Kia Pro_Cee’d GT

Ώρα για καριέρα στα σπορ hatchback για την Kia με ένα πλήρες μικρομεσαίο που δημιουργεί αναταράξεις στην γειτονιά των σύγχρονων GTI

  • -
  • -
Ισχύς204 PS
Ροπή265 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,7 sec
Μέση κατανάλωση7,4 lt/100km
Εκπομπές CO2171 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Πρεμιέρα της Kia στα sport αυτοκίνητα με το Pro_Cee’d GT να ζητάει το minimum από πλευράς αγοραστή και να προσφέρει το maximum.

Αν δύσκολα θυσιάζεις τις σπορ πεποιθήσεις σου και δεν σε λυγίζει η εποχή, το νεοφερμένο Kia Pro_Cee’d GT πρέπει να σε απασχολήσει. Με ευρωπαϊκές διαστάσεις, φιλοσοφία σχεδίασης και εξοπλισμό, το GT είναι ουσιαστικά το πρώτο αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων της Kia που δεν ήρθε απλά για να τσεκάρει το εισιτήριο στο club των ισχυρών. Στόχος του να κερδίσει την θέση που του αξίζει και απώτερος, να σφηνώσει στις σκέψεις όσων ψάχνουν γρήγορο και καλοστημένο στην κλάση. Για να υποστηρίξει κάτι τέτοιο προσφέρει υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,6 λίτρων με όλη την τεχνολογία επάνω του, ώστε κάτω από το καπό το αποτέλεσμα να είναι καλπασμός 204 ίππων και φλογερές επιδόσεις, ενώ συνολικά προσφέρει στήσιμο στα πρότυπα της γρήγορης κατηγορίας απογειώνοντας την ήδη εξαιρετική εικόνα συμπεριφοράς που αφήνουν οι απλές εκδόσεις.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Αποτελεσματικότητα
  • Φρένα
  • Κομψό σπορ σαλόνι
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξυνά
  • Αίσθηση εκρηκτικότητας
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Φιμωμένος ήχος
  • Υπερπροστασία ESP


Ψαρωτικό…

Αισθητική και διάκοσμος υποστηρίζουν τον στόχο, ενώ πριν φτάσει μέχρι τις εκθέσεις το GT πέρασε μια σειρά από δοκιμασίες στα 160.000 km που δοκιμάστηκε επί ένα 8κτάμηνο. Η αυτοπεποίθηση χτίστηκε στα ακόμα πιο δύσκολα 10.000 km δοκιμών στην πράσινη κόλαση του Ring, όπου σύμφωνα με την Kia οδηγήθηκε στο 95% των δυνατοτήτων του. Όλα αυτά δίνουν μια θεωρητική καλή απάντηση για την συνέπεια του κατασκευαστή γύρω από το αποτέλεσμα και τις προσδοκίες του, ενώ μέχρι να επιβεβαιώσουμε το αληθές με τα χέρια στο τιμόνι μπορούμε να έχουμε την αρχική θετική εικόνα που χαλβαδιάζουν τα μάτια. Το τρίθυρο δυναμικό αμάξωμα του Pro Cee’d απέκτησε σπορ λεπτομέρειες και body kit που κάνουν την διαφορά. Τροχοί 18’’ για να γεμίζουν τους θόλους, κόκκινες δαγκάνες στο βάθος, μυώδης γραμμές σε προφυλακτήρες με τον εμπρός να ξεχωρίζει για την λεπτή κόκκινη γραμμή στο χείλος του σπόιλερ και την τετράδα των LED ημέρας σε κάθε πλευρά. Πίσω οι διπλές οβάλ εξατμίσεις δίνουν το στίγμα της έκδοσης αν δεν έχεις παρατηρήσει τα διακριτικά λογότυπα GT σε μάσκα και 5ηπόρτα.
Στα ενδότερα, τα δερμάτινα bucket Recaro συνδυασμένα με σουέτ, το λογότυπο της έκδοσης και τις κόκκινες ραφές δεσπόζουν στην εντυπωσιακή και ποιοτική καμπίνα. Τα υλικά είναι μοιρασμένα ως προς τη σκληρότητα αλλά καλοφινιρισμένα και η σημασία έχει δοθεί στις λεπτομέρειες που θα ξεχωρίσουν την έκδοση, αλλά και στην κομψότητα του συνόλου. Στο τιμόνι η φλυαρία κουμπιών θα χρειαστεί λίγο χρόνο προσαρμογής και κατά τα άλλα κυριαρχεί ο ευρωπαϊκός αέρας συνδυασμένος με εργονομία. Ο εξοπλισμός είναι υπέρ του δέοντος πλήρης με την λίστα να περιλαμβάνει περισσότερα στοιχεία και από προαιρετικό του ανταγωνισμού. Συνολικά η εικόνα ανήκει σε premium σαλόνια και την ίδια γνώμη παίρνεις και από επιβάτες που φιλοξενείς στην καμπίνα. Οι μικρομεσαίοι χώροι δεν αφήνουν περιθώρια για παράπονα ακόμα και σε λεβεντόπαιδα που θα επιλέξουν το πίσω κάθισμα, ενώ τα 380 lt του χώρου αποσκευών δίνουν στο GT το προνόμιο της καθολικής ευρυχωρίας για αυτοκίνητο του είδους.

