TEST: Renault Twingo 1.0 Sce 70 PS - Ανατροπή!

Πεντάπορτο, πισωκίνητο και πισωμήχανο! Το νέο Twingo αλλάζει ολοκληρωτικά!

  • -
  • -
Ισχύς70 PS
Ροπή91 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h14,5 sec
Μέση κατανάλωση4,2 lt/100km
Εκπομπές CO295 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Η 3η γενιά Twingo, 22 χρόνια μετά την γένεση του, εξακολουθεί να στοχεύει στα αστικά αυτοκίνητα, αλλά φέρνει τα πάνω κάτω και τα μπρος πίσω!

Το γνωρίσαμε στις αρχές της δεκαετίας του 90 ως το μικρότερο αυτοκίνητο με σχεδίαση ενός όγκου και σοκαριστικούς για το μέγεθος χώρους. Το "πολυμορφικό τσέπης" Twingo, εκτός από χαριτωμένo, φωτεινό και με αισιόδοξη αισθητική, ήταν συνολικά ζωηρό και πολύ προχωρημένο στην εποχή του. Δεν άργησε να καθιερωθεί συνδυάζοντας τη μόδα με την ουσία και σε αυτή την μορφή παρέμεινε με αλλαγές που βελτίωσαν και δεν αλλοίωσαν τον χαρακτήρα έως την 2η γενιά του 2007. Έκτοτε σοβάρεψε την αισθητική του, μεγάλωσε σε διαστάσεις και πλησίασε αρκετά την λογική supermini, ακόμα και στο αμφιλεγόμενο facelift του 2011. Τώρα όμως, στην δύση του 2014, το Twingo μπαίνει στην εποχή της ολοκληρωτικής αλλαγής. Μικραίνει τις διαστάσεις του, ψηλώνει, αλλάζει μακιγιάζ και τα φέρνει όλα στην πλάτη του!

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ευρύχωρη καμπίνα
  • Λειτουργία κινητήρα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ευελιξία
  • Εξοπλισμός ασφαλείας
  • Κύκλος στροφής
ξυνά
  • Χώρος αποσκευών
  • Κατανάλωση
απόψεις
Οδηγώντας το νέο Twingo στο κέντρο της πόλης, θυμήθηκα πόσο σημαντική είναι η ευελιξία. Πόση ευκολία προσφέρει ο μικρός κύκλος στροφής. Προσωπικά θεωρώ τεράστιο πλεονέκτημα σε ένα αυτοκίνητο πόλης να “κόβει” πολύ το τιμόνι του. Να κάνεις αναστροφή χωρίς μανούβρες! Να παρκάρεις με δυο κινήσεις. Αυτό που με κέρδισε όμως είναι ο συνδυασμός καθημερινής ευχρηστίας με χαριτωμένο στυλ. Το νέο Twingo δεν χρειάζεται φανταχτερά χρώματα και αμφιλεγόμενα αυτοκόλλητα για να ξεχωρίσει. Το κάνει με τη σχεδίαση του αλλά και τη γενικότερη στάση του στο δρόμο. Το τρίπτυχο TWist-sWIΝg-taΝGO βρίσκει στο νέο TWINGO ιδανική εφαρμογή.

 

Λευκή κόλλα

Για να γυρίσει λευκή σελίδα στην ιστορία του Twingo, η Renault δεν βασίστηκε αποκλειστικά στις δικές της ανησυχίες. Έκατσαν μαζί με την Daimler στο ίδιο τραπέζι και αποφάσισαν να συνεργαστούν. Έτσι, Renault Twingo και Smart Forfour μπορούν να θεωρούνται ξαδέρφια, αφού κατά βάθος μιλάμε για ίδιο αυτοκίνητο με τον κάθε κατασκευαστή να βάζει την δική του προσωπική πινελιά και σχεδιαστική σφραγίδα. Συγκρίνοντας το νέο Twingo με το προηγούμενο, είναι σαν να συγκρίνεις την μέρα με την νύχτα! Τώρα διαθέτει δυο επιπλέον πόρτες με κρυφές χειρολαβές για να θυμίζει τρίθυρο, κονταίνει 100 mm ώστε να μην ξεπερνά τα 3,6 μέτρα μήκους και παρόλα αυτά καταφέρνει να αυξήσει το μεταξόνιο του 120 mm (στα 2.492 mm), πλησιάζοντας τα χνάρια των supermini. Αυτό το καταφέρνει με ακροβολισμό των τροχών και φυσικά με την τοποθέτηση του κινητήρα πίσω και συγκεκριμένα, κάτω από την παραδοσιακή θέση του χώρου αποσκευών.

