TEST: Audi A3 1.4 TFSI e-tron

Επαναφορτιζόμενη διάθεση για σπέσιαλ στιγμές οικονομίας και απόδοσης

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,6 sec
Μέση κατανάλωση1,5 lt/100km
Εκπομπές CO235 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η ακριβότερη έκδοση στον τιμοκατάλογο του A3 Sportback δεν περιλαμβάνει απλά premium ανέσεις. Συνδυαστική τεχνολογία TFSI και ηλεκτροκίνηση για επιδόσεις - οικονομία και δυνατότητα χρήσης ως plug in ηλεκτρικό, για μίνι αστικές μετακινήσεις οικολογικού χαρακτήρα.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση συνδυασμού
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κομψό σαλόνι
  • Ποιοτική ανάρτηση
  • Πρακτικότητα
  • Κατανάλωση
  • Αυτονομία (συνδυαστικά)
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Τιμή
  • Περιορισμένη ηλεκτρική αυτονομία
  • Απουσία εφεδρικού τροχού

Υποσχέσεις για μόλις 1,5 lt/100 km και ταυτόχρονα επιδόσεις που θα ταίριαζαν σε GTi! Μα γίνεται να είσαι γρήγορος και συνάμα οικονομικός; Το αιώνιο ερώτημα που συνήθως σε έστελνε να διαλέξεις κάτι από τα δυο, αλλά ποτέ και τα δυο! Η Audi με την υβριδική έκδοση του A3 με τον κωδικό e-tron καταφέρνει να συνδυάσει δυο αταίριαστους κόσμους που σπάνια κάνουν χωριό κάτω από την ίδια στέγη. Έπι της ουσίας το e-tron είναι μια βενζινοκίνητη, υβριδική plug-in έκδοση του Α3 Sportback, δηλαδή η επίκαιρη πρόταση στον κόσμο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων που δίνει ευεργετικά αποτελέσματα στην απόδοση, στην τσέπη και στην ατμόσφαιρα. Για να πετύχει τον σκοπό, η Audi επιστράτευσε την δημιουργική τεχνολογία της, αλλά του έδωσε και το …προνόμιο του ακριβότερου A3 στην γκάμα.

 

Θερμικός αγκαζέ με ηλεκτρικό

Η πρώτη υβριδική (τύπου plug-in) προσπάθεια της Audi, χρησιμοποιεί τον 1.400άρη TFSI των 150 ίππων μετατοπισμένο κατά 60 mm δεξιότερα, για να δημιουργήσει χώρο για τον ηλεκτροκινητήρα των 75 kW. Οι δυο συνεργαζόμενες κινητήριες μονάδες συνδυάζονται με ένα ολοκαίνουριο 6τάχυτο S-tronic κιβώτιο σε σειριακή διάταξη. Η ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύεται σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 8,8kWh που είναι τοποθετημένη στο πάτωμα κάτω από τα πίσω καθίσματα. Πίσω από το σήμα με τους τέσσερις κύκλους της Audi, κρύβεται η πρίζα φόρτισης, ενώ το σύστημα φόρτισης αποθηκεύεται σε κομψή τσάντα και παραμένει στον χώρο αποσκευών μέχρι την επόμενη φορά που θα χρειαστεί. Αρκούν δύο ώρες φόρτισης από παροχή υψηλής ισχύος ή κάτι λιγότερο από τέσσερις ώρες σε κοινή πρίζα για να αποκτήσει πλήρη φόρτιση και να μπορεί το Α3 να κινηθεί αποκλειστικά ως ηλεκτρικό για θεωρητική απόσταση 50 χιλιομέτρων σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Με γεμάτες τις μπαταρίες έχει κατανάλωση σε μικτό κύκλο κίνησης μόλις 1,5 lt/100km και εκπομπές CO2 35 gr/km, πάντα σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του εργοστασίου. Το e-tron έχει φυσικά σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά το φρενάρισμα κι ένα εξελιγμένο σύστημα διαχείρισης της θερμοκρασίας των κυψελών της μπαταρίας ώστε να μην υπερθερμαίνονται και να διατηρούνται στη βέλτιστη συνθήκη λειτουργίας.


