ΔΟΚΙΜΗ: Audi A3 Sportback g-Tron

Σπεσιαλίστας της οικονομίας, με πρωταγωνιστή - εναλλακτικό καύσιμο το φυσικό αέριο

  • -
  • -
Ισχύς110 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,8 sec
Μέση κατανάλωση3,3 lt/100km
Εκπομπές CO292 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Η κλασική αξία του Audi Α3 τώρα προσφέρεται και με τα επιπλέον προνόμια που συνοδεύουν την εφαρμογή του φυσικού αερίου στην έκδοση g-tron. Αρχοντικό στιλ, σπορ φιλοσοφία και απόδοση, πακέτο με οικονομικά χιλιόμετρα και εντυπωσιακή αυτονομία.

Η αξία του νέου Α3 είναι λίγο πολύ γνωστή, με δόγμα την σπορ κομψότητα που συνοδεύεται και από ανάλογη συμπεριφορά και απόδοση, ενώ παντρεύει τον premium χαρακτήρα με τεχνολογία και εξοπλισμό αιχμής που το βάζουν δικαίως στην αφρόκρεμα της κλάσης του. Η έκδοση Sportback με τα διαφημιστικά αυτοκόλλητα g-tron να βγάζουν μάτι, εκτός από το bonus πρακτικότητας της πεντάθυρης καμπίνας υποδηλώνει και το προφανές. Το trend της εποχής που αφορά τους κινητήρες διπλού καυσίμου, με το φτηνό και καθαρό καύσιμο φυσικά να είναι το... φυσικό αέριο και το A3 Sportback g-tron το πρώτο Audi που εφαρμόζει την χρήση CNG.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Λειτουργία κινητήρα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κομψό σαλόνι
  • Ποιοτική ανάρτηση
  • Κατανάλωση
  • Αυτονομία (συνδυαστικά με βενζίνη)
  • Εξοπλισμός
ξυνά
  • Τιμή
  • Περιορισμένο δίκτυο φυσικού αερίου στην Ελλάδα
  • Απουσία εφεδρικού τροχού


Γεμίζεις με € 15!

Αν οδηγείς σκούτερ το νούμερο σου ακούγεται φυσιολογικό και δεν έχεις κανένα λόγο να αναρωτηθείς. Αν όμως το νούμερο αυτό αφορά ρεζερβουάρ αυτοκινήτου, τότε σηκώνεις το φρύδι εντυπωσιασμένος και το πρώτο πράγμα που διαβάζει κάποιος στα χείλη σου είναι η ατάκα-ερώτηση «με πόσο;». Και κάπου εδώ έρχεται μια αναλυτικότερη παρουσίαση του αυτοκινήτου που εκ πρώτης όψεως είναι ένα Audi A3 Sportback όπως ακριβώς και τα άλλα αδέρφια του. Η κύρια διαφορά εστιάζεται στον προσαρμοσμένο για τις συνθήκες διπλού καυσίμου 1.400άρη TFSI, με διαφοροποιημένη κεφαλή ώστε να τοποθετηθούν τα μπεκ ψεκασμού φυσικού αερίου στους αυλούς εισαγωγής, που αποδίδει 110 ίππους και 200 Nm ροπή, χωρίς μάλιστα να αφήνει στο περιθώριο απόδοση και επιδόσεις (0-100 km/h σε 10,8’’ και τελική ταχύτητα 197 km/h). Οι δυο συμπιεσμένες δεξαμενές, των 7,2 κιλών η κάθε μια, είναι τοποθετημένες πίσω από το ρεζερβουάρ βενζίνης και ουσιαστικά κρέμονται στον πίσω άξονα. Τα θετικά είναι πολλά στην περίπτωση g-tron! Από την μια οι δεξαμενές που είναι κατασκευασμένες από ισχυρό συνθετικό υλικό (CFRP-GRP matrix) και όχι από χάλυβα όπως συνηθίζεται, εξοικονομούν πολύτιμο βάρος που με τον παραδοσιακό τρόπο θα ήταν κατά 60 κιλά παραπάνω σε νευραλγικό σημείο για την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Από την άλλη η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ βενζίνης παραμένει στα 50 λίτρα που σημαίνει ότι ακόμα και στο -πρακτικό για την ώρα- μειονέκτημα του περιορισμένου δικτύου CNG, μόνο η βενζίνη προσφέρει αυτονομία της τάξεως των 900 km, σύμφωνα με την μέση κατανάλωση που ανακοινώνει ο κατασκευαστής (5,2 lt/100 km). Σε συνδυασμό με τα 3,3 kg/100 km που αφορά την κατανάλωση του φυσικού αερίου (συν 400 km δηλαδή), η συνολική αυτονομία του A3 απογειώνεται ξεπερνώντας τα 1.300 km - και αυτό αποτελεί επίτευγμα. Το μόνο αρνητικό είναι ότι μέσα στο ζωτικό χώρο που χρειάζονται για την τοποθέτησή τους, οι δεξαμενές συμπιεσμένου φυσικού αερίου καταλαμβάνουν και τον χώρο της ρεζέρβας. Θεωρητικά ο χώρος πίσω υπολείπεται κατα 100 λίτρα, όμως στην πράξη ακυρώνεται ο διπλός πάτος και ο χώρος αποσκευών παραμένει επίπεδος και λειτουργικός στο ωφέλιμο τμήμα των 280 λίτρων.

