ΔΟΚΙΜΗ: Peugeot 2008 1.2 Puretech EAT6

Μια compact crossover άποψη από την Peugeot, για εκδρομική και αστική περιπλάνηση

  • -
  • -
Ισχύς110 PS
Ροπή205 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,5 sec
Μέση κατανάλωση5,5 lt/100km
Εκπομπές CO2129 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Αισθητικό φρεσκάρισμα, ζωηρή διάθεση απόδοσης και συμπεριφοράς, εκδρομική φιλοσοφία και ένα αυτόματο κιβώτιο που συνδέει όλα αυτά τα χαρίσματα και απλοποιεί τη ζωή με ένα 2008.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου
  • Στιβαρή αίσθηση
  • Ανάρτηση
  • Τιμόνι
  • Αμεσότητα - Ευελιξία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
  • Χαρακτήρας
ξινά
  • Σκληρά πλαστικά
  • Αίσθηση ότι το τιμόνι κρύβει τα όργανα
  • Ρηχές ποτηροθήκες

Δεν χρειάζεται πολύς χρόνος πίσω από το τιμόνι του 2008 για να σε κερδίσει. Χωρίς να είναι το αυτοκίνητο που συναρπάζει με την πρώτη εντύπωση, είτε στην όψη είτε εμβαθύνοντας στα χαρακτηριστικά του, σε προσκαλεί να το οδηγήσεις πριν βιαστείς να λοξοκοιτάξεις παραδίπλα. Μέλος μιας κατηγορίας επίκαιρης και δημοφιλούς, το 2008 υιοθέτει ένα πρακτικότερο στιλ προσεγγίζοντας περισσότερο την σχεδιαστική λογική των station wagon, με την ανάλογη «αρματωσιά» για να καταταχτεί στην κλάση των crossover. Ανάστημα, ύψος χωρίς υπερβολή αλλά αρκετό από το έδαφος για να μην σέρνει την κοιλιά του και τα ανάλογα εφόδια όπως ποδιές και άβαφα προστατευτικά σε φρύδια θόλων και μασπιέ για να εκδράμεις σε χωμάτινες διαδρομές χωρίς το άγχος ότι θα γυρίσεις με μισό αυτοκίνητο. Μια μικρή εικόνα του χαρακτήρα του, προκύπτει από την εμφάνιση, όμως δεν υπόσχεται ότι καταπίνει πέτρες για πρωινό, ούτε χασμουριέται βαριεστημένα αν δεν ζει μέσα στην περιπέτεια. Πρόκειται για ένα καθημερινό πρακτικό αυτοκίνητο που όσο εύκολα θα σε πάει στην απομακρυσμένη μαγική παραλία με τον σκονισμένο δρόμο, άλλο τόσο θα αντιμετωπίσει φιλότιμα τις ανάγκες σου σε αστικό και περιαστικό περιβάλλον. Αν μάλιστα βάλουμε στην εξίσωση το 6ταχυτο αυτόματο κιβώτιο που διέθετε η έκδοση της δοκιμής, οι αστικές μετακινήσεις είναι βούτυρο στο ψωμί του 2008. 

 

Εκδρομικός χαρακτήρας

Φτιαγμένο στην λογική του υπερυψωμένου S/W, το 2008 έχει αρκετές σχεδιαστικές λεπτομέρειες για να παρκάρει η ματιά σου. Αρχικά ανανεώθηκε στα σημεία και φρεσκάρισε την εικόνα του σε μάσκα και φώτα, ενώ οι κομψές γραμμές που συνδυάζονται με καμπύλες, προσφέρουν στο δυναμικό στιλ σύγχρονη αύρα. Με ανοιχτές πόρτες στο 2008 βρίσκεσαι αντιμέτωπος με εικόνα γνώριμη από το supermini της εταιρείας. Η κομψή αισθητική συνδυάζεται με πρακτικότητα και εργονομία, ενώ πρωταγωνιστικό ρόλο στο ταμπλό έχει το μικρής διαμέτρου τιμόνι και η υπερυψωμένη τοποθέτηση των οργάνων στη λογική i-cockpit. Στην κονσόλα πρωταγωνιστεί η έγχρωμη οθόνη αφής  7’’, όπου απουσιάσει μεν το cd player, αλλά διαθέτει τις κατάλληλες θύρες για σύνδεση με USB και MP3 Player, ενώ προσφέρει όλες τις επίκαιρες ανάγκες για ενημέρωση και ψυχαγωγία. Το επίπεδο εξοπλισμού είναι γενναιόδωρο και πλουτίζει ακόμα περισσότερο στις ανώτερες εκδόσεις, ενώ και η ποιότητα αφήνει καλές εντυπώσεις, αν και στο σύνολο τους τα υλικά αποδεικνύονται σκληρά. Αν πρέπει να γκρινιάξεις για κάτι είναι για τις στενές και ρηχές ποτηροθήκες και βέβαια για την αίσθηση κρυφτού που παίζουν με το τιμόνι, οι κάτω ενδείξεις στα όργανα. Οι χώροι θυμίζουν μπροστά 208, με τα αναπαυτικά καθίσματα να προσφέρουν ταυτόχρονα και σωστή πλευρική στήριξη, ενώ πίσω έχουν κερδίσει σε φωτεινότητα την στιγμή που ικανοποιούν και σε διαθέσιμο χώρο, τόσο στα γόνατα όσο και στο κεφάλι. Τέσσερις ενήλικες θα ταξιδέψουν ευχάριστα, πέντε ικανοποιητικά, ενώ το επιπλέον μήκος που φτάνει στο σύνολο τα 4.160 mm έχουν ωφελήσει το compact crossover της Peugeot με ένα χώρο αποσκευών 350 lt, με χαμηλό κατώφλι και επίπεδο πάτωμα στην περίπτωση αναδίπλωσης των καθισμάτων. 

