ΔΟΚΙΜΗ: Renault Kadjar 1.5 dCi

Με μοντέρνα αισθητική, μεγάλους χώρους, ένα κινητήρα ποίημα και ανταγωνιστική τιμή, το Kadjar ήρθε να ανακατέψει την τράπουλα αναζητώντας τον άσσο

  • -
  • -
Ισχύς110 PS
Ροπή260 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,9 sec
Μέση κατανάλωση3,8 lt/100km
Εκπομπές CO299 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το Renault Kadjar αποτελεί μια σοβαρή πρόταση στην κατηγορία των Crossover / SUV που βάζει στη γωνία το κατεστημένο. Διαθέτει σχεδόν όλα όσα αναζητάς και ζητά μικρές παραχωρήσεις, που σίγουρα δεν αφορούν τους χώρους, τις επιδόσεις και την οικονομία, τόσο σε κόστος χρήσης, χάρη στη χαμηλή κατανάλωση του 1.5 dCi, όσο και την τιμή κτήσης του.

γλυκά

Χώροι

Κινητήρας

Επιδόσεις

Κατανάλωση

Ποιότητα κατασκευής

Ποιότητα κύλισης

Οδική συμπεριφορά

Πρακτικότητα

ξινά

Μικρές ποτηροθήκες


Σε μια κατηγορία που γίνεται ολοένα και πιο δυνατή σημειώνοντας συνέχεια ανοδική πορεία, το Kadjar έχει αναμφίβολα δύσκολο έργο για να σταθεί με αξιώσεις απέναντι στον καταξιωμένο ανταγωνισμό. Η Renault το γνωρίζει αυτό και έρχεται αρκετά διαβασμένη. Αξιοποιεί στο έπακρο τη συνεργασία της με τη Nissan και δημιουργεί ένα SUV όχι ακριβώς καινοτόμο, αφού η αδελφική σχέση του με το Qashqai δεν κρύβεται, αλλά σίγουρα διαφορετικό.

Η χρήση της κοινή πλατφόρμας CMF είναι ένα από τα στοιχεία που μοιράζεται με το ιαπωνικό SUV, αλλά μέχρι εκεί, αφού το Kadjar ακολουθεί το δικό του δρόμο. Αυτό φαίνεται με την πρώτη ματιά κιόλας, με το γαλλικό SUV να δείχνει και να είναι πιο μεγάλο. Το μήκος του αγγίζει τα 4,45 m το πλάτος του είναι 1,84 m και το ύψος του 1,61 m. Η σύγκριση το φέρνει πάνω από το Qashqai που έχει μήκος 4,38 m, αλλά αυτό αφορά μόνο τις εξωτερικές διαστάσεις, αφού το μήκος του μεταξονίου είναι ίδιο στα 2,65 m. Αυτό, σε επίπεδο χώρων μεταφράζεται μόνο θετικά, αφού στο εσωτερικό το Kadjar θα βολευτούν άνετα πέντε ενήλικες, τόσο όσον αφορά τα πόδια, αλλά και στο πιο κρίσιμο σημείο των ώμων που αφορά το εσωτερικό πλάτος.

Ανάλογα, οι θήκες είναι τόσες που αρκεί να πετάξεις τα πράγματά σου και αυτά σίγουρα θα καταλήξουν σε μία από αυτές. 30 ολόκληρα λίτρα ανακοινώνει ο κατασκευαστής για τα μικροαντικείμενα και άλλα 527 για τα μεγαλύτερα, στο πορτμπαγκάζ. Το κατώφλι του χώρου αποσκευών είναι ψηλό σχετικά και ο διπλός χώρος δεν επιτρέπει την πλήρη αξιοποίησή του, αν και από την άλλη σου παρέχει ένα «μυστικό» μέρος για να κρύψεις κάποια πράγματα. Στα πλεονεκτήματα και το μεγάλο εσωτερικό μήκος που σου επιτρέπει να τοποθετήσεις αντικείμενα μήκους μέχρι 2,5 m με απλές κινήσεις, αναδιπλώνοντας τις πλάτες των πίσω καθισμάτων μαζί με αυτή του συνοδηγού.

 

Easy living

Η συμβίωση μαζί του είναι ευχάριστη και σε αυτό συμβάλει και η φρέσκια σχεδίαση, με το λιτό σε σχεδίαση ταμπλό να μην κουράζει το μάτι αλλά και το μυαλό με την εργονομία του. Απροβλημάτιστη είναι η τελευταία με την οθόνη αφής επτά ιντσών του συστήματος πολυμέσων να κλέβει την παράσταση χάρη στην ευκολία χρήσης και τις πληροφορίες που προσφέρει σχετικά με τη λειτουργία του αυτοκινήτου. Δεν θα χρειαστεί να ψάξετε εκεί μέσα για να ενεργοποιήσετε τον κλιματισμό, αφού υπάρχει άμεση πρόσβαση από εξωτερικά χειριστήρια, κίνηση που ενισχύει την εργονομία.

Μας άρεσαν αρκετά, τουλάχιστον στην έκδοση Dynamic που είχαμε στη διάθεσή μας, τα καθίσματα για την άνεση και τη στήριξη που προσφέρουν. Ταξιδεύεις ατσαλάκωτος, χωρίς να χρειάζεται να κάνεις διαλείμματα για διατάσεις και κάμψεις προκειμένου να ισιώσεις το κορμί σου. Σύμμαχος και η εξαιρετική ποιότητα κύλισης που το κάνει αθόρυβο στο δρόμο. Σπάνια θα αντιδράσει άτσαλα η ανάρτηση και θα δείξει τη δυσαρέσκειά της, παρά μόνο σε έντονες κακοτεχνίες με εντελώς κάθετο τελείωμα, κάτι που κινείται στα όρια του λογικού. Οι 17άρηδες τροχοί με ελαστικά 215/60 είναι σχετικά μεγάλοι, δεν διαταράσσουν τις ισορροπίες όσον αφορά την άνεση, αντίθετα συμβάλουν με τη σειρά τους στα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης που έχει το Kadjar.