Κατά τα άλλα το premium μικρομεσαίο της Audi, στην 3ηγενιά του διατηρεί την κομψή διαχρονικότητα που εκπέμπει στο μάτι χωρίς να υιοθετεί φουτουριστικές και χουβαρντάδικες καμπύλες, αλλά με πιστή ακολουθία στο σχεδιαστικό νέο στιλ της εταιρείας. Σαφής και γνωστή κεντρική ιδέα, ξεκάθαρες γραμμές και ελαφρώς όμοιες λεπτομέρειες από μεγαλύτερα αδέρφια της φίρμας έτσι ώστε να διατηρεί το αθλητικό κορμί του πάντα επίκαιρο. Το φρέσκο εσωτερικό πρωταγωνιστεί περισσότερο από την αποδεδειγμένα πετυχημένη εξωτερική εικόνα. Η είδηση φυσικά δεν είναι τα συνηθισμένα υψηλά ποιοτικά στάνταρ που προκύπτουν από μαλακά υλικά, προσεγμένη συναρμολόγηση, κομψό διάκοσμο και άψογο φινίρισμα στην λεπτομέρεια, ούτε από θεαματικές αλλαγές στους χώρους αλλά από τον νέο σχεδιασμό στο ταμπλό που ταιριάζει απόλυτα στην σπορ φιλοσοφία που πλασάρει η Audi. Το κομψό ταμπλό είναι στενό σε βάθος και κερδίζει κολακείες. Οι στρογγυλοί αεραγωγοί με μεταλλικό περίγραμμα τονίζουν ακόμα περισσότερο την προσοχή στην λεπτομέρεια, ενώ η σεμνή περιοχή διακοπτών στην κονσόλα κουμπώνει στην γενικότερη λιτή και σπορ σχεδίαση.
Οι ιδιαιτερότητες της έκδοσης g-tron εστιάζονται μόνο στον πίνακα οργάνων που χωρίς να χάσει την κεντρική ιδέα της εικόνας του προσφέρει τις πληροφορίες που χρειάζονται για το CNG. Ένας ξεχωριστός δείκτης στο στροφόμετρο για τις δεξαμενές φυσικού αερίου και ένας για την βενζίνη στην πλευρά του κοντέρ, ενώ το κεντρικά τοποθετημένο display ενημερώνει για την κατανάλωση και αυτονομία που αφορά τα δυο καύσιμα . Οι λάτρεις των gadget θα λατρέψουν την αναδυόμενη στο πάνω μέρος του ταμπλό οθόνη (προσφέρεται στην πλούσια έκδοση Ambition), η οποία εμφανίζεται και εξαφανίζεται με το πάτημα ενός κουμπιού και προσφέρει τις πολύτιμες πληροφορίες του Audi Connect, του συστήματος ήχου, πλοήγησης, κλιματισμού όσο και online υπηρεσίες ή πληροφορίες για το αυτοκίνητο. Ο χειρισμός γίνεται παραδοσιακά από μια σειρά διακοπτών πίσω από τον επιλογέα, το λεγόμενο σύστημα MMI, που αν και ανανεωμένο και αρκετά πιο απλοποιημένο απαιτεί χρόνο εξοικείωσης για να το παίξεις στα δάχτυλα. Φυσικά ο εξοπλισμός είναι πλήρης από την βασική έκδοση και περιλαμβάνει ενδεικτικά 7 αερόσακους, ESP, Start&Stop, Cruise Control, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέφτες, air condition, υπολογιστή ταξιδίου και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Χωρωταξικά παραμένει αλώβητο σε σχέση με τα αδέρφια του και κανείς από τους ενήλικες που θα βρεθεί εμπρός ή πίσω και σε οποιαδήποτε θέση δεν θα αισθανθεί εγκλωβισμένος στα τερτίπια των σχεδιαστών.