 

Αεροπορία ξηράς

Με το τιμόνι στα χέρια διαπιστώνεις ότι το GT έχει μια ιδιαίτερη σχέση με τον δρόμο από αυτές που απολαμβάνεις όσο περισσότερα χιλιόμετρα απεικονίζει το ταχύμετρο. Μπορεί η αίσθηση να μην είναι τόσο γεμάτη και όταν υπερβάλεις στην καρδιά της στροφής να μην δέχεσαι ωμή πληροφορία, όμως η εμπιστοσύνη και η αποτελεσματικότητα δεν κλονίζεται για να κόψεις ρυθμό. Μέχρι όμως να φτάσεις στις εντυπώσεις από τα κατορθώματα του GT στις στροφές προηγούνται αυτά του κινητήρα. Η εκτεταμένη βελτίωση του 1.6 με τον άμεσο ψεκασμό και η προσθήκη τουρμπίνας twin scroll έδωσαν 204 ίππους και 265 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.750 rpm. Πρακτικά το μοτέρ απλώνει την απόδοσή του από το ρελαντί έως βαθιά προς τα κόκκινα και δεν ξεσπάει ούτε σε ήχο, αλλά ούτε και σε κλωτσιά ώθησης, με αποτέλεσμα να ψάχνεις εκρηκτικότητα. Από την άλλη, οι μαζεμένες σχέσεις στο εξαιρετικό 6άρι δεν σε αφήνουν να πεις κιχ ρίχνοντας το βλέμμα σου στο ταχύμετρο και τα νούμερα που ανακοινώνει η Kia επιβεβαιώνουν την ταχύτητα του GT: Τα 7,7 sec για τα 100 km/h από στάση και τα 230 km/h τελικής μπορούν να γίνουν καθημερινή πραγματικότητα, ενώ οι εντυπωσιακές ρεπρίζ φορτώνουν ακόμα και σε ανηφορική διαδρομή.
Όλα αυτά μάλιστα συμβαίνουν με χαρακτηριστική ηρεμία και με ακλόνητη γεύση ενώ πέρα από την ευθεία το Pro_Cee'd GT διατηρεί την ίδια εικόνα και όταν αρχίσουν οι στροφές. Ελάχιστες κλίσεις και βιδωμένο στον δρόμο με την εμφανώς πιο σφιχτή και ψαγμένη ανάρτηση και τα Michelin Pilot Sport 3 που βεντουζάρουν σχεδόν παντού, το GT κερδίζει την εμπιστοσύνη του οδηγού για περάσματα με μεγάλες ταχύτητες, ενώ τα φρένα είναι περίφημα σε δύναμη και αποτελεσματικότητα. Αν δεν αμολούσε τόσο έντονα και το ABS, θα ήταν υποδειγματικά. Ορεινές διαδρομές με διάσπαρτες στροφές είναι το ψωμί του και οι μικρές και μεγάλες ευθείες που τις συνδέουν το βούτυρο στο μαχαίρι της σπορ αποτελεσματικότητας. Νιώθεις ένα σώμα με το αυτοκίνητο αλλά μην περιμένεις θεαματικό στιλ και τοποθέτηση πριν την κορυφή, γιατί το ESP καραδοκεί ακόμα και όταν είναι στο off. Σου ζητάει ιδανικές γραμμές και τότε μπορείς να διαπρέψεις σε ταχύτητα, ενώ αν περιμένεις ότι στο πάτημα του διακόπτη GT στο τιμόνι θα αλλάξει ο «χάρτης», το μόνο που εισπράττεις στα μάτια σου είναι αλλαγή σε ψηφιακό ταχύμετρο και παρεμφερή όργανα (πίεση τούρμπο, νιουτόμετρα ροπής, θερμοκρασία).
Σαφώς σε ένα σπορ αυτοκίνητο τέτοιων προδιαγραφών δεν μπορείς να ελπίζεις σε οικονομικές στιγμές όμως με συντηρητικό στιλ μπορείς να συγκρατήσεις την κατανάλωση λίγο πάνω από τα 8 lt/100 km, ενώ η συνήθης μέση κατανάλωση καβαλάει τα 10 λίτρα. Εν τέλει, το GT ταράζει την αυτοδυναμία της πιάτσας, προσφέρει αξιόλογο σπορ επίπεδο αποτελεσματικότητας και ουσίας και συμπεριφέρεται με αξιοπρέπεια στο κομμάτι της καθημερινότητας και συνολικής αισθητικής.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ
TEST KIA CEED GT

συμπέρασμα

Με τα περισσότερα δίλιτρα GTI της αγοράς να έχουν βγει εκτός παιχνιδιού λόγο απαγορευμένου κυβισμού, η Kia ποντάρει με σημαδεμένη τράπουλα στο ισχυρό χαρτί Pro_Cee’d GT. Η πρώτη προσπάθεια της εταιρείας στην γρήγορη πιάτσα διαθέτει ισχυρό και πολιτισμένο κινητήρα για να υπερκαλύψει το κομμάτι των επιδόσεων, ψαγμένο πάτημα για να κυνηγήσει τα χρονόμετρα και πολιτισμένο περιβάλλον για να ζήσεις μαζί του ξέφρενες αλλά και καθημερινά ξέγνοιαστες στιγμές. Εμφάνιση, ποιότητα και εξοπλισμός που το ανεβάζουν σε premium επίπεδο και σπορ αισθητική με ευρωπαϊκό αέρα. Συμπληρώστε επίσης την επταετή εργοστασιακή εγγύηση, μια τιμή που με τα οφέλη προσφορών και απόσυρσης ξεκινάει λίγο κάτω από τα € 23.000 και σπεύσατε προς τις εκθέσεις…

Kia_Pro_Ceed_GT_TEST_DRIVE_2013

Kia Pro Ceed GT 2013

POLL

Ποιο θα επιλέγατε για αυτοκίνητο της χρονιάς;

  • Alpine A110
  • Citroen C5 Aircross
  • Ford Focus
  • Jaguar I-Pace
  • Kia Ceed
  • Mercedes-Benz A-Class
  • Peugeot 508
62
GOCAR Magazine #62

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...