ΔΟΚΙΜΗ: Honda HR-V 1.6 i-DTEC diesel

Με σπορ εμφάνιση, premium αέρα, υψηλή αποδοτικότητα και ανέσεις πολυμορφικού, το νέο HR-V στοχεύει όπως και ο προκάτοχός του στην απόλαυση, αλλά με το δικό του τρόπο

  • -
  • -
Ισχύς120 PS
Ροπή300 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,0 sec
Μέση κατανάλωση4,0 lt/100km
Εκπομπές CO2104 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η δεύτερη γενιά του μικρού crossover της Honda που διατίθεται αποκλειστικά σε 5θυρες, προσθιοκίνητες, πλούσια εξοπλισμένες εκδόσεις με κινητήρα, είτε βενζίνης στα 1,5 λίτρα με 130 ίππους, είτε τον 1.600άρη diesel.

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι η Honda μπαίνει καθυστερημένα στην ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία των compact crossover. Η αλήθεια είναι ότι δεν μπαίνει, αλλά επιστρέφει. Επιστρέφει μάλιστα στην κατηγορία που η ίδια δημιούργησε το 1998, με την πρώτη γενιά HR-V. Οι Ιάπωνες θα πρέπει να το μετάνιωσαν οικτρά που την εγκατέλειψαν το 2006, αφήνοντας το πρώτο τους μικρό crossover χωρίς αντικαταστάτη. Δέκα χρόνια μετά, η δεύτερη γενιά HR-V είναι εδώ φιλοδοξώντας να παντρέψει τον “Joy Machine” χαρακτήρα του πρώτου μοντέλου με τις σύγχρονες αξίες της Honda. Στην Ευρώπη το ιαπωνικό crossover δεν διατίθεται ως τετρακίνητο - τουλάχιστον όχι ακόμη. Οι επιλογές αφορούν αποκλειστικά 5θυρες, προσθιοκίνητες και πλούσια εξοπλισμένες εκδόσεις με κινητήρα 1.5 i-VTEC βενζίνης (130 ίπποι) ή 1.6 i-DTEC diesel (120 ίπποι).

Πρώτη γενιά

Το πρώτο HR-V παρουσιάστηκε το 1998 κι έφτασε στην Ευρώπη ένα χρόνο μετά, αρχικά με 3-θυρο και αργότερα και με 5-θυρο αμάξωμα. Υπήρχε επιλογή ανάμεσα σε δύο κινητήρες 1.6 βενζίνης, τον απλό με 105 και τον VTEC με 125 ίππους. Επίσης, υπήρχαν διαθέσιμες τόσο προσθιοκίνητες όσο και τετρακίνητες εκδόσεις. Η παράγωγή του σταμάτησε το 2006, χωρίς ωστόσο η Honda να παρουσιάσει αντικαταστάτη. Μέχρι σήμερα.

Honda Connect

Συνδέεται με smartphones και συσκευές πολυμέσων μέσω WiFi, Bluetooth, HDMI, και MirrorLink. Η οθόνη αφής 7’’ υιοθετεί τις γνωστές λειτουργίες αφής ‘pinch, swipe και tap‘ και προβάλλει επίσης πληροφορίες του οχήματος. Τρέχει με Android και προσφέρει ταχεία πρόσβαση σε υπηρεσίες όπως web browsing, κυκλοφοριακή ενημέρωση, social media και διαδικτυακούς μουσικούς σταθμούς. Διαθέτει προ-εγκατεστημένες εφαρμογές, ενώ ο χρήστης μπορεί να κατεβάσει περισσότερες από το Honda App Centre. Προαιρετικό στην έκδοση Comfort και στάνταρ στις Elegance και Executive.

Hi-Tech

Οι εκδόσεις Elegance και Executive εξοπλίζονται με το ADAS (Advanced Driver Assist System), που χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ και κάμερες εμπρός και πίσω και περιλαμβάνει τα συστήματα Forward Collision Warning, Traffic Sign Recognition, Intelligent Speed Limiter, Lane Departure Warning και High-beam Support. Στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις είναι το City-Brake Active που βοηθά στην αποφυγή ή μείωση της σφοδρότητας των ατυχημάτων (μέχρι τα 32 km/h), ειδοποιώντας τον οδηγό και φρενάροντας αυτόματα το αυτοκίνητο όταν αναγνωρίσει εμπόδιο εμπρός.

