ΔΟΚΙΜΗ: Peugeot 208 GTi

Μικροκαμωμένο, μυώδες και ταχύ των Γάλλων το καμάρι!

  • -
  • -
Ισχύς200 PS
Ροπή275 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,8 sec
Μέση κατανάλωση5,9 lt/100km
Εκπομπές CO2139 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Ένα GTi προσαρμοσμένο στην εποχή και με τους λιγότερους δυνατούς συμβιβασμούς. Ωριμότητα και ενθουσιασμός έρχονται εις γάμου κοινωνία…

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Εξοπλισμός
  • Τεχνολογία
  • Επιδόσεις
  • Ποιότητα κύλισης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
ξυνά
  • Φιμωμένος σε ήχο κινητήρας
  • Περιορισμένος αυθορμητισμός της ουράς

Η αρχή στα GTi της Peugeot έγινε με το 205, τότε που τα μεταξωτά βρακιά αναζητούσαν επιδέξιους κόλους! Για να απολαύσεις την ταχύτητα τότε έπρεπε τα χεράκια σου να προλαβαίνουν την δραστήρια ουρά, διαφορετικά δεν ήσουν για GTi. Σήμερα, σχεδόν 30 χρόνια από τα ‘80s, τα πάντα στρογγύλεψαν. Οι γραμμές στο αμάξωμα είναι το λιγότερο και το σημαντικότερο για να προσελκύσεις το μουδιασμένο άλλα πιστό κοινό της ταχύτητας είναι να τους δώσεις το δικαίωμα να την απολαύσουν χωρίς δράματα. Το 208, ως supermini εκφραστής της Peugeot, δεν θα μπορούσε να απουσίαζε από τα GTi, με την κόκκινη διακοσμητική σπορ γαρνιτούρα να το συνδέει περισσότερο με τον προπάππου τουλάχιστον ιστορικά, παρά με την μετέπειτα εποχή (206, 207).

 

Το κομψό παιδί του δρόμου…    

Εξωτερικά δεν υπερβάλει στην σπορ σχεδιαστική μετάβαση από απλό 208 σε GTi, με το λογότυπο να μην φλυαρεί όντας κλασικά στην πίσω πόρτα και κομψά σε φόντο χρωμίου ως συνέχεια της διακόσμησης που σβήνει στα πίσω παράθυρα. Η διακριτική πτέρυγα και η τραπεζοειδής απόληξη της εξάτμισης πίσω υποδηλώνουν την σπορ ταυτότητα, ενώ μπροστά η διακριτική σημαία δηλώνει Vive la France, με ότι συνεπάγεται για τους fan του είδους. Φυσικά πατάει σε ελαφρά φαρδύτερα μετατρόχια και πιο χαμηλά στο έδαφος τους όμορφους αλουμινένιους τροχούς των 17’’, αλλά δεν κραυγάζει όπως συμβαίνει στο εσωτερικό του. Εδώ σαφώς και υπάρχει η λογική i-Cockpit στην σχεδίαση, όμως η διακόσμηση βγάζει μάτι με τις piano black επιφάνειες να ντεγκραντάρουν προς το βαθύ κόκκινο, χρώμα που στολίζει ραφές, τμήματα επενδύσεων τιμονιού και καθισμάτων, μέρος του αλουμινένιου επιλογέα και το περίγραμμα των οργάνων. Στο κομψό και καλοφτιαγμένο σαλόνι η έντονα σπορ εσάνς συμβαδίζει με το επίκαιρα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού που συναντά κανείς σε αυτοκίνητα του είδους, ενώ οι χώροι παραμένουν στην λογική του 208 με ένα μικρό συμβιβασμό από τον ζωτικό χώρο  που καταλαμβάνουν τα πιο ογκώδη και εξαιρετικά σε στήριξη και άνεση μπάκετ. Με το μικρό τιμόνι να πέφτει χαμηλά στα χέρια νιώθεις μεν περίεργα, αλλά τελικά η λογική της Peugeot δεν αλλοιώνει την ιδανική θέση, παρά μόνο μέρος της εικόνας προς τον πυθμένα των οργάνων. Συνολικά ισορροπεί ανάμεσα στις σπορ προθέσεις και την πολιτισμένη και ευχάριστη σύγχρονη εικόνα που χαρακτηρίζει την γκάμα 208, ενώ χωροταξικά τόσο για τους πίσω επιβάτες όσο και για τον χώρο για τις αποσκευές τους μπορεί να μην διαπρέπει, όμως εξυπηρετεί σωστά τις supermini ανάγκες. Όλα καλά με το θεαθήναι, αλλά ώρα είναι να ξυπνήσουμε και καμία 200ριά άλογα που σταβλίζονται κάτω από το καπό!

 

