ΔΟΚΙΜΗ: Renault Clio 1.2 TCe 120 PS

Η μούσα ζωηρεύει την απόδοσή της και ανανεώνει το αεράτο στιλ της!

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Ένα πλήρες supermini που έχει όλα τα πλεονεκτήματα με το μέρος του. Γοητεύει στο δρόμο με στιλ και απόδοση και συνδυάζει ταπεραμέντο με τεχνολογίες και εξοπλισμό. 

Η δημιουργικότητα της Renault αποδίδει διαχρονικά και η 4η γενιά Clio είναι μια ακόμα απόδειξη. Εμφανίστηκε στην σκηνή των supermini τέσσερα χρόνια πριν και σήμερα διατηρεί την φρεσκάδα του σχεδόν αναλλοίωτη. Εμπνευσμένο σε σχεδίαση με τολμηρές καμπύλες και γοητευτικές γραμμές να το χαρακτηρίζουν συνολικά, το δημοφιλές γαλλικό αυτοκίνητο κατάφερε να τραβήξει τα φώτα επάνω του και να συνεχίσει μια σχέση εμπιστοσύνης απέναντι στο κοινό της κατηγορίας. Δέχτηκε πρόσφατα και μια μικρής έκτασης ανανέωση και συνεχίζει αεράτο το δρόμο του.

Σεμνό μακιγιάζ

Θέλει πολύ προσπάθεια για να καταλάβεις τις αλλαγές που έφερε η ανανέωση. Τα full LED φώτα και μικρές σχεδιαστικές τροποποιήσεις στον προφυλακτήρα, κυρίως κάτω από τη μάσκα και οι στάνταρ τροχοί 16’’ (και ελαφρού κράματος) στην αποκλειστική έκδοση Dynamic που βρίσκουμε στο αυτοκίνητο δοκιμής είναι οι μόνες ορατές λεπτομέρειες που διαχωρίζουν το πρόσφατο από το απερχόμενο Clio. Ομοίως και στο εσωτερικό το νεότερο έχει ένα αισθητικό φρεσκάρισμα επίσης διακριτικό, που εστιάζεται κυρίως στις επενδύσεις των καθισμάτων και στο φινίρισμα των υλικών. Επί της ουσίας όμως ο εξοπλισμός είναι αυτός που θα το κάνει να ξεχωρίσει και φυσικά χαρακτηρίζεται πλούσιος, επίκαιρος και με premium εσάνς.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Κινητήρας
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι
ξινά
  • Σκληρά υλικά
  • Ρηχές ποτηροθήκες
  • Ορατότητα πίσω

Συνολικά άλλωστε το Clio πείθει για την ξεχωριστή λογική του που το κατατάσσει στην αφρόκρεμα της κλάσης. O 1.2 TCe μάλιστα, με τους 120 υπερτροφοδοτούμενους ίππους υψώνει την σπορτίφ ταμπέλα με υπερηφάνεια, κάτι που μπορεί να υποστηρίξει και το υπόλοιπο αυτοκίνητο. Ανέκαθεν η σειρά Clio είχε μια ερωτική σχέση με την οδική συμπεριφορά που συνδυαζόταν μάλιστα και με άνεση. Σίγουρα όχι με την γαλλική άνεση έτσι όπως «βαφτίστηκε» παλαιότερα, αλλά σαφώς πολύ πιο συνεπές στον σεβασμό με την μέση και την ακοή των επιβαινόντων σε σχέση με την κρεμ ντε λα κρεμ της κατηγορίας. Με διαστάσεις και μεταξόνιο που λίγα χρόνια πριν θα φλέρταρε με την επόμενη κατηγορία, το Clio δείχνει και είναι μεγαλύτερο αυτοκίνητο, όμως διατηρεί μια δυναμική αρμονία στο γυμνασμένο και αισθησιακό αμάξωμά του που ξεχωρίζει από μακριά.

