Skoda Octavia 1.2 TSI

Το νέο Octavia στριμώχνει στη γωνία τον ανταγωνισμό στα οικογενειακά, ακόμη και με τη μικρότερη έκδοση κινητήρα της γκάμας του

  • -
  • -
Ισχύς116 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,9 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,5 lt/100km
Εκπομπές CO2104 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το νέο Skoda Octavia με τον 1.2 TSI δε μένει στο πλεονέκτημα της δελεαστικής τιμής αλλά προσφέρει ότι και οι μεγαλύτερες εκδόσεις, ακόμη και σε επίπεδο επιδόσεων-οικονομίας.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα υλικών & κατασκευής
  • Χώροι επιβατών
  • Πορτμπαγκάζ
  • Άνεση ανάρτησης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας
  • Κατανάλωση βενζίνης
  • Τιμή
ξινά
  • Σκαλοπάτι στην αναδίπλωση του πίσω καθίσματος
  • Ογκώδες κεντρικό τούνελ στο δάπεδο των πίσω θέσεων

Παίζοντας πάντα με τις διαστάσεις του στο μεταίχμιο μεταξύ δύο κατηγοριών και προσφέροντας χώρους μεσαίου σε τιμή μικρομεσαίου, το Octavia είχε τον τρόπο του να προσελκύει οικογενειάρχες κάθε ηλικίας. Στην τρίτη γενιά ο στόχος είναι ξεκάθαρος από πλευράς μεγέθους: η μεσαία κατηγορία. Μόνο που η τιμή παρέμεινε μια κλάση κάτω και να γιατί στην αναζήτηση οικογενειακού η πρόταση της Skoda θα πρέπει να βρίσκεται στις top επιλογές του υποψήφιου αγοραστή. Οι λόγοι πολλοί, ακόμη και στην έκδοση με τον μικρό κινητήρα της γκάμας.

 

Μα, 1.200 κυβικά σε τόσο μεγάλη καρότσα;

Κι όμως. Φτάνουν και περισσεύουν, αν το "1.2" συνοδεύεται από το ταμπελάκι TSI. Ο ριζικά ανανεωμένος Turbo 1.200άρης του γκρουπ Volkswagen ελάφρυνε και βελτιώθηκε σε λειτουργία, κάτι που μπορεί να μην φαίνεται στα χαρτιά καθώς η ισχύς παραμένει στους 105 ίππους, αποτυπώνεται όμως στο δρόμο με τη μέγιστη ροπή των 175 Nm που απλώνεται σε ένα ευρύ φάσμα στροφών, από τις 1.400 μέχρι και τις 4.000rpm. ΟΚ, στις πολύ χαμηλές στροφές δείχνει απρόθυμος και χρειάζεται να επιστρατεύεις το 6άρι κιβώτιο για να ζωντανέψεις το τράβηγμα. Κανένα πρόβλημα όμως, αφού ο λεβιές έχει πολύ καλή αίσθηση και αλλάζει σχέσεις απροβλημάτιστα, όσο γρήγορο κι αν είναι το δεξί σου χέρι. Και μόλις περάσεις τις 1.400rpm και μπει για τα καλά στο παιχνίδι το turbo, όλα αλλάζουν. Η επιτάχυνση έρχεται αβίαστα και γραμμικά, δίνοντας επιδόσεις που θα ζήλευαν πολλοί ισχυρότεροι ανταγωνιστές του Octavia: 0-100km/h σε 10,3sec και τελική ταχύτητα 196km/h! Και αυτό παρά το γεγονός πως η ζυγαριά με το μεσαίο Skoda πάνω της δείχνει 1.230 κιλά.

