ΔΟΚΙΜΗ: Opel Astra 1.6 Diesel 136 PS

Η ολοκαίνουργια γενιά προσπερνά φιοριτούρες και τρικ εφήμερου εντυπωσιασμού ποντάροντας στην ουσία με στόχο την κορυφή στα μικρομεσαία

  • -
  • -
Ισχύς136 PS
Ροπή320 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,6 sec
Κατανάλωση μ.κ.3,9 lt/100km
Εκπομπές CO2103 gr/km
με μια ματιά

Η 5η γενιά Astra είναι έως και 200 kg ελαφρύτερη, μικρότερη σε διαστάσεις αλλά ακόμη πιο ευρύχωρη και έρχεται με νέα γενιά αποδοτικών κινητήρων βενζίνης και diesel.

Δεν χρειάζεσαι μαντικές ικανότητες για να καταλάβεις πως αυτό είναι το νέο Opel Astra. Κάνει μπαμ από μακριά. Και πως είναι καινούργιο, μα και πως είναι Astra. Ελαφρύτερο έως και 200 κιλά από το προηγούμενο, το νέο μοντέλο υπόσχεται καλύτερες επιδόσεις και πολύ πιο άμεση οδηγική εμπειρία. Σύμφωνα με την Opel, το νέο Astra είναι πιο απολαυστικό στην οδήγηση από ποτέ.

 

Εντός, εκτός και ηλεκτρονικά

Πριν όμως δούμε αν ισχύει ο ισχυρισμός περί των οδηγικών χαρακτηριστικών, ας περιεργαστούμε λίγο το νέο μοντέλο. Σχεδιαστικά, η νέα γενιά ακολουθεί τα χνάρια της προηγούμενης με τις πινελιές δυναμισμού σε καπό, μάσκα και φώτα να εκσυγχρονίζουν το συνολικό σχήμα χωρίς ωστόσο να το κάνουν κραυγαλέο, αλλά ούτε και ριζοσπαστικό. Η καμπίνα από την άλλη λανσάρει μία εντελώς νέα προσέγγιση με κυρίαρχα χαρακτηριστικά τις όμορφες, καθαρές φόρμες και την έγχρωμη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα. Από εδώ ελέγχεται η νέα γενιά του συστήματος IntelliLink infotainment που είναι συμβατή με Android Auto και Apple CarPlay. Εκτός όμως από την ευκολία χειρισμού του ηχοσυστήματος, της συνδεσιμότητας με smartphones και των βασικών ρυθμίσεων του αυτοκινήτου, η οθόνη IntelliLink φροντίζει και για τη σημαντική βελτίωση της εργονομίας, ένας τομέας που παλιότερα η Opel δεν ήταν παράδειγμα προς μίμηση. Στο νέο Astra οι διακόπτες είναι λίγοι, φωτιζόμενοι και εκεί ακριβώς που περιμένεις να βρίσκονται. Άψογη είναι και η θέση οδήγησης με μεγάλο εύρος ρυθμίσεων, ενώ πολύ καλό βαθμό παίρνει και η ορατότητα γύρω γύρω, με εξαίρεση τη φαρδιά κολώνα πίσω δεξιά.

γλυκά
  • Απόδοση κινητήρα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ευρυχωρία καμπίνας
  • Ποιότητα κατασκευής
ξινά
  • Συγκρατημένη σχεδίαση
  • Λιγοστές θήκες για μικροαντικείμενα

