ΔΟΚΙΜΗ: Volkswagen Golf 1.0 TSI

Η εξέλιξη των ηλεκτρονικών έχει φέρει επανάσταση, με αποτέλεσμα σήμερα οι κινητήρες του ενός λίτρου να είναι υπεραρκετοί ακόμα και για αυτοκίνητα που ζυγίζουν 1.200 κιλά, προσφέροντας όχι μόνο επιδόσεις, αλλά και οικονομία

  • -
  • -
Ισχύς115 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,7 sec
Μέση κατανάλωση4,3 lt/100km
Εκπομπές CO299 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Ίδια συνταγή, νέα μικρότερη διάσταση κινητήρα με πολλαπλά όμως οικονομικά οφέλη, ειδικά σε επίπεδο συντήρησης, χωρίς όμως συμβιβασμούς στις επιδόσεις.

με τη ματιά του Κώστα Λούβαρη

Νομίζω ότι το downsizing όχι μόνο έπρεπε να γίνει, αλλά άργησε κιόλας. Είμαι σίγουρος ότι τώρα που η αυτοκινητοβιομηχανία πήρε την…κατηφόρα έχουμε να δούμε και άλλα θαύματα, ειδικότερα σε ότι έχει να κάνει με τα πλαίσια που και αυτά θα γίνουν ελαφρύτερα.

γλυκά
  • Ποιότητα
  • Οικονομία
  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Χαρακτήρας
ξινά
  • Ίδια, χωρίς εκπλήξεις σχεδίαση

Η εξέλιξη της τεχνολογίας και ειδικά των ηλεκτρονικών δεν σταματά να μας εκπλήσσει. Γιατί αλήθεια, ποιος το φαντάζονταν πριν μόλις μερικά χρόνια, ότι οι κινητήρες ενός μόλις λίτρου θα μπορούσαν να κινήσουν με περισσή αξιοπρέπεια τα οικογενειακά μας αυτοκίνητα. Πρώτα ήταν η Ford, μετά η Fiat (μπήκε πάντως σε πιο μικρή κατηγορία, με δύο κυλίνδρους) και η Renault, οι Κορεάτες με τη Kia έκαναν και αυτοί την έκπληξη, ενώ περιμένουμε και τη Honda στην κατηγορία αυτή.

Έτσι, τώρα κανείς δεν παίρνει εκφράσεις έκπληξης όταν ακούει ότι το Golf διαθέτει κινητήρα με τρεις κυλίνδρους και χίλια κυβικά! Σημεία των καιρών, σημεία του downsizing θα πούμε, το οποίο βοηθά την αυτοκινητοβιομηχανία να μειώσει το κόστος (αν και αυτό δεν είναι και πολύ σίγουρο, αφού ένα έμβολο λιγότερο δεν συνεπάγεται απαραίτητα και έκπτωση) αλλά κυρίως το βάρος. Αυτά όμως σε πρώτη φάση, γιατί ήδη υπάρχει η τάση το χαμηλό βάρος των κινητήρων να περάσει στη συνολική σχεδίαση των αυτοκινήτων και αυτό θα αποτελέσει τη δεύτερη μεγάλη επανάσταση. Κάτι που ήδη άρχισε με το Twingo της Renault που μετέφερε τον κινητήρα πίσω. Έτσι, μην εκπλαγείτε αν κάποτε οι κινητήρες δεν είναι εμπρός, αλλά ας πούμε (γιατί όχι) κάτω από το πίσω κάθισμα, λόγω των μικρών τους διαστάσεων. Μια επανάσταση που πιστεύω θα ανακαλύψουμε ότι θα γίνει σύντομα, επιθεωρώντας τον χώρο του κινητήρα του Golf, ο οποίος πλέον είναι ελαφρώς… άδειος.  

Όμως η μεγάλη επανάσταση, όπως είπαμε, γίνεται εκεί που δεν φαίνεται… δια γυμνού οφθαλμού. Η μεγάλη επανάσταση γίνεται στα ηλεκτρονικά τα οποία πλέον έχουν εξελιχτεί με αποτέλεσμα η διαχείριση της τροφοδοσίας να έχει φτάσει σε επίπεδα πρωτοφανή. Οι νέοι κινητήρες όχι μόνο τραβούν από χαμηλά, όχι μόνο αποδίδουν ίππους που ούτε στα πιο τρελά μας όνειρα δεν μπορούσαμε να φανταστούμε πριν μερικά χρόνια, αλλά ταυτόχρονα προσφέρουν και οικονομία που σε κάνει να βγάζεις επιφωνήματα έκπληξης.

 

Τι έκπληξη!

Πως όμως ο μικρός αυτός κινητήρας καταφέρνει να ανταπεξέλθει στα παραπανίσια κιλά του Golf; Η απάντηση θα μπορούσε να ήταν δύο μόνο λέξεις και να περιορίζονταν στο «πολύ καλά»! Όμως είμαστε αναγκασμένοι να γράψουμε περισσότερα, γιατί ο κινητήρας είναι μια έκπληξη και μάλιστα θετική. Γιατί αν ξεπερνούσες το ψυχολογικό του «χιλιαράκι», ή ακόμα καλύτερα αν δεν στο έλεγαν, απλά θα νόμιζες ότι ήσουν πίσω από το τιμόνι ενός καλού «χίλια εξακόσα». Ούτε που θα μπορούσες να φανταστείς ότι ανάμεσα στους εμπρός τροχούς κρύβεται ένας τόσο μικρός κινητήρας και μόνο το χαρακτηριστικό γρύλισμα (αν και καθόλου έντονο) τον προδίδει.  