Αθόρυβες επιδόσεις

Το A3 e-tron εκκινεί πάντα ως ηλεκτρικό κι αναλόγως το mode λειτουργίας και το πόσο βαρύ πόδι έχεις, μπαίνει σε λειτουργία η υβριδική διάταξη. Το μοτέρ ακούγεται όσο πρέπει για να αισθάνεσαι ότι υπάρχει κάτι ψυχωμένο κάτω από το καπό και δεν έχει υποστεί η μάρκα …απονεύρωση λόγω των οικολογικών προτεραιοτήτων. Δεν έχει τη αίσθηση ενός Golf GTE που συγγενεύει σε προδιαγραφές, αλλά θα ικανοποιήσει ακόμη και τους πιο καχύποπτους για το αν ένα υβριδικό μπορεί να προσφέρει οδηγική ευχαρίστηση και αμεσότητα επιτάχυνσης. Φορτίζοντας από βραδύς έχεις όση ενέργεια χρειάζεσαι για να πας στη δουλειά σου με καθεστώς μηδενικών ρύπων, ενώ στις αθηναϊκές αστικές συνθήκες με την ποικιλία στο ανάγλυφο των συνθηκών να απέχει από το ιδανικό, η ενέργεια των μπαταριών για αποκλειστική ηλεκτρική μετακίνηση εξασφαλίζει 30-35 km διαδρομής ενώ η ανώτερη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει είναι τα 130 km/h. Κατά τα άλλα το premium μικρομεσαίο της Audi, στην 3η γενιά του διατηρεί την κομψή διαχρονικότητα που εκπέμπει στο μάτι χωρίς να υιοθετεί φουτουριστικές και χουβαρντάδικες καμπύλες, αλλά με πιστή ακολουθία στο σχεδιαστικό νέο στιλ της εταιρείας.
Αν εξαιρέσεις τα διαφημιστικά αυτοκόλλητα του αυτοκινήτου της δοκιμής και τα διακριτικά λογότυπα e-tron, οπτικά είναι ένα Α3 σαν όλα τα άλλα. Οι ιδιαιτερότητες της έκδοσης e-tron εστιάζονται μόνο στον πίνακα οργάνων που χωρίς να χάσει την κεντρική ιδέα της εικόνας του προσφέρει τις πληροφορίες που χρειάζονται για τoν ηλεκτροκινητήρα και το απόθεμα των μπαταριών. Σύγχρονο και χωρίς εκπτώσεις σε εξοπλισμό φυσικά, με premium αισθητική και ποιότητα που αρμόζει στην γκάμα, το A3 e-tron παραμένει χωροταξικά αλώβητο σε σχέση με τα αδέρφια του. Κανείς από τους ενήλικες που θα βρεθεί εμπρός ή πίσω και σε οποιαδήποτε θέση δεν θα αισθανθεί εγκλωβισμένος στα τερτίπια των σχεδιαστών. Μόνο ο χώρος αποσκευών έχει θυσιάσει 100 lt ώστε να δημιουργηθεί χώρος για το 40άρι ρεζερβουάρ βενζίνης, μια και τη συνήθη θέση του παραχώρησε στις μπαταρίες.
Για αποκλειστικά ηλεκτρική λειτουργία φροντίζει το κουμπί EV, ενώ η συνδυαστική απόδοση των δυο μονάδων εξασφαλίζει 204 ίππους και 350 Nm ροπής που έχουν να μετακινήσουν ένα επιπλέον βάρος περίπου 300 κιλών σε σχέση με ένα απλό 1.4 TFSI. Παρά τα περίπου 1.600 kg, όμως το υβριδικό Α3 τα πάει περίφημα με τις επιδόσεις και θέλει προσπάθεια ακόμα και αν «φορέσεις» στο δεξί σου πόδι ένα αμόνι για να ξεπεράσεις τα 6-6,5 lt/100km. Σε φυσιολογικές συνθήκες η μέση κατανάλωση εύκολα δείχνει τιμές λίγο πάνω από τα 4,5 lt/100 km και με οικονομικό τρόπο οδήγησης θα δεις νούμερα που αρχίζουν από τον αριθμό 3 χωρίς να σημαίνει ότι θα σέρνεσαι. Αν ψάχνεσαι να επιβεβαιώσει τον κατασκευαστή θα χρειαστεί ταλέντο και γνώση της οικονομικής οδήγησης ελαττώνοντας φυσικά τον ρυθμό σου, για να δεις νούμερα που φλερτάρουν με τα στρογγυλά 2 lt/100 km. Και πάλι όμως είναι μια διαδικασία πρακτικά αδύνατη να εφαρμόζεται καθημερινά.
Το επιπλέον βάρος όμως είναι αυτό που αλλοιώνει ελαφρώς την οδική συμπεριφορά του A3. Tο e-tron συμπεριφέρεται μεν σαν Α3, αλλά κουβαλάει επιπλέον 300 κιλά που προκύπτουν από το ηλεκτροκινητήρα και τις μπαταρίες. Το θετικό είναι ότι στο καλοστημένο αυτοκίνητο το βάρος είναι τοποθετημένο χαμηλά, χωρίς να σημαίνει ότι αναζητά την υπερβολή. Παραμένει εξαιρετικά ραφιναρισμένο, ήσυχο και ποιοτικό σε κύλιση, διατηρεί το επίπεδο πληροφόρησης στα ίδια επίπεδα με τα αδέρφια του, όμως όταν πλησιάσεις το ομολογουμένως υψηλό όριο, διαπιστώνεις ότι την ανάλαφρη αίσθηση υπερνικά η αδράνεια και ότι αν και με χαμηλά τα εξτρά βάρη για να λέγεται e-tron, δεν επηρεάζει την ασφάλεια αλλά απαιτεί σύνεση. Συνολικά η Audi κατάφερε να προσφέρει ένα υβριδικό που δεν είναι εγκλωβισμένο από συμβιβασμούς, αλλά μπορεί να αντιμετωπίσει τις υψηλές απαιτήσεις και τις ανάγκες της καθημερινότητας με ιδανικό τρόπο, βάζοντας σε σκέψη τους αντίστοιχους ανταγωνιστές.

ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Το e-tron ανατέλλει για την Audi την υβριδική παρουσία της στην ανερχόμενη κατηγορία, κάτω από το μανδύα ενός A3 Sportback. Αρχοντικό στιλ, συγκρατημένα σπορ φιλοσοφία και απόδοση, πακέτο με οικονομικά χιλιόμετρα και εντυπωσιακή αυτονομία. Το A3 Sportback e-tron είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία στην Ελλάδα και η τιμή του στους καταλόγους της Audi το τοποθετεί στην κορυφή της γκάμας του μικρομεσαίου premium μοντέλου, ξεκινώντας από τα € 41.500. Σαφώς ακριβό όμως συνάμα έξυπνο και ασυμβίβαστο στις παροχές στο τυχερό ιδιοκτήτη μετά την αγορά του.  

Audi A3 Sportback e-tron 2014

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
68
GOCAR Magazine #68

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...