TEST: Peugeot 108 1.0 ETG

Το λιλιπούτειο Peugeot επιστρέφει φρεσκαρισμένο και έτοιμο να κατακτήσει την πόλη.

  • -
  • -
Ισχύς72 PS
Ροπή93 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h15,2 sec
Μέση κατανάλωση4,2 lt/100km
Εκπομπές CO295 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Το 107 έγινε 108, προσαρμόστηκε στα σύγχρονα δεδομένα της Peugeot και σερβίρει τον αστικό ρόλο του με επίκαιρο, αγχολιτικό, οικονομικό και ευχάριστο τρόπο.

Από το 2005 η Peugeot ενσωματώθηκε στην κλάση mini, με το 107 που αποτελεί μέλος της τριπλέτας που προέκυψε από την συμφωνία και κοινοπραξία παραγωγής Peugeot-Citroen-Toyota στο κοινό εργοστάσιο στην Τσεχία. Ο στόχος ήταν ένα μικρό σε διαστάσεις ελαφρύ χιλιάρι για αστική χρήση με δραστήρια και οικονομική διάθεση και λογικό κόστος. Η σχεδόν δεκαετία στην πιάτσα των mini - με αισθητικό φρεσκάρισμα κυρίως μέχρι τώρα -είναι ιδιαιτέρως κολακευτική και πετυχημένη όσον αφορά την αποδοχή του κοινού και τις συνολικές πωλήσεις, με τους τρεις κατασκευαστές να μοιράζονται αναλογικά τα οφέλη της επιλογής τους. Ο ανταγωνισμός όμως δυνάμωσε και μια δραστική ανανέωση ήρθε για να διατηρήσει η τριπλέτα την σχέση της με την επικαιρότητα. Για τους έτερους Καππαδόκες η ονοματολογία παρέμεινε ανεπηρέαστη, για την Peugeot όμως ο αριθμός άλλαξε και τώρα το συναντάμε ως 108 ώστε να εναρμονιστεί στην υπόλοιπη γαλλική γκάμα.

γλυκά
  • Φρεσκαρισμένη καμπίνα
  • Απόδοση κινητήρα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εξοπλισμός ασφαλείας
  • Κατανάλωση
  • Βελτιωμένο αυτοματοποιημένο κιβώτιο
ξυνά
  • Χώροι πίσω επιβατών

 

