ΔΟΚΙΜΗ: Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 163 PS

Το Qashqai με τον τούρμπο κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων των 163 ίππων έρχεται να αναλάβει το ρόλο της υπερταχείας στη γκάμα των SUV της Nissan

  • -
  • -
Ισχύς163 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,1 sec
Μέση κατανάλωση6,0 lt/100km
Εκπομπές CO2138 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Αυτή είναι η ισχυρή βενζινοκίνητη έκδοση του Nissan Qashqai με τον τούρμπο κινητήρα των 1,6 λίτρων, με 163 ίππους και 240 Nm ροπής. Συνδυάζει επιδόσεις, άνεση, ευρυχωρία και οδική συμπεριφορά εστιάζοντας σε κοινό που αρέσκεται στα ταξίδια.


Αυτή η χρονική περίοδος σίγουρα δεν είναι η καλύτερη για τους κινητήρες diesel οι οποίοι βρίσκονται υπό αμφισβήτηση σε όλη την ευρωπαϊκή αγορά. Αιτία το σκάνδαλο «χειραγώγησης» που φαίνεται να «αγγίζει» έμμεσα, με τη μείωση του ενδιαφέροντος από το κοινό, ακόμα και εταιρείες που δεν έχουν άμεσα σχέση. Με την εξέλιξή τους από την άλλη να βρίσκεται στα όρια και να απαιτεί δυσανάλογα μεγάλα ποσά σε σχέση με τα κέρδη που θα αποφέρουν και ειδικά σε μικρά αυτοκίνητα, αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες πλέον κάνουν μεσοπρόθεσμα πλάνα χωρίς να τους περιλαμβάνουν στη γκάμα τους, τουλάχιστον στις μικρές εκδόσεις.

Αυτή λοιπόν είναι η ευκαιρία των κινητήρων βενζίνης να πάρουν το αίμα τους πίσω, αφού έχουν μεγάλα περιθώρια εξέλιξης ακόμα και μπορούν ευκολότερα να βελτιώσουν την απόδοση και την οικονομία τους. Έναν από τους καλούς κινητήρες βενζίνης της αγοράς φοράει το NissanQashqai 1.6 DIG-T, με χωρητικότητα 1,6 λίτρων και απόδοση 163 ίππων και 240 Nm ροπής στις 2.000 rpm. Αυτό λοιπόν, με την κίνηση στους εμπρός τροχούς, είναι το αυτοκίνητο που ζήσαμε μαζί του, όχι σε μια απλή ολιγοήμερη δοκιμή, αλλά για διάστημα μεγαλύτερο του ενός μήνα. Πίσω από το τιμόνι του κάναμε περισσότερα από 1.500 χιλιόμετρα και γνωρίσαμε όμορφα μέρη της χώρας μας, αλλά και το αυτοκίνητο από την… καλή του. Και δεν μπορεί να είναι διαφορετικά, αφού η πρώτη θέση στις πωλήσεις τα τελευταία χρόνια είναι καπαρωμένη από το Qashqai, από την αρχή της εμπορικής του καριέρας. Δεν γίνεται τόσος κόσμος να κάνει λάθος, κάτι που και εμείς με τη σειρά μας επιβεβαιώνουμε.


 

Με τη στόφα του νικητή

Από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε το Nissan Qashqai τάραξε τα νερά με την εν γένει φιλοσοφία του. Αναζητούσαμε την κατηγορία του τότε, με τη Nissan αρχικά να θέλει να το βάλει σε αυτή των μικρομεσαίων, ως διάδοχο του πιο παλιού Almera περισσότερο και προκειμένου να ξεχαστεί γρήγορα το Tiida που δεν κατάφερε να πείσει το κοινό. Ευρύχωρο, καλοφτιαγμένο με ψηλό αμάξωμα, το Qashqai, είχε το πλεονέκτημα απέναντι στα συμβατικά μικρομεσαία, κάτι που αργότερα η Nissan αξιοποίησε ως προσόν και οι ανταγωνιστές ως πρότυπο για αντιγραφή.