 

«Σκούτερ» απόδρασης

Ο 3κύλινδρος 1.2 Puretech και το 6άρι αυτόματο κιβώτιο (ΕΑΤ6) παντρεύουν το ιδανικό αποτέλεσμα αποτελεσματικότητας. Μακριά κλιμάκωση μεν αλλά ομαλές και εύστοχες αλλαγές χαρακτηρίζουν το κιβώτιο, το οποίο προσαρμόζει τον τρόπο αλλαγής ανάλογα με το οδηγικό στιλ. Εκτός από τα προγράμματα Sport και Winter προσφέρει και χειροκίνητη σειριακή λειτουργία αποκλειστικά από τον λεβιέ. Για το βραβευμένο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο της Peugeot μιλάνε οι αριθμοί, μιλάνε όμως καλύτερα οι εντυπώσεις. Οι 110 ίπποι και τα 205 Nm ροπής ζωηρεύουν κάτω από το δεξί σου πόδι και σε κάνουν να πίνεις στην υγειά του! Γεμάτη απόδοση από χαμηλά, απουσία κραδασμού ακόμα και στο ρελαντί και αμεσότητα παντρεμένη με διάρκεια μέχρι ψηλά, χαρακτηρίζουν την ποιοτικότατη λειτουργία του. Οι ζωηρές επιταχύνσεις μεταφράζονται σε υπερήφανες επιδόσεις με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται σε 10,3’’ σύμφωνα με τον κατασκευαστή, αν και δείχνει εμφανώς γρηγορότερο, ενώ η τελική ταχύτητα ορίζεται από την Peugeot στα 188 km/h. Με κανονική-σβέλτη οδήγηση υπολογίζεις 7 με 7,5 lt/100 km, στο βαρύ πόδι ο 1.2 Puretech πλησιάζει ή και ξεπερνά τα 10 lt/ 100km, ενώ στο πουπουλένιο πάτημα το trip computer επιβεβαιώνει τιμές κοντά στα 6 lt/100 km. Στο δρόμο, αν και ψηλότερο από ένα 208, το 2008 (ύψος από το έδαφος στα 165 mm),  δεν γέρνει ανησυχητικά, ακολουθεί πιστά τις εντολές που του δίνει ο οδηγός και προσφέρει μια ευχάριστη γεύση που την αναζητάς ξανά και ξανά. Το μικροκαμωμένο τιμόνι αποδεικνύεται γρήγορο και εύστοχο, η ανάρτηση διαβάζει, αντέχει και προσφέρει σφιχτή, αλλά ποτέ σκληρή απόσβεση και τα φρένα συμβαδίζουν με την εξαιρετική εικόνα που αφήνει συνολικά το αυτοκίνητο. Αν υπάρχει μάλιστα και το σύστημα Grip Control (προαιρετικά διαθέσιμο - συνδυάζεται με ελαστικά M+S), που διευκολύνει ηλεκτρονικά την πρόσφυση των κινητήριων εμπρός τροχών, η εσανς περιπέτειας διασφαλίζει ακόμα καλύτερες προοπτικές.Σήμερα που είναι αναγκαίο όσο ποτέ το λιγότερο, μικρότερο, εξυπνότερο, οικονομικότερο, το 2008 κουμπώνει άψογα στις ανάγκες, ζητά λίγα και αποδίδει πολλαπλάσια. Μια απόλυτα ρεαλιστική ιδέα που σερβίρεται χωρίς συμβιβασμούς και τοποθετείται σαν εναλλακτική απέναντι σε μικρομεσαίες προτάσεις της αγοράς.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ



συμπέρασμα

Πατώντας στη βάση του 208, η Peugeot έδωσε στο βασικό crossover στη γκάμα της εκδρομικές προδιαγραφές έτσι όπως ορίζουν τα δεδομένα της δημοφιλούς και συνεχώς ανερχόμενης κατηγορίας. Λογική SW αλλά με ελκυστικές σχεδιαστικές λεπτομέρειες, ανάστημα και εμφανώς μεγαλύτερες διαστάσεις που δεν ξεφεύγουν από την supermini λογική, αλλά δίνουν ανάσα στους χώρους. Το πρόσφατο φρεσκάρισμα και το downsizing με τον 1.2 Puretech πρωταγωνιστή, υπενθυμίζουν ότι οι βενζινοκινητήρες δεν έχουν στερέψει από λόγια, ενώ το πάντρεμα με το απολαυστικό 6ταχυτο αυτόματο κιβώτιο, πουσάρουν την ποιότητα μετακίνησης και οδηγικής απόλαυσης. Το 2008 χτυπαει το καμπανάκι σε όποιον ψάχνεται κάπου ανάμεσα στις κλάσεις Β και C, αναζητώντας κάτι έξυπνο και φευγάτο.    

Peugeot 2008 2016

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...