ΔΟΚΙΜΗ: Fiat 500L Beats 1.6 105 PS

Από την πρώτη στιγμή που το είδαμε, το 500L μας άρεσε. Οι «πινελιές» σε εκδόσεις όπως είναι η Beats, το κάνουν ακόμα πιο γοητευτικό

  • -
  • -
Ισχύς105 PS
Ροπή320 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,0 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,7 lt/100km
Εκπομπές CO2122 gr/km
Euro NCAP
γλυκά
  • Η funky διάθεση της εμφάνισης
  • Η αισθητική αρτιότητα του χρώματος
  • Χώροι
  • Περιμετρική ορατότητα
  • Το ηχοσύστημα (φυσικά)

Δεν είναι μόνο τα ηχεία και το αναβαθμισμένο σύστημα. Προφανώς ούτε και η «συμμετοχή» του Dr. Dre στην εξέλιξή του για να αποδίδει τα καλύτερα τα μπάσα- και όχι μόνο. Είναι αυτή η διάθεση που βγάζει το Ιταλικό μοντέλο, με το ματ ασημί χρώμα να το κάνει να ξεχωρίζει σε κάθε περιβάλλον. Και προσέξτε: είναι χρώμα, βαφή και όχι χρωματιστή μεμβράνη και το συνολικό αποτέλεσμα είναι πραγματικά εντυπωσιακό. Είναι κρίμα που δε μπορεί να αποδοθεί στις φωτογραφίες, τόσο καλά όσο φαίνεται από κοντά. Ο συνδυασμός του δε με τα μαύρα πλαστικά του αμαξώματος της έκδοσης Trekking που έχει χρησιμοποιηθεί ως «βάση» αλλά και τις αντίστοιχες ζάντες, είναι ιδανικός (αφήνοντας ως παραφωνία, μόνο τις κόκκινες δαγκάνες στα δισκόφρενα, να κάνουν κάπως «φθηνή» την εικόνα).

ξινά
  • Η κατανάλωση στην πόλη
  • Το τετράγωνο τιμόνι και η αίσθησή του
  • Οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων

Όλα τα παραπάνω είναι και τα στοιχεία που αξίζει να δει και να σταθεί κανείς και κατά τη γνώμη μας είναι και αυτά που θα κρίνουν το τελικό «ok» για τον υποψήφιο αγοραστή που θα κληθεί να δώσει περίπου 1.500€ επιπλέον για το Beats έναντι του βασικού 500L Trekking. Η αλήθεια είναι πως η διαφορά της τιμής δικαιολογείται ως κόστος  για τα προαναφερθέντα στοιχεία. Είναι και ο περιποιημένος ήχος του αυτοκινήτου, με τα 520W συνολικής απόδοσης από τα 6 ηχεία που είναι διάσπαρτα στην καμπίνα και το subwoofer που βρίσκεται όμορφα εγκατεστημένο στο χώρο των αποσκευών. Πόσο «ζυγίζουν» βέβαια αυτά στο πορτοφόλι του κάθε ενδιαφερόμενου, είναι άλλο καπέλο. Εμείς αυτό που λέμε είναι πως όσοι έχουν στη short list τους το Fiat 500L Trekking, αξίζει να κάνουν το «άλμα» προς το Beats. Και ας μην ακούνε μουσική Rap.

Η γνωστή καλή εικόνα στο δρόμο

Η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το δρόμο, ορίζει μεν μεγάλες διαδρομές στην ανάρτηση, αλλά επιτρέπει την εμφάνιση κάποιων ταλαντώσεων σε «κατσαρό» οδόστρωμα. Πέραν αυτού όμως, τίποτα αρνητικό δε θα εντοπίσει ακόμα και ο κακοπροαίρετος στου οποίου τα χέρια θα φτάσει το Beats. Το «τετράγωνο» τιμόνι είναι ελαφρύ και στερείται αίσθησης αλλά όχι και ακρίβειας. Η αίσθησή του είναι μάλλον αδιάφορη, αλλά με δεδομένο το χαρακτήρα του αυτοκινήτου που κάθε άλλο παρά sport είναι, τελικά το πρόσημο για το σύστημα διεύθυνσης είναι θετικό. Χώρια που η λειτουργία «City» δίνει και εδώ το παρόν και ειδικά στις αστικές μετακινήσεις, φαίνεται πως θα έπρεπε να είναι η default επιλογή. Τα φρένα έχουν εξαιρετική αίσθηση και είναι αποτελεσματικά ακόμα και όταν το Beats μεταφέρει το όριο του ωφέλιμου βάρους του με επιβάτες και αποσκευές. Ο οδηγός του κάθεται κλασσικά, ψηλά και με άριστη περιφερειακή ορατότητα (ευλογημένος αυτός που αποφάσισε για το «διπλό» A-Pillar με το τριγωνικό φινιστρίνι), έχοντας πολύ καλή αίσθηση της θέσης του στο δρόμο. Για το παρκάρισμα αλλά και τις μανούβρες γενικότερα, υπάρχει και η «εξωτερική» βοήθεια από την κάμερα οπισθοπορείας, που μπορεί να φανεί πολύ χρήσιμη στο ασφυκτικά πολυσύχναστο αστικό τοπίο.

Ο κινητήρας των 1,6 λίτρων με τους 105 ίππους, έχει τη γνωστή καλή εικόνα της απόδοσης και δείχνει με το καλημέρα την προτίμησή του στον ανοιχτό δρόμο και τα ταξίδια με σταθερή ταχύτητα. Βλέπετε εκεί μπορεί να ξεδιπλώσει και τις αρετές του σε ότι έχει να κάνει με τη οικονομία του καυσίμου και να γίνει απόλυτα ανταγωνιστικός στον συγκεκριμένο τομέα, ακόμα και απέναντι σε αυτοκίνητα με πιο σύγχρονους αντίστοιχης χωρητικότητας κινητήρες πετρελαίου. Μην ξεχνάμε πως ο συγκεκριμένος 1.600άρης με τους 105 ίππους, είναι από το 2007 στην αγορά. Για να γυρίσουμε στο Beats όμως, πρέπει να πούμε πως ταιριάζει πάρα πολύ στο ύφος του αυτοκινήτου μια και το καθιστά αρκούτως ικανό για να δικαιολογεί την εμφάνισή του κάνοντας τα ταξίδια ευχάριστα και σβέλτα. 

Φωτογραφίες: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Με τη έκδοση Beats, το Fiat 500L γίνεται όσο ολοκληρωμένο μπορεί να το ζητήσει κανείς. Έχει το look αλλά και τον εξοπλισμό για να ικανοποιήσει τις ανάγκες ολόκληρης της οικογένειας σε ότι έχει να κάνει με τις μετακινήσεις εντός πόλης αλλά και τα ταξίδια- κυρίως εκεί. Ο κινητήρας με τη χωρητικότητά του μπορεί να δυσαρεστήσει κάποιους γιατί ανεβαίνει φορολογική κλίμακα αλλά είναι σε όλους τους πρακτικούς τομείς πολύ καλύτερος από τον αντίστοιχο 1.300άρη που ενδεχομένως θα αποτελούσε την εναλλακτική. Ούτως ή άλλως, είναι μοναδική επιλογή για την έκδοση Beats οπότε οποιεσδήποτε «ενστάσεις» πέφτουν στο κενό.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...