Με μήκος 4,37 m και ύψος 1,46 m, το νέο Astra είναι σχεδόν πέντε εκατοστά κοντύτερο και 2,6 εκατοστά πιο χαμηλό από τον προκάτοχό του. Δεν υπάρχει όμως λόγος ανησυχίας για τους χώρους, αφού χάρη και στα νέας σχεδίασης καθίσματα οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν 35 mm περισσότερο αέρα για τα πόδια. Τρεις ενήλικες βολεύονται χωρίς σοβαρές παραχωρήσεις στο πίσω κάθισμα, το οποίο όταν διπλωθεί δημιουργεί έναν εντελώς επίπεδο χώρο φόρτωσης 1.210 λίτρων μαζί με το πορτμπαγκάζ. Το τελευταίο είναι 370 λίτρα με τα καθίσματα στην κανονική τους θέση και παρότι δεν διεκδικεί τα πρωτεία στα μικρομεσαία, ικανοποιεί απόλυτα. Γενικά η καμπίνα είναι από τις πιο ευρύχωρες στην κατηγορία και μόνο οι θήκες που προσφέρει για μικροαντικείμενα είναι λιγοστές. Και η ποιότητα κατασκευής όμως έχει τύχει ανάλογης προσοχής. Μαλακά υλικά ψηλά στο ταμπλό και τις πόρτες συνδυάζονται με σκληρά προσεγμένης επιλογής στα χαμηλότερα σημεία, έχοντας άριστη συναρμογή μεταξύ τους. Άλλωστε, παραδοσιακά τα Astra ήταν από τα κορυφαία σε ποιότητα μικρομεσαία μοντέλα.

 

Diesel γνωστός και καλός

Στο λανσάρισμά του στην ελληνική αγορά το νέο Astra διατίθεται είτε με κινητήρα τούρμπο βενζίνης στα 1.000 κυβικά (105 PS), είτε πετρελαίου στα 1,6 λίτρα (110 ή 136 PS).

PREMIUM ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ

Το νέο Astra εξοπλίζεται (ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, προαιρετικά ή στάνταρ) με μία σειρά συστημάτων ασφάλειας, άνεσης και υποστήριξης όπως τα:

  • Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης
  • Σύστημα Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας με Προειδοποίηση Αλλαγής Λωρίδας Οχήματος
  • Ένδειξη Απόστασης Προπορευόμενου Οχήματος
  • Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης με Φρενάρισμα Επικείμενης Σύγκρουσης.
  • Cruise control με περιοριστή ταχύτητας που διασφαλίζει την τήρηση της ταχύτητας εντός επιτρεπόμενων ορίων
  • Advanced Park Assist που αυξάνει την άνεση και μπορεί να παρκάρει αυτόματα το αυτοκίνητο με το πάτημα ενός μπουτόν
  • Κάμερα οπισθοπορείας που ενεργοποιείται με την επιλογή της όπισθεν.
  • Φώτα IntelliLux LED, το πατενταρισμένο σύστημα full-LED matrix light της Opel που προσφέρει οδήγηση με μεγάλη σκάλα φώτων που δεν ‘τυφλώνει’ τους άλλους οδηγούς.

Στην περίπτωσή μας έχουμε τον κορυφαίο 1.6 diesel των 136 ίππων που πρωτογνωρίσαμε στο Mokka. Δυνατός κινητήρας με άριστα χαρακτηριστικά λειτουργίας. Αθόρυβος, τραβάει με προθυμία από χαμηλά και δεν κομπιάζει ακόμη κι αν επιταχύνεις από τις 1.000 στροφές με 6η σχέση στο κιβώτιο. Οι επιδόσεις που δίνει είναι πολύ καλές, με το κλασικό 0-100 να χρειάζεται 9,6 sec και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 205 km/h. Και αυτό, χωρίς μεγάλες απαιτήσεις σε καύσιμο. Υπολογίστε μια μέση κατανάλωση γύρω στα 5,5 λίτρα πετρελαίου ανά 100 km, όχι μακριά από τα 3,9 που ανακοινώνει επίσημα το εργοστάσιο. Και με εκπομπές CO2 στα 103 g/km, τα τέλη κυκλοφορίας παραμένουν σε χαμηλό επίπεδο.

 

Astra to drive

Κι ερχόμαστε να απαντήσουμε στο ερώτημα του προλόγου: Είναι το νέο Astra πιο απολαυστικό στην οδήγηση από ποτέ; Ναι. Είναι καλοστημένο, ευχάριστο και αποτελεσματικό, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει πως βάζει στόχο να εξιτάρει τον ανήσυχο οδηγό. Αυτό που αντιλαμβάνεσαι αμέσως είναι το πόσο πιο ανάλαφρο αλλά και πιο συγκροτημένο έχει γίνει το νέο μοντέλο σε σχέση με το παρελθόν, παρότι συνεχίζει στην ίδια βασική συνταγή με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα με σύνδεσμο Watt πίσω.

