ΔΟΚΙΜΗ: Porsche Macan 3.0 S diesel

Ένα αυθεντικό σπορ αυτοκίνητο, με προβιά SUV

  • -
  • -
Ισχύς258 PS
Ροπή580 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,3 sec
Κατανάλωση μ.κ.6,1 lt/100km
Εκπομπές CO2159 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Μεσαίο SUV με κουπέ σχεδιαστική επιρροή και αθλητικό κορμί που αποτυπώνει τις Porsche παραδόσεις, αλλά και τον δραστήρια sport χαρακτήρα. Η Macan δικαίως βάζει το σημαιάκι της στην κορυφή της κατηγορίας. 

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Εξοπλισμός
  • Τεχνολογία
  • Ποιότητα
  • Ποιότητα κύλισης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Σπορ dna
  • Επιδόσεις
  • Απόδοση
  • Χώροι
ξυνά
  • Κονσόλα που απαιτεί εξοικείωση

 

Τον δρόμο που άνοιξε η Cayenne στον κόσμο των προικισμένων SUV, ακολουθεί η πιο compact λογική της νέας Porsche, που δεν ήρθε μόνο για την άσφαλτο. Αν και εκεί θα χτίσει καριέρα, η Macan έχει όλα τα εφόδια για να σε βγάλει στην περιπέτεια στο πνεύμα της κλάσης που εκπροσωπεί, όμως διαχωρίζει την θέση της σε σχέση με την μεγαλύτερη αδερφή στην SUV γκάμα της Porsche. H Macan διαθέτει ξεκάθαρα αθλητικότερο στιλ και είναι λιγότερο πληθωρική, αν και στα 4,7 μέτρα δεν μπορείς να την πεις και «μικρή». Ουσιαστικά πατάει στην υψηλής στιβαρότητας πλατφόρμα του Audi Q5 και πρακτικά αυτό είναι το μόνο στοιχείο που συνδέει τα δυο SUV. Οι τροποποιήσεις στην αρθρωτή MLB (Modular Longitudinal Matrix) για να την φέρει η Porsche στα δικά της δεδομένα είναι αυτονόητες στα τρία χρόνια εξέλιξης πριν την υλοποίηση.
Αλλά και σχεδιαστικά η Macan αφήνει το δικό της αποτύπωμα στον κόσμο των SUV, με σφραγίδα Porsche. Μπορεί να μην είναι 911 και Cayman, αυτοκίνητα με χαρακτηριστικό σχήμα για Porsche, όμως την Macan εύκολα την κατατάσσεις στα αναγνωρίσιμα προϊόντα του κατασκευαστή από το Τσουφενχάουζεν. Με εμφανώς πιο κουπέ λογική για SUV και με στοιχεία που φωτογραφίζουν παραδοσιακές αξίες όπως οι καμπύλες στο κορμί της και τα οβάλ ανοίγματα στο κυρτό καπό για να φωλιάζουν τα φανάρια, η Macan δηλώνει σπορ και αποδεικνύει ότι τελικά είναι. Η επιθετική μάσκα, το κουπέ χαμηλοπρόφιλο τελείωμα πίσω με την διακριτική πτέρυγα και τα ανάγλυφα πίσω φώτα τονίζουν το μυώδες και δυναμικό στιλ που παντρεύει στοιχεία άλλων μοντέλων της εταιρείας και τα σερβίρει σε μια crossover σπορ λογική.
Μέσα η εικόνα πείθει όπως καταφέρνει κάθε Porsche. Σχεδόν τα πάντα είναι επενδυμένα με ποιοτικό δέρμα δίνοντας αίσθηση πολυτέλειας και ποιοτικής αύρας, που δεν είναι είδηση άλλωστε για τα αυτοκίνητα της εταιρείας. Κλασικά το κλειδί ομοίωμα Macan φωλιάζει αριστερά του τιμονιού και η πληθωρική κονσόλα με ένα στρατό διακόπτες σε διαμήκη διάταξη ζητούν την προσοχή σου. Είναι σαφώς εργονομική και περισσότερο κατανοητή η λειτουργία τους σε σχέση με άλλες περιπτώσεις, αλλά η εξικοίωση δεν έρχεται με το καλημέρα. Η Macan εμφανίζεται παραπάνω ευρύχωρη απ’όσο χωράει η σπορ λογική της και ο εξοπλισμός πέρα από κάθε κριτική, πλουτίζει ανάλογα με τις ορέξεις του ενδιαφερόμενου. Πέρα από το αισθητικό κομμάτι της υπόθεσης, την σπορ αριστοκρατία χωρίς φλυαρίες και την υπόνοια ότι θα παραμείνει για χρόνια αλώβητο, το σαλόνι της Macan προσφέρει κάθε σύγχρονη ανάγκη και μια μακριά λίστα προαιρετικού εξοπλισμού που απογειώνει το επίπεδο πληρότητας, πολυτέλειας και φυσικά τιμής.

