ΔΟΚΙΜΗ: Lancia Ypsilon S Momodesign 1.3 Diesel 95 PS

Το σπορ, αλλιώς: με έμφαση στο στυλ και την ευχρηστία στην καθημερινότητα

  • -
  • -
Ισχύς95 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,4 sec
Κατανάλωση μ.κ.3,8 lt/100km
Εκπομπές CO299 gr/km
με μια ματιά

Η σπορτίβικη έκδοση του Ypsilon με πινελιές by Momodesign.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Διάκοσμος
  • Κινητήρας
  • Κατανάλωση
  • Ευελιξία
  • Άνεση
  • Εξοπλισμός
ξινά

Το ESP χρεώνεται έξτρα

Πλευρική στήριξη καθισμάτων

Οι ειδικές εκδόσεις ήταν πάντα ένας έξυπνος τρόπος για τις εταιρείες να επαναλανσάρουν τα υπάρχοντα μοντέλα με διαφορετικό περιτύλιγμα. Πρέπει βέβαια το ίδιο το μοντέλο να μπορεί να υποστηρίξει μια τέτοια πολιτική. Το Ypsilon μπορεί και στη Lancia το ξέρουν. Ειδικά στην έκδοση S Momodesign που δοκιμάζουμε, δεν έχουμε να κάνουμε με… ξαναζεσταμένο φαγητό. Ούτε όμως με καθαρόαιμο σπορ supermini. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

 

Αντράκι

Το Υpsilon S Momodesign απευθύνεται σύμφωνα με τους Ιταλούς κυρίως σε αντρικό κοινό. Διατίθεται σε μια πλούσια παλέτα εξωτερικών χρωμάτων και πέντε δίχρωμους συνδυασμούς με μαύρο ματ καπό, πίσω πόρτα, οροφή και καθρέφτες που δίνουν μια ξεχωριστή σπορ νότα στο ιταλικό χάτσμπακ. Πολύ πετυχημένος είναι ο συνδυασμός μπλε-μαύρου του “δικού μας” Ypslion, αφού όλη την εβδομάδα που το οδηγούσαμε τραβούσε τα βλέμματα - κυρίως του ωραίου φύλου πρέπει να πούμε! Λεπτομέρειες που επίσης χαρακτηρίζουν την έκδοση είναι τα ένθετα χρωμίου στον πίσω προφυλακτήρα, τα γραφικά Momodesign στα πλαίσια των θυρών και οι 15άρες μαύρες ζάντες αλουμινίου.

Στο εσωτερικό οι σπορ πινελιές είναι πιο διακριτικές. Το μαύρο χρώμα στο ταμπλό και στα πάνελ των θυρών, οι επενδύσεις των καθισμάτων με γραφικά Momodesign, οι γκρι ραφές στο τιμόνι και στο πόμολο του λεβιέ ταχυτήτων και το κίτρινο χρώμα στις ενδείξεις των οργάνων είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν την έκδοση. Συνολικά ο διάκοσμος είναι κομψός και η ποιότητα κατασκευής δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα. Κάτι που δεν ισχύει με τα εμπρός καθίσματα που εστιάζουν στο ντιζάιν και την άνεση παρά στη χρηστικότητα. Είναι αναπαυτικά χωρίς όμως να συγκρατούν σωστά το σώμα στις στροφές. Γενικά η ψηλή θέση οδήγησης χρήζει βελτίωσης, αφού και το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο σε ύψος και πέφτει λίγο μακριά. Πάντως, με μικρές παραχωρήσεις θα φέρεις τελικά τη θέση στα μέτρα σου.

Στα των χώρων, τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν με άνεση στην πεντάθυρη καμπίνα και το πορτμπαγκάζ ικανοποιεί με τα 245 λίτρα του. Και όλα αυτά με μήκος μόλις 3,84 m, που βάζει το Ypsilon στο μεταίχμιο των αυτοκινήτων πόλης και των σουπερμίνι, δίνοντάς του και μεγάλη ευελιξία στις καθημερινές μετακινήσεις εντός του άστεως.

 

95 και να μην καίνε

Στην ελληνική αγορά το Ypsilon S Momodesign διατίθεται με τον 1.300άρη diesel που αποδίδει 95 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων και στάνταρτ σύστημα Start & Stop. Η πλούσια ροπή των 200 Nm αποδίδεται στις 1.500 rpm και είναι αυτή που δίνει το σβέλτο τέμπο στην οδήγηση του σπορτίβικου Ypsilon. Σίγουρα, τα 11,4 sec που ανακοινώνουν οι Ιταλοί για το 0-100 km/h δεν αναδεικνύουν στο 100% την σπιρτάδα του πετρελαιοκίνητου Momodesign. Αν μάλιστα εκμεταλλευτείς τον μαλακό και ακριβή επιλογέα και αλλάζεις σχέση στις 2.500 rpm, μπορείς εύκολα να διατηρείς σβέλτο ρυθμό κρατώντας την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα. Οι τιμές που “έγραφε” ο υπολογιστής ταξιδίου κατά τη διάρκεια της δοκιμής έπαιζαν μεταξύ 5,2 και 5,6 lt/100 km, αλλά αν το επιδιώξεις θα πέσεις ακόμη και στο 5άρι, όχι πολύ μακριά δηλαδή από τα 3,8 lt/100 km που ανακοινώνει ως μέση τιμή η Lancia. Επιπλέον, με εκπομπές CO2 99 g/km απαλλάσσεσαι από τα τέλη κυκλοφορίας.

Οδηγικά το Ypsilon S είναι ευχάριστο. Αλλά όχι S. Είναι εύκολα ελεγχόμενο και συγκροτημένο στις υψηλές ταχύτητες και ελέγχεται εύκολα με το τιμόνι, ακόμη και στις περιπτώσεις που δεν αρνείται να διώξει την ουρά του. Ωστόσο, η ανάρτηση απέχει από τον όρο σπορ. Εστιάζει στην άνεση απορροφώντας υποδειγματικά κάθε ανωμαλία στο δρόμο, συμβάλλοντας τελικά στην ευχρηστία και την ποιοτική κύλιση. Με άλλα λόγια, το Ypsilon δεν απαρνιέται τον premium χαρακτήρα του για χάρη της σπορ οδηγικής αίσθησης. Στα μείον η έλλειψη του ESP από τον στάνταρ εξοπλισμό (χρεώνεται 600 ευρώ). Εν τέλει, το Ypsilon Momodesign είναι ένα ευχάριστο οδηγικά, πολύ άνετο και εύκολο στην οδήγηση μικρό αυτοκίνητο που καλύπτει σβέλτα αποστάσεις με σύμμαχο το πρόθυμο μοτέρ και τα δυνατά φρένα.

ΦΩΤΟ: Κ. ΛΟΥΒΑΡΗΣ, Β. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, LANCIA

συμπέρασμα

Το Υpsilon S Momodesign απευθύνεται σύμφωνα με τη Lancia κυρίως σε αντρικό κοινό, ωστόσο μάλλον δυναμικές υπάρξεις του ωραίου φύλου θα προσελκύσει περισσότερο. Πρόκειται για ένα οικονομικό, ευχάριστο και κομψό καθημερινό αυτοκίνητο με σπορ στυλ, όχι σπορ χαρακτήρα. Δέλεαρ και η τιμή που με την ισχύουσα προσφορά και το όφελος απόσυρσης πέφτει στα 14.428 €.

VIDEOS

Lancia Ypsilon - 25 years of evolution

Lancia Ypsilon

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...