Η ανάρτηση που αποτελείται από Γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, είναι σωστά ρυθμισμένη και όσον αφορά την οδική συμπεριφορά. Μαλακή κατά κύριο λόγο, επιτρέπει κλίσεις στο αμάξωμα, δημιουργώντας υποστροφικές τάσεις, χωρίς όμως αυτό να επηρεάζει την ασφάλεια. Με τη μετάδοση της κίνησης να περνάει στους εμπρός τροχούς μια μικρή υποχώρηση του δεξιού ποδιού επαναφέρει την ισορροπία, ενώ και το σύστημα ευστάθειας που δεν απενεργοποιείται φροντίζει να μαζέψει κάθε υπερβολή του οδηγού, με γνώμονα πάντα την ασφάλεια. Το τιμόνι είναι ελαφρύ σε αίσθηση, ξεκούραστο σε επιτόπιους ελιγμούς και μέσα στην πόλη, ενώ δεν υστερεί σε κατευθυντικότητα. Οι κραδασμοί θα περάσουν στα χέρια σου μόνο αν φύγεις από τα όρια της ασφάλτου και πατήσεις εκτός δρόμου. Τα 20 καθαρά εκατοστά απόστασης από το έδαφος διευρύνουν το πεδίο δράσης του, αφού το Kadjar δύσκολα θα βρει με την κοιλιά, αλλά πιο εύκολα με τον εμπρός χαμηλό προφυλακτήρα. Εξάλλου το γαλλικό SUV παρά το μεγάλο ύψος του δεν διεκδικεί τον τίτλο του off road animal, εστιάζοντας σε έναν πιο ολοκληρωμένο χαρακτήρα.

 

Η πηγή του καλού

Κάτω από το καπό του Renault Kadjar βρίσκεται ο μικρός diesel κινητήρας 1.5 Energy dCi με απόδοση 110 ίππων και 260 Nm ροπής. Η δύναμη δεν είναι ικανή να βάλει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά η ροπή είναι αρκετή για να διαμορφώσει το χαρακτήρα του μοντέλου. Επιταχύνει από το ρελαντί σχεδόν, με τον μικρό diesel να δείχνει προθυμία σε κάθε πάτημα του γκαζιού. Αυτό βοηθάει σημαντικά και στην διατήρηση της κατανάλωσης σε χαμηλά επίπεδα, τομέα στον οποίο συμβάλει με τη σειρά του και το μακρύ σε κλιμάκωση 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων με την καλή αίσθηση.

Μπορεί τα 3,8 lt/100 km που ανακοινώνει ο κατασκευαστής να μην εμφανιστούν στον υπολογιστή ταξιδίου εύκολα, αλλά τιμές κοντά στα 5 lt/100 km έρχονται συχνά και χωρίς καθόλου κόπο ή ιδιαίτερες γνώσεις από την πλευρά του οδηγού. Ακόμα και σε ταξίδι, όπου η δύναμη είναι αυτή που καθορίζει την κατανάλωση, το Renault Kadjar 1.5 Energy dCi αποδείχθηκε φειδωλό τις απαιτήσεις του, έστω και αν κινηθείς με ταχύτητες πολύ πάνω από το… όριο. Ανάλογα είναι τα πράγματα και μέσα στην πόλη, όπου το γαλλικό SUV δεν φάνηκε να επηρεάζεται από το σταμάτα - ξεκίνα, με το σύστημα Stop & Start να κάνει ακούραστα και υποδειγματικά τη δουλειά του και να σε γλιτώνει από επιπλέον λίτρα κατανάλωσης.

Στη λειτουργία ECO που επιλέγεις από ένα πλήκτρο αριστερά του τιμονιού το αυτοκίνητο γίνεται, σύμφωνα με τον κατασκευαστή κατά 10% πιο οικονομικό, αλλά και λιγότερο πρόθυμο στο πάτημα του γκαζιού, όπως διαπιστώσαμε (λογικό). Εμείς το επιλέξαμε μόνο για χάρη της δοκιμής, αφού δεν νιώσαμε την ανάγκη για περισσότερη οικονομία, αφού αυτή ήρθε αβίαστα όπως προαναφέραμε, με τα νούμερα να εντυπωσιάζουν αν αναλογιστείς ότι το Kadjar ζυγίζει 1.380 κιλά.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:
ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ


 

συμπέρασμα

Το Renault Kadjar ήρθε διαβασμένο σε όλους του τομείς, προσφέροντας εντυπωσιακούς χώρους σε μια όμορφη συσκευασία, εξωτερικά και εσωτερικά, αξιόλογη ποιότητα στον δρόμο, με τον diesel κινητήρα 1.5 dCi που αποδεικνύεται αρκετά οικονομικός σε κατανάλωση να ταιριάζει με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου και να του χαρίζει πολλούς πόντους στη γενική αξιολόγηση. 

RENAULT KADJAR 2016 film

Νέο Renault Kadjar

POLL

Ποιο ηλεκτρικό πόλης προτιμάτε;

  • Honda e
  • SEAT Mii Electric
  • smart EQ fortwo coupe
  • smart EQ fortwo cabrio
  • smart EQ forfour
77
GOCAR Magazine #77

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...