήκες στην κεντρική κονσόλα,

AMG Line

Το πακέτο κοστίζει 3.515,40 ευρώ και περιλαμβάνει δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, sport ανάρτηση, επένδυση οροφής σε ύφασμα μαύρο, οπτικό πακέτο AMG (ζάντες, σπόιλερ), διάκοσμο εσωτερικού σε ανοιχτόχρωμο αλουμίνιο και πατάκια με ένδειξη AMG.

οι όμορφοι κυκλικοί αεραγωγοί και η οθόνη του συστήματος infotainment που αιωρείται ψηλά στο ταμπλό και ο χειρισμός της γίνεται από διακόπτες στην κονσόλα. Την premium σπορ αύρα ενισχύει πετυχημένα το πακέτο AMG Line που φορά το αυτοκίνητο της δοκιμής μας που εκτός των άλλων, περιλαμβάνει αυτά τα υπέροχα δερμάτινα καθίσματα. Οι χώροι για τους επιβάτες δεν συγκαταλέγονται στα θετικά, κυρίως στο διαθέσιμο ύψος για τους πίσω που πέφτει θύμα της έντονης κλίσης της οροφής. Από εκεί και πέρα, τα 470 λίτρα για τις αποσκευές ικανοποιούν και με το παραπάνω, αρκεί αυτό που θέλεις να φορτώσεις να χωράει από το στενό άνοιγμα του πορτμπαγκάζ.

 

Σπορ παντού

Η σπορ αίσθηση δεν περιορίζεται μόνο στην εξωτερική εμφάνιση και το εσωτερικό. Χαρακτηρίζει συνολικά την CLA 200, ακόμη και στον τρόπο που κινείται. Ο υπερτροφοδοτούμενος 1.600άρης βενζίνης αποδίδει 156 ίππους και 250 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.250 rpm και συνδυάζεται στην περίπτωσή μας με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT. Οι αλλαγές σχέσεων γίνονται ομαλά και σβέλτα με paddles πίσω από το τιμόνι, συμβάλλοντας στις καλές επιταχύνσεις από στάση (0-100 km/h σε 7,9 sec). Συνολικά η CLA 200 είναι γρήγορη και ευχάριστη, με δυναμικό τράβηγμα στο πάτημα του γκαζιού και υποδειγματική σταθερότητα σε ευθεία και στροφές, χάρη και στην σπορ ανάρτηση.

γλυκά
  • Σχεδίαση μέσα-έξω
  • Ποιότητα
  • Απόδοση κινητήρα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Χώρος αποσκευών
ξινά
  • Άνεση ανάρτησης (AMG Line)
  • Χώροι πίσω επιβατών
  • Μικρό άνοιγμα πορτμπαγκάζ

Η τελευταία, όπως και η απόκριση του γκαζιού, η αίσθηση του τιμονιού και η ταχύτητα αλλαγών των σχέσεων, ρυθμίζεται από το Dynamic Select σε 5 διαφορετικά προγράμματα: Eco, Comfort, Sport, Sport+ και Individual. Σε κάθε περίπτωση, η αποτελεσματικότητα συνδυάζεται με ποιοτική κύλιση αν και η σφικτή ανάρτηση δεν νιώθει άνετα σε μεγάλες ανωμαλίες με τις πανέμορφες ζάντες AMG 18΄΄ να φέρουν σημαντικό μερίδιο ευθύνης. Στα συν και τα δυνατά φρένα που διαχειρίζονται άριστα την ταχύτητα και εμπνέουν εμπιστοσύνη στον οδηγό.

Το δύσκολο είναι να συγκρατηθείς σε νορμάλ ρυθμό προς όφελος της οικονομίας. Για να επιβεβαιώσεις τα 5,6 lt/100 km μέσης μικτής κατανάλωσης που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, πρέπει να είσαι μαέστρος της οικονομίας, ενώ πιο συχνά θα δεις τιμές κοντά στα 7,5 με 8 στο trip computer. Όχι άσχημα για 1.600άρι turbo 156 ίππων.

συμπέρασμα

Η Mercedes-Benz χτύπησε διάνα με την CLA. Δημιούργησε ένα γοητευτικό και δυναμικό τετράθυρο μικρομεσαίο με κουπέ λογική και σπορ χαρακτήρα, τον οποίο ενισχύει περεταίρω το πακέτο AMG Line. Το ανανεωμένο μοντέλο συνεχίζει στα ίδια χνάρια, ενώ στην έκδοση CLA 200 προσθέτει στα υπέρ τον κυβισμό των 1,6 λίτρων και τις επιδόσεις των 156 ίππων, χωρίς να θυσιάζει την κατανάλωση καυσίμου.

 

VIDEOS

The new CLA and CLA Shooting Brake - Mercedes-Benz original

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...