ΔΟΚΙΜΗ VW Golf GTI 2.0 Perfomance 230 PS DSG

Ένα GTi με αναβάθμιση, ένα Golf που απογειώνει αισθήσεις και επιδόσεις…

  • -
  • -
Ισχύς230 PS
Ροπή350 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,4 sec
Μέση κατανάλωση6,4 lt/100km
Εκπομπές CO2147 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Αν το «απλό» Golf GTΙ αποτελεί σταθερή αξία στον κόσμο των sport hatchback, η έκδοση GTΙ Performance αναβαθμίζει με διακριτικότητα τις συνολικές επιδόσεις.

Η 7ηγενιά Golf GTI παραμένει δομημένη στην κλασική συνταγή που χωρίς να κραυγάζει και να προκαλεί, διαπρέπει σε επιδόσεις, σπορ αποτελεσματικότητα και ευκολία χρήσης. Εκτός όμως από την «απλή» έκδοση GTI, η Volkswagen προσφέρει την έκδοση με το επιπλέον συνοδευτικό Performance που μπορεί να μην το δείχνει, να μην το γράφει πουθενά και να μην ξεφεύγει από την λογική διακριτικότητας που προαναφέραμε, όμως διαθέτει το αλατοπίπερο που χρειάζεται για να σου γεμίσει την σπορ γεύση. Αρκεί να βρεθείς πίσω από το τιμόνι του.

γλυκά
  • Απόδοση κινητήρα
  • Ήχος
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Mπλοκέ (E-diff) χωρίς αντιδράσεις στο τιμόνι
  • Κομψό σαλόνι
  • Ποιοτική ανάρτηση
  • Πρακτικότητα
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Ηλεκτρονικό χειρόφρενο
  • Υπερπροστατευτικό ΕSC

 

Ένα GTi με σως Performance

Εκτός από 10 επιπλέον ίππους στην απόδοση, η αναβαθμισμένη έκδοση ξεχωρίζει στην ουσία για το εξελιγμένο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό και τους μεγαλύτερους γύρω γύρω δίσκους με τους εμπρός στα 340 mm και τους πίσω που είναι και αυτοί αεριζόμενοι στα 310 mm. Στην όψη πρέπει να είσαι διαβασμένος και παρατηρητικός για να αντιληφθείς την διαφορετικότητα της έκδοσης. Το δυσδιάκριτο χαμήλωμα κατά 15 mm δύσκολα θα γίνει αντιληπτό με το μάτι εκτός αν είσαι ο άνθρωπος-παχύμετρο και το σημάδι αναγνώρισης υπάρχει στις επίσης κόκκινες όπως στο απλό GTI εμπρός δαγκάνες, που όμως εδώ διαθέτουν αποτύπωμα GTI πάνω τους. Τίποτα κραυγαλέο λοιπόν και υπερβολικό σε σχεδιαστικό επίπεδο με τις σπορ λεπτομέρειες να ακολουθούν την λογική GTI όπως ακριβώς την γνωρίζουμε. Τα αμυδρά φουσκωμένα φτερά που γεμίζουν με τροχούς ελαφρού κράματος 17’’, την κυψελωτή μάσκα, τον επιθετικό προφυλακτήρα με τα βράγχια στις άκρες του και την λεπτή κόκκινη γραμμή που ταξιδεύει σε όλη την μάσκα, εισβάλλοντας και στα φανάρια για να μην υπάρχει δικαιολογία ότι δεν θα γίνει αναγνωρίσιμο. Φυσικά τα διακριτικά λογότυπα υπάρχουν τόσο στην μάσκα, όσο στα φτερά και στην πόρτα του χώρου αποσκευών, ενώ τα σκουρόχρωμα φώτα τεχνολογίας LED, ο τροποποιημένος προφυλακτήρας και οι διπλές απολήξεις των εξατμίσεων αποτελούν σήμα κατατεθέν GTI, ακόμα και αν δεν έχεις δει τα διακριτικά της έκδοσης.