Δύσκολα θα το μπερδέψεις με άλλο αυτοκίνητο και αυτό σημαδεύει την ισχυρή του προσωπικότητα. Ομοίως και στο σαλόνι του διατηρεί μια δημιουργική σχεδίαση και κατανομή χώρων που πείθει ευχάριστα. Το εσωτερικό περιβάλλον δημιουργεί ευχάριστη διάθεση στους επιβάτες και προσφέρει καλή εργονομία και ικανοποιητικούς χώρους για μικροαντικείμενα αν εξαιρέσουμε τις ρηχές ποτηροθήκες. Τα τερτίπια της σχεδίασης βέβαια με τις φαρδιές πίσω κολόνες και το μικρό παρμπρίζ, έχουν περιορίσει την ορατότητα προς τα πίσω, όμως οι αισθητήρες παρκαρίσματος και η στάνταρ κάμερα οπισθοπορείας διαγράφουν τον προβληματισμό. Οι πίσω ακόμα και αν είναι καλοθρεμμένοι ενήλικες δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα στο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι και μόνο όταν έρθει και τρίτος στην παρέα θα νιώσουν …αγαπημένοι!

Στην πράξη το μεγάλο όφελος πάει στον χώρο αποσκευών που προσφέρει 300 λίτρα χωρητικότητας για αποσκευές (έως 1.147 λίτρα με αναδίπλωση καθισμάτων). Στο μοντέρνο ταμπλό κυριαρχούν τα χωνευτά όργανα για στροφόμετρο και βενζινόμετρο που συνδέονται με την οβάλ περιοχή για την ψηφιακή ένδειξη του ταχυμέτρου. Φυσικά η οθόνη 7’’ στην κορυφή της κονσόλας απεικονίζει λειτουργίες του Media Nav Evo όπου πέρα από τα συστήματα ήχου, ραδιοφώνου και εξωτερικών πηγών, από εκεί παρέχονται πληροφορίες πλοήγησης, λειτουργίες τηλεφώνου μέσω Bluetooth, αλλά και μια σειρά από χρήσιμες ρυθμίσεις/ενημερώσεις για τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα την αξιολόγηση της κατανάλωσης μέσω του Driving Eco2. Τα υλικά είναι πιο προσεγμένα χωρίς να έχει γίνει στροφή σε μαλακότερα, άλλωστε και η πλειοψηφία των ανταγωνιστών του ακολουθεί την ίδια λογική.

Βιταμίνες TCe

Ο υπερτροφοδοτούμενος 4κύλινδρος των 1,2 λίτρων δίνει ζωή στην μούσα της Renault και αναλαμβάνει να τονώσει το βενζινοκίνητο παρόν στην γκάμα. Με 120 ίππους και 205 Nm ροπής και χωρίς να ξεπερνά τα 1.100 κιλά, οι προδιαγραφές για θετικές εντυπώσεις σε επίπεδο επιδόσεων είναι με το μέρος του. Με ελάχιστες στροφές λίγο πάνω από το ρελαντί ο βενζινοκινητήρας αποδίδει ζωηρά και η επιτάχυνση ακολουθεί με γεωμετρική ακρίβεια την πορεία της βελόνας στο στροφόμετρο. Σύμμαχος στην απόδοση του κινητήρα και το σωστό σε αίσθηση και κλιμάκωση 6άρι κιβώτιο που απλώνει εύστοχα τη δύναμη ώστε να νιώθεις «γεμάτος» κάθε φορά που βυθίζεις το δεξί σου πόδι επάνω στο πεντάλ του γκαζιού.