Είναι λογικό αν θες να απολαμβάνεις συχνά τις επιταχύνσεις που προσφέρει ο 1.2 TSI, η μέση κατανάλωση να ξεπερνά το δεκάρικο. Αν όμως εκμεταλλευτείς την πλούσια ροπή του μικρού βενζινοκινητήρα, συνδυάζεις νεύρο και οικονομία. Αλλάζεις σχέση πριν τις 3.000 rpm και διατηρείς σβέλτο ρυθμό οδήγησης κρατώντας τη μέση κατανάλωση στα 6,9-7,2 λίτρα βενζίνης για κάθε εκατό χιλιόμετρα. Στο ‘αεράτο’ ταξίδι μάλιστα με αρκετό ανηφορο-κατήφορο σε επαρχιακό δίκτυο, είδαμε στο trip μέση τιμή 5,8 lt/100 km, όχι μακριά από την εργοστασιακή τιμή των 4,9 lt/100 km!

Ειδικά στο επαρχιακό δίκτυο, μπορείς να ακουμπήσεις στο εξαιρετικό πλαίσιο και να οδηγείς με τη φόρα, ωφελώντας έτσι την οικονομία. Η ανάρτηση προσφέρει πολύ καλό πάτημα, υψηλό επίπεδο πρόσφυσης και αξιοσημείωτη σταθερότητα, χάρη και στο ESC που είναι πάντα σε επαγρύπνηση για να επέμβει όταν χρειαστεί - άλλωστε δεν απενεργοποιείται, μόνο το αντισπίν μπορεί να βγει εκτός λειτουργίας. Στην εθνική οδό μπορείς να ταξιδεύεις χαλαρά με τη βελόνα στο ταχύμετρο καρφωμένη στα 160 km/h και με απόλυτη ησυχία στο εσωτερικό. Μάλιστα, η ελαφρώς πιο μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης σε σχέση με το 1.6 TDI προσμετρείται ως θετικό αφού εδώ απουσιάζει ο κάπως αφιλτράριστος ήχος στις ανωμαλίες, οι οποίες απορροφούνται ακόμη καλύτερα με αποτέλεσμα το εξαιρετικό επίπεδο άνεσης.

 

Limo του οικογενειάρχη

Όλα τα παραπάνω σου δίνουν την ευκαιρία να κινηθείς σβέλτα και οικονομικά σε κάθε είδους διαδρομή, ακόμη κι αν είσαι φορτωμένος με όλα τα μέλη και τα μπαγκάζια της οικογένειας. Και πίστεψέ μας, χωράνε πολλά στο Octavia, ειδικά μπαγκάζια. Αρχίζουμε ανάποδα την αναφορά μας στο εσωτερικό, αλλά αυτό το πορτμπαγκάζ σε αφήνει άφωνο: με χωρητικότητα 590 λίτρα, απόλυτα εκμεταλλεύσιμο σχήμα, τεράστιο άνοιγμα χάρη στην 5η πόρτα, ειδικό άνοιγμα στην πλάτη του καθίσματος για φόρτωση μακριών αντικειμένων, γάντζους, δίχτυ, θήκες και παροχή 12V, το μόνο που θα μπορούσες να ζητήσεις ακόμη είναι να πέφτουν τα καθίσματα από μόνα τους, επειδή είναι χαμένα στο βάθος και δεν τα φτάνεις. Θα μπορούσες να το ζητήσεις, αν δεν υπήρχε η δυνατότητα να πέσουν οι πλάτες πανεύκολα, τραβώντας απλώς τις ειδικές χειρολαβές που υπάρχουν στα πλαϊνά! Και δεν τελειώσαμε εδώ! Μια απλή αλλά πανέξυπνη λύση, (δεν είναι τυχαίο το μότο “Simple Clever” που χρησιμοποιεί η Skoda) είναι το δάπεδο του πορτμπαγκάζ με τη διπλή όψη: μοκέτα από τη μία, πλαστικό από την άλλη για φορτία που λερώνουν. Δοκιμασμένο πως δουλεύει. Ψάχνοντας ντε και καλά για κάτι αρνητικό, σημειώνουμε το σκαλοπάτι που δημιουργεί το πίσω κάθισμα σε σχέση με το δάπεδο του πορτμπαγκάζ όταν αναδιπλωθεί.