ΠΕΡΙ ΠΙΕΣΕΩΝ

Προσοχή στις πιέσεις των ελαστικών. Αν τσεκάρετε το σχετικό ταμπελάκι στην πόρτα του οδηγού, η Opel αναφέρει άλλες πιέσεις για κανονική οδήγηση, άλλες για μεγάλο φορτίο και άλλες για οικονομική οδήγηση. Τα σχόλιά μας για την ανάρτηση αφορούν τις κανονικές πιέσεις. Αν επιλέξετε τις πιέσεις ECO, κάποιες ανωμαλίες γίνονται περισσότερο αισθητές στο εσωτερικό, τόσο σε άνεση όσο και σε θόρυβο. Κάτι απόλυτα φυσιολογικό άλλωστε.

Η ανάρτηση δεν φλυαρεί. Απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες, δεν αφήνει το αμάξωμα να γέρνει πολύ στις στροφές ή να πλέει σε μεγάλες ταχύτητες και συμβάλλει στην εξαιρετικά ποιοτική κύλιση. Και αν ορμήσεις σε στριφτερή διαδρομή, το Astra δεν κάνει πίσω. Αντίθετα, εκτελεί άμεσα στις εντολές σου, με σιγουριά και αυτοπεποίθηση. Το τιμόνι δεν είναι αστείρευτη πηγή πληροφόρησης αλλά ικανοποιεί σε αμεσότητα και ακρίβεια, ενώ ο επιλογέας του κιβωτίου είναι από τους καλύτερους που έχουμε συναντήσει σε Opel: μαλακός με γλυκό κούμπωμα των 6 σχέσεων. Πολύ θετικές είναι οι εντυπώσεις και στο ταξίδι. Ακόμη και σε απαγορευμένες ταχύτητες που αγγίζουν τα 200, η σταθερότητα είναι εξαιρετική ενώ την ίδια στιγμή ελάχιστα ακούγονται στην καμπίνα.

 

 

Μπορεί αυτή να είναι η 5η γενιά Astra, ωστόσο η “μικρομεσαία” βαλίτσα της Opel ταξιδεύει πολύ πίσω στο χρόνο: στο 1936 και το πρώτο Kadett. Τα μικρομεσαία Opel ήταν πάντα ανάμεσα στους πλέον διαχρονικούς και πιο δυνατούς παίκτες της κατηγορίας. Το ίδιο συμβαίνει και με το νέο μοντέλο. Ευρύχωρο, ποιοτικό, αποδοτικό και απολαυστικό στην οδήγηση, αυτό το Astra έχει όλα τα εχέγγυα για να πρωταγωνιστήσει.

συμπέρασμα

Η καινούργια γενιά Opel Astra δεν κάνει εκπτώσεις πουθενά. Ενστερνίζεται πετυχημένα την σύγχρονη τάση για μείωση του βάρους, ενσωματώνει την αφρόκρεμα της μάρκας σε μηχανικά μέρη και ψηφιακές τεχνολογίες και ενσαρκώνει ιδανικά κομψότητα και δυναμισμό. Στην έκδοση με τον 1.600άρη diesel των 136 ίππων δύσκολα θα βρει αντίπαλο, συνδυάζοντας επιδόσεις και οικονομία με άριστα χαρακτηριστικά λειτουργίας. Τελικά, το νέο Astra καταφέρνει να φιγουράρει ανάμεσα στα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας ποντάροντας στην ουσία και στις πραγματικές ανάγκες του μέσου οικογενειάρχη.



ΦΩΤΟ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

VIDEOS

GOCAR TEST - Opel Astra 1.6 CDTI

OPEL ASTRA 2015 GR

Opel Astra 2015 Driving

OPEL ASTRA CONNECTIVITY

Από το Kadett στο νέο Astra

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...