ΔΟΚΙΜΗ: Ssangyong Tivoli 1.6D 4x4 Auto

Το εντυπωσιακό σε εμφάνιση Tivoli εφοδιασμένο με τρία δυνατά όπλα: 1.6 diesel, αυτόματο κιβώτιο και τετρακίνηση. Πως είναι το αποτέλεσμα;

  • -
  • -
Ισχύς115 PS
Ροπή300 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h sec
Μέση κατανάλωση5,9 lt/100km
Εκπομπές CO2156 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το μικρό crossover που επαναφέρει με αξιώσεις την κορεατική εταιρεία στην ευρωπαϊκή αγορά, εδώ με τον 1.600άρη diesel συνδυασμένο με το σύστημα τετρακίνησης Active AWD και με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Από την πρώτη φορά που είδαμε το Tivoli στην έκθεση της SsangYong, οι εντυπώσεις ήταν ιδιαίτερα θετικές. Και όταν δοκιμάσαμε τη βενζινοκίνητη έκδοση, βεβαιωθήκαμε πως η κορεατική εταιρία έχει κάνει άλματα συγκριτικά με το παρελθόν και πλέον κοιτάει στα μάτια τον ανταγωνισμό. Με όλα αυτά ως δεδομένα, οι προσδοκίες ήταν πολύ υψηλές από την ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα έκδοση 1.6 diesel με τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο που δοκιμάζουμε εδώ.

Δελεαστικές παροχές

Η SsangYong προσφέρει το Tivoli με δώρο το όφελος απόσυρσης, χάρισμα τη διαφορά από την αύξηση του ΦΠΑ, επιπλέον εκπτώσεις έως 1.500 € και 5 χρόνια δωρεάν service. Η προσφορά ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων που έχουν εκτελωνιστεί μέχρι 31 Μαΐου 2016. Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στο επίσημο δίκτυο SsangYong πατώντας εδώ.

γλυκά
  • Εξωτερική σχεδίαση
  • Μοντέρνο σαλόνι
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Χώροι επιβατών
  • Ποιότητα κύλισης
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Μικρό πορτμπαγκάζ
  • Κατανάλωση (υπό πίεση)
  • Ορατότητα πίσω

 

Μαγνήτης

Κυκλοφορείς στο δρόμο και νιώθεις περίεργα, έτσι που σε κοιτάζουν όλοι. Το Tivoli τραβάει τα βλέμματα. Αρέσει πολύ, ειδικά στο λευκό της δοκιμής με την αλά Mini εμφάνιση - βλέπε μαύρη οροφή, ρίγες στο καπό και ζάντες αλουμινίου. Με μήκος 4,2 m, πλάτος 1,8 m και ύψος 1,6 m, το κορεατικό Crossover ουσιαστικά “παίζει” στην κατηγορία του Vitara. Η καμπίνα είναι επίσης ενδιαφέρουσα σε σχεδίαση, με αύρα τεχνολογίας και πολύ περισσότερα από τα απαραίτητα σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Τα δυο στρογγυλά όργανα πίσω από το τιμόνι είναι όμορφα και φιλοξενούν μια οθόνη πληροφοριών ανάμεσά τους, η οθόνη αφής 7 ιντσών φροντίζει για την ψυχαγωγία και τη συνδεσιμότητα, θήκες υπάρχουν αρκετές και ο διάκοσμος είναι ευχάριστος. Μόνη ένσταση οι μικροί διακόπτες του κλιματισμού στην κεντρική κονσόλα που απαιτούν εξοικείωση.

Πολύ ευχάριστη έκπληξη είναι και η προσεγμένη ποιότητα τόσο σε υλικά όσο και σε συναρμογή. Αν και δεν υπάρχει τηλεσκοπική ρύθμιση στο τιμόνι, τελικά βρίσκεις μια σωστή θέση για να οδηγήσεις. Πίσω, οι χώροι είναι αρκετά μεγάλοι για δύο ενήλικες ενώ κι ένας τρίτος θα βολευτεί χωρίς πολλές παραχωρήσεις. Δυστυχώς, τα σχόλια δεν είναι αντίστοιχα για το πορτμπαγκάζ που είναι ρηχό και μικρό με μόλις 327 λίτρα (από 423 της προσθιοκίνητης έκδοσης). Από την άλλη, η αναδίπλωση του καθίσματος δημιουργεί σχεδόν επίπεδο χώρο φόρτωσης, ενώ από κάτω κρύβει ρεζέρβα ανάγκης και όχι κι επισκευής ελαστικού, κάτι που θα εκτιμήσουν όσοι αρέσκονται σε εκτός δρόμου εξορμήσεις.

 

Ταξιδιάρικο

Μπορεί οι διαστάσεις του να το ορίζουν περισσότερο ως ένα σύγχρονο Crossover που θα περνά τον περισσότερο χρόνο του στην πόλη, ωστόσο ο πετρελαιοκινητήρας και η τετρακίνηση διευρύνουν κατά πολύ το πεδίο δράσης του Tivoli. Ξεκινώντας από τον diesel των 1.597 cc, να πούμε πως στα χαρτιά αποδίδει 115 ίππους στις 3.400-4.000 rpm και 300 Nm ροπής μεταξύ 1.500 και 2.500 rpm. Στην πράξη, ο e-XDi160 έχει δύναμη και κινεί με προθυμία το κορεατικό SUV από τις χαμηλές στροφές, παρά το σχεδόν ενάμιση τόνο βάρους. Η SsangYong δεν δίνει χρόνο για το κλασικό 0-100 km/h, υπολογίστε όμως ανάμεσα σε 12,5 με 13 sec. Με άλλα λόγια, οι επιταχύνσεις δεν είναι το φόρτε του αλλά στον αυτοκινητόδρομο διατηρεί με ευκολία υψηλές ταχύτητες. Για τους “σκαφάτους” να πούμε πως η συγκεκριμένη έκδοση έχει ικανότητα ρυμούλκησης 1.500 kg με φρένα, ή 500 kg χωρίς φρένα.