Μπορείς να εκμεταλλεύεσαι τις θετικές ρεπρίζ και να μην ανακατεύεις τον επιλογέα, μπορείς όμως να απολαμβάνεις και το θετικό του κούμπωμα όταν ξυπνάει μέσα σου η ανάγκη για σπορ οδήγηση. Τα νούμερα επιβεβαιώνουν τις καλές επιδόσεις με 9’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση και ένα τσικ πριν τα 200 km/h (199) τελικής ταχύτητας, όμως το ζητούμενο δεν είναι τόσο οι αριθμοί, όσο η αίσθηση που γεύεσαι από την ποιοτική απόδοση του 1.2 TCe. Τα καλά νέα συνεχίζονται όσον αφορά την κατανάλωση όπου με τρυφερό πόδι και ροπάτη οδήγηση μπορείς να είσαι σβέλτος χωρίς να ξεπερνάς την περιοχή των 7-8  lt/100km, ενώ σε νορμάλ ταξίδι (αγκαζέ με τα όρια του ΚΟΚ), θα δεις στο trip computer τον αριθμό 6. Μόνο όταν εκμεταλλεύεσαι στο μέγιστο τις επιδόσεις θα ξεπεράσεις τα 10 λίτρα, ενώ η συνηθέστερη μέση κατανάλωση είναι λίγο πάνω από τα 8.

Στο δρόμο σε κερδίζει με την καλή ποιότητα κύλισης και την σωστή ισορροπία της ανάρτησης ανάμεσα στην αποτελεσματικότητα και άνεση. Χωρίς να «κοπανάει» ή να μεταφέρει κραδασμούς στο εσωτερικό, δείχνει παντού συμπαγές και καλοστημένο, με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και ακρίβεια ελιγμών. Βοηθάει φυσικά και το στάνταρ ESP που δεν απενεργοποιείται και «μαζεύει» διακριτικά την μούρη και την ουρά. Μια αποδοτική γεύση σπορ υπόστασης από τα καθίσματα για να μην νιώθεις ότι πηγαινοέρχεται το σώμα σου επάνω σε αυτά, ένα επικοινωνιακό τιμόνι σωστό σε αίσθηση και το Clio 1.2 TCe δείχνει έτοιμο να σε πείσει ότι μπορεί να σου προσφέρει ολοκληρωμένη απόλαυση σε αστικούς, επαρχιακούς και αυτοκινητόδρομους. Κάθε φορά που ασχολείται η Renault με την κατηγορία των supermini δεν περιορίζεται σε απλή παρουσία, αλλά σκοπός της είναι να ξεχωρίσει από τον σωρό και να διατηρήσει μια ηγετική στάση στο θέμα. Και τελικά το καταφέρνει!

συμπέρασμα

Τέσσερα χρόνια δεν είναι αρκετά για να ξεφτίσουν τη λάμψη του Renault Clio. Παρόλα αυτά φρεσκάρει τη σχέση του με την επικαιρότητα και διατηρείται στις τοπ επιλογές στην πολυπληθή και εμπορικά ζωηρή διαχρονικά κλάση των supermini. Με μικρής έκτασης αλλαγές που δεν αλλοιώνουν την δημιουργική φυσιογνωμία του, το Clio ωφελείται κυρίως από τον 1.2 TCe που προσθέτει δυναμική απόδοση με άρωμα βενζίνης. Πλέον η γκάμα ολοκληρώνεται και το supermini της Renault δείχνει ώριμο για πρωταθλητισμό. Στην αποκλειστικά πλούσια έκδοση Dynamic προσφέρει premium στοιχεία τεχνολογίας-εξοπλισμού για να δικαιολογήσει την αλμυρή τιμή και σε προσελκύει με την συνολική του αρτιότητα αν ψάχνεις σβέλτο, οικονομικό και ευχάριστα σύγχρονο supermini για κάθε μέρα και κάθε στιγμή.   

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΣΑΡΤΖΕΤΑΚΗΣ, ΦΑΝΟΥΡΗΣ ΔΡΑΚΑΚΗΣ

 

POLL

Ποιο θα επιλέγατε για Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020;

  • BMW Σειρά 1
  • Ford Puma
  • Peugeot 208
  • Porsche Taycan
  • Renault Clio
  • Tesla Model 3
  • Toyota Corolla
74
GOCAR Magazine #74

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...