Στον εσωτερικό του κόσμο διαπιστώνεις ότι και πάλι δεν υπάρχει σημείο διαφοροποίησης ανάμεσα σε απλό GTI και GTI Performance και αν έξω την λύση δίνει το αποτύπωμα στις δαγκάνες, εδώ η κατάσταση είναι ακόμα πιο καμουφλαρισμένη. Πρέπει να αναζητήσεις τη λύση στο μενού του Driving Profile Selection, όπου εκτός από τις 5 επιλογές ανάλογα με την οδηγική διάθεση (Comfort, Normal, Sport, Eco, Individual) που αποτελεί δεδομένο στο Golf, φυσικά και στο GTI, θα διαπιστώσεις ότι υπάρχει ξεχωριστή επιλογή Sport και Νormal στο πεδίο Front Differential Lock που πρακτικά δίνει το δικαίωμα στον οδηγό να διαλέξει ανάμεσα σε δυο λειτουργίες, όσον αφορά το εξελιγμένο για την περίπτωση Performance, E-diff. Τα υπόλοιπα στο σαλόνι παραμένουν γνωστά, επικρατεί η συνολική ποιότητα, ο πλούσιος εξοπλισμός και ο κλασικός διάκοσμος GTI. Καρό υφάσματα στα μπάκετ, κόκκινες ραφές σε τιμόνι, καθίσματα και επενδύσεις στοιχεία που αποτελούν μέρος του νοσταλγικού παρελθόντος και κάνουν ακόμα πιο γοητευτική την σπορ αισθητική. Η χωροταξική επιτυχία παραμένει ανάλογη του μοντέλου και οι επιβάτες δεν θα νιώσουν ασφυκτικά από τα σπορ δεδομένα της καμπίνας. Κάθε άλλο μάλιστα, θα αναγνωρίσουν τον λειτουργικά πρακτικό χώρο για τους ίδιους και τα μικροπράγματα της καθημερινότητάς τους, ενώ και ο χώρος αποσκευών ακολουθεί την φιλοσοφία των απλών μοντέλων διατηρώντας τα 380 lt διαθέσιμα για μεταφορές.

 

Ιπτάμενος και gentleman  

Αυτό ακριβώς εκπροσωπεί το Golf GΤΙ, ακόμα περισσότερο όμως το συναίσθημα το βιώνεις στο GTΙ Perfomance που προάγει τις συνολικές επιδόσεις, χωρίς να χάνει πόντους πολιτισμού, κομψότητας και συνέπειας στο καθήκον του ολοκληρωτικά ιδανικού σπορ hatchback. Με συνοπτικές διαδικασίες στον επαναπρογραματισμό του εγκεφάλου ο δίλιτρος TSI, που κερδίζει με το σπαθί του τις προδιαγραφές euro6, φορτώνεται με βιταμίνες 10 επιπλέον ίππων και από τους 220 φτάνει τους 230. Η ροπή διατηρείται στα 350 Nm, όπως και η κατανάλωση που σύμφωνα με την Volkswagen δεν εμφανίζει μεταβολές (7,3 έως 14,4 lt/100 km στην δοκιμή), ενώ και οι ρύποι (CO2) επιβαρύνουν μόνο κατά 1 gr/km το Performance. Πρακτικά οι ήδη εξαιρετικές επιδόσεις έχουν τονωθεί ελαφρώς αλλά δεν απεικονίζονται εντυπωσιακά σε νούμερα συγκριτικά με το απλό GTI. Το Performance άλλωστε εμφανίζεται συνολικά γρηγορότερο στα σημεία σε απόλυτες τιμές, τα 0-100 km/h έρχονται σε 6,4’’ και η τελική ταχύτητα φλερτάρει με τα 250 km/h στην περίπτωση του DSG της δοκιμής, ενώ ο ζωηρός χαρακτήρας έτσι και αλλιώς δεν έλειπε από το GTI.

