ΔΟΚΙΜΗ: Audi Q3 2.0 TDI Quattro

Είναι από τα αυτοκίνητα που τα έχουν όλα. Καλύπτει με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες μιας οικογένειας, αλλά και πέρα από αυτές, ενώ διαθέτει και την ανάλογη παρουσία

  • -
  • -
Ισχύς184 PS
Ροπή380 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,9 sec
Μέση κατανάλωση5,2 lt/100km
Εκπομπές CO2136 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το ανανεωμένο κόμπακτ SUV της Audi με τον πανίσχυρο 2λιτρο diesel των 184 ίππων και τετρακίνηση quattro.

γλυκά
  • Ποιότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Χώροι
  • Εικόνα
ξινά
  • Άνεση
  • Φορολογία

Τα πράγματα κάθε άλλο παρά εύκολα είναι στην αγορά αυτοκινήτου, με τη τόση προσφορά που υπάρχει, ειδικά αν το budget σας βρίσκεται αρκετά ψηλά. Γιατί οι επιλογές είναι και πολλές και καλές, όπως φυσικά και οι απαιτήσεις... Για τι ψάχνετε λοιπόν; Για εικόνα; Για ποιότητα; Για επιδόσεις; Μόνο για αυτά; Δεν σας ενδιαφέρει η ασφάλεια; Δεν θέλετε και χώρους; Προσθέστε και αυτά και το παιχνίδι γίνεται ακόμα πιο πολύπλοκο, μέχρι τη στιγμή που στον κατάλογο των επιλογών μπαίνει και το Q3. Μετά, τα πράγματα γίνονται πιο απλά, ελπίζουμε.

 

Στο σχεδιαστήριο

Το καλό με τη σχεδίαση των αυτοκινήτων της Audi είναι ότι ποτέ κανείς δεν πρόκειται να τα μπερδέψει με οτιδήποτε άλλο. Είναι οι λιτές minimal γραμμές τους, είναι αυτή η λειτουργικότητα της σχεδίασης που τα ξεχωρίζει. Και μπορεί να μην τα χαρακτηρίζει κανείς σαν συναρπαστικά, αλλά η πρόθεση του «functionality» έναντι του «image» τελικά δικαιώνει την Audi αισθητικά.

Σχεδιαστικά το Q3 συνεχίζει πάνω στις γνωστές λιτές γραμμές, με έμφαση στη νέα μάσκα που τώρα ενώνεται με τα φώτα. Μια σχεδίαση που συνεχίζεται και στο εσωτερικό του ανανεωμένου κόμπακτ SUV. Θα ήταν υπερβολή να υπερθεματίσουμε για μια ακόμα φορά, αναφερόμενοι στην εξαιρετική ποιότητα του αυτοκινήτου. Αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς, πρέπει να το αναφέρουμε. Τα υλικά είναι ποιοτικά και η συναρμολόγηση αντάξια του status που υπόσχεται. Οι χώροι τέλος είναι αρκετοί για μια οικογένεια, το ίδιο και ο χώρος αποσκευών των 460 λίτρων.

 

Στον κινητήρα

Περνώντας εμπρός, ο πετρελαιοκινητήρας των 1.968 cc με τους ίππους στον αριθμό 184 (στις 3.500 rpm) τραβά δυνατά, χωρίς κενά, έχει γεμάτες μεσαίες στροφές και το μόνο μείον που έχουμε να αναφέρουμε, είναι ο τραχύς του ήχος. Σύμφωνα με την Audi, το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε μόλις 7,9 sec και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 219 km/h! Στα θετικά θα πρέπει να προσθέσουμε και το σειριακό κιβώτιο S Tronic των 7 σχέσεων που εύκολα το ξεχνάτε στη θέση auto και στην οικονομική επιλογή, γιατί με 380 Nm ροπής από τις μόλις 1.800 rpm, καλύπτει το 90% των καθημερινών αναγκών. Όσο για τις υπόλοιπες ρυθμίσεις, αυτές θα τις χρειαστείτε μόνο για ειδικές περιπτώσεις, όπως η θέση Sport που θα λέγαμε ότι δίνει έμφαση στις επιδόσεις σε ένα αυτοκίνητο που δεν έχει αυτόν ως κυρίαρχο ρόλο.

