ΔΟΚΙΜΗ: Opel Mokka 1.6 Diesel AWD

Επιτέλους! Ο παλαίμαχος 1.700άρης CDTI της Opel αντικαθίσταται και στο Mokka από τον ολοκαίνουργιο 1.600άρη, με όλα τα θετικά που αυτό συνεπάγεται

  • -
  • -
Ισχύς136 PS
Ροπή320 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,3 sec
Μέση κατανάλωση4,5 lt/100km
Εκπομπές CO2119 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το μικρό crossover της Opel έχει εδραιωθεί για τα καλά στην αγορά. Τώρα που απέκτησε και τον diesel κινητήρα που του ταιριάζει, η πορεία του αναμένεται ακόμα καλύτερη.

γλυκά
  • Κινητήρας
  • Σχεδίαση
  • Χώροι και πρακτικότητα καμπίνας
  • Λειτουργία τετρακίνησης
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός ασφάλειας
ξινά
  • Τιμόνι χωρίς πληροφόρηση
  • Χαμηλός εμπρός προφυλακτήρας

Ο παλαίμαχος 1.700άρης diesel με τους 130 ίππους με τον οποίο πρωτογνωρίσαμε το Mokka ήταν μεν ισχυρός και οικονομικός αλλά παράλληλα τραχύς και θορυβώδης για τα δεδομένα του σήμερα. Πλέον, πήρε την άγουσα για αποδυτήρια δίνοντας τη σκυτάλη στον ολοκαίνουργιο 1.6 CDTI των 136 ίππων, προσφέροντας στο crossover της Opel τον πετρελαιοκινητήρα που του αξίζει.

 

Καλά νέα

Το βασικότερο χαρακτηριστικό του 1.6 CDTI δεν είναι ούτε τα πιο ελαφριά κράματα που τον κάνουν 20 κιλά ελαφρύτερο σε σχέση με τον 1.7, ούτε οι 136 ίπποι, ούτε και τα 320 Nm ροπής που αποδίδει. Το καλύτερο είναι ότι πετυχαίνει όλα τα παραπάνω με εντυπωσιακά πολιτισμένο τρόπο: Χαμηλό επίπεδο θορύβου και απουσία κραδασμών είναι το μυστικό του. Χρησιμοποιώντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στην τροφοδοσία και τον έλεγχο της καύσης, ο CDTI ξυπνάει νωρίτερα από τις 2.000 rpm και διατηρεί την ισχύ του έως και τις 4.000 rpm. Το 6άρι κιβώτιο είναι επίσης νέο κι έχει λεβιέ με καλή ακρίβεια και αρκετά θετικό κούμπωμα. Η κλιμάκωσή του δεν είναι κοντή, κάθε άλλο, όμως αυτό τελικά δε φέρνει κακά μαντάτα στο κομμάτι των επιδόσεων. Με 0-100 km/h σε 10,3 sec και τελική στα 187 km/h, το τετρακίνητο Mokka είναι όσο σβέλτο χρειάζεται να είναι ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Τόσο δηλαδή που να προσπερνάει πάντα με ασφάλεια. Η εντυπωσιακή βελτίωση σε ποιότητα λειτουργίας και απόδοσης του νέου κινητήρα σε σχέση με τον παλιότερο 1.700άρη δεν έφερε καμία αλλαγή στο κομμάτι της κατανάλωσης. Με κανονικότατη οδήγηση, οι τιμές γύρω στα 6 lt/100 km είναι απόλυτα ρεαλιστικές ως μέσες, ενώ τα τέλη κυκλοφορίας των 107 ευρώ είναι πολύ λογικά επίσης. Επιπλέον, έχει γίνει ειδική μελέτη για τον περιορισμό των οξειδίων του αζώτου στα καυσαέρια, γι’ αυτό και ικανοποιείται το πρωτόκολλο Euro6.