Μπροστά και κάτω από το πλαστικό καπό, η πρόσβαση γίνεται μόνο για τα δοχεία πλήρωσης υγρών και ο υπόλοιπος χώρος καταλαμβάνεται από ψυγεία και μπροστινό σύστημα. Η μετακίνηση κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων πίσω, έχει κοστίσει φυσικά σε χώρο αποσκευών που είναι ρηχός μεν αλλά αξιοποιήσιμος, ενώ τα 188 λίτρα του εύκολα πολλαπλασιάζονται με την ανάκληση των καθισμάτων στην περίπτωση που προτεραιότητα έχουν οι μεταφορές και λιγότερο οι επιβάτες. Σε συνδυασμό μάλιστα με την ανάκληση της πλάτης του συνοδηγού, ογκώδη αντικείμενα μήκους έως 2.310 mm μπορούν να φιλοξενηθούν στην προσαρμοσμένη καμπίνα. Από την πλευρά του επιβάτη, το Twingo είναι φιλόξενο, φωτεινό και με καλή ορατότητα, ενώ ακόμα και τέσσερις ενήλικες δεν θα αντιμετωπίσουν χωροταξικά προβλήματα. Πίσω από τα μπροστινά καθίσματα δυο ενήλικοι θα βολέψουν με άνεση τα κορμιά τους ακόμα και αν η τετράδα επιβατών είναι σε ανάστημα κοντά στην περιοχή του 1,80 m.
Το εσωτερικό είναι μοντέρνο και πρακτικό, με καλή συνολική ποιότητα και τον σύνηθες εξοπλισμό της κλάσης. Καλοφτιαγμένο και ευχάριστο σε σχεδιαστικό μοτίβο, διατηρεί την διάθεση στα ύψη, ενώ τα μονοκόμματα αναπαυτικά καθίσματα εμπρός και τα σταθερά παράθυρα πίσω με ανάκλιση ακολουθούν την τάση που συναντάς σε προτάσεις του ανταγωνισμού. Στο φρέσκο ταμπλό και στην θέση του πίνακα οργάνων απουσιάζει το στροφόμετρο, αλλά όχι η σύγχρονη εικόνα και οι πληροφορίες που περιμένεις, ενώ η δυνατότητα εξατομίκευσης είναι μέσα στο μοντέρνο ρεπερτόριο του Twingo, για να το εξοπλίσεις/ «στολίσεις» στα γούστα σου.  

 

Go Twingo, Go!