Στην πράξη και με το τιμόνι στα χέρια, η ειδική έκδοση δημιουργεί κυρίως με το πάτημά της! Οι ταχύτητες στο 6άρι DSG αλλάζουν με μαεστρία, συνοδεία με τον γνωστό ηχητικό ξερόβηχα του κινητήρα στις αλλαγές και το Performance διαχειρίζεται ευθείες και στροφές με χαρακτηριστική ευκολία, ακόμα και με απαγορευτικές ταχύτητες. Η υποστροφή που ούτως ή άλλως είναι ελάχιστα εμφανίσιμη έννοια στο απλό GTI (με σύμμαχο το το XDS+), εδώ σχεδόν εξαφανίζεται ακόμα και αν είσαι πληθωρικός στο γκάζι βαθιά μέσα στην στροφή. Λίγο η γρήγορη κρεμαγέρα μεταβλητού βήματος με 2,1 στροφές και ακόμα περισσότερο το E-diff στην θέση Sport, μαζεύουν τα μούτρα προς το εσωτερικό της στροφής και το Performance αρνείται πεισματικά να χάσει την ιδανική γραμμή. Ανακαλύπτει πρόσφυση σε στιγμές που δεν περιμένεις, τα φρένα διαχειρίζονται με ευκολία, αίσθηση και αντοχή την ταχύτητα, η ανάρτηση διαβάζει επιμελώς και παράλληλα φροντίζει να μην ταλαιπωρεί, ακόμα και με τα 15 mm μικρότερης διαδρομής, ενώ το γρήγορο και άμεσο τιμόνι καθοδηγεί το σημάδι. Στρίβεις όπως έρχεσαι, αρκεί να σημαδεύεις σωστά και να μην έχεις δει πριν το ταχύμετρο, γιατί τα χιλιόμετρα που διαβάζουν τα μάτια σου είναι πολλά! Το GTI γραπώνει την άσφαλτο και βάζει στόχο την ιδανική γραμμή με συμμάχους το σωστό στήσιμο και τα έξυπνα ηλεκτρονικά του (ESC δυο σταδίων και όλο το ηλεκτρονικό ρεπερτόριο που συναντά κανείς σε ένα Golf). Ακόμα και με το ESC Sport προσφέρει ουσία και ταχύτητα και το περισσότερο που θα νιώσεις είναι ένα στιγμιαίο, απαλό βοηθητικό γλίστρημα με τα τέσσερα, που ποτέ δεν θα σε ξαφνιάσει.
Όπως λοιπόν σε κάθε Golf η μετάβαση από γενιά σε γενιά γίνεται ομαλά, απαλά και διακριτικά σε βαθμό που υποπτεύεσαι ότι πρόκειται για διαφορετικό, έτσι συμβαίνει και στο GTI  όταν βρει δίπλα του το GTI Performance. Χωρίς κάτι να κάνει μπαμ, χωρίς ταρατατζούμ, το δεύτερο καταφέρνει να ξεχωρίζει στην ουσία κάτι που είναι και το ζητούμενο όταν ψάχνεις το κάτι παραπάνω.  

ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα
Την στιγμή που το απλό GTI είναι πραγματικά αξιόλογο, εντυπωσιακά ταχύ και πιστά αποτελεσματικό στον σπορ σκοπό του, πόσο χρήσιμη είναι αλήθεια η περίπτωση Performance; Πρακτικά οι περισσότεροι οδηγοί που θα κάτσουν πίσω από το τιμόνι ενός GTi δεν θα χρειαστούν τα επιπλέον προσόντα της ειδικής έκδοσης. Απρόσμενα εύστοχο, χαρακτηριστικά εύκολο χωρίς τις ιδιοτροπίες που περιμένεις από ένα δυνατό αυτοκίνητο και με δυνατότητες παραπάνω από αυτές του χαρακτηρισμένου γρήγορου πελάτη της κατηγορίας, το απλό GTI υπερκαλύπτει κάθε σπορ απαίτηση και πραγματικά δύσκολα του βρίσκεις ψεγάδι. Αν όμως ζητάς το κάτι παραπάνω, στην Performance έκδοση θα βρεις κυρίως τα φρένα και το εξελιγμένο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ στοιχεία σημαντικά που κάνουν δουλειά αν είσαι από αυτούς που δεν σηκώνουν εύκολα το πόδι από το γκάζι, πάρα μόνο όταν πρέπει. Οι 10 επιπλέον ίπποι και το χαμήλωμα είναι ένα επιπλέον bonus, ενώ συνολικά τα επιπλέον 1.300 ευρώ δεν απογειώνουν το κόστος εξωπραγματικά για να μην το επιλέξεις, όταν γυροφέρνεις ούτως η άλλως την περιοχή των 30 χιλιάδων ευρώ. Αν θέλεις το καλό επιλέγεις GTI, αν θέλεις το καλύτερο μην το σκέφτεσαι, Performance…

VW Golf GTI MK7 GOCAR TEST DRIVE

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
67
GOCAR Magazine #67

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...