Περνώντας στην καμπίνα, οι εντυπώσεις παραμένουν στο ίδιο εκπληκτικό επίπεδο. Οι χώροι πίσω είναι αντίστοιχοι του Superb 1ης γενιάς – θα θυμάστε βέβαια τις διαφημίσεις με την πανύψηλη Adriana Sklenarikova στο πίσω κάθισμα… Οι χώροι είναι πραγματικά πληθωρικοί προς κάθε κατεύθυνση και μόνο όποιος κάτσει στο κέντρο του πίσω καθίσματος νιώθει λίγο ριγμένος, λόγω του σκληρού αφρολέξ και του ογκώδους κεντρικού τούνελ στο πάτωμα. Και πάλι όμως, λίγα οικογενειακά χωράνε με τέτοια άνεση τρεις ενήλικες πίσω. Μην ξεχάσουμε και τις μεγάλες πόρτες που κάνουν το μπες-βγες παιχνίδι.

Μπαίνοντας στη θέση του οδηγού, η αρχική αίσθηση είναι ανάμεικτη. Η σχεδίαση από τη μία αποφεύγει τους εντυπωσιασμούς και ακολουθεί λιτές, σοβαρές γραμμές αφήνοντας τα ποιοτικά υλικά, την προσεγμένη συναρμογή και τον πλούσιο εξοπλισμό να κερδίσουν τις εντυπώσεις. Σαφώς και η συνολική εικόνα είναι θετική και συγκαταλέγεται στα ατού του νέου Octavia, χάρη και στην σωστή θέση οδήγησης και την άψογη εργονομία. Αν κάτι χρειάζεται προσαρμογή, είναι η touch screen οθόνη στην κεντρική κονσόλα. Όχι όμως λόγω χειρισμού που είναι απλός και εύκολος, αλλά επειδή ρεπερτόριο πληροφοριών που σου προσφέρει είναι τόσο μεγάλο που απαιτεί χρόνο για να το μάθεις. Από εκεί ο οδηγός χειρίζεται το ηχοσύστημα, τον υπολογιστή ταξιδιού, διάφορες ρυθμίσεις για το αυτοκίνητο όπως π.χ. την απενεργοποίηση του ASR, καθώς και την επιλογή προγράμματος οδηγικής διάθεσης στο Drive Mode Selection (με ρυθμίσεις Normal-Sport-Eco-Individual) που επεμβαίνει στην απόκριση του γκαζιού, την απόδοση του κινητήρα, την υποβοήθηση του τιμονιού και τη λειτουργία του κλιματισμού. Και αυτό είναι ένα μόνο από την πληθώρα των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού που προσφέρονται είτε στάνταρ είτε προαιρετικά στο νέο Octavia, όπως η Αναγνώριση Κόπωσης Οδηγού, το Προσαρμοζόμενο Cruise Control, η Κάμερα Πολλαπλών Λειτουργιών, το Σύστημα Αυτόματης Στάθμευσης. Ποιος είπε πως η σύγχρονη τεχνολογία είναι προνόμιο των ακριβών αυτοκινήτων;

συμπέρασμα

Ιδανική επιλογή για τον οικογενειάρχη. Με χώρους που κάνουν τα μεσαία sedan να σφυρίζουν αδιάφορα, τιμή που βάζει τις μικρομεσαίες hatchback προτάσεις σε προβληματισμό, αίσθηση λιμουζίνας και με ό,τι καλύτερο σε τεχνολογία υπάρχει στα ράφια του VW Group, η νέα γενιά Octavia συνδυάζει μόνο θετικά από δύο κατηγορίες: των μεσαίων και μικρομεσαίων. Ακόμη και ο 1.2 TSI των 105 ίππων είναι ένα από τα πλεονεκτήματα και όχι ο αδύναμος κρίκος.

VIDEOS

SKODA Octavia 2014 - Mood film

Skoda Octavia III first drive

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...