ΔΟΚΙΜΗ: Peugeot 208 1.6 Diesel BlueHDi

Απαλό μακιγιάζ και ένας turbodiesel Euro6 κάτω από το καπό και τώρα το 208 ανοίγει τα φτερά του

  • -
  • -
Ισχύς75 PS
Ροπή230 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h13,3 sec
Μέση κατανάλωση3,5 lt/100km
Εκπομπές CO290 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Πλούσιος εξοπλισμός, μοντέρνο στιλ και φιλοσοφία και γοητευτικά αναβαθμισμένη εικόνα. Το 208   διδάσκει την χαμένη τόλμη που σπανίζει στην κατηγορία και οφελείται συνολικά. 

γλυκά
  • Σπορ και κομψή αισθητική
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ποιοτική ανάρτηση
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός 
ξυνά
  • Επιδόσεις
  • Χώροι μικροαντικειμένων
  • Τιμή

Το ελαφρύ και δραστήριο σε αίσθηση και διάθεση 208, τύπωσε νέες σελίδες στην ένδοξη σελίδα ιστορίας της Peugeot στην κατηγορία και παρέμεινε δημοφιλές σαν τους προγόνους του παρά τον καταιγισμό ικανών ανταγωνιστών που συνωστίζονται στην κλάση των supermini. Ιστορικά τα θεμέλια επιτυχίας μπήκαν με το 205, η κεκτημένη ταχύτητα βρήκε τα 206 και 207 εξίσου δυνατά για να σηκώσουν στις πλάτες τους το ευχάριστο βάρος και εδώ και περίπου 4ετία προσθέτοντας ένα ψηφίο και αρκετή έμπνευση το 208 διαπρέπει. Όσο φρέσκο και πετυχημένο και αν φαίνεται με τις πάνω από 1.000.000 μονάδες που κατάφερε να γράψει το κοντέρ των πωλήσεων στο σύντομο αυτό χρονικό διάστημα, χρειαζόταν ένα πουσάρισμα. Απαλό οπτικά και ουσιαστικό στα ενδότερα ώστε να το κρατήσει δυναμικά στην θέση που ανήκει.

 

Πούδρα και φύγαμε…

Οι Γάλλοι κάνουν λόγο για σημαντική αναβάθμιση, όμως στην πεταχτή ματιά δύσκολα αντιλαμβάνεσαι αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση. Με πιο συγκεντρωμένο βλέμμα και μυαλό διαπιστώνεις ότι ο προφυλακτήρας έχει δεχτεί τις περιποιήσεις του σχεδιαστικού τμήματος που δεν έμεινε μόνο εκεί. Η μάσκα μεγάλωσε, τα φωτιστικά σώματα απέκτησαν LED ημέρας και οι προβολείς ομίχλης βρίσκονται σε ένα πιο δημιουργικό αισθητικό περιβάλλον. Η σημαντικότερη αλλαγή πίσω αγγίζει κυρίως τα φώτα που είναι τεχνολογίας LED και ταυτόχρονα έχουν τρισδιάστατη σχεδίαση, ενώ και η σχεδίαση των ζαντών έχουν φρεσκάρει την εικόνα τους. Η γαλλική αναβάθμιση του 208 εκτός των άλλων περιλαμβάνει κινητήρες, συστήματα που διευκολύνουν την ζωή του οδηγού, χρωματολόγιο και περιθώρια εξατομίκευσης. Το άρωμα φινέτσας και φρεσκάδας συνεχίζεται και στο εσωτερικό του 208, όπου επικρατεί νοικοκυρεμένη αίσθηση, κομψή αισθητική και ευχάριστη χωροταξική εικόνα παρά τις μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις. Οι διαθέσιμοι χώροι δεν έχουν αλλοιωθεί και οι πίσω επιβάτες θα διαπιστώσουν ότι το εσωτερικό περιβάλλον του 208 είναι εξαιρετικά φιλόξενο για τέσσερις επιβάτες και φιλότιμο με τον πέμπτο, όπως συνηθίζεται άλλωστε στην κατηγορία. Χωροταξικό αβαντάζ και για τον χώρο αποσκευών που προσφέρει 285 lt για τις εκδρομικές απαιτήσεις του επιβατικού κοινού, ενώ με αναδίπλωση του πίσω καθίσματος φτάνει τα 1.076 lt. Η ποιοτική εικόνα στο εσωτερικό ακολουθεί τα μοντέρνα σχεδιαστικά τρικ, με το πάνω τμήμα του ταμπλό να δείχνει πιο προσεγμένο απ’ ότι το κάτω, ενώ συνολικά διάκοσμος και εξοπλισμός σε κερδίζουν. Από εκεί και πέρα η μεγάλη οθόνη αφής ψηλά στην κεντρική κονσόλα ενισχύει το τεχνολογικό προφίλ και πλέον προσφέρει καλύτερη on-board διασύνδεση και λειτουργία MirrorScreen (πλήρης αναπαραγωγή του περιεχομένου ενός smartphone στην οθόνη του αυτοκινήτου). Το χαρακτηριστικό, ψηλά τοποθετημένο ταμπλό είναι σήμα κατατεθέν στο 208, ενώ συνοδεύεται από ένα μικρό σε μέγεθος και ελαφρώς ελλειπτικό σε σχήμα τιμόνι που άλλοι συμπαθούν και άλλοι δυστροπούν για την πάρτη του! Επί της ουσίας το μικρό σε διάμετρο τιμόνι πριμοδοτεί την είσοδο-έξοδο του οδηγού, όμως σαν πρώτη αίσθηση νιώθεις ότι κάτι σου κρύβει. Σύντομα όμως διαπιστώνεις ότι δεν χάνεις πληροφορίες και όταν χρειαστείς την συμβολή του οι κινήσεις σου είναι μικρότερες και ουσιαστικές.

