Chevrolet Cruze 1.4 100 PS

Φρέσκια έκδοση στα 1,4 λίτρα με πλούσιο ρεπερτόριο εξοπλισμού

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή130 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h14,0 sec
Μέση κατανάλωση5,3 lt/100km
Εκπομπές CO2124 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η μικρομεσαία εκπροσώπηση της Chevrolet με νέο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.4 λίτρων 100 ίππων έρχεται να συμπληρώσει την γκάμα με οικονομικά κριτήρια 

γλυκά
  • Επιβλητική εμφάνιση
  • Χώροι επιβατών/αποσκευών
  • Ασφαλής συμπεριφορά
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξυνά
  • Μέτριες ρεπρίζ
  • Κατανάλωση όταν πιέζεται
  • Αεροδυναμικοί θόρυβοι σε υψηλές ταχύτητες

Το μεγάλο άνοιγμα στην ευρωπαϊκή ήπειρο για την Chevrolet ήρθε μια τριετία πίσω με το Cruze που ουσιαστικά ήταν αυτό που γυρνούσε πρώτο την σελίδα της αναγέννησης για την εταιρεία. Με τις πλάτες της GM η Chevrolet δέχτηκε σχεδόν ταυτόχρονα την πλατφόρμα του Astra για να χτίσει την δική της μικρομεσαία με ευρωπαϊκή προσέγγιση πρόταση και το Cruze ήρθε με την επιβλητικότητα που χρειαζόταν για να μην περάσει απαρατήρητο. Ο ατμοσφαιρικός των 1.6 λίτρων στην αρχή δεν ήταν ο κινητήρας που θα έστρεφε τα φώτα της δημοσιότητας επάνω του, ο υπερτροφοδοτούμενος 1.4 έκανε το check in αργότερα για να δώσει ανάσα στην χαμένη αίγλη των επιδόσεων, όμως η γκάμα δείχνει πιο άρτια με την πρόσφατη τοποθέτηση του μικρού ατμοσφαιρικού 1.4 που μας κάνει να ασχοληθούμε μαζί του.

 

«Μικρός» και ατμοσφαιρικός;

Ο νέος κινητήρας είναι γνωστός από την επίκαιρη γκάμα της Opel και αποδίδει 100 ίππους στις 6.000 rpm και 130 Nm ροπή στις 4.200 rpm. Πρακτικά όταν έχει να μεταφέρει 1.400 κιλά με οδηγό και βάρος καυσίμου, δεν είσαι προετοιμασμένος για φλογερές στιγμές επιδόσεων, ιδίως αν έχεις καλομάθει με υπερτροφοδοτούμενη ροπή, όμως το φρεσκαρισμένο Cruze δεν ήρθε για να εξιτάρει με τις επιδόσεις του, ούτε για να ανταγωνιστεί κάθε λογής υπερτροφοδοτούμενο ανταγωνιστή. Κύριος σκοπός να συμπληρώσει το σημαντικό κενό στην γκάμα που αναζητά οικονομία ως κύρια προτεραιότητα και δημιουργική απόδοση. Άλλωστε τις επιδόσεις αναλαμβάνει ο ίδιας χωρητικότητας turbo των 140 ίππων. Στις εργοστασιακές επιδόσεις καταγράφεται το 0-100 km/h σε 14,0’’ και η τελική ταχύτητα στα 189 km/h και μπορεί σε επιταχύνσεις να το βρίσκει κανείς χλωμό, όμως στην πράξη εξυπηρετεί μια χαρά τις καθημερινές ανάγκες. Η κλειστή κλιμάκωση επιτρέπει στο Cruze να μην νιώθεις ότι σέρνεσαι, έχοντας επίγνωση των 13-14 κιλών ανα ίππο που αντιπροσωπεύει το αυτοκίνητο. Σαφώς και οι ρεπρίζ με μεγάλη σχέση δεν είναι σημείο που θα διακριθεί, όμως εκεί που θα περίμενες να διασυρθεί, δείχνει φιλότιμο για να σε πείσει ότι μπορεί ακόμα και αν δεν καταφύγεις στο 5άρι κιβώτιο. Συνοπτικά οι επιδόσεις δεν αποτελούν το δυνατό σημείο του αυτοκινήτου, αλλά στην καθημερινότητα τα καταφέρνει αξιοπρεπώς κάτι που υποστηρίζει και με το οικονομικό του προφίλ. Τα 5,3 lt/100 km που ανακοινώνει ο κατασκευαστής για μέση κατανάλωση σε μικτό κύκλο είναι η αισιόδοξη πλευρά του θέματος οικονομία και για να την πλησιάσεις πρέπει να επιστρατεύσεις κάθε τέχνασμα από το εγχειρίδιο οικονομικής οδήγησης, όμως το πιθανότερο είναι να δεις στο trip computer 5,7 λιτρα στην καλύτερη. Ευκολότερα θα διατηρήσεις την μέση ανάμεσα στα 7 με 7,5 λίτρα οδηγώντας οικονομικά αλλά σβέλτα ενώ αν δεν συμβιβάσεις το ρυθμό και ψάχνεις το μέγιστο θα σκαρφαλώσεις αρκετά πάνω από τα 8 lt/100 km. Με στάνταρ το Start & Stop και με αξιόπιστη λειτουργία η κατανάλωση δεν απογειώνεται ούτε στις ενεργοβόρες αστικές συνθήκες και δείγμα του οικολογικού του χαρακτήρα είναι και τα 124 gr/km για ρύπους (CO2).   