Κομψό, ξύπνιο και δραστήριο

Η σύγχρονη σχεδιαστική φόρμα της εταιρείας ήταν επιβεβλημένη για το 108 και πρακτικά πέρασε στην εικόνα του, χάνοντας ελαφρώς το εύθυμο μουτράκι του 107. Παρόλα αυτά, η αισιόδοξη νεανικότητα δεν αποχώρησε και το 108 διατηρεί την μοδάτη αισθητική, εμπνευσμένη περισσότερο από το μικρομεσαίο αυτοκίνητο της Peugeot παρά από το αμέσως επόμενο στην σκάλα της κατηγοριοποίησης, supermini. Έτσι θα διακρίνει κανείς ότι το στιλ της μάσκας και των φωτιστικών σωμάτων υιοθετεί περισσότερο την εικόνα του 308 παρά του 208, ενώ η κεντρική ιδέα σχεδιασμού παραμένει όμοια με το αυτοκίνητο που αντικαθιστά με αμυδρές αλλαγές στις διαστάσεις από τις λεπτομέρειες(νέοι προφυλακτήρες) της αναβάθμισης. Τόσο εμπρός όσο και πίσω οι αλλαγές είναι ορατές και ευχάριστες στο μάτι, ενώ η πλάγια όψη παραμένει στο στιλ που μάθαμε το μικρό Peugeot τόσα χρόνια. Το λιλιπούτειο αστικό κορμί του 108 έχει αποκτήσει περιφερειακά σχεδιαστικά νεύρα που θα τονώσουν τον δυναμισμό του, ενώ εισβάλλοντας στα ενδότερα το ίδιο με το παρελθόν πλαίσιο(και μεταξόνιο), έχει ωφεληθεί κατασκευαστικά. Η ευρύτερη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής, έχουν δέσει περισσότερο το αμάξωμα που εμφανίζεται σημαντικά βελτιωμένο σε ακαμψία, χωρίς παράλληλα να φορτώσουν με επιπλέον βάρος το μικρό αυτοκίνητο. Η ευπρόσδεκτη μεγάλη αλλαγή έρχεται από το εσωτερικό που αφορά ελάχιστα τους χώρους και περισσότερο την εικόνα που αντικρίζεις. Ένα νέο ταμπλό που τώρα είναι ανταγωνιστικό σε απτή και όχι μόνο ποιότητα, με μοντέρνες γραμμές και υλικά εμφανώς καλύτερα από το προγενέστερο μικρό Peugeot. Τα πάντα είναι σχεδιασμένα με βάση την σωστή εργονομία και την πρακτικότητα στην καθημερινή αστική χρήση. Αρκετές οι θήκες για μικροπράγματα, ποτηροθήκες, ενώ η αναβάθμιση έδιωξε τις σκιές από δυο σημαντικές απουσίες. Ο διακόπτης για το παράθυρο του συνοδηγού στο χέρι του οδηγού και το ντουλαπάκι συνοδηγού τώρα δεν λείπουν, όπως δεν λείπουν και οι σύγχρονες εφαρμογές από το ρεπερτόριο εξοπλισμού του 108. Αναλόγως την έκδοση συναντά κανείς από θύρες AUX και USB, μέχρι εργοστασιακό σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής και δυνατότητα συνδεσιμότητας με smartphones, ενώ συνολικά από τον εξοπλισμό, τόσο από τον βασικό όσο και από τον προαιρετικό, δεν διαπιστώνεις ελλείψεις. Στο κομψό σαλονάκι δεσπόζει το μεγάλο κυκλικό ταχύμετρο (με το προαιρετικό στροφόμετρο σε στιλ κάθετης μπάρας στα αριστερά του) που στον πυρήνα του υπάρχουν οι απαραίτητες ψηφιακές ενδείξεις του βενζινόμετρου, του ολικού και μερικού χιλιομετρητή, αλλά και του υπολογιστή ταξιδίου. Η χαριτωμένη νέα κονσόλα προσφέρει τα απαραίτητα, ενώ τα μονοκόμματα αναπαυτικά καθίσματα και τα πίσω παράθυρα με ανάκληση έχουν παραμείνει πιστα στην παράδοση που εμπνέει την κατηγορία τα τελευταία χρόνια. Χωροταξικά από το 108 δεν περιμένεις κάτι παραπάνω για αυτοκίνητο που δεν ξεπερνά τα 3,5 μέτρα και μόνο πίσω νιώθεις ταμπουρωμένος αν ξεπερνάς σε ανάστημα το 1,75m. Παρόλα αυτά ο χώρος για τις αποσκευές έχει κερδίσει 29 λίτρα που δίνει μια συνολική χωρητικότητα 168 λίτρων και βελτιώνει την εικόνα για τα ψώνια της εβδομάδας. Φυσικά η ανάκλιση των καθισμάτων βελτιώνει τις μεταφορικές ικανότητες του μικρού αστικού αυτοκινήτου.

 

