ΔΟΚΙΜΗ: Audi Q3 1.4 TFSI S-Tronic

Δεν υπάρχει λόγος ούτε για L ούτε για XL νούμερα! Το μικρό Q αποτελεί την ευχάριστη μικρογραφία των μεγάλων αδερφών

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,9 sec
Μέση κατανάλωση6,2 lt/100km
Εκπομπές CO2145 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το μικρότερο Q στην γκάμα σε κόμπακτ, ρεαλιστικές διαστάσεις μικρομεσαίου και πιστό στο δόγμα της Audi για δυναμικές επιδόσεις και υπέρμετρη αποτελεσματικότητα. 

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Στιβαρή αίσθηση
  • Ανάρτηση
  • Αμεσότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εξοπλισμός
  • Χαρακτήρας
ξυνά
  • Τιμή

Σχεδόν μια δεκαετία πίσω το πρώτο Q ενεργοποιούσε την Audi στα SUV λημέρια. Σαφώς υπερβολικό με τον αριθμό 7 να το ακολουθεί, τα σχεδόν 5 μέτρα μήκους και τους κοντά δυο τόνους που είχε να κουμαντάρει, όμως υπήρχε κοινό με ενδιαφέρον για πληθωρικά SUV με κομψό περιτύλιγμα. Αργότερα, προς τα τέλη της δεκαετίας το Q5 ήρθε με πιο εύστοχο προσανατολισμό, εμφανώς πιο μαζεμένο χωρίς να το λες και μικρό, με πιο λογικούς για κοινούς θνητούς κινητήρες και με τιμές που ήθελαν μεν πορτοφόλι, αλλά όχι το κομπόδεμα του σεΐχη που σου ζητούσε το Q7. Σήμερα που είναι αναγκαίο όσο ποτέ το λιγότερο, μικρότερο, εξυπνότερο, οικονομικότερο, η οικογένεια Q στριφώνει λίγο παραπάνω το ύφασμα και τοποθετεί την ύπαρξή της σε μικρομεσαία λημέρια των SUV/Crossover. 

 

Συμπύκνωση

Στο Q3 και στην μικρή αλλά προικισμένη έκδοση 1.4 TFSI S-Tronic βρίσκεις όλα τα χρήσιμα και ρεαλιστικά στοιχεία που αναζητάς από ένα επίκαιρο premium της κατηγορίας του. Μικρομεσαίες διαστάσεις, κομψότητα σχεδίασης σε κόμπακτ εκτέλεση με έντονα τα στοιχεία δυναμισμού. Ακολουθεί τα σχεδιαστικά πατήματα της εταιρείας, και η επιθετικότητα τονίζεται από τις ακμές του, αλλά και από την σπορ λογική της κουπέ σχεδίασης που χαρακτηρίζει την καμπυλωτή οροφή. Το μικρό SUV/Crossover της Αudi χαρακτηρίζεται από συμπαγείς αναλογίες και ελκυστική γραμμή που δεν κραυγάζει σχεδιαστικά. Τα χαρακτηριστικά του φώτα προσθέτουν μια ξεχωριστή ταυτότητα όπως και τα στενά πίσω παράθυρα που ενισχύουν την σπορ λογική. Το εσωτερικό θυμίζει περισσότερο τη λιτή αισθητική του Α1 και η προαιρετική οθόνη επτά ιντσών του συστήματος επικοινωνίας και ενημέρωσης είναι αναδυόμενη και τοποθετείται στο επάνω μέρος του ταμπλό. Η ευρυχωρία ακολουθεί τα πρότυπα Tiguan, άλλωστε το μεταξόνιο των 2.603 mm μαρτυρά την κοινή καταγωγή του πατώματος κάτι που ισχύει και για το mainstream μικρομεσαίο Audi, το A3. Σε επίπεδο εργονομίας, φινέτσας, πολυτέλειας και ποιότητας υλικών η σφραγίδα της Audi παραμένει εγγύηση και το μικρό Q μιμείται αντάξια τα μεγαλύτερα αδέρφια του. Φυσικά το επίπεδο εξοπλισμού υποστηρίζει το πολυτελές προφίλ του, με στάνταρ όλα τα σύγχρονα στοιχεία που αναζητά ο απαιτητικός και ο λάτρης της τεχνολογίας από ένα premium μοντέλο. Από εκεί και μετά η προαιρετική λίστα περιλαμβάνει αρκετά κομφόρ για να γίνει ακόμα πιο πλούσιο ανάλογα με την δύναμη του πορτοφολιού που έχει ο ενδιαφερόμενος. Πέρα από τις διχρωμίες που διαμορφώνουν στο σαλόνι τον διάκοσμο, ανάλογα με την επιλογή του πελάτη, οι ευχάριστοι χώροι για τέσσερις ενήλικες και ικανοποιητικοί για πέντε συνδυάζονται και με έναν ικανότατο χώρο αποσκευών που προσφέρει από 460 έως 1.365 λίτρα. Πρακτικά εξυπηρετεί άριστα τις ανάγκες τετραμελούς οικογένειας, υιοθετώντας τα μικρομεσαία πρότυπα στα οποία βασίζεται.

 

Q τριαλαριλαρό!