γλυκά
  • Σχεδίαση μέσα - έξω
  • Χώροι - πρακτικότητα
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση καυσίμου
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός
ξινά
  • Τσιμπημένη τιμή
  • Έλλειψη έκδοσης 4x4

 

Φρέσκο, μέσα - έξω

Αισθητικά το νέο HR-V είναι ελκυστικό, με δυναμικές γραμμές εξωτερικά και premium εικόνα στο ποιοτικό και με έντονη αύρα τεχνολογίας, εσωτερικό. Θέση οδήγησης και εργονομία παίρνουν πολύ καλό βαθμό, ενώ τις εντυπώσεις κλέβει ο τρισδιάστατος πίνακας οργάνων με τον καλαίσθητο φωτισμό που αλλάζει αναλόγως του πόσο οικονομικά οδηγείς. Στην κονσόλα δεσπόζει η οθόνη αφής του Honda Connect (με CD player) που φροντίζει για την απαιτούμενη συνδεσιμότητα, πληροφόρηση, πλοήγηση και ψυχαγωγία των επιβατών. Θα προτιμούσαμε βέβαια ένα περιστροφικό διακόπτη για τη ρύθμιση της έντασης του ήχου αντί του δύσχρηστου αφής, αλλά ευτυχώς μπορείς πολύ εύκολα να ελέγχεις σχεδόν τα πάντα από τα μπουτόν στο τιμόνι. Πιο χαμηλά, η οθόνη του συστήματος κλιματισμού - αφής και αυτή - μαζί με την υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα με piano black επένδυση, ολοκληρώνουν την ιδιαίτερα ευχάριστη και hi-tech αίσθηση που αποπνέει η καμπίνα.

Μεγάλο ατού του HR-V όμως, είναι η πρακτικότητα. Η Honda έχει ταλέντο στην ευφυή εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων και το αποδεικνύει για μια ακόμη φορά. Τέσσερις ενήλικες απολαμβάνουν ευρυχωρία μεγαλύτερου αυτοκινήτου, ενώ ακόμη και ένας πέμπτος δεν θα νιώσει πολύ στενάχωρα. Το πορτμπαγκάζ είναι επίσης μεγάλο, 453 λίτρα (1.026 lt με το πίσω κάθισμα αναδιπλωμένο), με χαμηλό κατώφλι, διπλό πάτωμα, μεγάλο άνοιγμα και τετραγωνισμένο σχήμα.

Φυσικά, το magic seat κάνει τα μαγικά του και σε αυτό το Honda, δίνοντας πολλαπλές δυνατότητες διαμόρφωσης της καμπίνας για μεταφορά φορτίων με μεγάλο όγκο, μάκρος ή ύψος. Επιτρέπει στο καθένα από τα διαιρούμενα (60:40) καθίσματα της δεύτερης σειράς να αναδιπλωθεί ή να ανασηκωθεί με οποιονδήποτε από τους παρακάτω τρόπους:

  • Utility mode: η πλάτη του πίσω καθίσματος αναδιπλώνεται προς τα εμπρός καθώς η έδρα χαμηλώνει την περιοχή των ποδιών των πίσω επιβατών, δημιουργώντας ένα εντελώς επίπεδο χώρο φόρτωσης μέγιστου μήκους 1.845 mm.
  • Tall mode: το έδρανο των πίσω καθισμάτων ανασηκώνεται και κλειδώνει σε κάθετη θέση, δημιουργώντας χώρο 1.240 mm από το πάτωμα μέχρι την οροφή, για την τοποθέτηση ψηλών αντικειμένων πίσω από τα εμπρός καθίσματα.
  • Long mode: η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού αναδιπλώνεται προς τα πίσω σε οριζόντια θέση, ενώ η πλάτη των πίσω καθισμάτων αναδιπλώνεται προς τα εμπρός, δημιουργώντας ένα ‘τούνελ’ για τη μεταφορά αντικειμένων μήκους μέχρι 2.445 mm.

Τέλος, η κλίση της πλάτης του πίσω καθίσματος ρυθμίζεται σε δύο θέσεις.