Το κεφάτο λιονταράκι

Η ευελιξία και η δραστήρια αποδοτικότητα του τρικύλινδου χιλιάρη είναι τα όπλα του 108 στην αστική τρέλα που βιώνεις στην καθημερινότητα. Στην περίπτωση του αυτοκινήτου που είχαμε για δοκιμή το αυτοματοποιημένο 5άρι κιβώτιο που βελτίωσε το λογισμικό του και τώρα οι αλλαγές έρχονται πιο άμεσα, συμπλήρωνε το πακέτο για να απολαύσεις την βόλτα στην πόλη, χωρίς συμβιβασμούς. Η αίσθηση ευκολίας, ο καλός κύκλος στροφής και η θετική τριγύρω ορατότητα είναι στοιχεία που διευκολύνουν τον οδηγό, ενώ ο βελτιωμένος τρικύλινδρος χιλιάρης VVT-i έχει καταφέρει να προσφέρει οικονομία ταυτόχρονα με ζωηρές επιδόσεις. Άμεσος σε απόκριση, ελαστικός και δραστήριος μέχρι ψηλά ο μικρός κινητήρας δεν διστάζει να προσφέρει καλή επιτάχυνση και επιδόσεις στο ελαφρύ αμάξωμα που δεν ξεπέρνα τα 860 κιλά. Τα 14,3’’ για τα 0-100 km/h και τα 157 km/h τελικής ταχύτητας είναι τιμές κολακευτικές, όμως ακόμα πιο ευχάριστη είναι η αίσθηση αμεσότητας που προσφέρει στο πάτημα του γκαζιού ακόμα και με μεγαλύτερη σχέση από την προβλεπόμενη. Μαστιγώνοντάς το από φανάρι σε φανάρι και με βαρύ πόδι μέσα στην πόλη που δεν κολακεύει την οικονομία δύσκολα θα ξεπεράσεις τα 8 lt/100 km, ενώ σε φυσιολογική χρήση θα παραμένεις σβέλτος χωρίς να καταπιέζεσαι και θα δεις το trip computer να στρογγυλοκάθεται με αναισθησία κοντά στα 6,5 lt/100 km. Αν επιμείνεις με ελαφρύτερο πόδι και οικονομικότερο τρόπο οδήγησης το χιλιάρι 108 σε επιβραβεύει με καταναλώσεις που ξεκινούν από τον αριθμό 5. Μεγάλη βελτίωση όμως διαπιστώνεις και από την ποιοτικότερη κύλιση και ησυχία της καμπίνας που τωρα κάνει ακόμα πιο ικανό και ευχάριστο το 108 στις εξωαστικές του αποστολές. Ταξιδεύει πιο άνετα και ήσυχα με 120-140 km/h, χιλιόμετρα που κρατάει δίχως να κουράζει και να κουράζεται για ώρες και ανεξάρτητα από την κλίση του δρόμου. Σε επίπεδο ανάρτησης το 108 διατηρεί την κλασική γεωμετρία που γνωρίσαμε στο 107, όμως με ελαφρύτερα μέρη και με νέες ρυθμίσεις, η συμπεριφορά αμορτισέρ και ελατηρίων είναι ουσιαστικότερη και ως προς την άνεση αλλά κυρίως όσον αφορά την εικόνα του στον δρόμο. Το μικρό Peugeot μπορεί να κινηθεί σβέλτα στις στροφές ακολουθώντας το σημάδι του οδηγού, χωρίς να απαιτεί ιδιαίτερες οδηγικές απαιτήσεις, ενώ στην υπερβολή τα στάνταρ ηλεκτρονικά βοηθήματα θα επαναφέρουν την τάξη. Μαζί με τα αποτελεσματικά φρένα την ποιοτικότερη σε αίσθηση κρεμαγιέρα και το στιβαρότερο πλαίσιο το 108, προσφέρει πιο ολοκληρωμένη εικόνα στον απαιτητικότερο της οδήγησης, αλλά κυρίως πείθει ότι με τις βελτιώσεις του έγινε ανταγωνιστικό συνολικά για πρωταγωνιστικό ρόλο στην πολυπληθή κλάση.

συμπέρασμα
Το νέο 108 ακολουθεί την λογική των αστικών αυτοκινήτων της πολυπληθούς κλάσης και σερβίρεται οικονομικά προσφέροντας τον χαρακτήρα της Peugeot σε σχεδιαστικό στιλ αλλά και δυνατότητες εξατομίκευσης για να διατηρήσει την σχέση του με την μόδα και την νεανικότητα του κοινού του. Όπως και τα ξαδέρφια του C1 και Aygo, το μικρό Peugeot παραμένει εύστοχο στον ρόλο του, ξύπνιο και φινετσάτο και καταφέρνει να χωρέσει στις μικρές του διαστάσεις τέσσερις ενήλικες με τους ανάλογους συμβιβασμούς όσον αφορά τους πίσω και τις αποσκευές. Το 108 τώρα έχει καλή σχέση με τεχνολογία και σύγχρονες εφαρμογές διατηρεί την καλή αποδοτικότητα του χιλιάρη σε επίπεδο ζωηράδας οικονομίας και χάρις το βελτιωμένο και πιο άμεσο στις αλλαγές αυτοματοποιημένο 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων αποκτά εφόδια που στον αστικό κύκλο αποτελούν λάβαρα κυριαρχίας.

Peugeot 108_2014 Press Film

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...