Το Tivoli ταξιδεύει άνετα και με αίσθηση σιγουριάς ακόμη και στα 180 km/h, ενώ με μια μέση ταχύτητα 120-130 km/h η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 7,5 lt/100 km. Στην πόλη όμως ή με πιεσμένη οδήγηση σε ορεινές διαδρομές, η απαιτήσεις του μοτέρ σε πετρέλαιο αυξάνονται αισθητά. Σίγουρα, η μέση τιμή των 8,7 lt/100 km που είδαμε σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν το κολακεύει. Η τιμή που ανακοινώνει η SsangYong στο μικτό κύκλο είναι 5,9 lt/100 km, με αντίστοιχες εκπομπές CO2 στα 156 g/km.

Ευθύνη προφανώς φέρει και το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, το οποίο από την άλλη κάνει τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις, ιδιαίτερα ξεκούραστες. Συνεργάζεται αρμονικά με το μοτέρ και πραγματοποιεί τόσο ομαλές αλλαγές που σχεδόν δεν τις αντιλαμβάνεσαι. Διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας (Eco, Sport και Winter) καθώς και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω ενός άβολου στη χρήση, μικρού μπουτόν πάνω στον επιλογέα του κιβωτίου.

Οδηγικά, το Tivoli έχει μια άριστη βάση αλλά αδικείται από τα ελαστικά της Nexen που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής. Η ανάρτηση (με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω λόγω τετρακίνησης και γόνατα McPherson εμπρός) είναι σφικτή και δεν αφήνει στο αμάξωμα να γέρνει αισθητά ή να πλέει. Ωστόσο, η πρόσφυση δεν είναι αυτή που περιμένεις από ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο. Όχι, το Tivoli AWD δεν γίνεται ποτέ επικίνδυνο, απλώς όταν το πιέσεις χάνει πολύ χρόνο και μέτρα λόγω έντονης υποστροφής, αντίδραση που ελέγχεται εύκολα με υποχώρηση από το γκάζι. Τα φρένα δείχνουν μεν δυνατά, ωστόσο χάνουν σε αποτελεσματικότητα – λόγω ελαστικών και εδώ. Όσο για το τιμόνι, έχει ακρίβεια και ρυθμίζεται σε βάρος (Normal, Comfort και Sport) αλλά υστερεί σε πληροφόρηση.



Αφήνοντας την άσφαλτο με σκοπό την εξερεύνηση στη φύση, η αυτόματη τετρακίνηση αρχίζει να ξεδιπλώνει τις ικανότητές της. Το σύστημα Active AWD μπορεί να στείλει έως το 50% της ροπής στους πίσω τροχούς, ανάλογα με τις οδικές συνθήκες, ενώ για μέγιστη ελκτική πρόσφυση στο χιόνι ή το χώμα, μπορείς να την κλειδώσεις στο 50-50. Με απόσταση από το έδαφος 167 mm και γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αποχώρησης στις 20,5, 17 και 28 μοίρες αντίστοιχα, το Tivoli δεν είναι το αγρίμι που θα σκαρφαλώσει παντού, θα περάσει όμως από δύσκολα εμπόδια αρκεί ο οδηγός να επιδείξει προσοχή και σύνεση και να έχει μια υποτυπώδη εκτός δρόμου εμπειρία.

Είτε εντός είτε εκτός δρόμου πάντως, η ανάρτηση προσφέρει υποδειγματική άνεση, αθόρυβη λειτουργία και ποιότητα κύλισης. Αντίστοιχα, ο θόρυβος του κινητήρα φιλτράρεται από την μόνωση της καμπίνας συμβάλλοντας με τη σειρά του στον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Δεν ξέρουμε αν τελικά το Tivoli καταφέρει να γίνει εμπορική επιτυχία. Χρειάζεται αρκετός χρόνος και προσπάθεια για πείσει το δύσπιστο αγοραστικό κοινό. Είναι όμως ένα πολύ καλό αυτοκίνητο και το σωστό προϊόν για να χτίσει εκ νέου το brand Ssangyong, αλλά και να το εδραιώσει στην αγορά.

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

 

συμπέρασμα

Το τετρακίνητο Tivoli σε κερδίζει με την εμφάνισή του, την ποιότητα κατασκευής, την ευρυχωρία της καμπίνας, τον εξοπλισμό και την ασφαλή οδική συμπεριφορά, ενώ ξεχωρίζει σε χώρους και εξοπλισμό. Δεδομένου όμως πως η τετρακίνηση κλέβει πολύτιμους πόντους από το χώρο αποσκευών, η προσθιοκίνητη έκδοση έχει μάλλον περισσότερο νόημα. Όσο για το αυτόματο κιβώτιο, αντισταθμίζει την όποια επιβάρυνση σε απόλυτες επιδόσεις και κατανάλωση καυσίμου με την ομαλότατη λειτουργία του και την άνεση που χαρίζει στις καθημερινές μετακινήσεις.

SsangYong Tivoli 2015 - white

SsangYong Tivoli 2015 - Driving & Exterior

SsangYong Tivoli 2015 - Interior

SsangYong Tivoli 2015 - 6 color cluster

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
66
GOCAR Magazine #66

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...