 

Αντί-Qashqai

Με μήκος ελάχιστα κάτω από 4,3 μέτρα, το νέο HR-V είναι 20 πόντους μακρύτερο από το πεντάθυρο πρώτης γενιάς και κατατάσσεται ανάμεσα στα Juke και Qashqai. Ωστόσο, μη γελιόμαστε, το Qashqai είναι αυτό που βάζει στο στόχαστρο. Ένα από τα όπλα του κόντρα στο best seller της Nissan είναι ο 1.6 i-DTEC, γνωστός πλέον για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας και την υψηλή του αποδοτικότητα. Με ισχύ 120 ίππων και ροπή 300 Nm, κινεί σβέλτα και οικονομικά το μικρό crossover της Honda. Τα 10 sec για το κλασικό 0-100 km/h, 192 km/h τελικής, 4 lt/100 km μέσης κατανάλωσης καυσίμου και 104 g/km εκπομπών CO2 (που συνεπάγονται χαμηλά τέλη κυκλοφορίας), είναι τιμές που δύσκολα συνυπάρχουν στα επίσημα στοιχεία επιδόσεων ενός crossover 1.600 κυβικών. Στην πράξη, ο πετρελαιοκινητήρας είναι ήσυχος, ελαστικός ακόμη κι αν ξεχαστείς κάτω από τις 1.000 rpm και τραβάει με δύναμη από τις 1.500 στέλνοντας με ευκολία τη βελόνα του στροφόμετρου στον κόφτη των 5.000 rpm. Την ίδια στιγμή αποδεικνύεται εξαιρετικά οικονομικός. Δεν χρειάζεται να εφαρμόσεις κάθε κόλπο οικονομικής οδήγησης που ξέρεις για να δεις 6,5 lt πετρελαίου ανά 100 km στην πόλη ή τιμές από 5 σε χαλαρό ταξίδι, ενώ αν το επιδιώξεις θα δεις ακόμη και “ψηλά 4άρια”...

 

Joy Machine

Οδηγικά, όπως και η πρώτη γενιά, το νέο HR-V είναι πολύ ευχάριστο και αποτελεσματικό. Διακρίνεται για το πολύ υψηλό περιθώριο πρόσφυσης και τις μικρές κλίσεις στις στροφές. Σε κάθε περίπτωση σύμμαχοι του οδηγού είναι το διακριτικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας VSA, το ακριβές τιμόνι, τα δυνατά φρένα, το εξαιρετικό σε αίσθηση και λειτουργία 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο αλλά και οι τεχνολογίες που κάνουν την οδήγηση ευκολότερη και ασφαλέστερη, όπως το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος City-Brake Active. Η ανάρτηση (γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) εκτός από αποτελεσματικότητα, προσφέρει ακόμη πολύ υψηλό επίπεδο άνεσης και ιδιαίτερα ποιοτική κύλιση. Εκτός δρόμου, με όχι ιδιαίτερα μεγάλη απόσταση από το έδαφος, χωρίς τετρακίνηση και με ασφάλτινα ελαστικά, το HR-V δεν είναι για πολλά. Θα κινηθεί με άνεση όμως σε βατούς χωματόδρομους, χωρίς κοπανήματα από την ανάρτηση ή κραδασμούς στο τιμόνι.

 

Αξίζει τα λεφτά του;

Το νέο HR-V είναι ένα αυτοκίνητο που πραγματικά σε ευχαριστεί να ζεις μαζί του. Και μπορεί η τσιμπημένη τιμή να μην βοηθά πολύ σε αυτό, αντισταθμίζεται ωστόσο από τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και την αξιοπιστία που παραδοσιακά συνοδεύουν τα Honda. Άλλωστε, στα 21.670 € ή στα 25.670 € που ξεκινούν αντίστοιχα οι τιμές για τη βενζινοκίνητη και την diesel έκδοση (με απόσυρση), συμπεριλαμβάνεται στάνταρ το μεταλλικό χρώμα και τα 5 χρόνια ολικής εγγύησης (3 εργοστασιακά και 2 επέκταση). Καθώς και ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που στη βασική έκδοση Comfort περιλαμβάνει μεταξύ άλλων στάνταρ 6 αερόσακους, ESP, ζάντες αλουμινίου, αυτόματο κλιματισμό, ηχοσύστημα με οθόνη αφής 5’’, ράδιο-CD και Bluetooth (χωρίς Honda Connect), θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, cruise control, αυτόματα φώτα, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες, ηλεκτρικό χειρόφρενο, Hill Start Assist και σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος CTBA.

ΔΕΣ ΕΔΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ HONDA HR-V

 

ΦΩΤΟ/ VIDEO: Σπύρος Κανατάς

συμπέρασμα

Ξεχωριστό σχεδιαστικά, απολαυστικό στην οδήγηση, οικονομικό στη χρήση, ποιοτικά φτιαγμένο, εξαιρετικά ευρύχωρο και πρακτικό, το νέο Honda HR-V έχει τα φόντα να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία που ο προκάτοχός του δημιούργησε.

GOCAR TEST - Honda HR-V 1.6 i-DTEC

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
83
GOCAR Magazine #83

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...