γλυκά

Άνεση

Χώροι

Ποιότητα

Κινητήρας

Επιδόσεις

Σχεδίαση

ξινά

Κατανάλωση στην πόλη

«Κόμπιασμα» κινητήρα κάτω από τις 2.000 rpm

Το Qashqai έφερε μαζί του την επιτυχία στη Nissan βάζοντας τις βάσεις για τα αυτοκίνητα ελευθέρου χρόνου ή κοινώς SUV στην προσιτή και πιο πρακτική τους μάλιστα μορφή. Από τότε κύλισε πολύ νερό στο αυλάκι και οι Ιάπωνες θεράπευσαν τις όποιες παιδικές ασθένειες του αγαπημένου σε αυτούς και το αγοραστικό κοινό αυτοκίνητο. Η πίσω ανάρτηση (ημιάκαμπτος άξονας) που μας φάνηκε τότε στην αρχή, - στην πρώτη γενιά του - περισσότερο σφιχτή από όσο θα θέλαμε «διορθώθηκε» και έγινε πιο ενδοτική, κόβοντας λίγο από τη οξύτητα των αντιδράσεων του αυτοκινήτου στις στροφές, αλλά χαρίζοντάς του ένα πιο ολοκληρωμένο χαρακτήρα.

Δεν είναι πλέον το GTi των SUV, παρά τις επιδόσεις που προσφέρει η συγκεκριμένη έκδοση, αλλά ένα άνετο αυτοκίνητο με ποιότητα κύλισης από ανώτερη κατηγορία και άνεση που δεν προβληματίζει σε καμία των περιπτώσεων. Οι μεγάλες 19 ιντσών ζάντες αλουμινίου που φόραγε το «δικό μας» Qashqai, το κολακεύουν τόσο αισθητικά όσο και στο δρόμο σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς και άνεσης. Τα μεγάλα του λάστιχα προσφέρουν πρόσφυση και ισοπεδώνουν τις κακοτεχνίες που στην Ελλάδα δεν τις λες και λίγες. Ταξιδεύει ήσυχα και ανεβάζει αγόγγυστα στροφές, εφόσον βρίσκεσαι πάνω από τις 2.000 rpm, αγγίζοντας με χαρακτηριστική ευκολία απαγορευμένες ταχύτητες, τις οποίες μπορεί να κρύβει από τους επιβαίνοντες, αλλά όχι και από τα «πιστόλια» της αστυνομίας που καραδοκούν στις ευθείες. Από τη θέση του οδηγού απολαμβάνεις την καλή περιμετρική ορατότητα, που του χαρίζει περισσότερη ευελιξία στην κίνηση, αφού επέρχεται εύκολα η εξοικείωση με το μεγάλο αμάξωμα, κάνοντας τους ελιγμούς παιχνίδι. Στα θετικά είναι και η άνεση των μεγάλων καθισμάτων, με τις ποιοτικές επενδύσεις, που όμως δεν παρέχουν την απαραίτητη στήριξη στο σώμα, αν ανήκεις στην κατηγορία με τους λιγότερο ευτραφείς οδηγούς.

 


εκδόσεις

Το Nissan Qashqai διατίθεται σε τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις: Energy, Acenta και Techna. Από την πρώτη κιόλας έκδοση το ιαπωνικό SUV είναι καλά εξοπλισμένο με όλα τα κύρια στοιχεία ασφάλειας και άνεσης, στα οποία μεταξύ άλλων υπάρχει ηχοσύστημα με radio-cd, θύρα USB και AUX και τέσσερα ηχεία, A/C, ηλεκτρικά παράθυρα και εξωτερικούς καθρέπτες, ESP, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης LSD, Hill Assist, σύστημα Start & Stop, cruise control, υπολογιστή ταξιδίου, ηλεκτρικό χειρόφρενο, με τιμή για το 1.6 DIG-T λίγο πάνω από τα 24.000 ευρώ. Πιο πάνω τοποθετείται η έκδοση Acenta, με ορισμένα από τα επιπλέον στοιχεία να είναι οι ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, ο αυτόματος κλιματισμός και αισθητήρες φώτων και βροχής. Στην κορυφή βρίσκεται η έκδοση Techna με επιπλέον τροχούς αλουμινίου 19 ιντσών, επενδύσεις που συνδυάζουν ύφασμα και δέρμα, σύστημα Connect με οθόνη αφής 7 ιντσών, σύστημα πλοήγησης και έξι ηχεία και το σύστημα ασφάλειας Safety Shield της Nissan, με αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, έλεγχο κινούμενου αντικειμένου, ειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας, αυτόνομα σύστημα παρκαρίσματος, υποβοήθηση προβολέων, σύστημα αποφυγής σύγκρουσης, υποστήριξη προσοχής οδηγού, ειδοποίηση τυφλού σημείου και κάμερα περιμετρικής θέασης και πανοραμική οροφή.