Ο μικρός τρικύλινδρος υπερσυμπιεζόμενος TSI των 115 ίππων επιταχύνει θετικά (τα 200 Nm αποδεικνύονται υπεραρκετά) και ταξιδεύει με χαρακτηριστική ευκολία. Σύμφωνα με τη Volkswagen, τα 100 km/h από στάση έρχονται σε 9,7 sec και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 204 km/h. Απλά να αναφέρουμε ότι το ταχύμετρο δείχνει 100 km/h σε μόλις 2.000 rpm, ενώ με χίλιες στροφές ακόμα ταξιδεύετε στα παράνομα 140 km/h. Όλα αυτά χάρη και στο κιβώτιο ταχυτήτων των έξι σχέσεων. Όσο για την οικονομία, αυτή κινήθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας στο πολύ λογικό 7,0 lt/100 km σβέλτης/μεικτής οδήγησης (4,3 lt/100 km δίνει η VW με αντίστοιχες εκπομπές CO2 99 g/km).

 

Τα υπόλοιπα

Εδώ έχουμε όλα τα υπέρ του Golf αλλά και έξτρα bonus, που δεν είναι άλλο από το μικρό βάρος εμπρός. Κάτι που κάνει αισθητή τα παρουσία του, ή καλύτερα την απουσία του. Τώρα το αυτοκίνητο είναι καλύτερο, ειδικά στην είσοδο των στροφών, με μεγαλύτερη και καλύτερη αίσθηση και αυτό βοηθά τον οδηγό στο να κινείται με υψηλότερη κεκτημένη ταχύτητα. Όχι ότι το απαιτεί ο κινητήρας, αλλά όπως και να το κάνουμε είναι ευχάριστο να μπορείς να έχεις μεγαλύτερη μέση ωριαία. Η άνεση παραμένει υψηλή, όπως άλλωστε και η ποιότητα της όλης κατασκευής η οποία κυριαρχεί στη κατηγορία. Οι χώροι είναι οι γνωστοί Golf: μεγάλοι για τέσσερις και πρακτικός χώρος αποσκευών 380 λίτρων.

Για το τέλος αφήσαμε το μόνο σημείο που αποτελεί για κάποιους σημείο αμφισβήτησης του Golf, που δεν είναι άλλο από τη σχεδίασή του. Εμείς απλά θα πούμε ότι μας αρέσουν οι ώριμες γραμμές του και η τευτονική του απλότητα, η οποία όμως ποτέ δεν καταλήγει στην απλοϊκότητα. Η νέα του σχεδίαση με τα «αιχμηρά» φωτιστικά και η γενικά λιτή του αισθητική, χωρίς τίποτα το προκλητικό και το επιτηδευμένο πάνω του, βρίσκεται μέσα στις προτιμήσεις μας. Χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν έχει λάβει και αρνητικές κριτικές από μια μερίδα η οποία πιστεύει ότι όλα αυτά τα χρόνια της εξέλιξής του, το Golf δεν κατάφερε ποτέ να ξεφύγει από την αρχική του εικόνα, παρουσιάζοντας πάντα μεταλλάξεις πάνω στο ίδιο θέμα. Όπως και να έχει το θέμα πάντως, το δυνατό σημείο του Golf είναι ο χαρακτήρας του, ο οποίος όσα χρόνια και αν περάσουν παραμένει αναλλοίωτος.

 

Το μέλλον

Ξαφνικά το μέλλον της αυτοκίνησης φαντάζει καλύτερο παρά ποτέ. Γιατί τώρα που λύθηκαν βασικά προβλήματα, όπως ο έλεγχος της τροφοδοσίας και η συνεργασία της με τους υπερσυμπιεστές (τα προβλήματα μεταλλουργίας και κοπής έχουν λυθεί χρόνια τώρα) είμαι σίγουρος ότι οι σχεδιαστές θα προχωρήσουν στο επόμενο μεγάλο βήμα που θα είναι η επανασχεδίαση της αρχιτεκτονικής του πλαισίου, η φιλοσοφία του οποίου ας μην το ξεχνάμε αυτό, έχει παραμείνει η ίδια από τη πρώτη εκείνη μέρα της αυτοκίνησης.

ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Η VW προχωρεί στο επόμενο λογικό βήμα που είναι η τοποθέτηση ενός ακόμα μικρότερου κινητήρα στο Golf, χωρίς πραγματικό κόστος σε επιδόσεις και οικονομία, ενώ αντίθετα υπάρχουν πολλά οφέλη σε ότι έχει να κάνει με τη μακροχρόνια συντήρησή του.

Volkswagen Golf

VW Golf 2013 Mk7_Interior

VW Golf 2013 Mk7_Exterior

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...