 

Φύγε εσύ, έλα εσύ!

Ο νέος 1.6 BlueHDi στην βασική έκδοση των 75 ίππων αντικαθιστά τον 68άρη 1,4 HDi των 68 ίππων. Πληθωρικότερος σε ροπή προσφέρει 230 Nm από τις 1.750 rpm, όμως πρακτικά είναι ελαστικός και γεμάτος, αρκετά κάτω από τις 1.500 rpm. Μπορεί σε απόλυτα νούμερα επιδόσεων να μην γυαλίζει στο μάτι (0-100 km/h σε 13,3’’ και τελική ταχύτητα 171 km/h) όμως αποδίδει πολιτισμένα και ουσιαστικά είτε αναζητάς οικονομία και αστική μετακίνηση, είτε είσαι βιαστικός τύπος. Αν ψάχνεις φυσικά το κάτι παραπάνω σε επιδόσεις υπάρχουν εκδόσεις με 100 και 120 ίππους με τον ίδιο κινητήρα. Πρακτικά καταναλώνει με μέτρο το καύσιμό του, δεν πληρώνει τέλη και θα ικανοποιήσει με την πλούσια ροπή και το τράβηγμα από χαμηλά, ενώ η λειτουργία είναι αρκετά πολιτισμένη, χωρίς έντονο θόρυβο ή κραδασμούς. Ο κινητήρας συνδυάζεται με κιβώτιο 5 σχέσεων, ο επιλογέας του οποίου έχει ικανοποιητική αίσθηση και ανάλογο κούμπωμα, ενώ οι συνηθέστερες τιμές που απεικονίζονται στο trip computer για την κατανάλωση κυμαίνονται ανάμεσα στα 5 και 6 lt/100km. Με ελαφρύ πόδι θα κατέβει στην κλίμακα του 4, ενώ με βαρύ και επίμονο θα πλησιάσει αυτήν του 8. Στο δρόμο δεν ταλαιπωρεί τους επιβάτες του και στρίβει αέρινα από στροφή σε στροφή χωρίς να σου μεταφέρει ελλιπείς πληροφορίες, ακόμα και αν αναζητάς λίγο περισσότερο βάρος από το σύστημα διεύθυνσης. Διατηρεί την στιβαρή και ενιαία αίσθηση στα πολλά χιλιόμετρα, ενώ μπορείς να αξιοποιείς το σχετικά σφιχτό στήσιμο και τα καλά φρένα, για να απολαύσεις ένα συνδυασμό που δείχνει να απολαμβάνει την οδήγηση. Η τάση της ουράς για βοήθεια στην είσοδο προσφέρει ψήγματα ασφαλούς διασκέδασης, έως την στιγμή που επεμβαίνει το ESP να χαλιναγωγήσει τα οδηγικά πάθη. Στην καθημερινότητα εκδηλώνεται η ευχρηστία, η φιλική συμπεριφορά και η ευκολία οδήγησης που μοιάζουν να είναι οι βασικές προτεραιότητες του 208, ενώ όσο ευχαριστεί τον μέσο οδηγό άλλο τόσο ικανοποιεί τον απαιτητικό. Η ανανέωση ήρθε με εύστοχο τρόπο χωρίς συνταρακτικές αλλαγές, που δεν είχε ανάγκη, αλλά με ουσιαστικές και καίριες προσθήκες που θα το διατηρήσουν σε ζωηρή σχέση με την επικαιρότητα.

ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Απολαυστικά κομψό να το βλέπεις, εξαιρετικό να το οδηγείς και οικονομικό και φιλικό να το ζεις. Το αναβαθμισμένο 208 παραμένει ένα από τα δυνατά χαρτιά στην κλάση των supermini. Το απαλό πουδράρισμα φρεσκάρισε μια ήδη ευχάριστη εικόνα, η αναβαθμισμένη τεχνολογία το έκανε ακόμα ποιο επίκαιρο και ο νέος καθαρός turbodiesel ζωηρεύει την απόδοση και την ίδια στιγμή υποκλίνεται και στο περιβάλλον. Το 208 δυναμώνει στους κινητήρες του συνολικότερα και αποτελεί πλέον ένα δυνατό χαρτί στην πολυπληθή υπόθεση supermini.


Peugeot 208 facelift

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
67
GOCAR Magazine #67

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...