ΔΟΚΙΜΗ: Fiat 500L Trekking 1.6D MJT 120PS Beats

Όταν η πρακτικότητα συνοδεύεται από υψηλή απόδοση σε επιδόσεις, σε κατανάλωση αλλά και σε… ήχο!

  • -
  • -
Ισχύς120 PS
Ροπή320 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,5 sec
Μέση κατανάλωση4,0 lt/100km
Εκπομπές CO2114 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
γλυκά
  • Εκδρομικός χαρακτήρας
  • Απόδοση κινητήρα
  • Ευρυχωρία και πρακτικότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση ανάρτησης
  • Απόδοση ηχοσυστήματος

Στο γκρουπ Fiat έχουν τον τρόπο τους με τις ειδικές εκδόσεις, ακόμη κι όταν πρόκειται για μοντέλα λιγότερο… φανταχτερά, που δίνουν έμφαση π.χ. σε οικογενειακές αρετές. Το 500L δεν ξέφυγε από τον κανόνα, με τους Ιταλούς να επιστρατεύουν τον Dr. Dre για να περιποιηθεί τον ήχο στη καμπίνα του ιταλικού πολυμορφικού. Η έκδοση BEATS βασίζεται στο περιπετειώδες εμφανισιακά 500L Trekking, ξεχωρίζει από τη διχρωμία, τις σατινέ πινελιές χρωμίου και τις μαύρες ζάντες αλουμινίου και είναι γνωστή από το 2014, όταν και την δοκιμάσαμε για πρώτη φορά. Πλέον, συνδυάζεται με τον ισχυρότερο 1.600άρη diesel των 120 ίππων και να η ευκαιρία για να περάσουμε πάλι μερικές μέρες μαζί της.

ξινά
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Τιμή

 

Σβέλτο & οικονομικό

Ο 1.6 MTJ των 105 PS έδωσε λοιπόν τη θέση του στον νέο πετρελαιοκινητήρα που από 1,6 λίτρα αποδίδει 120 PS και 320 Nm. Μοιραία οι επιδόσεις βελτιώθηκαν, με το 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε 11,5 sec (από 12,0) και την τελική να φτάνει τα 183 km/h (από 175). Κάτι που νιώθεις και στην οδήγηση, με το νέο μοντέλο να κινείται πιο σβέλτα και να προσπερνά ταχύτερα. Παράλληλα, ο νέος κινητήρας δεν είναι πιο λαίμαργος από τον προηγούμενο, με τη μέση κατανάλωση που είδαμε στο trip να κυμαίνεται στα 6,5 lt/100 km.

Κατά τα άλλα, η οδική συμπεριφορά παραμένει ασφαλής, με την ανάρτηση να συνδυάζει ικανοποιητικό έλεγχο του αμαξώματος και υψηλό επίπεδο άνεσης. Μάλιστα, το 500L BEATS δεν θα διστάσει να λερώσει τα μαρσπιέ του με χώμα και λάσπη, χάρη στην ελαφρώς αυξημένη απόσταση από το έδαφος (145 mm), στα ελαστικά M+S και το Traction Plus που προσομοιώνει τη λειτουργία ενός μπλοκέ διαφορικού ώστε να εξασφαλίσει σωστά το μοίρασμα της ροπής εκεί που χρειάζεται. Το σύστημα είναι λειτουργικό για ταχύτητες έως 30 km/h και δίνει βοήθεια σε πιθανά κολλήματα, αρκεί φυσικά ο οδηγός να μην ξεχνά ότι οδηγεί ένα προσθιοκίνητο πολυμορφικό και όχι ένα SUV.

 

Μπιτάτο & πρακτικό

Δεν χρειάζεται να είσαι μετρ του ήχου για να διαπιστώσεις το ανώτερο επίπεδο ακουστικής στη καμπίνα του 500L BEATS. Κατά τα άλλα, το ιταλικό οικογενειακό μοντέλο είναι προικισμένο με μεγάλες γυάλινες επιφάνειες για καλή ορατότητα, ψηλή και βολική θέση οδήγησης, διάσπαρτες θήκες για μικροπράγματα και μεταξόνιο 2.612 mm που συμβάλλει σε μεγάλους χώρους για πέντε ψηλούς επιβάτες αλλά και σε 455 λίτρα αποθηκευτικού χώρου. Μπόνους τα συρόμενα-πτυσσόμενα πίσω καθίσματα και η ανάκληση της πλάτης του συνοδηγού που δημιουργούν χώρους και πρακτικότητα που μόνο σε καλά MPV βρίσκεις.

Τελικά, με τον 1.6 MTJ 120 PS που συνδυάζει επιδόσεις και οικονομία, το 500L έχει πειστικές απαντήσεις στους προβληματισμούς μιας οικογένειας, όντας πιο ευρύχωρο και πρακτικό από τα κλασικά μικρομεσαία χάτσμπακ, αλλά και πιο στιλάτο από τα περισσότερα μικρά MPV. Μάλιστα, στην έκδοση Trekking λοξοκοιτά σχεδιαστικά προς τα crossover προσθέτοντας μια δόση περιπέτειας, ενώ με το ηχοσύστημα BEATS ολοκληρώνει το πακέτο με ηχητική πανδαισία.


ΦΩΤΟ: Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ

Beats Audio

Το ηχοσύστημα διαθέτει συνολική ισχύ 520 W, διαιρούμενη μεταξύ δύο ηχείων mid-woofer 80 W (Ø 165 mm) που είναι τοποθετημένα στο χαμηλότερο σημείο των εμπρός θυρών, δυο tweeter 40 W (Ø 38 mm) τοποθετημένα στο πάνω μέρος των θυρών, δυο full-range 60 W (Ø 165 mm) ηχεία στις πίσω πόρτες και ενός subwoofer 80 + 80 W (Ø 165 mm) στο πορτμπαγκάζ -τοποθετημένο στη θέση της ρεζέρβας ώστε να μην επηρεάζει το χώρο αποσκευών.

Fiat 500L Beats Edition 2014

Fiat 500L Trekking

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
85
GOCAR Magazine #85

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...