 

Μακ(ρ)άν το καλύτερο SUV

Τη στιγμή που ο 6κύλινδρος 3λιτρος της Macan ξυπνάει, δεν σε πείθει ότι το καύσιμο του είναι το πετρέλαιο. Ούτε ψίθυρος turbodiesel, κι όμως! Δεν είναι υπερβολή να πει κανείς ότι μόνο τα λογότυπα διευκρινίζουν το καύσιμο που καίει η δική μας Macan, με τους τεχνικούς της Porsche να έχουν καμουφλάρει άριστα το κροτάλισμα ενός diesel, προέλευσης Audi. Ξεκινάς και νιώθεις τα 580 Nm ροπής και τα 258 άλογα να εξαφανίζουν τους σχεδόν δυο τόνους βάρους, τα 6,3’’ για τα 0-100 km/h είναι υπόθεση του άριστου PDK των 7 σχέσεων, αν και οι ρεπρίζ είναι αυτές που θα σε γοητεύσουν. Το διπλού συμπλέκτη κιβώτιο της Macan είναι εφάμιλλο της υψηλής του κλάσης και πέρα από την δυνατότητα να το απολαμβάνεις αυτόματα ή σειριακά(από τον επιλογέα ή τα paddles πίσω από το τιμόνι), ταιριάζει σοφά τις στροφές του κινητήρα στα κατεβάσματα, ενώ διαπρέπει σε αμεσότητα και ποιότητα αλλαγών. Μπορείς να την απολαμβάνεις γουργουριστά, σε ρυθμό περιπολίας με την κατανάλωση να μην ξεπερνά τα 10 λίτρα ή να τσιτώνεις το πόδι στην μοκέτα, όπως αρμόζει σε μια Porsche που θέλει να εκδηλώσει τα χαρίσματά της. Ο κινητήρας στροφάρει με απαράμιλλη διάθεση και το κοντέρ της Macan φορτώνει χιλιόμετρα για πλάκα. Τότε η κατανάλωση θα πλησιάσει τα 15 lt/100 km, όμως θα κινείσαι σαν τον άνεμο με τους 18άρηδες τροχούς και την τετρακίνηση AWD, Torque On Demand να ανακαλύπτουν πρόσφυση δίχως να διαταράζουν τα επίπεδα κοινωνικής συμπεριφοράς και ασφάλειας. Πρακτικά η τετρακίνηση δίνει μεγαλύτερη έμφαση πίσω, κερνάει με παραπάνω ροπή το σωστό διαφορικό ώστε να αισθάνεσαι ζωηρή την ουρά και σε εγρήγορση το μπροστινό της στην περίπτωση της ολίσθησης. Με τα ηλεκτρονικά στο off και την ανάρτηση στο Sport Plus, η Macan οπλίζει και κρατάς στα χέρια σου ένα σφιχτό και άμεσο στα κέφια σου αγωνιστικό αυτοκίνητο. Στην αντρικά σερβιρισμένη αίσθηση τιμονιού και φρένων προσθέτεις και μια δραστήρια συμπεριφορά με την ανάρτηση, αναλόγως ρυθμίσεων, να σιδερώνει το ανάγλυφο και να μεταφέρει πληροφορίες, να εξαφανίζει τον όγκο και το βάρος του αυτοκινήτου και να νιώθεις ότι οδηγείς σίγουρα κάτι μικρότερο. Η ουρά συμμετέχει με ελάφρωμα ή άφημα του ποδιού στο γκάζι και οι ιδανικές γραμμές, εύκολα διανθίζονται και με ιδανικές γωνίες που ομορφαίνουν την διάθεση και οδήγηση. Ακόμα και αν υπερβάλεις δεν θα χάσεις ποτέ την είσοδο, θα σε εκπλήξει με το εύστοχο turn in που ταιριάζει σε σπορ αυτοκίνητο και επ’ ουδενί σε SUV, όσο καλοστημένο και αν είναι αυτό. Στον ανοιχτό δρόμο ακόμα και αν ταξιδεύει με ταχύτητες κοντά στην τελική ταχύτητα (230 km/h) διαπιστώνεις εκτός από την ακλόνητη αίσθηση, την αίσθηση ασφάλειας που δεν σου ανεβάζει σφυγμούς και σου δίνει ανα πάσα περίπτωση τον απόλυτο έλεγχο σαν να συμβαίνουν όλα φυσιολογικά. Αλλά ακόμα και αν δεν παρασύρεσαι από τον ρυθμό της και ακολουθείς μια πιο ρευστή οδήγηση με λιγότερο σπορ ενθουσιασμό, η Macan θα σε επιβραβεύσει με αποτελεσματικότητα, ποιοτικότατη κύλιση και ταξίδι εξπρές με στιλ και πληροφόρηση. Η Macan συνολικά με την ποικιλία των δυνατοτήτων της μπορεί να τουμπάρει και τον ορκισμένο εχθρό των SUV, ώστε να αναθεωρήσει και να πίνει νερό στο όνομά της.

 

συμπέρασμα

Θεωρητικά έχεις ένα compact premium SUV με κάθε επισημότητα και πρεστίζ, όμως στην πράξη γεύεσαι ένα αυτοκίνητο που ξεγελάει βάρος και αδράνεια και αποτελεί ύμνο της σπορ συμπεριφοράς σε κάθε τερέν. Αν σου περισσεύουν € 90.000, νιώθεις δυναμικός της οδήγησης και ασυμβίβαστος γύρω από το ιδανικό, είναι κρίμα να μην τα αφιερώσεις στην Macan. Γνωρίζεις με λίγα λόγια το επόμενο σου αυτοκίνητο. Γνωρίζεις επίσης ότι θα σου ικανοποιεί και τις οικογενειακές σου υποχρεώσεις, αν και η ερωτική σχέση οδηγού και Macan είναι υπόθεση που δεν χωράει πολλούς. 

VIDEOS

GOCAR TEST - Porsche Macan 3.0 S Diesel

Porsche Macan_2013

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...