Λιοντάρι που χλιμιντρίζει

Ο 1.6 THP με twin scroll τουρμπίνα και άμεσο ψεκασμό στο βιογραφικό του, ξυπνάει με ένα ελαφρύ μπάσο στο ρελαντί που δηλώνει τις προθέσεις του και από τα πρώτα ανεβάσματα στο στροφόμετρο εξαργυρώνει τις άριστες κριτικές σε θέμα απόδοσης. Ζωηρεύει από το ρελαντί και δεν χρειάζεται να ανησυχείς αν έχεις μια επάνω στο θετικό σε κλιμάκωση και αίσθηση 6άρι κιβώτιο. Τα 270 Nm ροπής άλλωστε εκδηλώνονται από τις 1.700 rpm, οπότε έχεις ένα δημιουργικό στροφάρισμα σχεδόν άλλων 5.000 rpm! Δεν θα μείνεις ποτέ από τράβηγμα εκτός αν έχεις απαίτηση να εκσφενδονίζεσαι με 3η στην έξοδο ανηφορικής φουρκέτας. Αν έχεις ζήσει έστω και λίγο με το RCZ θα θυμάσαι τον ζωηρό ήχο του κινητήρα κλώνου που σε έφτιαχνε σε όλο το μακρύ εύρος λειτουργίας του, όμως στην περίπτωση του GTi έχει διατηρήσει μόνο το εύρος. Ηχητικά εμφανίζεται περισσότερο φιμωμένος για να φτιάχνεται η σπορ διάθεση, όμως παραμένει δυνατό και πρόθυμο από τους πρόποδες έως τα ορεινά του στροφομέτρου για να σε αποζημιώσει με τις επιδόσεις του. Ένα μικρό δείγμα που συχνά επιβεβαιώνει αρκεί να του το ζητήσεις είναι τα 6,8’’ για τα 0-100 km/h και τα 230 km/h τελικής ταχύτητας, αλλά η απόδειξη των δυνατοτήτων του εκδηλώνεται σε αίσθηση και γεμάτες ρεπρίζ. Στον ανοιχτό δρόμο απλώνει την δύναμή του διατηρώντας μια ακλόνητη αίσθηση ακόμα και αν η βελόνα στο κοντέρ σημαδεύει βαθιά την δεξιά περιοχή, ενώ γενικά ταξιδεύει ευχάριστα για GTi χωρίς να σου παίρνει τα αυτιά. Φιλικό και πρόθυμο ακόμα και στην καθημερινότητα, όμως μην περιμένεις κάτι καλύτερο από 8 lt /100 km σε οικονομική οδήγηση. Πρέπει να είσαι πολύ συνετός με το δεξί σου πόδι για να βλέπεις τιμές που ξεκινούν απο 7, ενώ το πιθανότερο είναι να σε γοητεύσει το τράβηγμα της επιτάχυνσης και να εισπράτεις στο trip computer ενδείξεις κοντά ή και παραπάνω απο τα 10 lt/100 km. Αν οδηγείς με βαρύ πόδι, την ταυτότητα στο στόμα και εξαντλείς την δυνατότητα του κινητήρα προς το μέγιστο, μην εκπλαγείς αν δεις το διψήφιο νούμερο να σκαρφαλώνει προς τα 14 λίτρα. Μπορείς όμως να είσαι εξίσου γρήγορος και λιγότερο επιθετικός με την κατανάλωση 2-3 λίτρα παρακάτω. Εκεί που θα το απολαύσεις είναι στο στροφιλίκι με το πρόθυμο και άμεσο turn in να ακολουθεί εντολές και ιδανική γραμμή, ενώ η υποστροφή εμφανίζεται για να σου υπενθυμίσει ότι το παράκανες σε ταχύτητα εισόδου με τα 200 άλογα μπροστά. Συνήθως βουτάει στον εμπρός εξωτερικό τροχό σηκώνει παραδοσιακά τον διαγώνιο πίσω και πας για την επόμενη. Τρόπος που ανέκαθεν χαρακτήριζε τα γρήγορα Peugeot στην έκφραση της ταχύτητά τους στον δρόμο. Με απενεργοποιημένο το ESP θα ζήσεις το άνοιγμα της ουράς μόνο στα γλιστερά, διαφορετικά πρέπει να την προκαλέσεις. Ο αυθορμητισμός της ουράς δεν είναι προτεραιότητα εδώ, απλά εκδηλώνεται με προοδευτικότητα όταν της το επιβάλλεις, αλλά και πάλι κάτι τέτοιο θα συμβεί σε τερέν που μπορεί να το υποστιρίξει. Σε καλό οδόστρωμα το πιθανότερο είναι το GTi να βιδώσει και να ακολουθήσει τις εντολές των μπροστινών τροχών και λιγότερο να πρωταγωνιστίσει το πληθωρικό πλασάρισμα. Μπορεί λοιπόν να μην προσομοιώνει την τρέλα από το παρελθόν, όμως το πακέτο τιμόνι φρένα ανάρτηση διαβάζει και υλοποιεί το σπορ έργο με τρόπο που κερδίζει τον σύγχρονο σπορ οδηγό και προσελκύει νέους που φιλοδοξούν να ζήσουν τον κόσμο των GTi. Κοινώς και η πίτα ολόκληρη και ο σκύλος χορτάτος!   

ΦΩΤΟ - VIDEO: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

συμπέρασμα

Ψάχνεις σπαρταριστό μυώδες και ταχύ supermini που σέβεται την συμμετοχή του οδηγού στα δρώμενα, αλλά τα θέλεις όλα νοικοκυρεμένα και συσκευασμένα σε σύγχρονο πακέτο; Η Peugeot ζύγισε τα σύγχρονα θέλω του αγοραστή και ισορρόπησε στον κατάλληλο βαθμό το πολιτισμένο στιλ και τον ενθουσιώδη χαρακτήρα. Το 208 με 200 ίππους κάτω από το καπό καθ’ οδόν για τους εμπρός τροχούς του εκτός από φιγούρα και παράσημο GTi διαθέτει το ανάλογο στήσιμο και σπορ ανάστημα για να χαμογελάσει ο παθιασμένος με την οδήγηση. Ταυτόχρονα όμως κρατά αποστάσεις από τον ρόλο του σκληροπυρηνικού της κατηγορίας και καλωσορίζει νέα μέλη στο club χωρίς να τους τρομάζει με τους τρόπους του. Ένας διπλωμάτης στην σπορ γειτονιά πάντα χρειάζεται και η Peugeot εδώ πέτυχε διάνα. 

GOCAR TEST - Peugeot 208 GTi

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...