Η υπερταχεία

Σε κάθε περίπτωση απολαμβάνεις το ταξίδι με αυτό το Qashqai που κάνει άμεσα ξεκάθαρο τον προορισμό του. Χιλιομετροφάγος, κάνει τις αποστάσεις πιο… μικρές, ενώ παράλληλα θα σε πάει στον προορισμό σου γρήγορα και ατσαλάκωτο. Με σύμμαχο τον καλό σε αίσθηση επιλογέα του 6τάχυτου κιβωτίου και αξιοποιώντας τη ροπή, - με λίγη υπομονή όμως κάτω από τις 2.000 rpm όπου το μοτέρ δείχνει κάποια αδράνεια -, και την ιπποδύναμη ψηλά μπορείς να δεις και καταναλώσεις… diesel μοντέλου στην εθνική οδό και το επαρχιακό δίκτυο. Εμείς είδαμε κοντά στα 8 lt/100 km σε τέτοιες διαδρομές, ενώ με περισσότερη προσοχή πέσαμε και κάτω από αυτή την τιμή. Εικόνα η οποία όμως αντιστρέφεται σε αστικό περιβάλλον, όπου τα 1.440 κιλά του αυτοκινήτου κάνουν τον πρόθυμο κινητήρα να καταναλώνει περισσότερο, πλησιάζοντας απειλητικά το δεκάρι.

Λογική τιμή, αν στην παραπάνω εξίσωση βάλεις το μέγεθος του αυτοκινήτου, μήκος 4.377 mm, πλάτος 1.806 mm και τις επιδόσεις του, με 0-100 km/h σε 9,1 sec και μέγιστη ταχύτητα 200 km/h. Το μεταξόνιο των 2.646 mm εγγυάται την ευρυχωρία ακόμα και για πέντε ενήλικες, με αποσκευές 430 λίτρων. Το κατώφλι του χώρου αποσκευών είναι ψηλό και δυσκολεύει στη φόρτωση αντικειμένων μεγάλου μεγέθους, αλλά σε αποζημιώνει με το επίπεδο πάτωμα, με το κρυφό χώρο από κάτω του, ενώ αν ρίξεις και τις πλάτες των πίσω καθισμάτων τότε ο όγκος διευρύνεται στα 1.513 λίτρα.

Έτσι, συμπερασματικά, το Nissan Qashqai 1.6 DIG-T προσφέρει ένα ολοκληρωμένο πακέτο, με χώρους, επιδόσεις και ταχύτητα, που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο, ειδικά από ανθρώπους που αναζητούν ένα αυτοκίνητο για πολλά χιλιόμετρα, μεγάλα και άνετα ταξίδια.

συμπέρασμα

Το Nissan Qashqai δεν είναι νέο, αλλά βρίσκεται πάντα ψηλά στις προτιμήσεις του κοινού όπως αυτές αποτυπώνονται στους πίνακες των πωλήσεων. Τώρα που τα diesel περνάνε την κρίση τους, το βενζινοκίνητο Qashqai έρχεται να δείξει τα δόντια του, όντας ένα αυτοκίνητο με σαφή προσανατολισμό τα ταξίδια και τις μεγάλες αποστάσεις, τις οποίες μπορεί να εκμηδενίσει με χαρακτηριστική ευκολία και ιδιαίτερη αποτελεσματικότητα. Η άσφαλτος είναι το κύριο πεδίο δράσης του, αλλά, αν και δεν του αρέσει να λερώνει τους τροχούς του, δεν θα αρνηθεί να πατήσει και χώμα.

  


 

Nissan QASHQAI 2014_Chassis Control

Nissan Qashqai 2014_design

Nissan Qashqai_ 2014_Madrid

POLL

Τι κίνητρα πρέπει να δοθούν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα;

  • Έκπτωση τουλάχιστον 5.000 ευρώ
  • Δωρεάν στάθμευση παντού
  • Δωρεάν διέλευση από τους σταθμούς διοδίων
  • Δωρεάν φόρτιση σε δημόσιους σταθμούς
  • Όλα τα παραπάνω
64
GOCAR Magazine #64

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...