 

Προικισμένο ανέσεις

Αν κάτι χαρακτηρίζει την μικρή ατμοσφαιρική έκδοση είναι ο γενναιόδωρος εξοπλισμός που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων στάνταρ τους 6 αερόσακους, ESP, αυτόματο κλιματισμό, cruise control, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέφτες, τηλεχειριζόμενες κλειδαριές, προβολείς ομίχλης, ραντάρ παρκαρίσματος και τροχούς αλουμινίου 16’’. Το σύστημα MyLink είναι η επόμενη στάνταρ ευχάριστη έκπληξη για το multimedia πακέτο ενημέρωσης και ψυχαγωγίας (συνδέεται και συνεργάζεται με τηλέφωνα Smartphones), ενώ ο διακόπτης Eco υπάρχει για να γαληνεύει τον χάρτη προγραμματισμού του εγκεφάλου ώστε να πετυχαίνει οικονομία καυσίμου. Ο εσωτερικός σχεδιασμός περιλαμβάνει αναβαθμισμένα υλικά και ποιοτική συναρμολόγηση ανάλογη με τις συνήθειες του ανταγωνισμού, ενώ ο σύγχρονος πίνακας οργάνων με το βαθύ μπλε φόντο του, είναι πλήρης και ευχάριστος χωρίς να κουράζει τα μάτια. Τα 2.685 mm του μεταξονίου προσφέρουν εξαιρετικούς χώρους για πέντε ενήλικες και τα 450 λίτρα του πορτ μπαγκάζ υπερεπαρκούν για αποσκευές, ενώ η πρακτικότητα που απαιτεί η κατηγορία καλύπτεται και με το παραπάνω, καθώς οι θήκες για μικροαντικείμενα και οι ποτηροθήκες καλύπτουν τις περισσότερες ανάγκες. Στο δρόμο το Cruze είναι σταθερό, ασφαλές και ευκολοδήγητο με την ανάρτηση να διαθέτει οικογενειακό προσανατολισμό χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θυσιάζει την αποτελεσματικότητά της. Ωστόσο ενδίδει στα «κατσαρά» κομμάτια κάτι που εκφράζεται κυρίως με θόρυβο, ενώ από την καλή οδική συμπεριφορά απουσιάζει ο χαρακτήρας που αναζητά ο απαιτητικός οδηγός. Το τιμόνι αν και σχετικά γρήγορο, δεν έχει και την καλύτερη αίσθηση, όμως ο ανήσυχος και σπορτίφ οδηγός θα ψαχτεί αλλού για να ικανοποιήσει τα γούστα του. Οι αντιδράσεις του πλαισίου δεν είναι ικανές να προκαλέσουν την ανησυχία του οδηγού, ακόμα και αν ο ρυθμός κίνησης υπερβεί τα συνήθη όρια και το ESP βρίσκεται στην θέση off. Περισσότερο όπως είναι προφανές προβάλει τον καλοτάξιδο χαρακτήρα του και λιγότερο τον δυναμικό και μόνο στις υψηλές ταχύτητες θα γίνουν αισθητοί οι αεροδυναμικοί θόρυβοι. Αυτό που καταφέρνει το Cruze είναι να συγκεντρώνει όλα τα στοιχεία που χρειάζονται για να φλερτάρει με την έννοια value for money, που αποτελεί προθάλαμο μελλοντικών best sealers, ασχέτως αν καταφέρει να κατοχυρώσει στην πράξη τον χαρακτηρισμό.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Κ. ΜΠΟΪΔΑΝΗΣ, Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ

συμπέρασμα
Η «μικρή» έκδοση του Cruze έρχεται με καθαρό κούτελο απέναντι στα πάγια έξοδα. Οι 100 ατμοσφαιρικοί ίπποι δίνουν μεγαλύτερη ζωντάνια στην πράξη από αυτή που περιμένεις. Εξυπακούεται ότι αν στην βασική προτεραιότητα είναι οι επιδόσεις, η Chevrolet σε οδηγεί στην υπερτροφοδοτούμενη λύση του 1.4Τ, όμως αν ψάχνεις την χρυσή τομή στον συνδυασμό κόστος κτήσης, εξοπλισμό, χαμηλή κατανάλωση και πάγια έξοδα η ατμοσφαιρική λύση δείχνει δελεαστικότερη και απόλυτα εναρμονισμένη στα δεδομένα της εποχής.

Chevrolet Cruze Sedan 2013 - MyLink

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
68
GOCAR Magazine #68

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...