Την στιγμή που πιάνεις το τιμόνι στα χέρια νιώθεις την σπορ φιλοσοφία της Audi από πιο αμφιθεατρικό πόστο. Η ψηλότερη θέση οδήγησης είναι αναμενόμενη λόγω κατασκευής και σύντομα θα προσαρμοστείς στα νέα δεδομένα αν προέρχεσαι από χαμηλότερα αυτοκίνητα. Το πρώτο θετικό είναι ότι το μικρό βάθος του ταμπλό δεν σε πνίγει και εξασφαλίζει χωροταξικό αέρα στην περιοχή και το επόμενο και σημαντικότερο για τον οδηγό είναι ότι κάθεται μεν ψηλά αλλά δεν αισθάνεται αποκομμένος από το όχημα και τον δρόμο. Το ακριβές σε αίσθηση και βάρος τιμόνι διατηρεί υψηλό ποσοστό πληροφόρησης για την θέση των τροχών χωρίς να φτάνει ακόμα τον χαρακτηρισμό κορυφαίο, το στιβαρό πλαίσιο σε πείθει στην ευθεία όντας ακλόνητο ακόμα και με την βελόνα στο ταχύμετρο να πλησιάζει προς τα 200 km/h που είναι περίπου η τελική ταχύτητα και η γενικότερη συνολική γεύση κερδίζει τον χαρακτηρισμό του δεμένου και επικοινωνιακού. Η ανάρτηση ζυγίζει την άνεση και την ισορροπία του αμαξώματος και ελέγχει δίχως να κοπανάει και να ταλαιπωρεί, ενώ σε δρόμο με στροφές διατηρεί την αέρινη συμπεριφορά που χαρακτηρίζει τα Audi. Δύσκολα θα διώξει την ουρά του, ακόμα και αν έχεις απενεργοποιήσει τα ηλεκτρονικά, όμως σπάνια θα χάσει την ιδανική γραμμή και αν το κάνει θα το έχεις παρακάνει στην είσοδο. Η ελαφρά υποστροφική τάση στην πίεση είναι στοιχείο της συμπεριφοράς του, όντας μπροσθιοκίνητο, όμως ποτέ δεν παίρνει έκταση και όλα συμβαίνουν προοδευτικά. Σημαντικοί συμπαίκτες του Q3 στην ταχύτητα και σπορ φιλοσοφία είναι το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic και ο 1.4 TFSI. Ο τελευταίος με την αρωγή του turbo, του άμεσου ψεκασμού και νέου προγραμματισμό στον ηλεκτρονικό εγκέφαλο αποδίδει 150 ίππους και 240 Nm ροπή και δείχνει την πληθωρική του διάθεση από τις πρώτες επιταχύνσεις. Το 0-100 km/h έρχεται σε 9,1’’, οι ταχύτητες αλλάζουν αστραπιαία και αρκεί να μείνεις με το πόδι στο πάτωμα για να χαθείς στο βάθος του ορίζοντα. Με την ίδια ευκολία που επιταχύνει, επιβραδύνει απροβλημάτιστα τα σχεδόν 1.500 κιλά που κουβαλάει και ισορροπεί εξαιρετικά την ταχύτητα με την ασφάλεια. Αν επιμένεις όμως σε  χρήση με βαρύ πάτημα στο γκάζι τα 14 lt/100 km δεν θα προκαλέσουν έκπληξη και οι ενδείξεις στο trip computer σύντομα θα σε υποχρεώσουν σε πιο ήπια πίεση στο δεξί πόδι. Με λογική καθημερινότητας, ελαφρύ πόδι και αλλαγές στις 2.000 rpm θα διαπιστώσεις ότι μπορείς να ρίξεις την κατανάλωση στα 7 λίτρα, ενώ με ασκήσεις υπομονής και με βολική διαδρομή(χωρίς ανηφόρα) θα έχεις την σύντομη χαρά να δεις νούμερα που αρχίζουν από 4! Το ιδιαιτέρως κομψό Q3 συμπληρώνει την κάτω κλίμακα της οικογένειας Q, εισβάλει στα λημέρια του Tiguan, και αποτελεί το αντίπαλο δέος της BMW X1 και της ποιο πρόσφατης Mercedes GLA. Και όπως δείχνει δεν νιώθει να αγχώνεται από τον ανταγωνισμό…

συμπέρασμα
Οι καιροί αλλάζουν και τα μεγάλα Q μαραζώνουν σε επίπεδο πωλήσεων, την στιγμή που οι ανάγκες έχουν τροποποιηθεί στο πνεύμα της εποχής. Το Q3 είναι η σοφή απάντηση της Audi για επίκαιρο crossover αυτό που πραγματικά χρειάζεται ο πραγματικός κόσμος εκεί έξω. Μαζεμένες μικρομεσαίες διαστάσεις με το κατάλληλο ύψος για να μπουκάρει με άνεση στον χωματόδρομο, αλλά και οδηγική αίσθηση πανομοιότυπη με A3 από το οποίο έχει καταγωγή. Ο 1.4 TFSI προσφέρει το ιδανικό ανάμεσα σε οικονομία και επιδόσεις, ενώ στην έκδοση S-Tronic ολοκληρώνεται με μικρή απογείωση της τιμής κοντά στο ψυχολογικό όριο των 30.000 ευρώ.

GOCAR TEST Audi Q3 1.4 TFSI

Audi Q3

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
68
GOCAR Magazine #68

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...