ΔΟΚΙΜΗ: Seat Ibiza 1.0 ECO TSI 110 PS DSG7

Δοκιμάζουμε την αυτόματη έκδοση του τούρμπο Ibiza με τους 110 ίππους και απολαμβάνουμε την άνεση που προσφέρει το DSG7

  • -
  • -
Ισχύς115 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,0 sec
Μέση κατανάλωση4,7 lt/100km
Εκπομπές CO2108 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το Seat Ibiza 1.0 ECO TSI αποκτά το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG7 και παρουσιάζεται πιο άνετο και ευχάριστο σε καθημερινή χρήση.

γλυκά

Κινητήρας

Επιδόσεις

Οδική συμπεριφορά

Ευκολία αυτόματου κιβωτίου

Κατανάλωση

Χώροι

Άνεση

Τιμή

Τεχνολογία/ συνδεσιμότητα

ξινά

Μικρό άνοιγμα εμπρός πόρτας (5θυρο)

Συντηρητική σχεδίαση ταμπλό

Το Seat Ibiza στη νέα γενιά του έχει αντιμετωπίσει όλες τις «παιδικές» ασθένειες και παρουσιάζεται ως ένα ώριμο νέο σουπερμίνι, ικανό να τα βάλει με τους κορυφαίους ανταγωνιστές. Το ισπανικό μοντέλο έρχεται με αναβαθμισμένη σχεδίαση μέσα και έξω, όπως εξάλλου και ποιότητα κατασκευής και υλικών που του χαρίζουν μια εικόνα που μπορεί να προσελκύσει ένα ευρύ κοινό. Αυτός όμως δεν είναι ο καλύτερος λόγος για να αγοράσεις ένα Ibiza, αφού ο άσσος στο μανίκι του είναι η χαμηλή τιμή του, η οποία μάλιστα συνοδεύεται με υψηλή αξία που του προσδίδουν ο κινητήρας του, η ποιοτική του κύλιση και η ευχάριστη οδική συμπεριφορά.

 

Στον αυτόματο

Στη συγκεκριμένη περίπτωση δοκιμάζουμε την αυτόματη έκδοση του 1.0 ECO TSI με τους 110 ίππους, ενός κινητήρα που εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του και τη χαμηλή του κατανάλωση. Σε σχέση με τη χειροκίνητη έκδοση, η αυτόματη DSG7 είναι κατά 31 κιλά πιο βαριά (1.140 κιλά), ενώ εκπέμπει και 3 γραμμάρια επιπλέον ανά χιλιόμετρο CO2 (102 gr/km), με τη μέση εργοστασιακή κατανάλωση να είναι μόλις 0,1 lt/100 km αυξημένη (4,4 lt/km). Ουσιαστικά ίδια ειναι και η επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h που τώρα ολοκληρώνεται σε 9,3 sec, αντί για τα 9,2 sec που χρειάζεται η χειροκίνητη έκδοση. Οι καλές τιμές επιδόσεων και κατανάλωσης συνδυάζονται με την αυξημένη χρηστικότητα και την ευκολία στην κίνηση της καθημερινότητας που χαρίζει το αυτόματο κιβώτιο με διπλό συμπλέκτη και 7 σχέσεις, χωρίς μάλιστα να θυσιάζει σημαντικά την σπορ αίσθηση. Το μόνο που μπορούμε να του καταλογίσουμε αν θέλουμε να φανούμε αυστηροί, είναι ότι παρά τη συνολικά σπορ προσέγγιση του αυτοκινήτου (παρότι 1.000άρι σουπερμίνι!), το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων δεν κρατά την ταχύτητα στον κόφτη, έτσι ώστε κατά την γρήγορη οδήγηση να μην βρεθείς ποτέ με μια σχέση επάνω στη στροφή.

 

Με τη σκέψη

Κατά τα λοιπά, οι αλλαγές του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων εκτελούνται αστραπιαία και ανεπαίσθητα, χωρίς ίχνος καθυστέρησης, ακολουθώντας σχεδόν τη σκέψη. Το DSG7 αξιοποιεί στο έπακρο την πλούσια ροπή του 1.000άρη κινητήρα που φτάνει τα 200 Nm και την αρκετή για τα κιλά του αυτοκινήτου δύναμη των 110 ίππων. Έτσι, οι επιδόσεις έρχονται αβίαστα κάνοντας το μικρό Ibiza εκτός από σβέλτο και αρκετά ευχάριστο, με σπορ υπόσταση που ενισχύεται μάλιστα με τους έξτρα τροχούς 16 ιντσών, αντί για τους 15άρηδες της βασικής έκδοσης. Η αίσθηση που περνά στα χέρια σου είναι πιο σπορ χωρίς ωστόσο να ζημιώνεται η άνεση, η οποία στη νέα γενιά Ibiza παρουσιάζεται σημαντικά βελτιωμένη, με τους μηχανικούς της Seat να έχουν κάνει καλή δουλειά με το set up.

 

Πλήρες πακέτο

Το εσωτερικό του ανανεωμένου Ibiza δείχνει πιο φρέσκο και νεανικό χάρη στις διχρωμίες που συναντάμε στους αεραγωγούς, τις πόρτες και τις επενδύσεις των καθισμάτων. Οι χώροι κρίνονται αξιόλογοι σε κάθε περίπτωση για τέσσερις επιβάτες με τις αποσκευές τους, αρκεί να μην ξεπερνούν τα 292 λίτρα. Αυτό που σημειώνουμε είναι το στενό άνοιγμα της εμπρός πόρτας όσον αφορά την 5θυρη έκδοση, με τον οδηγό κυρίως να είναι αυτός που έρχεται σε στενή επαφή με το ταμπλό κατά την είσοδό του. Από τη στιγμή που θα μπει βολεύεται άψογα χάρη στις πολλές ρυθμίσεις που διαθέτουν τιμόνι και κάθισμα. Το τελευταίο προσφέρει στήριξη και άνεση που το κάνει καλό σύμμαχο σε πολύωρα ταξίδια που αποτελούν ψωμοτύρι για το μικρό Ibiza με τον 1.0 ECO TSI κινητήρα. Ιδιαίτερα σε συνδυασμό με το μακρύ 7άρι κιβώτιο ταχυτήτων που διατηρεί τις στροφές χαμηλά ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, με άμεσο όφελος όσον αφορά το θόρυβο και την κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε σε χαμηλά, επίπεδα και κάτω από τα 7 lt/100 km χωρίς μάλιστα να καταβάλουμε ιδιαίτερο κόπο.

συμπέρασμα

Το Seat Ibiza έχει μπει για τα καλά στην καρδιά της κατηγορίας των supermini έχοντας αρκετές αρετές που το κάνουν ελκυστικό. Στην εξίσωση που περιλαμβάνει, τους καλούς χώρους, την άνεση, την οδική συμπεριφορά και τον καλό TSI κινητήρα βενζίνης με τους 110 ίππους, μπαίνει σε αυτή την έκδοση και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG7 το οποίο αναβαθμίζει την άνεση και συμβάλει στην ευκολία χρήση. Το αντίτιμο αγγίζει τα 1.500 ευρώ σε σχέση με τη χειροκίνητη έκδοση, αλλά και πάλι το Ibiza διατηρεί το βασικό πλεονέκτημα της τιμής έναντι του ανταγωνισμού.

SEAT Ibiza 2015 EcoTSI 1.0 engine

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
81
GOCAR Magazine #81

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...