Στην έκδοση ΙΝ-ΤOUCH, εκτός από τον πλούσιο εξοπλισμό ασφαλείας αποκτάς και το δικαίωμα απαλλαγής από τέλη κυκλοφορίας χάρη στο Start&Stop, αλλά και επιπλέον επίκαιρες ηλεκτρικές -και όχι μόνο- ευκολίες. Ο τρικύλινδρος ατμοσφαιρικός χιλιάρης αποδίδει 70 ίππους και 91 Nm ροπής και έχει να αντιμετωπίσει μια ελαφριά κατασκευή για τα σημερινά δεδομένα, που δεν ξεπερνά τα 900 κιλά. Αυτό μεταφράζεται σε ικανοποιητική απόδοση για την αστική καθημερινότητα αλλά και δυνατότητα να σε ταξιδέψει ήσυχα, αποτελεσματικά και με ποιοτική κύλιση για τα στάνταρ της κατηγορίας μακριά από την πόλη. Οι επιδόσεις είναι ανάλογες του ανταγωνισμού, το 5άρι κιβώτιο έχει σωστό κούμπωμα, κλιμάκωση και διαδρομές, ενώ η φιλικότητα στον χρήστη είναι δεδομένη. Σαφώς δεν σε εξιτάρει, αλλά θα κερδίσει την υπόκλισή σου με την ευελιξία του στα στενά της πόλης και τις απίθανες αναστροφές, με τους εμπρός τροχούς να στρίβουν σε γωνία 45 μοιρών προσφέροντας κορυφαίο κύκλο στροφής 8,65 m.
Στο δρόμο αν και πισωμήχανο και πισωκίνητο συμπεριφέρεται σαν καλοστημένο μπροσθιοκίνητο και δεν προβληματίζει σε καμία περίπτωση, ακόμα και αν επιτεθείς με νεανικό ενθουσιασμό. Το στάνταρ ESC δεν αφήνει κανένα περιθώριο στην ουρά να πάρει πρωτοβουλίες και το Twingo θα διατηρήσει την πορεία του μεταφέροντας σωστές πληροφορίες στον οδηγό. Στην υπερβολή θα νιώσεις τα ηλεκτρονικά να αναλαμβάνουν διακριτικά και το λαμπάκι του ESC να αναβοσβήνει. Το τιμόνι ακούει στις εντολές με την χαρακτηριστική ελαφρότητα στο βάρος που συναντάμε στα αυτοκίνητα της κατηγορίας και ο απαιτητικός που θα ζητήσει κάτι παραπάνω θα γκρινιάξει κυρίως για το αργό τιμόνι των 3,8 στροφών από άκρη σε άκρη.
Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας διατηρεί καλή σχέση με την αστική καθημερινότητα τη στιγμή που τα φρένα συνυπάρχουν αρμονικά στο όλο σύνολο προσφέροντας σωστή και αποτελεσματική επιβράδυνση. Η ανάρτηση δεν απέχει πολύ από την παραδοσιακή γαλλική συμπεριφορά και άνεση και ταυτόχρονα εξασφαλίζει περιορισμένες κλίσεις και αμεσότητα στις αντιδράσεις. Τα McPherson εμπρός συνδυάζονται με άξονα De Dion πίσω και η δεμένη, σφιχτή αντίδραση θα ενοχλήσει μόνο σε συνεχόμενες κακοτεχνίες του δρόμου, κυρίως όμως σε ήχο και λιγότερο σε αποτελεσματικότητα. Αν κάτι νιώθεις να υπερβάλει είναι η κατανάλωση που μόνο στον ανοικτό δρόμο πέφτει κάτω από τα 7 lt/100 km, ενώ σε αστική μετακίνηση στρογγυλοκάθεται στον αριθμό επτά και το πόσο ψηλά εξαρτάται από το βάρος του ποδιού σου. Πιθανόν τα ελάχιστα χιλιόμετρα στο κοντέρ να μην είχαν «ανοίξει» το μοτέρ αρκετά για να πλησιάσει τις τιμές του κατασκευαστή, αλλά η σταδιακή πτώση της ένδειξης στο trip computer όσο αυξάνονταν τα χιλιόμετρα, δίνει ελπίδες οπότε επιφυλασσόμαστε για το μέλλον!
Η νέα εποχή Twingo έρχεται με ανατρεπτικό τρόπο να επαναφέρει την Renault σε ένα τοπίο που παραδοσιακά είχε ξεχωριστό μερίδιο. Ο αστικός ανταγωνισμός είναι ισχυρός, όμως το φρέσκο Twingo ακολουθεί δική του μόδα που για ακόμα μια φορά το κάνει διαφορετικό. 

ΦΩΤΟ-VIDEO: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

συμπέρασμα

Το νέο Twingo σερβίρεται ξύπνιο και φινετσάτο και καταφέρνει να χωρέσει σε λιγότερα από 3,5 m τέσσερις ενήλικες με άνεση για την κατηγορία. Ο χαρακτηρισμός πολυμορφικό τσέπης που ακολουθούσε το αρχικό Twingo είναι δύσκολο να προκύψει στο πισωμήχανο Twingo με τον συμβιβασμένο χώρο αποσκευών. Παρόλα αυτά η φιλότιμη εξυπνάδα δεν απουσιάζει από την ενδιαφέρουσα καμπίνα και οι διάσπαρτες μικροθήκες κάνουν την ζωή ευκολότερη μαζί του. Το μικρό Renault είναι υπάκουο σαν κουτάβι στην καθημερινότητα με όπλο του μια ακαταμάχητη ευελιξία και ευχάριστο και απόλυτα φιλικό συνολικά στην οδήγηση. Με κάτι παραπάνω από 500 ευρώ στην αγορά για την έκδοση IN-TOUCH, όπως το αυτοκίνητο δοκιμής, κερδίζεις την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας χάρη στο Start&Stop και ωφελείσαι σημαντικά σε εξοπλισμό. Το νέο Twingo ήρθε ανατρεπτικό για να προσφέρει την διαφορετική πινελιά στα αυτοκίνητα πόλης.

GOCAR TEST - Renault Twingo 1.0

POLL

Ποιο ηλεκτρικό πόλης προτιμάτε;

  • Honda e
  • SEAT Mii Electric
  • smart EQ fortwo coupe
  • smart EQ fortwo cabrio
  • smart EQ forfour
79
GOCAR Magazine #79

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...