 

Στο δρόμο

Κινούμενος με 2.500 rpm, το ταχύμετρο δείχνει 140+ km/h και ταξιδεύεις ακούραστα, ενώ ακόμη και υπό πλήρες φορτίο το τετρακίνητο Q3 θα σας ανεβάσει σε βουνά και φαράγγια, είτε με βροχή, είτε με χιόνι, είτε με πάγο. Και εδώ ακριβώς βρίσκεται η αξία της τετρακίνησης quattro: είναι η ασφάλεια που μπορεί και παρέχει σε κάθε είδους περιβάλλον. Αν μας ρωτάτε αν αξίζει τα παραπάνω χρήματα, ναι τα αξίζει! Η πιο ευχάριστη έκπληξη είναι όμως το τιμόνι και αναφερόμαστε στην πλούσια αίσθηση. Ο οδηγός ξέρει πάντα που βρίσκονται οι τροχοί του και παρά την ηλεκτρο-υποβοήθηση, το τιμόνι είναι από τα καλύτερα σημεία της οδικής συμπεριφοράς. Όπως πολύ θετικό κρίνεται και το γεγονός ότι το Q3, απλά δεν γέρνει στις στροφές. Στρίβει επίπεδα, με πολύ «grip», κοινώς πρόσφυση, και τα πλευρικά «g» που παράγει είναι εντυπωσιακά. Σε δρόμους με συνεχείς στροφές, το Q3 απλά ενθουσιάζει. Είναι ουδέτερο στην άσφαλτο με πολλά περιθώρια πρόσφυσης, λόγω της αποτελεσματικής τετρακίνησης αλλά και της εξελιγμένης ανάρτησης με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Ακόμα και στις πιο δύσκολες καταστάσεις, όπως βροχή, χιόνι και πάγο, θα κινηθεί απροβλημάτιστα και με ασφάλεια που κανένα άλλο αυτοκίνητο με κίνηση σε δύο τροχούς (είτε αυτή είναι εμπρός, είτε αυτή είναι πίσω) δεν μπορεί να προσφέρει. Είπαμε, σε αυτό βοηθούν το στιβαρό πλαίσιο, η τετρακίνηση και το τιμόνι, που σου δίνει μια πραγματική εικόνα για το πού βρίσκονται οι τροχοί σου.

Όμως όλα αυτά δεν προσφέρονται χωρίς κανένα κόστος. Και το κόστος που πληρώνεις είναι η άνεση. Όχι ότι το Q3 είναι δυσάρεστο, απλώς δεν μπορεί να απορροφήσει τέλεια τα κάθετα κοψίματα των ελληνικών δρόμων, παρά τους τροχούς των 17 ιντσών που δεν θεωρούνται υπερβολικοί για ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Αντίθετα, σε δρόμους χωρίς εκπλήξεις το αυτοκίνητο δείχνει πραγματικά τις δυνατότητές του και μπορεί να κινηθεί όχι μόνο στα όρια του «σβέλτου», αλλά του «γρήγορου», χάρη και στα δυνατά φρένα.

Επίσης, θα τα καταφέρει μια χαρά και στους καλούς χωματόδρομους, αλλά όπως όλοι ξέρουμε τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας δεν είναι «off-road animals» και αυτό θα πρέπει να το σεβαστείτε. Δεν είναι η αποτελεσματική τετρακίνηση αλλά τα ασφάλτινα ελαστικά και η απόσταση από το έδαφος που θέτουν τα όρια σε εκτός δρόμου ακρότητες. Κερασάκι στην… τούρτα είναι η μέση κατανάλωση καυσίμου που δεν ξεπερνά τα 7,5 με 8 lt/100 km (5,2 δίνει η Audi). Τιμή που στον αυτοκινητόδρομο πέφτει τουλάχιστον ένα λίτρο ανά 100 km.

 

Τελικά

Το ερώτημα είναι πραγματικό: «Τι άλλο, ή τι περισσότερο μπορεί να ζητήσει κανείς από το Q3 2.0 TDI quattro;» Αν λοιπόν ζητάτε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, πλούσια εξοπλισμένο, με χώρους για μια οικογένεια (με τις αποσκευές της) που να προσφέρει ποιότητα, ασφάλεια, επιδόσεις, μαζί με up-market εικόνα, τότε το κόμπακτ SUV της Audi είναι από τις πιο ολοκληρωμένες λύσεις. Αρκεί να μην σας απασχολούν ζητήματα τεκμηρίων ή τιμής (κοντά στα 40.000 ευρώ) και να εκτιμάτε bonus όπως τα 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης.

συμπέρασμα

Μας αρέσουν τα αυτοκίνητα που δεν προσποιούνται και το Q3 είναι από τα καλύτερα παραδείγματα αυθεντικής αυτοκίνησης, καθώς καλύπτει πλήρως τις ανάγκες μιας οικογένειας με ποιότητα και ασφάλεια.

Audi Q3 - The perfect travel companion

Audi Q3 & RS Q3 2015

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...