Πλην του κινητήρα, το Mokka δεν έχει αλλάξει σε τίποτα, οπότε εξακολουθεί να πατάει στο δρόμο με τρόπο που σου επιτρέπει να απολαύσεις στο έπακρο τις ικανότητες του νέου μοτέρ. Η αυτόματη τετρακίνηση λειτουργεί αποτελεσματικά και με την εμπλοκή της πρακτικά να μη γίνεται αντιληπτή. Τα οφέλη της όμως γίνονται αντιληπτά και με το παραπάνω, όπως εκφράζονται μέσω της εντυπωσιακής πρόσφυσης ακόμα και σε δρόμο που γλιστράει πολύ. Ως γνήσιο crossover το Mokka δε χαίρεται και πολύ όταν αποχωρίζεται την άσφαλτο, όμως πιο πολύ θα το προβληματίσει ο υπερβολικά χαμηλός εμπρός προφυλακτήρας και τα ασφάλτινα λάστιχα, παρά η αδυναμία της τετρακίνησης να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις. Στην άσφαλτο οδηγείς ένα ικανότατο αυτοκίνητο, που δε γέρνει πολύ και κρατάει με πείσμα την τροχιά του ακόμα και όταν φρενάρεις στρίβοντας. Η χάραξή της γίνεται με ένα ελαφρύ τιμόνι χωρίς πλούσια πληροφόρηση, που όμως είναι γρήγορο κι ελαφρύ για την πόλη. Σε αστικό περιβάλλον το Mokka δε θα σε κουράσει καθόλου, αφού είναι όσο κόμπακτ χρειάζεται με μήκος 4,28 m και η ανάρτηση απορροφά καλά τις κακοτεχνίες του δρόμου. Πολύ καλή είναι η συμπεριφορά και στο φρενάρισμα. Η ανταπόκριση στο πάτημα του μεσαίου πεντάλ είναι άμεση και η ισχύς πέδησης επαρκής ακόμα και σε κατάσταση πανικού.

 

Στα ίδια ακριβώς

Για να είμαστε ειλικρινείς στην καμπίνα του Mokka δεν υπήρχε λόγος να αλλάξει κάτι. Γι’ αυτό και δεν άλλαξε. Η θέση οδήγησης παραμένει αψεγάδιαστη εάν εξαιρέσεις τη μέτρια ορατότητα εμπρός διαγώνια, ενώ οι πρακτικές θήκες είναι παντού. Πολύ καλός είναι και ο χώρος στο πίσω κάθισμα, ενώ μόνο από το πορτμπαγκάζ των 356 λίτρων θα μπορούσες να ζητήσεις κάτι παραπάνω. Η εργονομία ακολουθεί το πρότυπο των σύγχρονων Opel και δεν είναι υπόδειγμα απλότητας, με πολλούς διακόπτες στην κονσόλα και κάποιο χρόνο εξοικείωσης να είναι απαραίτητος. Ο χρόνος αυτός αυξάνεται αναλογικά με το επίπεδο εξοπλισμού: Όσο περισσότερα τα συστήματα, τόσο περισσότερος κι χρόνος. Τα πλαστικά του ταμπλό ικανοποιούν σε ποιότητα και συναρμολόγηση, ενώ η σχεδίαση είναι ευχάριστη ώστε να κερδίζει τα θετικά σου σχόλια.

Μ’ αυτά και μ’ αυτά η ουσία είναι πως το Mokka έχει πλέον έναν εξαιρετικά ανταγωνιστικό κινητήρα diesel. Κι εδώ που τα λέμε αυτό ήταν το μόνο που του έλειπε ώστε να το κάνει μια πρόταση κορυφής στα κόμπακτ crossover. Τώρα μια δεύτερη νιότη για το Mokka ξεκινάει, η οποία έχει για κατώφλι κάτω από τα 25.400 ευρώ (με απόσυρση) εάν μιλάμε για την τετρακίνητη έκδοση που δοκιμάζουμε εδώ, ή ακόμη λιγότερα εάν η τετρακίνηση δε σου είναι απαραίτητη. Το βασικό επίπεδο εξοπλισμού Edition έχει απλώς επαρκή εξοπλισμό άνεσης, ενώ από το πλούσιο Cosmo δε λείπει απολύτως τίποτα. Στο κομμάτι της ασφάλειας πάλι και οι δύο εκδόσεις είναι πληρέστατες, ενώ προαιρετικά δέχονται κι ένα μεγάλο μέρος κορυφαίων συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας.

 

συμπέρασμα

Είναι εντυπωσιακό το πόσο μπορεί να βελτιωθεί ένα αυτοκίνητο με έναν νέο κινητήρα. Το Mokka με τον πολιτισμένο, δυνατό και οικονομικό 1.600άρη CDTI είναι ένα κόμπακτ crossover που πλέον παίζει σε κορυφαίο επίπεδο.

Opel Mokka - Velvet Red

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
89
GOCAR Magazine #89

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...