 

Η διαφορά είναι στην τσέπη…

Ο προσαρμοσμένος στα CNG δεδομένα TFSI έχει χάσει μέρος της εκρηκτικότητας του αμιγώς βενζινοκίνητου αδερφού, ιδίως ανεβαίνοντας στην κλίμακα του στροφομέτρου, όμως αποδίδει πολιτισμένα και γραμμικά την ισχύ του και μόνο αν έχεις οδηγήσει νωρίτερα το μονού καυσίμου αντίστοιχο A3 θα το νιώσεις λίγο συγκρατημένο στον τρόπο που εκδηλώνεται. Οι επιδόσεις είναι καλές και το g-tron διατηρεί τον σβέλτο και απροβλημάτιστο χαρακτήρα των Audi στον τρόπο που αποδίδουν συνολικά, ενώ επιβεβαιώνει τον κατασκευαστή τόσο όσον αφορά επιδόσεις όσο και καταναλώσεις. Ιδίως στο δεύτερο σκέλος οι ενδείξεις στο trip computer δείχνουν από 2,6 kg/100 km με πολύ απαλό πόδι, έως 4,5 kg/100 km με ποιο ξέγνοιαστο ρυθμό οδήγησης, ενώ σε αντίστοιχες συνθήκες με βενζίνη οι ενδείξεις είναι από 5 έως 7 lt/100km. Ακόμα και στο άνω άκρο καταναλώσεων, το A3 Sportback g-tron μπορεί να ξεπεράσει τα 1.000 χιλιόμετρα συνδυαστικής αυτονομίας χωρίς απαραίτητα να είσαι ο γκουρού της οικονομίας.  

Στα του δρόμου, η ενδελεχής δίαιτα που δεν αφορά μόνο τις δεξαμενές φυσικού αερίου αλλά και συνολικότερα το 3ηςγενιάς A3 (πλαίσιο, ανάρτηση, κινητήρας) απέδωσε ένα δραστήριο αυτοκίνητο που τώρα στην περίπτωση g-tron ελάχιστα επηρεάζει το επιπλέον βάρος που κρέμεται στον πίσω άξονα. «Χτισμένο» στην σύγχρονη πλατφόρμα MQB του group Volkswagen, το μικρομεσαίο Audi με το καθαρό και οικολογικό του στίγμα εξασφαλίζει την ουσιαστική συμπεριφορά που χαρακτηρίζει τα αυτοκίνητα της εταιρείας. Παραμένει ήσυχο και πολιτισμένο κάτι που διαπιστώνεις στις καθημερινές βόλτες αλλά και στο απολαυστικό ταξίδι που προσφέρει. Η μαλακή ρύθμιση στην ανάρτηση, ωφελεί την ισορροπημένη απόδοση, προσφέροντας ικανοποιητική άνεση και αποτελεσματική συμπεριφορά χωρίς ανησυχητικές κλίσεις που επηρεάζουν την πληροφόρηση και την αίσθηση. Η ζωντάνια του κινητήρα συνδέεται με ένα ικανό πακέτο για να απολαύσεις οδήγηση και εκεί που τελειώνουν οι ευθείες. Φυσικά τα ηλεκτρονικά παραμένουν alert σε κάθε προσπάθεια να υπερνικήσεις τους νόμους της φυσικής, όμως η αίσθηση που προσφέρει διαθέτει επικοινωνιακό bonus που εισπράττει ο οδηγός από ένα σαφώς καλύτερο τιμόνι και ένα ανάλαφρο πάτημα που επιβραβεύει το σωστό σημάδι. Όσο εύκολα επιταχύνει και διατηρεί την ταχύτητά του μέσα στην στροφή, άλλο τόσο φρενάρει με αποφασιστικότητα και επαναληπτική διάθεση δίχως να διαταράσσει τους παλμούς του οδηγού. Συνολικά έχει τον τρόπο του να ισορροπεί την πολυτέλεια και άνεση με την σπορ αποτελεσματικότητα και ο δυναμικός χαρακτήρας, στην περίπτωση g-tron πακετάρεται με τα συνδυαστικά οφέλη της χρήσης διπλού καυσίμου με έμφαση στην καθαρότητα και οικονομία.

 
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Η έκδοση Sportback g-tron είναι από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην αγορά αυτοκινήτων με κινητήρα διπλού καυσίμου. Πέρα από τον αποδοτικό TFSI προσαρμοσμένο στις ανάγκες CNG και βενζίνης με την ουσιαστική απόδοση και την θεαματική συνδυαστική αυτονομία, απαιτεί ελάχιστους συμβιβασμούς που κυρίως έρχονται από τα μικρά ρεζερβουάρ βενζίνης σε αντίστοιχες προτάσεις και δείχνει τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσει ο ανταγωνισμός. Ένα αποδοτικό A3 Sportback όπως το γνωρίζουμε, με bonus την οικονομική χρήση από την χρήση φυσικού αερίου και την απαλλαγή του από τέλη κυκλοφορίας λόγω καθαρών ρύπων. Τα οφέλη της χρήσης CNG, δικαιολογούν και την αλμυρή τιμή! 

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
66
GOCAR Magazine #66

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...